Gezellig kattenklets-topic

20-05-2016 23:06 277 berichten
Ooit, voor het viva-forum ge-update werd, was er een katten-klets-topic. Hier wisselden we verhalen uit over onze poezels, gaven we antwoord op vragen en vertelden welke speeltjes en snoepjes top of flop waren.

Wie doet er mee met een herstart?

Wees welkom mede-katten-eigenarendinaren!
Oja dat snap ik. Vooral dat verbouwen heeft veel impact natuurlijk.

Verder kan ik iedereen van harte aanbevelen 2 kittens te nemen. Bij voorkeur uit 1 nest zodat ze elkaar begrijpen.

Als die 2 van mij elkaar niet hadden waren ze vast doodongelukkig. Ze zijn zo aan elkaar gehecht
ik wordt echt gestoord van me kat, hij heeft de rare gewoonte om na het eten zijn tanden te flossen, het liefst met schoenveters of laats zat hij doodleuk op de kabel van de ventilator te bijten iemand missg een tip of wat? heb ooit bij de kattenspeciaalzaak een speciaal flos ding gekocht maar ja die laat hij doodleuk met rust
Misschien een setje veters speciaal voor hem kopen en die na het eten in zijn zicht leggen? Wel erbij blijven dan, voordat hij de veter om z'n nek wikkelt...
Alle reacties Link kopieren
Hier nu ook een verbouwing gaande, dus poeslief heeft het even zwaar deze dagen. Overdag moet ze opgesloten worden in de logeerkamer, daar heeft ze op zich alles bij de hand. De bak, drinken, fijne plekjes om te liggen en een raam om uit te staren. Maar ja het is natuurlijk niet leuk er is ook flink geboord en gesloopt deze week dus dat was best even heftig. Merkte dat ze duidelijk van slag was deze week als ik thuiskwam uit werk en haar eindelijk weer even los kon laten lopen. Hard miauwen en het hele huis door banjeren.

Nog een weekje te gaan en het heftige sloopwerk is inmiddels gedaan gelukkig, dus het ergste ie voorbij. Maar ja dat is moeilijk om haar te vertellen :-).
TVP!

Wij krijgen in augustus twee katers als het goed is. Ik heb ze afgelopen week gevonden aan de waterkant in een vuilniszak. Ze zijn nu bij een mevrouw van een stichting die baby poesjes opvangt. Ze zijn nu zeker 3 weken. De ogen waren Open toen we ze vonden.

Ik weet niet veel over katten maar ik leer graag bij.
Ach..arme diertjes Wyandotje. Welke klootzak doet zoiets

Ik hoop dat alles goed gaat en je straks 2 leukerds in huis krijgt.
Ik moest ook bijna huilen! Ze zijn echt ontzettend cute! Het ene poesje is opgenomen in een kattengezin en heeft nu 9 pleegbroers en zusters. De andere vond ik een paar uur later maar die was erg verzwakt. Hij is ook weggestuurd door de twee moeder poezen op het opvang adres, kei zielig.
Dus de mevrouw van de stichting voed hem nu handmatig met kunst melk.
Fijn dat ze dan straks bij jou bij elkaar kunnen blijven.

Mijn 2 getraumatiseerde broer en zus zijn zo vreselijk klef met elkaar. Ik hoop dat de jouwe ook zoveel steun aan elkaar zullen krijgen.
We vinden het allemaal heel spannend!
Gaan ze elkaar nog herkennen als ze zo'n "lange tijd" gescheiden van elkaar hebben gezeten?

En gaan ze elkaar dus ook nog aanvaarden?

Maar wel leuk dat je dutsjes op zijn minst een kans geeft, wyan!
quote:Pyjamabroek schreef op 10 juni 2016 @ 19:29:

Misschien een setje veters speciaal voor hem kopen en die na het eten in zijn zicht leggen? Wel erbij blijven dan, voordat hij de veter om z'n nek wikkelt...das geen optie, de DA zei me dat het draad zich dan om zijn organen of darmen gaan wikkelen wamt hij slikt het ook in
quote:wyandotje schreef op 11 juni 2016 @ 18:18:

TVP!

Wij krijgen in augustus twee katers als het goed is. Ik heb ze afgelopen week gevonden aan de waterkant in een vuilniszak. Ze zijn nu bij een mevrouw van een stichting die baby poesjes opvangt. Ze zijn nu zeker 3 weken. De ogen waren Open toen we ze vonden.

Ik weet niet veel over katten maar ik leer graag bij.Wel grappig Wyandotje gaat aan de katten en ik vind het geweldig dat ze gevonden zijn en dat jij ze gered hebt.
quote:Mietrot schreef op 11 juni 2016 @ 18:57:

Gaan ze elkaar nog herkennen als ze zo'n "lange tijd" gescheiden van elkaar hebben gezeten?

En gaan ze elkaar dus ook nog aanvaarden?

Maar wel leuk dat je dutsjes op zijn minst een kans geeft, wyan!

Ze wonen in hetzelfde huis. De ervaren poesjes pleegmoeder ( de mevrouw) legt sir Lancelot (het meest verzwakte poesje) er wel gewoon bij als ze slapen en zo maar ze voedt hem apart met kunatmelk.

Ja inderdaad, ik die poezen nooit leuk vond is nu tot over haar oren verliefd op die twee kleine schatjes! Een is helemaal zwart en de andere is grijs met zwarte streepjes, die andere heet commandant luizenpoot. Zo blij dat we ze vonden en dat ze leven.
Wij krijgen over 3 weken weer een kitten in huis, het is een rode kater en volgens mij een draak 1e klas!

Ben benieuwd hoe onze andere kater er op gaan reageren, heb me inmiddels al helemaal ingelezen, maar het komt helemaal goed. Want onze andere kater is een sociaal monster.
Ik ben even pleegmoeder voor twee kittens waarvan 1 met zijn hoofd vast zat in een pot nutella! Die is echt super bang. De andere is heel lief en komt telkens op schoot. Het is geen familie van elkaar maar ze zijn wel echt een koppeltje. Als ze handtam zijn en oud genoeg (12 weken) dan gaan ze naar het asiel of direct door naar mensen die ze willen nemen.

Mijn eigen 2 poezen blijven meestal wel uit de buurt als de twee kleintjes uit de bench zijn. Ze vinden zichzelf te oud denk ik, 17 en 11 jaar oud.????
Wij hebben naast onze 4 honden( die een erge hekel aan katten hebben), een wild kat, gevonden ca 1a 2 dagen na haar geboorte, die we met de fles groot gebracht hebben. Ze is nu 2, en slaapt bij ons in bed, Gaan we uit met de honden dan gaat ze mee,zonder lijn, en plast dan ook. Ze gaat alleen in de tuin, als de honden er ook zijn. Als de honden naar binnen moeten komt ze ook mee. Ze is heel klein, net 3 kilo, komt uit zuid italie, en vind andere katten ( van de buren) raar.... Maar ze vind kinderen geweldig, ieder feestje in huis is ze het middelpunt.... En ze laat duidelijk merken of ze onze vrienden mag of niet....
quote:dojobo schreef op 11 juni 2016 @ 22:29:

Wij hebben naast onze 4 honden( die een erge hekel aan katten hebben), een wild kat, gevonden ca 1a 2 dagen na haar geboorte, die we met de fles groot gebracht hebben. Ze is nu 2, en slaapt bij ons in bed, Gaan we uit met de honden dan gaat ze mee,zonder lijn, en plast dan ook. Ze gaat alleen in de tuin, als de honden er ook zijn. Als de honden naar binnen moeten komt ze ook mee. Ze is heel klein, net 3 kilo, komt uit zuid italie, en vind andere katten ( van de buren) raar.... Maar ze vind kinderen geweldig, ieder feestje in huis is ze het middelpunt.... En ze laat duidelijk merken of ze onze vrienden mag of niet....

Die heeft dus nooit geleerd kat te zijn en denkt ws. dat ze een hond is. ..

Maar fijn dat ze haar plek heeft zo!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:wyandotje schreef op 11 juni 2016 @ 20:51:

[...]

Ze wonen in hetzelfde huis. De ervaren poesjes pleegmoeder ( de mevrouw) legt sir Lancelot (het meest verzwakte poesje) er wel gewoon bij als ze slapen en zo maar ze voedt hem apart met kunatmelk.

Ja inderdaad, ik die poezen nooit leuk vond is nu tot over haar oren verliefd op die twee kleine schatjes! Een is helemaal zwart en de andere is grijs met zwarte streepjes, die andere heet commandant luizenpoot. Zo blij dat we ze vonden en dat ze leven.behouden ze hun namen, of heb je al andere namen in gedachten Dot?
Hoi, mag ik meeschrijven?

Sinds gisteren 2 poezels.

Poezel 1 was sinds februari bij ons, maar vertoonde echt ongewenst gedrag. Klagelijk miauwen als een van ons weg was en met een man die gemiddeld 60 uur per week werkt, is dat niet handig.

Overlegd en nog meer overlegd en toch maar een kitten erbij. Die is gisteren bij ons gekomen. Introductie is dus volop in de gang.
ooh ik zou echt nog een kat willen, maar zowel vriend als poezenbeest zien dat niet zitten
quote:nijntje021 schreef op 15 juni 2016 @ 15:07:

ooh ik zou echt nog een kat willen, maar zowel vriend als poezenbeest zien dat niet zitten

Vriend hier ook niet. Eigenlijk. Maar als ik weg was, was het drama. Als hij wegwas, was het voor mij drama.

We wilden niet weten hoe het was als we beide wegwaren. Al hebben de buren nooit iets gezegd. Haha
quote:Peacy schreef op 15 juni 2016 @ 15:13:

[...]

Vriend hier ook niet. Eigenlijk. Maar als ik weg was, was het drama. Als hij wegwas, was het voor mij drama.

We wilden niet weten hoe het was als we beide wegwaren. Al hebben de buren nooit iets gezegd. Haha

haha nou ik heb een halve siamees rondlopen die nogal jaloers van aard is, Maar die kan ook flink zijn keel opzetten als ik thuis kom, als me vriend het vuil gaat weggooien brult hij al. ik woon ook niet al te groot dus 2 katten zou krap worden denk ik of ze vliegen elkaar binnen no time in de haren

in het begin moest ik ook enorm aan hem wennen want soms is Whitney Houston er niks bij hij kan echt mauwen(krijsen)
quote:nijntje021 schreef op 15 juni 2016 @ 15:25:

[...]

haha nou ik heb een halve siamees rondlopen die nogal jaloers van aard is, Maar die kan ook flink zijn keel opzetten als ik thuis kom, als me vriend het vuil gaat weggooien brult hij al. ik woon ook niet al te groot dus 2 katten zou krap worden denk ik of ze vliegen elkaar binnen no time in de haren

in het begin moest ik ook enorm aan hem wennen want soms is Whitney Houston er niks bij hij kan echt mauwen(krijsen)

Hier beide vuilnisbakjes. Was wel spannend, oudste is best een verhaal apart.

Tot nu toe trots op haar, hoe ze met de kitten omgaat.

Oh, dat krijsen en mauwen. Vreselijk lijkt me dat.
leuk leuk, nah tis meer het mauwen tillen naar een hoger level, maar hij is ook wel lief en schattig, alleen soms is hij een beetje een aandachtsjunk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven