Grote zwarte renspin?
maandag 16 november 2009 om 18:47
Dit onderwerp open ik in verband met vergaande lafheid. Ik ben bang voor spinnen. Het is geloof ik nog net geen fobie maar eerlijk gezegd kan ik al flink onder de indruk zijn van een hooiwagentje. Hier in huis zit regelmatig een spinnetje (de hele kleine durf ik zelf op te ruimen en daar ben ik trots op) en in de tuin wemelt het vaak van de kruisspinnen. Al met al kan ik daar tegen. Maar dan heb je ook nog die ene soort. Het is een hele grote spin, kan zeker zo groot worden als de gemiddelde handpalm, is pikzwart en harig en kan heel hard rennen. Ze zitten meestal op de grond, hoewel ik er ook weleens een op de muur heb gezien. Ik zou graag willen weten hoe die spinnensoort heet, hoe ze leven, waar ze voorkomen en nog meer trivia. Om daar achter te komen kan ik natuurlijk googelen. Maar...dat durf ik niet. Ik heb het weleens geprobeerd maar elke site over spinnen is gelardeerd met 'leuke' illustraties van spinnen en zodra mijn netvlies zo'n mooie close up ziet dan kan ik niet meer lezen en alleen nog maar naarstig zoeken naar het rode kruisje.
Daarom wil ik vragen over er forummers zijn die het wel durven en de info over die spin hierheen willen copy-pasten. Wie weet welke spin ik bedoel en wie durft een spinnensite op te gaan?
Daarom wil ik vragen over er forummers zijn die het wel durven en de info over die spin hierheen willen copy-pasten. Wie weet welke spin ik bedoel en wie durft een spinnensite op te gaan?