Help, vakantie en mijn kat zit opgesloten

13-08-2009 02:09 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben sinds gisteren met korte vakantie, en kom zondagmorgen weer terug. Mijn goede vriend past vaker op mijn kat als ik op vakantie ga en zo ook deze week. Ik heb een bosje sleutel extra laten maken en..........die blijken niet te passen. Help, mijn kat. Dinsdagochtend heb ik hem 2 blikjes gourmet gold gegeven, hij heeft 2 bakken vol brok en 2 waterbakjes....hij kan niet naar buiten. En ik ben niet in NL. En het idee dat hij geen aandacht krijgt en gestrest is vind ik niet relaxt. Hoelang kan een kat alleen zijn? zonder vleesvoer en met 2 bakken water en hopelijk nog een schaal brokjes.

Baal zo van de sleutel, en omdat mijn goede vriend altijd veel aandacht besteedt aan mijn kat ( laat hem naar buiten, spelen etc..) Dat wordt of de deur eruit breken, ticket eerder boeken.....
@ mylenevalerie:

Wil je mijn kattenoppas worden tijdens vakanties?
We mogen er -hoop ik toch- ondertussen wel vanuit gaan dat de TO op dit eigenste moment actie aan het ondernemen is
ik hoop het Marleen

misschien in de ogen van anderen overdreven, maar ik zou niet rustig op mijn vakantieadres zitten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Check: reservesleutels die ik net heb bij laten maken even testen.....
quote:HoiPippiLangkous schreef op 13 augustus 2009 @ 12:07:

Heb jij HSP ofzo?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 13 augustus 2009 @ 12:41:

En jij bent de maatstaf als het om kattenliefde gaat MV?

Nee als je leest zie je dat ik het ook steeds heb over mijn mening, mijn maatstaven en mijn ideeen die ik daaromtrent heb. Ik zal nooit mijn mening verkondigen als waarheid of dé ........... vul maar in. Maar ik vind zoals je al kan lezen, ondanks dat de kat het waarschijnlijk overleeft, niet wenselijk.

En het trieste hierachter is dat de erge gevallen ons niet bekend zijn. Ik heb jaren ook werk gedaan voor de dierenbescherming en toen zag ik de feiten wel op papier, dat is schrijnend. Zoals elk leed zijn verborgen leed heeft.

Maar als je mijn mening leest alsof ik het je strot in wil duwen, zo is het niet geschreven, maar wel geschreven met overtuiging dat je zo niet met dieren omgaat. Hoewel ik ook weet en zie dat dit echt niet het ergste is hoor. Ik ken echte dierenleed waar zelfs de muizen geen brood van lusten. Maar nogmaals, niet vergelijken met dingen die altijd erger zijn.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat een hoeveelheid reacties!

De een ziet mij als een oerdom persoon, de ander zegt dat de kat het wel overleeft. De meningen zijn verdeelt...

Enerzijds vind ik het vervelend, omdat ik van mezelf weet dat ik het goed had geregeld en anderzijds jullie zijn dierenliefhebbers, ( ik ook) en reageren omdat het natuurlijk not done is om een dier een aantal dagen zonder eten achter te laten, wat niet mijn bedoeling was!

Laat ik er even bij vermelden dat mijn bovenbuurman ( werkt thuis, kent mijn kat goed) voor hem ging zorgen. Drie uur voor vetrek van mijn vliegtuig kreeg ik een telefoontje dat hij 5 dagen langer op zijn vakantie adres in Frankrijk bleef. Heel lullig, dus vroeg ik mijn goede vriend, die had geen sleutels en daarom heb ik een bosje op het allerlaatste moment laten bijmaken. Uiteraard moet je sleutel controleren die nieuw zijn bijgemaakt, maar aan de andere kant ga ik er ook vanuit dat een sleutelmaker zijn werk goed doet? Ik kon ivm. vertrekt van mijn vlucht niet langs huis.

Ik heb zoveel eten achtergelaten omdat mijn buurman die avond laat terug zou komen, ik altijd 2 bakjes water heb staan ( keuken en badkamer) en 2 bakken met brokjes.

Het is heeeeeeell kl)*&^@! dat het zo is gelopen, en inmiddels wordt de deur vanmiddag geopend. De sleutelmaker gaat het niet doen want zegt dat het niet aantoonbaar is dat de sleutel bij hem is bijgemaakt. En het slot van de voordeur mag niet door de slotenmaker worden verwijderd omdat dat via de woningbouw gaat ( Amsterdam) en dat gaat met veel vertraging. Mijn kat kan in de badkamer waar een bak staat, hij kan zowel de deur open maken , maar ik heb een blok tussen de deur gezet en deze valt niet in het slot. Hij heeft van dinsdag 1400 uur tot vanmiddag alleen gezeten met ( 2 volle bakken water en 2 volle bakken brok, en natvoer voor alleen de dinsdag) Noem me oerdom of geen dierenliefhebster, ik raakte NATUURLIJK IN PANIEK, toen ik woensdagavond te horen kreeg dat de sleutel niet paste. En heb direct gebeld met de sleutelmaker, schoonmaakster, woningbouw etc.

Bedankt voor de reactie, een aantal vergeet ik liever en de rest was zeer nuttig.
mijn kattenbak stinkt dus echt nooit.

ik ben er nogal laks in om te verschonen en hij kan zo makkelijk wel eens een week blijven staan.

en dan is er nog niks aan de hand en poes vind het dan ook nog prima. (poes komt verder niet buiten)

poes eet alleen brokjes en geen vleesdingetjes, misschien scheelt dat?
Ik zou ten 1e zorgen dat er altijd sleutels zijn op 2 verschillende adressen.

Ten 2e vertrouw ik mijn vrienden en familie dusdanig dat ze zoiets (evt in overleg met mij) goed zouden oplossen. Dus ik zou rustig op 't strand blijven liggen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Is de TO al eens een keertje terug gekomen ?
quote:MrsJones schreef op 13 augustus 2009 @ 12:42:

@ mylenevalerie:

Wil je mijn kattenoppas worden tijdens vakanties?

I'am your woman .

Ik ga even wat vers hart kopen voor mijn kat. Oeps, misschien verkeerde opmerking hier maar helaas de waarheid.
Zit er geen Braampje aan de sleutel,dat wil nog wel eens,dat de sleutel een beetje bijgevijld moet worden,en anders vriend,nd zelfde sleutelmaker

toesturen. om het slot te vervangen.,

Hij heeft de sleutel niet goed gedupliceerd,

Sterkte ermee
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
wie gaat nu je deur openmaken vanmiddag? of lees ik het fout?
MV op mij komen jouw posts wel over als de waarheid en niks dan de waarheid.

Zeggen dat iemand geen dieren waard is, even vertellen wat een echte kattenliefhebber zou moeten voelen, dat is niet zomaar je mening geven, dat is anderen veroordelen.
Heja vers hart van een bioindustriekip of een kistkalf! Dat is echte dierenliefde!
quote:mylenevalerie schreef op 13 augustus 2009 @ 12:52:

[...]

I'am your woman .

Ik ga even wat vers hart kopen voor mijn kat. Oeps, misschien verkeerde opmerking hier maar helaas de waarheid.Pleaseeee. pfff
quote:HoiPippiLangkous schreef op 13 augustus 2009 @ 12:54:

Heja vers hart van een bioindustriekip of een kistkalf! Dat is echte dierenliefde!Hihihi, weet je ook al waar ik boodschappen doe?
Jij koopt biologisch voer voor je kat MV?
Verwende kutkatten.
Mijn bovenbuur en ik hebben dezelfde schoonmaakster, zij heeft ooit een sleutel gekregen van hem en zal ( is nu onderweg) de deur openen. De woningbouw wilde niet direct meewerken en hadden pas vrijdag tijd om iemand langs te sturen. Gelukkig heeft mijn bovenbuur de schoonmaakster een voordeur sleutel gegeven.
goede oplossing Biotherm, gelukkig geen schade voor kat en huis
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
(Van hysterische reacties gesproken)
Wij hadden laatst - uit nood - een andere kattenoppas dan normaal...omdat ook onze reserve-oppas niet kon. Een van onze katten was ziek geworden en had 10x zijn eten uitgespuugd. Daarvan waren 2 plekken "opgeruimd". Dat heet: met de stoffer&blik opgeveegd en in de prullenbak gedeponeerd. Gevolg: een vuilnisbak waarvan de inhoud weg kon lopen (kots had daar 10 dagen in liggen stinken), vieze plekken in onze stoffen bank, waarvan de hoes gelukkig wel gewassen kon worden (maar het kussen - ondanks veel Febreze - nog steeds niet helemaal fris is), zwart beschimmelde kotshoopjes op allerlei plekken in het huis en een kat die vreselijk overstuur is. Als ik ook maar even uit beeld verdwijn gaat ie huilen (zo laag en hard, zoals alleen katten dat kunnen). Heb me hier zo schuldig over gevoeld!!
Dankjewel Rosanne08!
quote:marleen321 schreef op 13 augustus 2009 @ 12:59:

(Van hysterische reacties gesproken)??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven