help, spiraalbodem naar boven

31-01-2011 18:53 19 berichten
Ik heb een bed gekregen van mijn zus. Het bed naar boven tillen was geen probleem die was in stukken.

Maar de spiraalbodem is een stuk van 1.40 bij 2

Ik heb een halfronde trap naar boven en mijn dochter en ik zijn er mee bezig geweest maar hij komt steeds vast te zitten.

Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dat ding naar boven krijg?
Alle reacties Link kopieren
Buitenom? Dus via het slaapkamer raam naar boven takelen en dan naar binnen hijsen?
Ja had ik ook al aan gedacht maar daar is het raam niet groot genoeg voor
Ik ben bang dat dit je niet gaat lukken dan...
Dat gaat je gewoon niet lukken. weet uit eigen ervaring dat 1,40 in één stuk zelden tot nooit door trapgaten kunnen. Kun je wel 100 keer proberen maar het past gewoon niet...
Ons lukte het ook niet, wij hebben 2 spiraalbodems van 70 cm gekocht.
We hebben het net nog weer geprobeert en het lukt niet. Maar hoe doen verhuizers het dan. En "vrogger" was het ook in een stuk toen moest het toch ook naar boven. Ik baal als een stekker. Mijn oude bed is al uit elkaar gehaald en staat buiten, moet ik vanavond maar op de bank slapen
quote:MadreMia schreef op 31 januari 2011 @ 19:07:

Ons lukte het ook niet, wij hebben 2 spiraalbodems van 70 cm gekocht.Ja en het mooie is dat in het vorige bed ik 2 lattenbodems heb van 70 bij 2 en die wilde ik erin leggen. Zijn ze net 1 cm te lang
Maakt niet uit hoe verhuizers het doen en hoe ze het vroeger deden, dit is gewoon een simpele wiskundige som, en jouw bed past gewoon niet in het trapgat, hoe je het (letterlijk) ook wendt of keert...
quote:mika65 schreef op 31 januari 2011 @ 19:11:

[...]

Ja en het mooie is dat in het vorige bed ik 2 lattenbodems heb van 70 bij 2 en die wilde ik erin leggen. Zijn ze net 1 cm te lang zagen dan...
quote:Rary schreef op 31 januari 2011 @ 19:13:

[...]

zagen dan...

Ja zal wel niets anders op zitten

Nah ja in ieder geval bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik weet niet precies wat ik had verwacht na het lezen van deze topictitel, maar dit zeker niet!
En buitenom via een ander raam? Trap demonteren?
quote:Waldorf114 schreef op 31 januari 2011 @ 19:20:

Ik weet niet precies wat ik had verwacht na het lezen van deze topictitel, maar dit zeker niet! Ik ook niet
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Waldorf114 schreef op 31 januari 2011 @ 19:20:

Ik weet niet precies wat ik had verwacht na het lezen van deze topictitel, maar dit zeker niet! Een spiraaltje die naar boven was gegaan
Doorzagen en boven weer in elkaar lassen. Hebben wij gedaan.

Meen je niet moppetoet

Tis wel een idee, maar heb geen lasapparaat en kan niet lassen

Nee ik koop morgen een ijzerzaag en dan ga ik een stukje van de 2 lattenbodems zagen.

Ik heb nu 2 grote boxen onder de matras liggen en daar red ik me vannacht wel mee
Ja, echt waar.

Het was een twijfelaar van 1.20 meter, ideaal logeerbed voor het ieniemienie bovenkamertje, maar hij paste niet door ons kleine trapgat. We hoefden maar 1 hoek door te zagen, daarna konden we het er wel doorheen manouvreren.

Moppeman had een lasapparaat geleend van zijn werk.
quote:mika65 schreef op 31 januari 2011 @ 19:10:

We hebben het net nog weer geprobeert en het lukt niet. Maar hoe doen verhuizers het dan. En "vrogger" was het ook in een stuk toen moest het toch ook naar boven. Ik baal als een stekker. Mijn oude bed is al uit elkaar gehaald en staat buiten, moet ik vanavond maar op de bank slapen Vroggah, hadden ze boven een raam waarvan het grote deel los kon. Tenminste in oude huurhuizen is vaak 1 raam boven waarbij het grote deel los kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven