Geraniums

16-11-2013 11:22 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erachter en ze BLOEIEN nog!! Ja, waarempel. Half november en balkonplanten nog in bloei! En hoe! Beter dan in juni.

Vind het echt apart!

Hebben jullie dat ook nog: weelderig bloeiende balkonplanten....?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ik niet, maar het kan wel. Het heeft nog niet echt gevroren en erg koud is het ook niet. Ik had trouwens Franse geraniums 2 jaar terug en op het kaartje staat dat de plant kan bloeien t/m november.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Grappig vva-amber, I love geraniums ....tot en met november :)!! Ik ga er nog even erg van genieten :)!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
vind het echt zo grappig hoe de geraniums zelf ook andersom lijken te genieten van deze temperaturen: ze staan er echt beter bij dan de hele zomer

Weet trouwens niet of het Franse zijn,. Wat voor soorten heb je nog meer?
Mijn Fuch fuch fuchia's bloeien ook nog volop en er staat nog 1 goudsbloem knaloranje te bloeien tussen alle dorre bladeren.
ow wat schattig, paperclip. En echte diehards
hoewel het natuurllijk niet helemaal "klopt": dat er nog zoveel bloemen zijn die nog bloeien, naar mijn weten bloeien goudsbloemen en fuchsia's volgens de bijsluiter niet tot november.....

Vorig jaar (eind oktober) zag ik bij een fietstocht nog klaprozen.
In mijn potten bij de voordeur staat de dipladenia nog te bloeien.

De blaadjes vallen al wel wat uit, maar er zitten nog knoppen in die nog willen gaan bloeien. Volgende week gaat het vriezen 's nachts, dus het zal wel snel gebeurd zijn.

tjonge miepje......ergens heel leuk dat je nog zo laat in t jaar bloeiende planten hebt, was 10 jaar geleden voor mijn gevoel wel anders.

Maar dat geeft me ook wel een naar gevoel dat de siezoenen wel erg in elkaar over gaan lopen.

Waar is de tijd van mijn middelbare school, toen je rond deze tijd met het strooizout knarsend onder je banden en een baal-gevoel dat je handschoenen thuis lagen (dus dan maar mouwen over je handen slaan en rode vingertoppen opwarmen bij aankomst) op de fiets moest?

En nee ik ben niet uit 1913.

Maarum: volgende week dus vorst....neeeee.....ik wil niet dat mijn geraniums het begeven.

Kunnen ze naar binnen of houden gerniums daar niet van?
Miepje, bij mij staan ook twee potten vol met deze plant nog te bloeien. Heet toch Mandevilla? Je kunt ze overhouden maar dan moeten ze wel voor de vorst naar binnen.

En ik heb nog bloeiende leeuwebekjes in de tuin.
OMG: bloeiende leeuwenbekjes. Ik vraag me toch af of we straks nog buiten in de zon kunnen zitten met kerst . Zonder gekheid, ik weet niet, maar er lijkt de laatste jaren toch een erge verandering in klimaat te zijn.........
Dit jaar helaas niet. Maar ik heb al vaak een tweede bloei van mijn rododendron gehad in november.
Wat heerlijk, al die bloeiende bloemen nog zo laat! Ik heb mijn palm die in de zomer op het balkon staat nu toch maar binnen gehaald, hij werd bruin van de kou. De rest van mijn balkonplanten is al overleden (1-jarige) en verwijderd. Alleen mijn kamperfoelie (vaste plant) houdt zijn blaadjes nog groen. Maar goed, dat is over 2 weken ook afgelopen. Mijn balkon is geen porum in de winter
hey, ook fijn: soms nog bloeiende rododendron. Wat zijn ze bikkels . En tja, lilly, ik vrees dus dat mijn geraniums het ook niet gaan redden bij vorst. En ja, wat dan? Hoe houd je balkon beetje leuk, want ik ken het: dan overheerst grijs, en ongezellig. En t is toch mijn uitzicht, dus misschien ga ik nog zo'n buitencanvas of zo ophangen
Ik maak gewoon mijn huis net wat gezelliger, dan kijk ik helemaal niet meer naar buiten
hey lilly, ja, dat is ook een erg goed plan. De kerstdagen komen er aan, dus winterse versieringen te over. Ik houd eigenlijk helemaal niet van kerstversiering, maar op andere manieren nog wat extra gezelligheid brengen in huis. Dat is zeker mogelijk

Ga even naar de markt voor een herfstige bos bloemen.
Hier bloeien de geraniums ook nog.

Voorgaande jaren is het wel voorgekomen dat ze met kerst nog bloeiden. Niet meer zo mooi als in de zomer maar toch.
leuk hè sugarmiss,

Met kerst nog in bloei?!! Ik hoop dat de mijne dat halen, dan zijn ze mijn allermooiste kerststerren ooit!

ik ben echt zo blij er mee, ze zijn echt sterk. Laatst ook in die storm. Ze hebben nog geen blaadje verloren .
haha, hoe ik over ze schrijf hier........- I'm in love
Ja, bij mij knallen ze ook nog uit de pot! Zo mooi fris nog.
ojee, die geraniums ook. Wat een blij soort!! We zouden een voorbeeld aan ze moeten nemen, tot het weer zomer is :)!
Ook al staat ie wel binnen, maar mijn citroen staat nu vol in bloei. Telt dat ook mee?

En ik heb mijn geraniums al meerdere jaren gewoon naar binnen gehaald en ze overleefden het gewoon hoor.
Wapiti , oh wat leuk dat ze het binnen ook volhouden. Ik zet ze lekker in potten op de vensterbank . Wanneer zet je ze dan weer buiten? Maart ofzo?

En citroenen: joepie!! ZOMER in NL :)!!!
Mijn geraniums staan altijd in de vensterbank van een onverwarmde kamer in huis. En als de vorst weer wat over is en je de eerste geraniums in de winkel kunt kopen dan zet ik ze weer buiten.
Ha wapiti, hm, dat van de onverwarmde kamer gaat lastig worden, de woonkamer is warm en de slaapkamer: daar wil ik niet noodzakelijkerwijs geraniums. Hm, ze kunnen dus niet tegen warm....ik ga nog eens nadenken over een goede plek...

Dank je voor je berichtje (en voor iedereen ook :)!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven