Help!! Prulletjes ordenen

06-09-2011 16:09 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten om al mijn prulletjes op te ruimen. Ik heb al deze spulletjes in grote manden liggen. Die manden worden elke keer omgekiept als we iets zoeken. Sommige dingen moeten eigenlijk naar de schuur en andere spullen moeten een plek krijgen in huis. Als ik het over prulletjes heb dan kan je denken aan: plakband, foto's, kaarten die ik ooit heb gekregen, oude agenda's, knopen, sleutels van vrienden en familie, buitenlands geld, lappen stof, vliegtickets, tickets van voorstellingen die ik heb bijgewoond etc.

Ik heb al stapeltjes gemaakt van houden, weggeven en weggooien, maar waar orden ik deze spullen in zodat ik overzicht heb en blijf houden. Ik heb jullie hulp nodig!
Ik zag je titel en moest gewoon even reageren hoor . Zo, nu heb je ook een Prulletje in je topic .
Ik heb het ook al verschillene malen geherorganiseerd, maar ik moet zeggen dat ik het 't handigste vond toen alles nog lag waar het lag. Het zoeken duurt nu langer. Het was dus verspilde tijd. Wel af en toe een beetje uitdunnen, maar vooral niks veranderen en dan vind ik het 't makkelijkste terug..
quote:aya84 schreef op 06 september 2011 @ 16:09:

Ik heb besloten om al mijn prulletjes op te ruimen. Ik heb al deze spulletjes in grote manden liggen. Die manden worden elke keer omgekiept als we iets zoeken. Sommige dingen moeten eigenlijk naar de schuur en andere spullen moeten een plek krijgen in huis. Als ik het over prulletjes heb dan kan je denken aan: plakband, foto's, kaarten die ik ooit heb gekregen, oude agenda's, knopen, sleutels van vrienden en familie, buitenlands geld, lappen stof, vliegtickets, tickets van voorstellingen die ik heb bijgewoond etc.

Ik heb al stapeltjes gemaakt van houden, weggeven en weggooien, maar waar orden ik deze spullen in zodat ik overzicht heb en blijf houden. Ik heb jullie hulp nodig!

*Heb je een kast in de woonkamer waar je een la vrij kunt maken? Daarin bijvoorbeeld plakband, slingers en een klein plastic bakje waar je sleutels van familie en vrienden in kunt bewaren. Ook buitenlands geld kun je hierin in een apart doosje bewaren. Bij ikea hebben ze allerlei opbergspulletjes (zelfs de eenvoudigste plastic bakjes voor etenswaren kun je gebruiken)

* Koop van die opbergdozen (bij bv ikea) waarin je oude foto's, agenda's en kaarten/tickets die ' speciaal' voor je zijn kunt opbergen. Deze opbergdoos kan mogelijk ook in de woonkamer bewaard worden, of anders op zolder

* Een andere opbergdoos kun je gebruiken voor stof die je overhebt, en ook hierin kun je (weer in een apart plastic bakje bijvoorbeeld) knopen bewaren

Verder: zorg dat je alles ' bijhoudt': dus spullen direct op de goede plek leggen, en kritisch kijken naar alle spullen. Moet je alles echt bewaren, of ga je het toch niet meer gebuiken...gooi het dan namelijk weg!

Succes!
quote:aya84 schreef op 06 september 2011 @ 16:31:

@ helene31 Bedankt voor je reactie. Ik heb ook een hemnes kast. Die ga ik ook even uitmesten zodat er wat meer ruimte komt voor mijn spulletjes die geen plek hebben. Deze manden werken inderdaad niet. Ik ben het ook helemaal zat en ik word elke keer chagrijnig als ik er in moet graaien.Bij ikea (jaja;)) hebben ze van die hele handige opbergbakken voor in de hemnes-kasten.
quote:prulletje schreef op 06 september 2011 @ 17:26:

Ik zag je titel en moest gewoon even reageren hoor . Zo, nu heb je ook een Prulletje in je topic .
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Sugarbaby wrote on 06 September 2011 @ 16:53:

Een keer in de zoveel maanden ga ik mijn chaotische doos eens door. Heerlijk!

@TO: Als je dan gaat ordenen, maak dan van elke doos of lade een foto, dan weet je waar je iets zoeken moet. Zo doe ik het bij mijn tig verhuisdozen die nooit echt uitgepakt zullen gaan worden...
Opbergdozen kopen en die beplakken met kopietjes van wat je erin stopt (tickets of foto's)

Bij Xenos theedozen halen met glas bovenkant voor alle kleine prulletjes, heeft alles zijn eigen vakje.
quote:prulletje schreef op 06 september 2011 @ 17:26:

Ik zag je titel en moest gewoon even reageren hoor . Zo, nu heb je ook een Prulletje in je topic .LOL
quote:Ligeia schreef op 06 september 2011 @ 19:09:

[...]

@TO: Als je dan gaat ordenen, maak dan van elke doos of lade een foto, dan weet je waar je iets zoeken moet. Zo doe ik het bij mijn tig verhuisdozen die nooit echt uitgepakt zullen gaan worden...Dat is een TOPtip!! Met een polaroid camera. Ik zie het helemaal voor me.. Heb het wel eens in een film voorbij zien kopen, maar dan met foto's op schoenendozen.
quote:bloempje797 schreef op 07 september 2011 @ 09:01:

Opbergdozen kopen en die beplakken met kopietjes van wat je erin stopt (tickets of foto's)

Bij Xenos theedozen halen met glas bovenkant voor alle kleine prulletjes, heeft alles zijn eigen vakje.Theedozen zijn idd heel handig voor mijn kleine spulletjes. Ik schaf er dan één aan waar de bovenkant van glas/doorzichtig plastic is. Kan ik gelijk zien wat er in zit. Bedankt voor de tip!
Hoe bergen jullie rollen cadeaupapier op?
Cadeaupapier ligt bij mij in een lade, een brede dus. Maar ook pas sinds kort hoor. Voorheen stonden ze altijd rechtop in een hoekje ergens. Ik heb een rommelzolder. Daar gooi ik gewoon alles neer als ik ga opruimen . Reuze handig!
*Sorry voor de inbreek* Hoi Prulletje, ik heb net gereageerd op een heeeul oud topic van jou ('Alsnog geneeskunde studeren?').
Haha echt? Nou dan ga ik die eens opzoeken, daar heb ik al heel lang niet meer aan gedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven