Geurkaarsen

27-09-2019 10:38 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke geurkaarsen ruiken lekker en branden goed op?

Ik heb er nu van de Ikea maar die branden niet helemaal op zonder er bijv. voor een gedeelte aluminiumfolie overheen te doen.

Bij de Bijenkorf zag ik leuke kaarsen van Voluspa maar zijn die het geld waard?
Afbeelding

Ik ben niet op zoek naar geurolie, waxmelts, geurbranders, etc.
PoesinBoots schreef:
29-09-2019 15:03
Gewoon even Yankee Candle + je woonplaats (of dichtstbijzijnde grote stad) googelen.
In Utrecht zit sinds kort blijkbaar weer een winkel die wat verkoopt. Maar die hebben lang niet alles zie ik. Hier in de omgeving zit geen winkel die echt alles heeft helaas.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
29-09-2019 14:55
Intratuin heeft geen Yankee candle.
Ik koop ze in Duitsland of bij Bol.com, meestal koop ik ze wel online.
Maar misschien even googlen waar ze bij jou in de buurt te koop zijn.
De Intratuin in Halsteren heeft een groot assortiment. Daar staan een stuk of 6 kasten :hello:
Alle reacties Link kopieren
Heb een paar Woodwick kaarsen gehaald. De yankee hadden ze niet waar ik was en vind het toch wel fijn om eerst even te ruiken. Ben benieuwd.

Moet je die houten lont ook knippen?
Alle reacties Link kopieren
Aan de binnenkant van de deksel staat wat je met die lont moet doen.

Ik kwam erachter dat er een Yankee Candle en Woodwick winkel was op minder dan 10 minuten van mijn huis, dus ben even langs gegaan om te kijken. Heb hard staan twijfelen om iets van de Woodwick Wood Smoke mee te nemen, die rook echt super lekker! Maar ik wist niet zo goed welke pot ik dan mee moest nemen of dat ik dan een wax melt zou nemen. Mij lijkt dat crackle effect wel cool maar ik heb maar een klein huisje, dus ik weet niet of ik zou omkomen van de geur als ik zo'n grote kaars brand. Die bolsius wax melts vullen al mijn hele huis met geur namelijk.

Ik heb ook aan Yankee Candles staan snuffelen maar de meeste initiëerde mijn neusrimpelhoofdwegdraai instinct (als in GATVER), zelfs degene die me lekker leken (al die cupcake en cookie dingen bijvoorbeeld). Ik vond alleen de cranberry en raspberry lekker ruiken, maar cranberry heb ik al in de vorm van Bolsius was melts en die vind ik goed genoeg, dus dan zonde om zoveel te betalen voor zo'n grote pot. Dus dan misschien een keer een melt of potje van de raspberry meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snuffel meestal niet van te voren. Dan heb ik direct hoofdpijn. Echt zo jammer. Ik moet er dus blind in gaan, want in huis ruikt het wel lekker (en geen hoofdpijn).

Ik heb nu een winter geurtje van Yankee Candle, heel fris. Iets met snow geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat durf ik echt niet, ik ben heel erg kieskeurig met geurtjes en vindt 99% gewoon stinken (dit heb ik ook met parfurms en zo) dus ik moet echt weten wat ik koop.

Ja al die ijs en sneeuwdingen ruiken heel fris terwijl ik had verwacht dat ze warm en knus zouden ruiken, dat was even schrikken. :lol:
Ik heb er een aantal yankee candles gevonden, maar het waren kerstluchtjes met kaneel..

Heb vervolgens een village candle meegenomen. Leek qua vormgeving ed sprekend, alleen de naam is anders. Heb nu een zoetig bosvruchtenluchtje, heel lekker!
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
29-09-2019 12:09
Wat ik trouwens het allerallerallerallerlekkerst vind zijn de waxmelts van The Bathinggarden.
Komen uit Amerika en ze verzenden helaas niet meer naar NL. Ik ben er nu héél zuinig op.

Nu een half blokje Magic green soup in de brander en de kamer ruikt zalig.

Afbeelding
Jaaa, hier kan toch niks tegenop hè!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral fan van woodwick, maar ik gebruik meestal een vaporizer met etherische olie. Heb een hele collectie aan geuren (koop ik bij holland & barrett, zijn vaak in de aanbieding) en mix dan zelf combinaties. Een plens water en een paar druppeltjes olie en je kunt uren vooruit.
Maar het is niet zo knus als een knisperende woodwick
Haha oh, ik heb hem veel te lang aangelaten. Een paar minuten volstaat wel denk ik. Niet verwacht! Dit is veel meer en sneller effect dan de geurkaarsjes die ik normaal gesproken heb.
Noia schreef:
11-10-2019 00:10
Haha oh, ik heb hem veel te lang aangelaten. Een paar minuten volstaat wel denk ik. Niet verwacht! Dit is veel meer en sneller effect dan de geurkaarsjes die ik normaal gesproken heb.
Die village candle? Die hoort toch ook gewoon een uur of 4 te branden, zodat hij een pool kan vormen?
Ik kan me voorstellen dat je nu wel veel sneller en sterker de geur ruikt, maar dat is omdat dit betere kaarsen zijn dan die van Ikea bv. Daar zit wel echt verschil in
Alle reacties Link kopieren
Ik heb naar aanleiding van dit topic een Woodwick kaars gekocht maar ik word eerlijk gezegd een beetje kierewiet van het geknetter. Ik dacht dat dat alleen in het begin zou zijn maar blijkbaar blijft het zo (en hoort het zo).
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ja? Daar ben ik ook bang voor...Klinkt het dan niet zoals een vuurkorfje of een openhaardvuur?
Het klinkt een beetje als geruis met geknetter er tussendoor. Hier kan je het goed horen : https://m.youtube.com/watch?v=qOhUpdIWrMs

En idd, dat is dus de hele kaars. Niet alleen in het begin. Ik vind het zelf ook niet heel fijn. Heb hem afgelopen week weer aan gehad, want hij ruikt wel heerlijk! Maar dat geluid had van mij weg gemogen. Jammer dat ze niet ook een lijn hebben met gewone lont.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn van Woodwick ook van die tablets die je in een brandertje kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Jillian76 schreef:
13-10-2019 19:19
Er zijn van Woodwick ook van die tablets die je in een brandertje kunt doen.
Wax melts.
Die zijn ook lekker. Ik doe wel altijd maar een halve in de brander, anders vind ik het té.
Alle reacties Link kopieren
Yankee Candles blijven mijn favoriet, maar ik vind ze een beetje duur om steeds te kopen. Nu heb ik een geurkaars van de Hema (in de geur Linen). Die vind ik ook lekker ruiken en is een stuk goedkoper.
I don’t need an inspirational quote. I need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
12-10-2019 06:33
Het klinkt een beetje als geruis met geknetter er tussendoor. Hier kan je het goed horen : https://m.youtube.com/watch?v=qOhUpdIWrMs

En idd, dat is dus de hele kaars. Niet alleen in het begin. Ik vind het zelf ook niet heel fijn. Heb hem afgelopen week weer aan gehad, want hij ruikt wel heerlijk! Maar dat geluid had van mij weg gemogen. Jammer dat ze niet ook een lijn hebben met gewone lont.
Hm. Ja ik kan me voorstellen dat dat stront irritant kan worden. Toch maar een klein kaarsje proberen.

De wax melts had ik ook gezien, die wil ik ook eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag in een outlet en zag ineens een heleboel geurtjes van yankee candle staan. Herinnerde me dit topic en heb gekocht.
Waren 20 van die kleine kaarsjes voor 15 euro en 20 van die max melts voor 10 euro.
Heb vanavond zo'n kaarsje aangezet en jeetje wat ruikt dat lekker!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
09-12-2019 23:32
Ik was vandaag in een outlet en zag ineens een heleboel geurtjes van yankee candle staan. Herinnerde me dit topic en heb gekocht.
Waren 20 van die kleine kaarsjes voor 15 euro en 20 van die max melts voor 10 euro.
Heb vanavond zo'n kaarsje aangezet en jeetje wat ruikt dat lekker!
Waar was je? :biggrin: waxmelts gebruik ik wel regelmatig. Vind ik ook fijn voor even snel wat geur tussendoor als er bv een etensgeur in de kamer hangt. Dan is een gewone kaars niet handig, omdat die weer x uur moet branden.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker goedkoop.
Ik had vorige week de large jars voor 15. Ook een koopje.
Ze wilden plek maken voor de nieuwe collectie.
Ik heb afgelopen zaterdag een Wood wick candle gekocht, met de geur wood smoke.
Maar ik vind het juist wel heel erg gezellig klinken, en hij ruikt echt heerlijk!
Ik ben fan!
Bij de Bijenkorf hebben ze geurkaarsen van 195 euro per stuk.
Ik vond ze niet bijzonder. En dame voor mij kocht er 4!
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
10-12-2019 08:16
Bij de Bijenkorf hebben ze geurkaarsen van 195 euro per stuk.
Ik vond ze niet bijzonder. En dame voor mij kocht er 4!
Wow haha!

Ik heb de Yankee Candle adventskalender met de theelichtjes en had gisteren 2 Snowflake Cookie aan, ruikt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
10-12-2019 08:11
Ik heb afgelopen zaterdag een Wood wick candle gekocht, met de geur wood smoke.
Maar ik vind het juist wel heel erg gezellig klinken, en hij ruikt echt heerlijk!
Ik ben fan!
Die heb ik een maand terug ook gekocht, precies die geur ook. Ik ben fan! Dat geluid word ik ook blij van, net een mini haardvuurtje. Mijn kleine kaars is nu bijna op dus ik ben een beetje aanbiedingen in de gaten aan het houden voor de medium versie. De grootste is te hoog voor mijn salon tafel en die brede vind ik te duur want die brandt maar net zo lang als een medium zo wat maar hij kost meer dan de grote.

Die black cherry ofzo vond ik ook wel lekker ruiken, maar de wood smoke is toch mijn favoriet. Doet me denken aan een festival waar ik altijd heen ga waar ze vuurkorven en wierrook branden. :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven