Geurkaarsen

27-09-2019 10:38 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke geurkaarsen ruiken lekker en branden goed op?

Ik heb er nu van de Ikea maar die branden niet helemaal op zonder er bijv. voor een gedeelte aluminiumfolie overheen te doen.

Bij de Bijenkorf zag ik leuke kaarsen van Voluspa maar zijn die het geld waard?
Afbeelding

Ik ben niet op zoek naar geurolie, waxmelts, geurbranders, etc.
JuriaanB schreef:
27-09-2019 13:47
Exact. Naast het feit dat die rotzooi vreselijk stinkt kan het niet anders dan dat het inademen van al dan niet volledig verbrande chemische stoffen schadelijk is. En als je je boerenverstand niet vertrouwt kun je even googlen om hier volop info over te vinden.

Dus?
Nu moeten we allemaal stoppen met geurkaarsen? Kan wel op de bank gaan zitten wachten op doodgaan als je niks meer mag.
En daar gaat dit topic helemaal niet over.

Wie niet in mijn kaarsenlucht wil zitten komt toch gewoon niet.
Ik gebruik altijd Yankee Candles.

Ze zijn misschien iets duurder maar ze ruiken ook veel beter en lekkerder, branden mooi en zeer lang.
In tegenstelling tot gewone geurkaarsen verspreid een Yankee Candle continu zijn heerlijke en vooral rijke geur. Dit omdat voor deze Amerikaanse kaarsen wel alleen de beste en schoonste soorten paraffine worden gebruikt. Daarnaast bevat een Yankee Candle het hoogst mogelijke percentage geur-oliën wat mogelijk is.
Een grote jar brandt 150 uur. Voor mij alleen Yankee Candle! :heart:

Zorg er altijd voor dat de kaars lang genoeg brandt om de gehele bovenlaag te laten smelten. Zo voorkom je "kuilen" in de kaars en zal deze veel langer en mooier branden.

Ik bestel ze meestal op Bol.com trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets met drie geuren ziet er ook leuk uit maar dan moet hij wel in een keer goed branden.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet echt dol op geurkaarsen, maar heel af en toe koop ik zo’n kleintje van Yankee Candle. Die ruiken dan net lekker genoeg om mij tot een aanschaf te verleiden.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
PoesinBoots schreef:
27-09-2019 14:07
Dus?
Nu moeten we allemaal stoppen met geurkaarsen? Kan wel op de bank gaan zitten wachten op doodgaan als je niks meer mag.
En daar gaat dit topic helemaal niet over.

Wie niet in mijn kaarsenlucht wil zitten komt toch gewoon niet.
Je hebt gelijk dat het topic daar niet over gaat, maar zoals wel vaker in een gesprek kom je soms op een zijpaadje. En misschien zijn er mensen die nooit hebben bedacht hoe slecht die dingen kunnen zijn en zich nu bedenken. Is toch weer winst voor ze, letterlijk maar vooral figuurlijk.
JuriaanB schreef:
27-09-2019 15:08
Je hebt gelijk dat het topic daar niet over gaat, maar zoals wel vaker in een gesprek kom je soms op een zijpaadje. En misschien zijn er mensen die nooit hebben bedacht hoe slecht die dingen kunnen zijn en zich nu bedenken. Is toch weer winst voor ze, letterlijk maar vooral figuurlijk.

:roll:
Wat een winst. Gratis een les gezond leven.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
27-09-2019 14:07
Dus?
Nu moeten we allemaal stoppen met geurkaarsen? Kan wel op de bank gaan zitten wachten op doodgaan als je niks meer mag.
En daar gaat dit topic helemaal niet over.

Wie niet in mijn kaarsenlucht wil zitten komt toch gewoon niet.

Je mag doen wat je wil, ook je longen vullen met ongezonde lucht, alleen voor wat 'sfeer' in huis; persoonlijk heb ik nog meer begrip voor mensen die roken omdat ze verslaafd zijn aan sigaretten dan hiervoor.
Ik vind die synthetische geuren trouwens echt heel vies, of het nu in wasverzachter of in een geurkaars is, maar dat zal een kwestie van verschil in smaak zijn.

Ik reageerde op de post van Lattemachiato over haar astmaklachten die verergeren. Dat lijkt me een beste aanwijzing dat het ook niet goed is voor kinderlongen. Iets met de kanarie in de kolenmijn.
Als ik bij iemand kom die dat soort spul brandt maak ik het liefst gelijk rechtsomkeert, net zoals bij mensen die in huis roken.

En reageer niet zo op je teentjes getrapt joh. Je weet toch dat dit zo gaat op het Vivaforum.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 27-09-2019 15:46
4.49% gewijzigd
nounou
Ja het was al duidelijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de geurkaars van vijg van de Hema ook lekker!
Lobeliaatje schreef:
27-09-2019 16:17
Ik vind de geurkaars van vijg van de Hema ook lekker!
Ik ook, maar die van Rituals nog lekkerder (maar te duur).
Alle reacties Link kopieren
Ik vond een paar jaar geleden de geurkaars Rozen wel lekker ruiken. Van Bolsius.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
27-09-2019 11:23
Járenlang heb ik van Bolsius de waxinelichtjes met vanillegeur gehad. Die vond (en vind) ik erg lekker. Ben nu zo'n beetje aan het laatste pak want Bolsius gaat ze uit de collectie halen en dat is erg jammer.
link
Bedoel je deze? AH verkoopt ze nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben enorm fan van Baobab geurkaarten, niet de goedkoopste maar je krijgt er geen hoofdpijn van en de geuren zijn echt goed samengesteld. Ook ruik je de kaars ook als deze niet aan staat. Een geurkaarten moet je ook niet opbranden in een avond, Zodra de bovenste laag helemaal gesmolten is moet hij weer uit. https://www.baobabcollection.com/nl/

Rituals heeft ook fijne kaarsen!
Hier ook een yankee candle fan! Die gebruiken overigens geen synthetische geuren, maar zuivere etherische oliën ;)
Ik heb zowel de geurkaarsen als de waxmelts en sinds kort ook een elektrische brander. De votives (die kleine kaarsjes) gebruik ik eigenlijk nooit meer. Die ruik je niet in een grotere ruimte zoals de woonkamer, dus dat vind ik zonde. Ik smelt ze om voor in de elektrische brander nu.
Ook de kleine jar ruik je niet goed, dus ik heb alleen nog medium en large. Om een geur te proberen bestel ik soms een waxmelt, maar meestal gok ik het er op. Ik bestel veel bij www.mycandlestore.nl
Die hebben ook een winkel in Den Haag. Ze hebben ook leuke aanbiedingen die ik vaak bestel. Ik koop zelden een kaars voor de volle mep.
Ik laat ze wel altijd branden tot er een volledige pool ontstaat. Dan is de hele bovenlaag vloeibaar. Op deze manier brand hij idd mooi egaal op en krijg je geen kuil. Omgevingstemperatuur is wel belangrijk. In de winter heb ik af en toe ook aluminiumfolie nodig om hem goed op te laten branden. Dan blijft de pot soms toch nog wat te koud langs de rand. Ik heb er nu ook een gebreide sleeve bij om hem warm te houden.

Woodwick heb ik ook staan, maar ik wordt dus idd gek van dat geknetter. Jammer, want hun geuren zijn wel heel lekker maar ik merk dat ik die kaars bijna nooit aan doe. Ik heb wel ook hun waxmelts en ik heb ook melts van goose creek. Zie nu ook nog een jar staan van het merk Colony, gekocht bij TK Maxx. Maar die heb ik nog niet geprobeerd.
HulpPiet schreef:
28-09-2019 06:33
Ik ben enorm fan van Baobab geurkaarten, niet de goedkoopste maar je krijgt er geen hoofdpijn van en de geuren zijn echt goed samengesteld. Ook ruik je de kaars ook als deze niet aan staat. Een geurkaarten moet je ook niet opbranden in een avond, Zodra de bovenste laag helemaal gesmolten is moet hij weer uit. https://www.baobabcollection.com/nl/

Rituals heeft ook fijne kaarsen!
€98,- voor een geurkaars die 150 uur mee gaat!!! Ik dacht dat yankee candle duur was, maar dit is wel heel extreem.
Inderdaad, ik heb een hele grote woonkamer en keuken (open ruimte) en Yankee candle kan dat wel aan. En ze gebruiken geen synthetische geuren.
Ik doe ook vrij lang met mijn Yankee candles.
Alle reacties Link kopieren
3 van de 6 door mij gebruikte merken zijn al genoemd, nl woodwick, yankee candle en bridgewater. de 3 merken die ik echter het meeste koop zijn lily flame, plantes en parfums en greenleaf. lily flame fairy dust, bridgewater storybook dreams en plantes en parfum white musk zijn favoriet bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Byrma schreef:
27-09-2019 11:56
Ik gebruik voor geurtjes in huis en tegen nare geurtjes in huis geen kaarsen maar Lampe berger.
Dat is goed spul inderdaad, maar wierook is goedkoper en werkt nog beter, vooral als je een wierookstokje in alle ruimtes even laat branden. 5 minuutjes is al voldoende om overal in huis een lekkere geur te hebben die lang blijft hangen.
Puz_n_Boots schreef:
28-09-2019 16:14
Dat is goed spul inderdaad, maar wierook is goedkoper en werkt nog beter, vooral als je een wierookstokje in alle ruimtes even laat branden. 5 minuutjes is al voldoende om overal in huis een lekkere geur te hebben die lang blijft hangen.
Wierook vind ik niet lekker. Veel te sterk vaak. Geen prettige geuren.
Ik heb ook een lampe Berger, voor als er is gegourmet in huis of gewoon voor de geur. Maar ik gebruik de geurkaarsen vaker :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben groot fan van de kaarsen van Rituals.
Vaak zet ik zo'n kaarsje altijd maar even aan, anders vind ik zo'n geurkaarsjes veel te sterk.
mijn ouders hebben vaak een wierookstokje aan staan en dat vind ik zo sterk!!!!
Froezel schreef:
28-09-2019 16:19
Ik ben groot fan van de kaarsen van Rituals.
Vaak zet ik zo'n kaarsje altijd maar even aan, anders vind ik zo'n geurkaarsjes veel te sterk.
mijn ouders hebben vaak een wierookstokje aan staan en dat vind ik zo sterk!!!!

Ik vind het bezwaar van de rituals geurkaarsen dat ze zo roeten!
Alle reacties Link kopieren
Yankee Candle, ze zijn duurder maar die hoeven voor een heerlijke geur in de kamer maar uurtje ofzo te branden. Bestel ze bij My candlestore, die hebben vaak aanbiedingen en er zit altijd ook een leuk cadeautje in het pakje. In Amerika in een winkel van Yankee Candle geweest en dat was genieten. :) Heel veel soorten en veel goedkoper, jammer dat het direct zo de kilo' s van de bagage omhoog duwt dus ik heb me in moeten houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet goed tegen geurtjes maar de kaarsen van Diptyque die kan ik wel handelen. Beetje prijzig maar ruilen heerlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister nog aan wat Yankee Candles staan snuffelen in de TJ Maxx. Jammer genoeg wekten ze allemaal mijn instinctieve neusrimpelhoofdwegtrek reactie op, maar het waren dan ook geuren die ik net zo snel zou uitzoeken. Ik ben groot fan van appel kaneel, kersen, bessen en cranberry geuren maar die zag ik niet staan. Ik brand op dit moment een berry en een cranberry waxmelt van Bolsius, die vind ik echt heel fijn!

Ohh gaaf dat er een winkel zit in Den Haag! Daar wil ik weleens komen snuffelen. :heart:

En die woodwick kaarsen klinken ook wel fijn, als een openhaard in een potje. Die ga ik ook eens opzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven