Grote zwarte renspin?

16-11-2009 18:47 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit onderwerp open ik in verband met vergaande lafheid. Ik ben bang voor spinnen. Het is geloof ik nog net geen fobie maar eerlijk gezegd kan ik al flink onder de indruk zijn van een hooiwagentje. Hier in huis zit regelmatig een spinnetje (de hele kleine durf ik zelf op te ruimen en daar ben ik trots op) en in de tuin wemelt het vaak van de kruisspinnen. Al met al kan ik daar tegen. Maar dan heb je ook nog die ene soort. Het is een hele grote spin, kan zeker zo groot worden als de gemiddelde handpalm, is pikzwart en harig en kan heel hard rennen. Ze zitten meestal op de grond, hoewel ik er ook weleens een op de muur heb gezien. Ik zou graag willen weten hoe die spinnensoort heet, hoe ze leven, waar ze voorkomen en nog meer trivia. Om daar achter te komen kan ik natuurlijk googelen. Maar...dat durf ik niet. Ik heb het weleens geprobeerd maar elke site over spinnen is gelardeerd met 'leuke' illustraties van spinnen en zodra mijn netvlies zo'n mooie close up ziet dan kan ik niet meer lezen en alleen nog maar naarstig zoeken naar het rode kruisje.

Daarom wil ik vragen over er forummers zijn die het wel durven en de info over die spin hierheen willen copy-pasten. Wie weet welke spin ik bedoel en wie durft een spinnensite op te gaan?
quote:Margaretha2 schreef op 16 november 2009 @ 19:54:

Traincha volgens mij hoef je er niet dood aan te gaan maar je kan er wel flink ziek van worden en je moet wel behandeld worden (ongecontroleerde spierspanningen enzo). Wat eng is aan de ZW is voor mij dat hij onder wc-brillen zijn holletje maakt en zich dan in het nauw gedreven voelt als jij gaat zitten om te plassen.Oja, zo was het
GATVER!!! die 1e foto op pagina 1

Brrrr hier ook spinnen fobie, ik ga echt NIET slapen als ik weet dat er ergens eentje zit.

Ben al regelmatig bang wakker geworden na een spinnendroom. Dan trapte ik ook wild van me af

Heb mn mega fobie opgelopen in Kroatie.

We gingen altijd met de tent kamperen.... en daar hebben ze ook echt mega spinnen..zo groot dat je de giftanden duidelijk ziet!!!

Man (toen nog vriend) vindt spinnen niet eng...en ving ze daar voor de lol om ze te bekijken.

Ik panisch natuurlijk hihihi.

Laat hij toch perongeluk dat potje vallen waar die spin inzat!

Ik zag de mega spin dus onze tent inrennen, maar Vriend ontkent het en zegt dat ik het me verbeeld.

De inhoud van de tent eruit gehaald om te kijken waar Spin was...niet te vinden natuurlijk.

Savonds dus redelijk gerust naar bed...smorgens worden we wakker in onze tent....

ik schuif mn kussen wat opzij en wat denkje???

IIEEEEEEWWWWWWW die spin lag platgedrukt onder mn kussen!!!!!

Ben nog nooit zo snel uit mn tent gevlogen
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 16 november 2009 @ 19:54:

[...]

Correctie: Spinneprut

Excuus

Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Zwarte weduwe volgens Wiki:

De spin is niet agressief en mensen worden meestal gebeten omdat ze de spin onbedoeld in het nauw brengen, bijvoorbeeld door op een toiletbril te gaan zitten waar de spin haar web heeft gesponnen. De beet wordt aanvankelijk nauwelijks gevoeld maar gaat na enige minuten hevig pijn doen en kan dan gepaard gaan met andere ziekteverschijnselen. Een fatale afloop is wel beschreven hoewel dit geenszins zo vaak voorkomt als in sensatiebeluste media wordt gesteld.
Peas on earth!
quote:Star schreef op 16 november 2009 @ 19:43:

[...]

Hee tante, jij hier? Ohw whahaha misverstandje. Dacht al dat je mij trut noemde. Maar kon het in deze context wel waarderen.
Iew, op een toiletbril zitten waar de spin haar web heeft gesponnen?!
Peas on earth!
Wolletje
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 16 november 2009 @ 19:56:

Iew, op een toiletbril zitten waar de spin haar web heeft gesponnen?! Oh, Margaretha schreef dus al wat Wiki zei over die toiletbrillen
Peas on earth!
ps gistermiddag zat nog zo'n mega grote renspin op de muur in ons toilet BRRR
quote:Bonny82 schreef op 16 november 2009 @ 19:56:

Wolletje ja echt zo vreselijk... heb er dus echt mn fobie van over gehouden vrees ik
Bah word er bang van zit nu al om me heen te kijken of ik nergens zo n beest zie
quote:Margaretha2 schreef op 16 november 2009 @ 19:53:

Chili What The Fuck IS DAT?!Dat is een spinnetje die je in afghanistan kan tegen komen, vandaar ook die militairen erbij. brrrrrrrrrr google maar op spin afghanistan
Gatverdamme Wolletje, het idee alleen al dat dat beest de hele nacht bij je hoofd in de buurt heeft gebivakkeerd, brrrrrrr.
IEKS! Ja, die zijn IEKS!

Maar toch, zet ik er een glaasje overheen, al "IEKS, IEKS" roepen en zet ik hem buiten. Of in de schuur.

Ik kan niet zo goed beestjes doodmaken. Of pletten. Is ook fijn als man er is. Kunnen we samen griebelen.
idd star... zo goor he, was zoooo snel de tent uit.. en heb daarna panisch zitten janken

vriend vond dat ik me zwaar aanstelde
Nog een leuk weetje:

Komt een spin die je buitenzet weer naar binnen?

Ja. Er is namelijk een verschil tussen huisspinnen en buitenspinnen. Als je een huisspin buitenzet, zal die ongelukkig worden en sterven. De huisspin zal er dus alles aan doen om terug naar binnen te komen.

bron
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Gamuza schreef op 16 november 2009 @ 20:06:

Nog een leuk weetje:

Ja. Er is namelijk een verschil tussen huisspinnen en buitenspinnen. Als je een huisspin buitenzet, zal die ongelukkig worden en sterven. De huisspin zal er dus alles aan doen om terug naar binnen te komen.

bronDan...(Tam..tatam..tam) zal hij moeten STERVEN!

Nog een leuk weetje:

bronIew
Peas on earth!
Dat bevestigt wel mijn Wehkampgids-aanpak
Peas on earth!
quote:Margaretha2 schreef op 16 november 2009 @ 19:54:

Traincha volgens mij hoef je er niet dood aan te gaan maar je kan er wel flink ziek van worden en je moet wel behandeld worden (ongecontroleerde spierspanningen enzo). Wat eng is aan de ZW is voor mij dat hij onder wc-brillen zijn holletje maakt en zich dan in het nauw gedreven voelt als jij gaat zitten om te plassen. Hulde voor dit heerlijke griebelstuk! Maakt mijn avond weer goed.

Nog een leuk weetje:

bronWhahaha dat heb ik gemerkt. Die spin was sneller weer binnen dan ik

Nog een leuk weetje:

bronDan maak ik een huisje buiten mijn huis voor ze.
quote:wolletje schreef op 16 november 2009 @ 20:05:

idd star... zo goor he, was zoooo snel de tent uit.. en heb daarna panisch zitten janken

vriend vond dat ik me zwaar aanstelde

Ik heb een keer zo'n monster op mijn blote lijf gehad. Toen ging ik ook best janken van schrik
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 16 november 2009 @ 19:33:

[...]

Nou.... zowel vriend als kat waren rondom de kikker aan het stuiteren, dus ik was de enige die het hoofd koel hield Oh ja, jij had ook zo'n kikkervangende kat..... Gilde de kikker ook? Vréselijk vind ik dat!

Ik heb er dit jaar nog niet één binnen gehad (afkloppen), vorig jaar bijna elke week één in de herfst. Wel een grote buit muizenlijkjes dit jaar.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Star schreef op 16 november 2009 @ 20:11:

[...]

Ik heb een keer zo'n monster op mijn blote lijf gehad. Toen ging ik ook best janken van schrik ieewwwww vreselijk..ik zou echt door het lint gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven