Geurkaarsen

27-09-2019 10:38 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke geurkaarsen ruiken lekker en branden goed op?

Ik heb er nu van de Ikea maar die branden niet helemaal op zonder er bijv. voor een gedeelte aluminiumfolie overheen te doen.

Bij de Bijenkorf zag ik leuke kaarsen van Voluspa maar zijn die het geld waard?
Afbeelding

Ik ben niet op zoek naar geurolie, waxmelts, geurbranders, etc.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
28-09-2019 16:19
Ik ben groot fan van de kaarsen van Rituals.
Vaak zet ik zo'n kaarsje altijd maar even aan, anders vind ik zo'n geurkaarsjes veel te sterk.
mijn ouders hebben vaak een wierookstokje aan staan en dat vind ik zo sterk!!!!
Wierookstokjes moet je ook niet in een keer helemaal op laten branden, anders is het véél te sterk. Dan krijg ik ruzie met mijn katten. Ik maak hem al uit als 1 cm is weggebrand, dat is vaak al voldoende geur om je hele ruimte mee te voorzien.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
28-09-2019 14:16
€98,- voor een geurkaars die 150 uur mee gaat!!! Ik dacht dat yankee candle duur was, maar dit is wel heel extreem.
Je moet een kaars ook geen 5 uur achtereen aan laten. Gewoon totdat de bovenste laag helemaal gesmolten is er dan weer uit.

Mooie geuren kosten helaas meer geld, dat zie je ook in de parfumerie!
Alle reacties Link kopieren
HulpPiet schreef:
28-09-2019 21:28
Je moet een kaars ook geen 5 uur achtereen aan laten. Gewoon totdat de bovenste laag helemaal gesmolten is er dan weer uit.
Uitdoen? Ben ik het niet met je eens. Een kaars moet kunnen 'poolen' dat wil zeggen dat je de kaars juist minimaal zo lang laat branden tot de bovenste laag vloeibaar is. Zodra de kaars aan het poolen is kun je hem gewoon aanlaten of juist doven. Niet eerder want dan krijg je een tunnel in het midden. Als een kaars sowieso een tunnel maakt dan branden ze niet goed en gelijkmatig. Dit zie je vaak bij goedkope kaarsen, bij hele dikke kaarsen en als het koud is in de omgeving van de kaars.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ben heel benieuwd geworden naar die yankee candle! Toch binnenkort maar eens proberen.
ririanneke schreef:
28-09-2019 16:27
Yankee Candle, ze zijn duurder maar die hoeven voor een heerlijke geur in de kamer maar uurtje ofzo te branden. Bestel ze bij My candlestore, die hebben vaak aanbiedingen en er zit altijd ook een leuk cadeautje in het pakje. In Amerika in een winkel van Yankee Candle geweest en dat was genieten. :) Heel veel soorten en veel goedkoper, jammer dat het direct zo de kilo' s van de bagage omhoog duwt dus ik heb me in moeten houden.
met een uurtje krijg je geen mooie pool en gaat de kaars tunnelen. Als je hem goed wil laten opbranden, zou je hem zo’n uur of 3-4 aan moeten laten voor een volledige pool. Dit gaat dan over de medium en large jar. Die kleintjes kan je idd wel een uurtje aan doen, maar die geven voor mijn woonkamer niet genoeg geur af.
HulpPiet schreef:
28-09-2019 21:28
Je moet een kaars ook geen 5 uur achtereen aan laten. Gewoon totdat de bovenste laag helemaal gesmolten is er dan weer uit.

Mooie geuren kosten helaas meer geld, dat zie je ook in de parfumerie!
Voor een volledige pool moet ik de yankee candle zo’n 3-4 uur branden. En ik vind het juist fijn als hij uren aan is. Heb ze regelmatig een uur of 6 aan, heerlijk ruikt het dan. Als ik hem uit doe blijft de geur nog wel een tijdje hangen, maar wordt dan steeds minder sterk. Ik laat hem dus aan zolang ik de geur wil hebben in huis. Dat is het idee van een geurkaars.
Overigens ben ik het met je laatste zin niet eens. Geur is voor iedereen anders en mijn favoriete parfum is 1 van de goedkopere. Krijg daar veel complimenten over altijd. Dus goed hoeft echt niet perce duur te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
28-09-2019 16:14
Dat is goed spul inderdaad, maar wierook is goedkoper en werkt nog beter, vooral als je een wierookstokje in alle ruimtes even laat branden. 5 minuutjes is al voldoende om overal in huis een lekkere geur te hebben die lang blijft hangen.
Hier ook een Lamp Berge, alleen dat werkt ook lucht zuiverent en een geurkaars ‘maskeert’ alleen met een lekker luchtje. :)
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
29-09-2019 00:11
met een uurtje krijg je geen mooie pool en gaat de kaars tunnelen. Als je hem goed wil laten opbranden, zou je hem zo’n uur of 3-4 aan moeten laten voor een volledige pool. Dit gaat dan over de medium en large jar. Die kleintjes kan je idd wel een uurtje aan doen, maar die geven voor mijn woonkamer niet genoeg geur af.
Ik heb van die kleine kaarsjes die je in een glaasje brandt en ze branden echt helemaal op. Er blijft niks aan de randen van het glaasje achter. Het is denk ik ook afhankelijk van welke geur of een uurtje voldoende is. Ik heb een grote kamer met open keuken en met de herfstgeuren die ik nu brand (weet zo even de naam niet) ruikt het voor mij na een uurtje overal fris genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie het als de YC kaars een aantal uur aan is geweest, netjes gepooled is en je hem uit wil doen?
Gewoon uitblazen geeft zoveel rook en stank, maar met uitblazen en direct de dop erop blijft de geur minder lang hangen...
-
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die YC dus echt niet lekker ruiken!
Mijn schoonzus heeft een handeltje in wax melts dus die gebruik ik nu.
ririanneke schreef:
29-09-2019 09:37
Ik heb van die kleine kaarsjes die je in een glaasje brandt en ze branden echt helemaal op. Er blijft niks aan de randen van het glaasje achter. Het is denk ik ook afhankelijk van welke geur of een uurtje voldoende is. Ik heb een grote kamer met open keuken en met de herfstgeuren die ik nu brand (weet zo even de naam niet) ruikt het voor mij na een uurtje overal fris genoeg.
Dat zeg ik, ik heb het over de medium en large jar. Die moet je een paar uur branden om hem goed op te kunnen branden :)
Die votives ruik ik niks van in mijn woonkamer.
Phloxx schreef:
29-09-2019 09:49
Hoe doen jullie het als de YC kaars een aantal uur aan is geweest, netjes gepooled is en je hem uit wil doen?
Gewoon uitblazen geeft zoveel rook en stank, maar met uitblazen en direct de dop erop blijft de geur minder lang hangen...
Dop erop doen, dan dooft hij vanzelf. Dop er pas weer af halen als de rook weg is getrokken in de pot :)
Nooit uitblazen, dan krijg je stukjes lont die in het kaarsvet komen. Van die zwarte spikkels krijg je er dan in. Ik doof ook vaak met een kaarsendover.
En voordat je hem aansteekt moet je bij de lont even dat bolletje eraf halen als dat er zit. Soms heb je zo’n zwart bolletje aan het uiteinde van de lont. Als je dat laat zitten en hem aansteekt gaat hij blakeren. Ik knip de lont altijd.
Inderdaad, dop erop en dan dooft hij vanzelf.
Phloxx schreef:
29-09-2019 09:49
Hoe doen jullie het als de YC kaars een aantal uur aan is geweest, netjes gepooled is en je hem uit wil doen?
Gewoon uitblazen geeft zoveel rook en stank, maar met uitblazen en direct de dop erop blijft de geur minder lang hangen...

Vingers natmaken en de rokende lont vastpakken na uitblazen. Rook gelijk weg.
Je kan kaarsen beter niet uitblazen, maar doven. Door een dop of een kaarsendover.
Wat ik trouwens het allerallerallerallerlekkerst vind zijn de waxmelts van The Bathinggarden.
Komen uit Amerika en ze verzenden helaas niet meer naar NL. Ik ben er nu héél zuinig op.

Nu een half blokje Magic green soup in de brander en de kamer ruikt zalig.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een groot Yankee Candle fan, volgens mij echt de geurtjes die het langst blijven hangen. Maar weer veel geleerd van dit draadje waarvoor dank.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Waar halen jullie die yankee candles vandaan?
Noia schreef:
29-09-2019 13:11
Waar halen jullie die yankee candles vandaan?

Ik bestel ze online. (in dit topic zijn al een aantal keren linkjes van webwinkels geplaatst) Maar in de meeste grote plaatsen kun je ook gewoon naar een fysieke winkel.
Afgelopen zomer waren we in Schotland en daar zijn ze verslaafd aan YC volgens mij. Heel veel winkels en ook nog een stuk goedkoper dan in NL.
PoesinBoots schreef:
29-09-2019 13:18
Ik bestel ze online. (in dit topic zijn al een aantal keren linkjes van webwinkels geplaatst) Maar in de meeste grote plaatsen kun je ook gewoon naar een fysieke winkel.
Afgelopen zomer waren we in Schotland en daar zijn ze verslaafd aan YC volgens mij. Heel veel winkels en ook nog een stuk goedkoper dan in NL.
Ja, klopt! Ik zag bol.com, maar wil graag eerst even er aan ruiken om te kiezen Haha!

Zal ook eens bij intratuin kijken. Wellicht hebben zij ze ook.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft de Intratuin geen Yankee Candle wel Woodwick maar die ken ik verder niet. My candlestore zit in Den Haag.
Ik heb hier in de buurt geen winkel die ze verkoopt. Ik heb laatst bij my candle store weer geshopt en lekkere geuren opgeschreven. Ik bestel ook bij hen veel. En ik gok het er ook vaak gewoon op. Ik vind heel veel geuren lekker, dat scheelt.
PoesinBoots schreef:
27-09-2019 12:21
Ik vind de prijs van Yankee Candle enorm meevallen.

Als je begint met de kleine kaarsjes om uit te vinden of je die écht lekker vindt ben je €2,60 kwijt.
En het is wel een klein kaarsje maar ze branden 15 uur.
Afbeelding
https://cdn.webshopapp.com/shops/122556 ... votive.jpg

Ze hebben altijd geur van de maand met 25% korting. Dus dan nog maar €1,90 voor de kleine kaars.

En dan kun je daarna evt over naar de glazen potten. De kleine kost €12,95 en heeft 40 branduren.
https://www.uscandles.nl/yankee-candle/small-jar/

Ik koop meestal alleen de geuren van de maand met 25% korting en er is altijd genoeg keuze in sale.


Potver...nu heb ik zin om te bestellen.
Ja, zo doe ik het ook. Ik bestel dan een aantal kleintjes plus (eventueel) een grote van een geur die ik echt heerlijk vind. En soms valt zo’n mini tegen, nou ja, dat is dan zo. Schrijf dr geuren die ik gehad heb voor mijzelf op.
Noia schreef:
29-09-2019 13:42
Zal ook eens bij intratuin kijken. Wellicht hebben zij ze ook.

Intratuin heeft geen Yankee candle.
Ik koop ze in Duitsland of bij Bol.com, meestal koop ik ze wel online.
Maar misschien even googlen waar ze bij jou in de buurt te koop zijn.
Noia schreef:
29-09-2019 13:42
Ja, klopt! Ik zag bol.com, maar wil graag eerst even er aan ruiken om te kiezen Haha!

Zal ook eens bij intratuin kijken. Wellicht hebben zij ze ook.

Gewoon even Yankee Candle + je woonplaats (of dichtstbijzijnde grote stad) googelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven