Help, muis in huis

18-09-2008 13:20 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben sinds maanden opeens weer last van muizen. In ons oude huisje zijn nu eenmaal veel gaten waar ze doorheen kunnen komen. Die allemaal afdekken is niet goed mogelijk, ik vermoed bijvoorbeeld dat ze nu vanachter ons (vaste) keukenblok komen.

Voorheen hebben we ze weg gekregen met van die kleine gemene klapvallen of met gif. Ik zou het deze keer graag wat diervriendelijker aanpakken. Een poes van iemand lenen zou een optie kunnen zijn, alhoewel dat ook bloederige taferelen kan opleveren. Hebben jullie misschien andere effectieve tips?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Ik heb ook een muizenplaag gehad, Ik heb via een bevriende boer een hele grote zak met sterk muizengif gehad, en dat ging erin als koek. Ik heb 5 muizen dood gevonden (soms midden in de woonkamer...) en nu zie ik ze niet meer.

Ik zou niet weten waarom een kat nemen minder zielig is als gif.

zo te zien sterven ze gewoon midden in een wandelingetje dus veel lijden komt er niet aan te pas.

Wat mij betreft zijn muizen echt gewoon goor ongedierte, het hele huis stinkt er naar, ze pissen en kakken werkelijk overal op en vreten alles aan.

Ik woon trouwens een een flat op de allerhoogste verdieping dus dat is geen garantie tegen muizen...
@hangmat, ik woon ook op een flat. Volgens mij kun je dan juist minder tegen muizen doen. Want hoe voorzichtig ik ook ben met al het eten wegstoppen, als mijn buren dat niet doen heb ik natuurlijk ook weer binnen de kortste keren muizen...:-(
quote:Hangmat schreef op 15 maart 2011 @ 20:05:

Wat mij betreft zijn muizen echt gewoon goor ongedierte, het hele huis stinkt er naar, ze pissen en kakken werkelijk overal op en vreten alles aan.

Ik woon trouwens een een flat op de allerhoogste verdieping dus dat is geen garantie tegen muizen...Klopt die krengen lopen gewoon met hun zuignappootjes langs de regenpijp naar boven, bakstenen doen ze ook net zo makkelijk. Als je een buurman hebt die vuilniszakken opspaart op zn balkon dan heb je vanzelf een keer muizen. 's Zomers op je balkon zitten en muizen heen en weer zien razen is ook heel gezellig; helemaal als je balkondeur openstaat..
Hangmat; vertel mij wat over die stank.

Ooit in een 'vorige 'carrière' de taak gekregen om een muizenplaag te bestrijden. In 'hoogtijweken' ving ik er 25 per week. Op het laatst droomde ik alleen nog over muizen.

Die lijmvallen werken trouwens ook goed, want dan gaan ze hoge piepgeluiden maken en dat schrikt andere muizen af.

Ik heb wel eens gehoord dat je bij een rattenplaag om die reden een levend exemplaar in de fik moet steken, zou dat bij muizen ook zo werken?
quote:gember999 schreef op 15 maart 2011 @ 19:06:

[...]

mooi! Heb je zin om morgen te komen? Kook ik een lekkere maaltijd voor jou, krijgen jouw katten ook een lekkere maaltijd. Deal?

Gember moet je mij wel ophalen ik heb geen auto.

Ik woon in Drenthe
quote:mika65 schreef op 15 maart 2011 @ 23:57:

[...]

Gember moet je mij wel ophalen ik heb geen auto.

Ik woon in Drenthe

hmmm... dat kan lastig worden: ik heb namelijk ook geen auto En halverwege afspreken zou handig zijn, maar ja, dan viert die nog steeds feest in mijn huis...

Ik denk dat ik toch echt de biologische-oorlogvoering ga openen op mijn nieuwe huisgenoot! Op naar de loopgraven!
Hier ook muizen in huis. En ze zitten in mijn slaapkamer! HIer is echt geen kruimel te vinden. Ik vind het verschrikkelijk, ik doe geen oog dicht door dat lawaai dat ze maken. Dat geritsel is echt een marteling als ik probeer te slapen :(

Heb al van alles geprobeerd; muizenvallen, zowel de klassieke houten als van plastik. Ze eten de pindakaas er gewoon vanaf. Ook zo'n apparaatje aangeschaft dat hoge tonen maakt, geen verschil te merken. Sinds 1,5 week heb ik overal gif liggen. Ik wilde daar eerst niet aan beginnen omdat ik het ook zielig vind, maar ik moet gewoon van die kwelling van niet slapen af dus zag ik geen andere keus. Maar het duurt nu al zo lang!! Is dat normaal??

Wat die kooitjes betreft; ik vraag me ook af hoe diervriendelijk die echt zijn, maar bovenal, ik woon in een groot huis en ze zitten echt overal, volgens mij is daar geen beginnen aan.

Ik heb m'n laptopje en tv (voor afleidend geluid) maar aangezet nu, en ga maar een beetje surfen tot ik echt zo moe ben dat ik door het geritsel heen zal slapen.... want als ik nu weer naar bed ga met dat geluid doe ik geen oog dicht. Wat een hel is dit zeg.
Hoi Doluca, ik weet niet hoe lang het moet duren met dat gif. Ik strooi nu al twee weken gif (sinds mijn laatste reacties in dit topic) en het wordt nog steeds gretig opgegeten, dus ik blijf gewoon doorstrooien. Ik zou als ik jou was gewoon blijven strooien totdat het niet meer wordt opgegeten. Dat doe ik ook maar.

Muizen in je slaapkamer is wel heel vervelend. Weet je hoe ze de kamer binnenkomen? Kun je dat niet voorkomen misschien, door kieren en gaten dicht te stoppen. En zorg ervoor dat er niets op de grond ligt en dat je kasten van de muren af staan. Dan zijn er minder beschutte plekjes. Misschien nog wat vallen achter je kasten zetten?

Succes in ieder geval. Bij mij gaat de strijd ook gewoon door.
ah hier ook strijd tegen muizen. gisteren de eerste gevangen. alle korrels waren ook op. tot mijn verbazing ligt er een dode muis buiten voor het raam. hoe dat nou kan, begrijp ik niet. maar goed... de eerste is van het zoldertje hier verdwenen in ieder geval. vervelend blijft het want ze maken veel kapot jullie ook succes in de strijd ik moet dus nog wel even verder korrels strooien als ik jullie lees. hebben jullie die grote of die kleine rode korreltjes? ik heb nu die grotere korrels. in de vallen zit pindakaas.
quote:rower schreef op 15 maart 2011 @ 20:21:

heb wel eens gehoord dat je bij een rattenplaag om die reden een levend exemplaar in de fik moet steken, zou dat bij muizen ook zo werken?

Oh yek ga hier zo wat van over men nek,de gedachte alleen al

Gruwel gruwel.
Als je een gaatje hebt gevonden waar ze doorheen glippen (bijv. een doorvoer van een cv leiding) dan schijn je dat te kunnen dichtmaken met een propje aluminiumfolie. Dat kunnen muizen niet kapot knagen, heb ik me laten vertellen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
aluminiumfolie helpt ook
quote:Donkeyshot schreef op 11 april 2011 @ 17:21:

Als je een gaatje hebt gevonden waar ze doorheen glippen (bijv. een doorvoer van een cv leiding) dan schijn je dat te kunnen dichtmaken met een propje aluminiumfolie. Dat kunnen muizen niet kapot knagen, heb ik me laten vertellen.Te laat gelezen (;
Muizen schijnen te worden verjaagd door de geur van een watje gedrenkt in pepermuntolie.
Dat verhaal van aluminiumfolie is een fabeltje. Tenminste, de muizen in mijn huis knagen gewoon door alufolie heen...

Ik weet niet of mijn korrels 'groot' of 'klein' zijn, ik ken maar 1 maat. Het zijn als je goed kijkt een soort graankorrels die rood zijn.

Volgens mij vinden muizen die korrels heel erg lekker. Ik hoop alleen niet dat ze er teveel door aangetrokken worden, want dan krijg ik juist alle muizen uit het hele blok die op mijn gif afkomen.... dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.

ze zijn nog steeds niet weg....
Hallo,

Thank god er is een goeie topic over ongewenste bezoekertjes in huis!!

Gisteren laat op de avond hoorde ik hele harde gekras in mijn keuken het gekras kwam tussen mijn plafon en dak vandaan!!

Nu vermoed ik dat het om muizen of ratten gaat maar het kan ook nog wel eens om een marter gaan!!

Nu woon ik in een huurhuis in een flat op de hoogste verdieping.

Nu heeft mijn plafon zachtboard en het heeft geen openingen om tussen het plafon en dak te komen om daar spul neer te leggen tegen die beestjes!! (plat dak)

Een gat maken in het zachtboard mag niet want dan kun je een nieuwe zachtboard plaat gaan betalen met de benodigde kosten!!

Wat ik weet is dat mijn verdieping een open schacht heeft dus dat houdt in dat er een opening is tussen het plafon en dak over de gehele verdieping

Dat is geloof ik nu verboden wegens brandgevaar (overslaan van vuur naar de enne woning naar de ander)

Waar ik bang voor ben niet alleen voor de ratten/muizen maar ook voor de kabels dat ze daar aan gaan knagen en dan heb je de poppen aan het dansen!!

Zoals ik al zij is het een huurwoning,ik kan er niets aan doen dat mijn woning grens aan een veld en weiland met slootjes met de benodigde ratjes en muisjes!!

Nu is mijn vraag ben ik hier verantwoordelijk voor of mijn hele verdieping?

Of is de woningbouw hier verantwoordelijk voor?

Ik ben zelf van mening de woning,reden:Woning is gebouwd aan een veld en tegen over het veld een weiland en sloot!!

Marters zijn een groot probleem hier en muizen en ratten zitten ook in een weiland met sloot!!

Woningbouw kon weten dat er vroeg of laat een muis,rat,marter tussen het plafon dak zou gaan zitten!!

Maar ja,dit alles kan ik nu wel zo leuk denken maar wat moet ik doen?

Moet ik de kosten op me dragen of de woningbouw?

P.s heb nog nooit een muis rat marter zelf in mijn woning zien lopen of keutels zien liggen mijn huis is schoon dus het ligt niet aan mijn huiselijke schoonmaak kunstjes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven