Het 30ste Tetter Topic!!

28-10-2013 20:52 2346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jubileum topic, de 30ste!!

Nog in de herfst maar toch al een eindje richting winter.

Maar tetteren kunnen we zelfs met stijve vingers vd kou, of in de storm, we houden ons warm aan onze beessies en aan elkaars gezelschap.

Happy New Topic!

Deel 29
Optimist tot in de kist!
quote:Ratteke schreef op 05 december 2013 @ 21:14:

[...]

Eh nee. Alle huisdieren zijn gebleven behalve de kat van dochter. Maar die viel het hondje aan. Hondje daardoor blijvend gewond.Oh, ik dacht dat je eerder iets had geschreven over haar. Over beestjes in een terrarium?
quote:Biebeliee schreef op 05 december 2013 @ 19:52:

Demme... kon het niet laten. Net 2 horloge/armbanden gekocht.

Blauw en zwart.Rood en zwart.

(maar groen en blauw zijn ook erg mooi....)
Ohw, Nelson Mandela is overleden
Ohw...

Dat zat er wel aan te komen.
Ja ik las het

Kijk er niet van op eigenlijk.
Eindelijk rust voor hem
ja inderdaad. Dat mag best.
Fijn dat hij eindelijk rust mag hebben maar wat een icoon is er weggevallen zeg...
Ik ben mijn eigen bananenschil
Mijn FBtijdlijn stroomt al over..
Bij mij ook Bieb. Ik heb het gisteren helemaal niet meegekregen. Vanochtend pas, K zei het tegen me toen hij de krant aan het lezen was.

95 geworden, wat en prachtleeftijd!

Ik kon vanochtend lopend naar het station. Lekke band.... Ventiel is stuk en K kreeg het niet snel genoeg gemaakt. Hij had helaas geen tijd meer om me weg te brengen. Dan maar lekker door de korte felle hagelbuitjes heen lopen met plu op.

Vandaag heb ik het ook nog druk maar doe ik het eens rustig aan. Geen zin om zo gejaagd het weekend in te gaan.
Als je zin hebt in ooooohhwwww dan moet je ff bij ons op fb kijken. Ik heb een paar foto's van de puppy's geplaatst.
Ja, wat een enorm icoon he, Mandela. Ik vind het zo'n mooie persoonlijkheid, zo mooi hoe hij uit zijn strijd tegen de haat is gekomen met zoveel liefde voor de mensheid en zijn volk. Ik ben altijd erg onder de indruk geweest van hem. Hij heeft nu rust. Hoop dat hij een mooi plekje ergens vind.

Over mooie persoonlijkheden gesproken. Ik zat gisteren in de taxi vh zkhs naar huis met een chauffeur die als jongen uit Afghanistan is gevlucht nadat zijn vader was omgekomen (hij was toen 10), hier in Toronto naast school hard gaan werken om zijn moeder en zus over te laten komen, en nu zorgt hij nog steeds voor beiden. De verhalen die hij vertelde waren zo indrukwekkend, maar vooral de manier waarop hij zich heeft ontwikkeld, mssch niet op de manier van scholing want hij moest werken maar wel als persoonlijkheid. Ik was erg onder de indruk. Ook een mooie jonge man. Niet natuurlijk een Mandela maar toch.
Optimist tot in de kist!
Bieb dat armbandhorloge heb ik een paar weken geleden in Montana gekocht voor ong. 10 euro. Hoe duur zijn ze in NL, anders eventjes over komen he

In het zkhs trouwens slecht nieuws over mijn cognitieve functies. Ik scoor erg laag in de "vakken" multitasking, beslissingnemen, organiseren, etc. Het heeft natuurlijk allemaal andere wetenschappelijke namen maar dit zijn zeg maar de lekentermen. Niet leuk. Komt wrsch door een laesie in mijn hersens. Had zelf wel door dat sommige dingen minder gaan (zoals hier reageren als het druk om mij heen is of afgeleid wordt ) maar had niet verwacht dat ik zo slecht had gescoord, op een aantal factoren zat ik op de allerlaagst mogelijke telling.

Maar goed, ik moet nu dus leren hiermee om te gaan. Duidelijk maken aan man en kids, omstandigheden leren aanpassen aan de situatie, bijv. radio uit als ik met iemand praat, niet twee dingen tegelijk doen etc. Is heel lastig want ik was juist de multitasker in de familie, ik deed alles tegelijk en dat is ook iedereen gewend. G is juist vaak wat "afwezig" die zit echt IN zijn computer, of IN de pan als hij kookt
Optimist tot in de kist!
Bieb:

Optimist tot in de kist!
En nog even echt tetteren, de beesten (en wij) hebben een nieuwe toy. P kwam op het idee om allemaal geld bij elkaar te lappen voor de nieuwste (en wrsch duurste) bal ooit. Hij kan met een app worden bediend (er zijn een heleboel apps ook voor mensen zoals golf of tekenen met een bal). Sanna is er helemaal weg van:

Optimist tot in de kist!
Heb ik iedereen weggejaagd?
Optimist tot in de kist!
Ik was Sinterklaas vieren

Balen van die score Fant. Je moet er iedere keer maar weer mee dealen hé.

Aan de andere kant..ik kan zelfs niet praten met iemand als ook de tv of radio er door heen blert. Ik zou ook slecht scoren.

Idd zelfde soort horloge deze waren 2 voor 15 euro.. dus kom jij maar deze kant op. Is hier goedkoper.
Coole bal!

Maak je een keer een filmpje?
Ooh das heel goedkoop, wow. In 2015 komen we weer naar NL, leuk he!!

Hoe was Sint??
Optimist tot in de kist!
Jeetje Fant.... Wat een rotuitslag

En wat leuk 2015 weer naar NL

Bieb, was je lief geweest dit jaar? Niet mee naar Spanje?

Ik heb gisteren een bank gekocht, toevallig degene die ik had geplakt hier:

in de kleur Petrol. 1800 euro goedkoper dan de andere bank. Ik ben heul blij.

Verder gisteravond zitten te zoeken naar ideetjes voor kleuren op de muren. Het enige wat zeker is, is de kleur op de muur in de woonkamer. Betongrijs van Flexa.

Gang wilde ik paars, maar dat is wel heel donker. Dus misschien Okergeel toch maar, ook heel mooi. Of toch maar lila? Of groen.... Of toch grijs, net als de woonkamer?

En dan heb ik het nog niet eens over de slaapkamer

Nouja, ik heb nog een week de tijd.
Vandaag komt Splint een paar uurtjes helpen. Ben heel benieuwd wat ze van de vorderingen vindt. Zij is nu de eerste die weer langs komt voor de tweede keer

Even haren drogen en dan kom ik eraan. Sammi heeft een beetje veel energie vsndaag, zal ik hem meenemen?
Ghehe, ja, gezellig. Kozijnen met een vachtje en een Sammiezebra als eindresultaat
He wat vervelend zeg Ol. Understatement!

Ik vraag me wel af hoe je dan precies getest bent en of testen in het Nederlands nog verschil zou maken. Heb je uiteindelijk niets aan omdat je in een Engelstalige omgeving zit, maar ik vroeg het me af.

Fijn Pilou dat je vandaag hulp krijgt van Splint en dat je een passende bank hebt.
Het Viva forum is papaja.
Ik zou voor roze gaan ipv voor paars
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven