Grote zwarte renspin?

16-11-2009 18:47 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit onderwerp open ik in verband met vergaande lafheid. Ik ben bang voor spinnen. Het is geloof ik nog net geen fobie maar eerlijk gezegd kan ik al flink onder de indruk zijn van een hooiwagentje. Hier in huis zit regelmatig een spinnetje (de hele kleine durf ik zelf op te ruimen en daar ben ik trots op) en in de tuin wemelt het vaak van de kruisspinnen. Al met al kan ik daar tegen. Maar dan heb je ook nog die ene soort. Het is een hele grote spin, kan zeker zo groot worden als de gemiddelde handpalm, is pikzwart en harig en kan heel hard rennen. Ze zitten meestal op de grond, hoewel ik er ook weleens een op de muur heb gezien. Ik zou graag willen weten hoe die spinnensoort heet, hoe ze leven, waar ze voorkomen en nog meer trivia. Om daar achter te komen kan ik natuurlijk googelen. Maar...dat durf ik niet. Ik heb het weleens geprobeerd maar elke site over spinnen is gelardeerd met 'leuke' illustraties van spinnen en zodra mijn netvlies zo'n mooie close up ziet dan kan ik niet meer lezen en alleen nog maar naarstig zoeken naar het rode kruisje.

Daarom wil ik vragen over er forummers zijn die het wel durven en de info over die spin hierheen willen copy-pasten. Wie weet welke spin ik bedoel en wie durft een spinnensite op te gaan?
Een spin heeft toch geen acht poten? Of wel? Ik dacht zes? Ik bedoelde eigenlijk dat bij vijf bij mij het kwartje viel en ik natuurlijk niet rustig in mijn blote billen verder ging tellen toen ik eenmaal tot de ontdekking gekomen was dat er een monsterspin zat
[quote]EvyBlissy schreef op 16 november 2009 @ 18:53:

Op zo'n moment ren ik echt panisch gillend rond, terwijl ik mezelf echt als een heel rationeel persoon beschouw.

[quote]

Dat denk ik ook altijd.

Ik zit me nu al weer te irriteren aan het feit dat ik bang ben voor die beesten. Slaat toch nergens op.

Ik wist overigens niet dat ze kunnen bijten, ik geloof dat dit niet heel bevorderlijk voor mij is.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 16 november 2009 @ 19:17:

Oh, mijn serieuze wapen tegen renspinnen is: een Wehkampgids!

Handleiding:

- men ziet een renspin in de kamer

- men gilt

- men kalmeert

- men pakt de Wehkampgids

- men nadert de renspin voorzichtig

- men houdt de Wehkampgids horizontaal boven de renspin

- men laat de Wehkampgids van enige hoogte óp de spin vallen!

Mocht zich een tweede renspin in de kamer bevinden: Otto en Neckerman hebben ook dikke gidsen Dat was vorig jaar hè?
quote:Margaretha2 schreef op 16 november 2009 @ 19:41:

Een spin heeft toch geen acht poten? Of wel? Ik dacht zes? Ik bedoelde eigenlijk dat bij vijf bij mij het kwartje viel en ik natuurlijk niet rustig in mijn blote billen verder ging tellen toen ik eenmaal tot de ontdekking gekomen was dat er een monsterspin zat

Neejoh, 8 pootjes heeft een spin!

Voor mij geldt: alles met meer dan 4 poten is téveel
Peas on earth!
quote:Star schreef op 16 november 2009 @ 19:40:

[...]

Whoehahahaha ja leuk is dat. Heeft mijn tante me ooit verteld. En bedankt, trut Graag gedaan hoor
quote:Star schreef op 16 november 2009 @ 19:41:

[...]

Dat was vorig jaar hè? Goed geheugen
Peas on earth!
Jaiks gebakkie!!!!

In mijn leven heb ik weleens van die grote gezien, maar ik denk toch dat het op één hand te tellen is hoe vaak.

Ik heb wel een keer een spinnenest gezien, daar kreeg ik echt koude rillingen van. een miljoen van die minispinnetjes.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 16 november 2009 @ 19:42:

[...]

Graag gedaan hoor Hee tante, jij hier?
Heb tijdens het lezen van dit topic mijn haar in een staart gedaan
Ik heb eens heel grote sprinkhanen gezien en dat was niet ranzig, alleen fascinerend eigenlijk. En hetzelfde heb ik bij lieveheersbeestjes, die toch wel torren zijn eigenlijk. Dus als ik mijn hart sneller en sneller voel kloppen bij allerlei insecten probeer ik daar aan te denken en dan zeg ik dingen tegen mezelf als 'wat zit de natuur toch ingenieus in elkaar hè'

Spinnen vind ik niet meer zo heel eng, ik ben nu geobsedeerd door kakkerlakken (die zitten hier hele grote).
Peas on earth!
Ik heb gehoord dat de Zwarte Weduwe oprukt naar Nederland......
Brrrr, ik ben nu pagina's aan het teruglezen en na het zien van de foto's panisch aan het rondkijken of er misschien ergens ééntje zit. Mijn beentjes liggen in ieder geval hoog nu. :-)

Best triest, een volwassen vrouw die van de wap raakt van spinnen. Het gekke is dat ik twee jaar geleden in het oerwoud liep. Ik durfde niet, maar besloot toen om deze kans niet te laten schieten omdat ik bang ben voor spinnen. Grote genoeg gezien, die kleintje van hier vallen in het niet. Voelde me heel heel stoer toen de eindbestemming was bereikt. Helaas heb ik dat stoere gevoel in Maleisië achtergelaten, hier schijt ik weer zeven kleuren als ik zo'n ding tegenkom.
Het is heel gek maar een kruisspin met zo'n dikke vette aars doet me niks. Misschien omdat daar hele hordes van aan boord zaten. Maar die huisspin...daar krijg ik echt de rillingen van. Die zijn zo groot... en snel...
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:traincha2 schreef op 16 november 2009 @ 19:45:

Ik heb gehoord dat de Zwarte Weduwe oprukt naar Nederland......Ja maar die doet eng, ziet er niet eng uit
Deze zijn ook niet echt leuk om te zien.

quote:traincha2 schreef op 16 november 2009 @ 19:45:

Ik heb gehoord dat de Zwarte Weduwe oprukt naar Nederland......Maar die zijn heel klein dus daar hoef je niet bang van te zijn
Iew, zijn die grote echt?!
Peas on earth!
EvyBlissy, deze keer vind ik jóu heel grappig!

Wat een vies topic dit, bah. In Thailand zat er eens een spin die veul groter was dan mijn handpalm op de muur in mijn kamer, en hij reageerde ook nog op me, als ik op hem afliep, ging hij rennen en springen Maar ik zit te typen hier en niet hij, dus jullie kunnen wel raden wie er gewonnen heeft. Men roept nu altijd tegen mij dat ik dan dus nu niet meer bang ben voor de Hollandsche spin, maar zo werkt het helaas niet.

Gelukkig is Donny er niet bang voor, maar hij lacht me altijd uit als ik zeg dat hij na het verwijderen zijn handen moet wassen, omdat er spinnensap op zit. Ik zag hier het woord spinnensmurry voorbij komen, na de handleiding van de Wehkamp, dat is hetzelfde. Blij te zien dat ik medestanders heb.

O en voor iedereen die gelooft dat je in je leven een bepaald aantal spinnen opeet in je slaap: Vraag je even af hoe dat onderzocht is. Broodje Aap verhaal.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
quote:Margaretha2 schreef op 16 november 2009 @ 19:51:

[...]

Maar die zijn heel klein dus daar hoef je niet bang van te zijn Maar van 1 beet ga je toch hartstikke dood? Of heb ik nu weer niet goed opgelet tijdens biologie
Chili What The Fuck IS DAT?!
quote:Bonny82 schreef op 16 november 2009 @ 19:52:

Ik zag hier het woord spinnensmurry voorbij komen, na de handleiding van de Wehkamp, dat is hetzelfde. Blij te zien dat ik medestanders heb.Correctie: Spinneprut
Peas on earth!
Traincha volgens mij hoef je er niet dood aan te gaan maar je kan er wel flink ziek van worden en je moet wel behandeld worden (ongecontroleerde spierspanningen enzo). Wat eng is aan de ZW is voor mij dat hij onder wc-brillen zijn holletje maakt en zich dan in het nauw gedreven voelt als jij gaat zitten om te plassen.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 16 november 2009 @ 19:51:

Iew, zijn die grote echt?!Kan maar zo. Ik ben ooit eens naar een spinnententoonstelling geweest en heb toen de grootste en meest agressieve spin ter wereld mogen aanschouwen. Ze hebben het formaat van twee mannenhanden. Doen me trouwens denken aan die Alien die uit dat ei kwam gekropen.
quote:traincha2 schreef op 16 november 2009 @ 19:53:

[...]

Maar van 1 beet ga je toch hartstikke dood? Of heb ik nu weer niet goed opgelet tijdens biologie Dat is toch een vogelspin?
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven