Fröbelaars, hulp gevraagd

23-03-2012 09:45 85 berichten
Ik heb tijd over en wil graag zelf wat in elkaar knutselen voor de kraamvisite over een paar maanden.

Nu kwam ik deze afbeelding tegen op google:

http://3.bp.blogspot.com/ ... nxV794/s1600/CIMG0863.JPG

Er staat geen werkbeschrijving bij en ik ben echt een beginner wat dit betreft.

Wie kan me even op weg helpen? Ik denk dat ik vilt, lijm, garen, kraaltjes en een scherpe schaar nodig heb.

En verder kom ik niet.
Alle reacties Link kopieren
youtube tutorial :

http://www.youtube.com/watch?v=nG9FthlFSdE

okee deze zijn íets anders , maar dat zijn details die je natuurlijk zelf kan aanpassen
quote:gemini2011 schreef op 23 maart 2012 @ 10:15:

ik vind pipoos altijd erg duur.

Ik dus ook. Webshops zijn vaak toch goedkoper.

Bedankt voor de link, Yam!
Kijk anders even op deze sites/winkels

http://www.etsy.com/shop/sesideco?ref=top_trail

http://www.etsy.com/shop/AsecInc

http://www.etsy.com/shop/AppledoorStudi ... eller_info

http://www.etsy.com/shop/bbdsupplies?page=2

En als je dan nog geen keuze kan maken: dit is de hele search

http://www.etsy.com/searc ... &view_type=gallery&page=5

(scheelt een hoop werk)
wat een grappige poppetjes!!

effe een tip voor de vulling, ik gebruik voor dergelijke dingen wel eens van die kussentjes van ikea van ¤1. kan je tig van die poppetjes mee vullen..

heb zelf op die manier t ringenkussentje met ons trouwen gemaakt!
Heeft iemand enig idee wat voor soort vilt ik moet hebben? Knutselvilt, hobbyvilt, nepal, wolvilt.

Ik heb geen idee. Dat gladde, dunne spul, hoe heet dat?
gewoon knutselvilt of hobbyvilt, wol vilt is meer voor kleding.

Ze zijn onwijs schattig trouwens.

Je kan ook ff bij de action kijken wat je daar vind als ze niet alles bij de xenos hebben.
Mag ik op kraamvisite komen?
Ja ik wil ook al graag op kraamvisite komen

Knutselvilt. is er geen markt in de buurt?

Of marktplaats, iemand met restantjes vilt desnoods?
Bij de fournituren zaak (iig die bij ons om de hoek) verkopen ze vellen best dik vilt, ongeveer a4 formaat. In alle kleuren.
quote:zwartezwanen schreef op 23 maart 2012 @ 11:12:

Ja ik wil ook al graag op kraamvisite komen

Knutselvilt. is er geen markt in de buurt?

Of marktplaats, iemand met restantjes vilt desnoods?

Marktplaats was ik al aan het zoeken, knutselvilt dus. Ga ik voor kijken.

Bedankt trouwens voor alle tips tot nu toe!
Dit zou het moeten zijn denk ik:

Knutselvilt

50 cent per lapje dus.
Die dingen zijn toch heel klein? Kun je gewoon met watten vullen, hoef je geen kussens voor te kopen.

Bloemetjes van vilt koop je kant en klaar bij de V&D, Hema ook wel dacht ik. Hoef je niet moeilijk te knippen. Vilten lapjes vind je daar ook.
Ik kan bij die viltshop dit kopen:

8 lapjes van verschillende kleuren 20x30 cm

4 stukken stippeltjeslint

Dan ben ik inclusief verzendkosten 8,10 kwijt. Is dat duur of goedkoop?

Kan ik bij de V&D of Hema het nog goedkoper krijgen?
Bij de hobbywinkel betaal ik 1,25 per lapje vilt

bij de voordeligste winkel 0.75 per lapje

lint is gemiddeld 1 euro per meter.

dus ik vind het niet duur
Bij de action kan je ook vilt kopen! Een zak met verschillende kleurtjes of op de markt idd!
quote:Yamuna schreef op 23 maart 2012 @ 11:33:

Bij de hobbywinkel betaal ik 1,25 per lapje vilt

bij de voordeligste winkel 0.75 per lapje

lint is gemiddeld 1 euro per meter.

dus ik vind het niet duurDan bestel ik het gewoon. Ik doe in eerste instantie van elke kleur 1 lapje denk ik, kan altijd bijbestellen als het goed gaat en het opraakt.
Ik wilde ook zeggen dat ze vilt bij de action verkopen. Maar ik zou gewoon alles bestellen bij de viltshop. Niet duur in ieder geval.

Nog wel een tip, als je knipt, doe dit dan als het vel gevouwen is. En zorg dat de onderkant aan de vouw zit. Hoef je maar 1 keer te knippen voor voor en achterkant. Daarbij heb je gelijk twee gelijken stukjes en het scheelt weer een randje naaien...
Nou, spullen zijn besteld en betaald. Ik ga volgende week eens een poging wagen.
Oke, ben ik weer!

- Vilt kopen bij de Action. Dan heb je zo'n 8 vellen in verschillende kleuren voor een euro. En als je veel in dezelfde kleur wilt, even kijken bij www.ltc.nl (Ik kom daar nog wel eens en kan dus evt wat voor je kopen aangezien we elkaar toch een keer gaan tegenkomen binnenkort)

- Voor vulling een kussen van de Ikea gebruiken

- Lint kopen bij zo'n euroboekhandel of anders bij de Xenos. Ze hebben bij de laatste heel veel van die leuke bedrukte lintjes.

- Ook even bij Xenos en evt blokker kijken voor applicatie dingetjes. Die glimdingetjes die op de foto staan kan je daar vaak wel vinden. (En anders wel bij die boekhandels of eurowinkels. Of Action natuurlijk)

- Van dik papier malletjes maken, voor voorkant en achterkant, hoofdjes, haar, en de applicaties.

- Zorg bij het vilt knippen dat je een scherpe schaar hebt.

- Eerst voorkant maken, tot ie helemaal af is, dan beginnen met aan elkaar zetten. Google hiervoor even naar de 'festonsteek', dat is het mooiste (en niet moeilijk). Zorg dat je niet eindigt bij de bovenkant waar het lintje eraan moet. Eventueel kan je daar een heel kort stukje met de naaimachine doen, dat het goed vast zit. Voor en achterkant aan elkaar zetten en als je bijna klaar ben opvullen (niet te vol), en dan dichtnaaien.

Komt helemaal goed, ik vind het een superidee!

(Oeh, kunnen we niet eerder afspreken voor die meet van binnenkort? Ik wil ook wel mee freubelen...)

En voor de spam: deze heb ik ooit gemaakt, werkt ongeveer hetzelfde.

Spamspamspamfoto
Karan, bedankt voor het opzoeken! Jij hebt toch al genoeg te fröbelen?

Ga jij ook nog zelf iets maken voor de kraamvisite?

Lieve appeltjes heb je gemaakt.

Ik had je trouwens weer teruggemaild.
Ow, die is schattig! Ik maak dit soort poppetjes (en ook zo'n soort appeltje heb ik al eens gemaakt) voor aan de ritsen van de jassen van de meiden. Zo ziet een goedkoop Wibravest er meteen een stuk vrolijker uit (tip voor de dames met meiden).
Ik zal het onthouden, Tanneke. Misschien houd ik wel over, dan hoeven ze niet de kliko in.

Straks nog even de Wibra en Blokker afschuimen voor kraaltjes en goedkoop wat kleuren borduurgaren scoren. Dan hoop ik dat de rest er maandag of dinsdag is.

Huis is netjes, dus dan heb ik weer ruimte om aan de slag te gaan. Wie weet haal ik bij de Action zo nog wel wat goedkoop vilt om te proberen.
En sleutelringen moet ik nog ergens goedkoop vinden. Misschien een Euroshop ofzo.
Bij de Xenos bij ons zijn de kraaltjes in de aanbieding. Verschillende doosjes en op alles tot en met vandaag 25 procent korting.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:helene31 schreef op 24 maart 2012 @ 11:58:

En sleutelringen moet ik nog ergens goedkoop vinden. Misschien een Euroshop ofzo.

Ik weet niet hoeveel je nodig hebt en wat je goedkoop vindt, ik was op advies van een forumster gister bij blokker en keek even bij de 1 euro stand.

Daar had je 4 sleutelhangers voor 1 euro. Er hing een labeltje aan waar je je naam op kon zetten maar die kan je eraf halen en dan heb je alleen die ring en het kettingje. Moet je alleen het dingetje er nog aan vast maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven