Het 30ste Tetter Topic!!

28-10-2013 20:52 2346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jubileum topic, de 30ste!!

Nog in de herfst maar toch al een eindje richting winter.

Maar tetteren kunnen we zelfs met stijve vingers vd kou, of in de storm, we houden ons warm aan onze beessies en aan elkaars gezelschap.

Happy New Topic!

Deel 29
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 06 maart 2014 @ 20:03:

Ik ben er helemaal klaar voor, haartjes netjes, nieuw badkini-ding, leuke zomerkleren, een leuke handtas (ik koop nooooooit tassen, dus uren zoeken want niks goed genoeg), zonnebrandspul, badlakens, enorme zonnebril, nou ja en nog wel wat meer fun stuff.

We vinden het allebei zo mega-spannend! We gaan vliegen, zonder de kids, naar de palmbomen

quote:Biebeliee schreef op 06 maart 2014 @ 20:18:

[afbeelding]Die wil ik!!!!
Optimist tot in de kist!
Lieve Rat, je zult wel vroeg naar bed gaan en hopelijk nog een beetje slapen. Misschien kun je in de auto nog wat verder slapen. Voor morgen wens ik je een dag met veel warmte en liefde om je verdriet te kunnen dragen. Ik hoop dat je je vader op je eigen manier gedag kunt zeggen en dat je daar later troost uit kunt halen. Ik ga in elk geval aan je denken.

Dave liet me net even weten waar hij de nacht doorbrengt grr

Ook hallo Slof

Rat heel veel sterkte morgen, ik denk aan jullie
Ook van mij alvast heel veel sterkte, Rat. Ik hoop dat je wat opgeknapt bent en in de auto nog wat kunt slapen. Jammer dat K. niet een nachtje in een hotel wilde, dat was wat relaxter geweest.
Ratteke, heel veel sterkte morgen (en ik hoop dat je nu al slaapt en dit pas later leest). Ook hier wordt aan jou/jullie gedacht
Dank jullie wel. Ik ga zo naar bed. Opstaan zal vroeg zijn, ik wil idd in de auto nog wel even mijn ogen dicht doen.

Het zal een zware en verdrietige dag worden. Ik vind het idee nog zo onwerkelijk. Morgen wordt mijn vader gecremeerd. Bizar. Ik hoor zijn stem ook steeds, en zijn lach.

Mijn moeder zei vanmiddag dat toen pa net was overleden dat de zon ging schijnen. Toen dacht ze 'is hij er nu al?' (in de hemel)

En of dat niet een heel onchristelijke gedachte was. Nee mam. Niet onchristelijk en ja hij is er al. Daar was ze bang voor, dat 'ie niet in de hemel zou zijn. Maar mam, waar moet ie anders zijn? De hemelpoort heeft wijd open gestaan voor hem.

Toen hebben we nog maar even samen gehuild.

Lieve meisjes, dank jullie wel voor alle lieve woorden. Ik hou van jullie.
Fijn dat je zo'n steun kunt zijn voor je moeder en samen kunt huilen.
Ratje en
Ontroerend liefie!
Ratje, heel veel sterkte morgen, voor jullie allemaal! En bedenk idd maar dat die heerlijke zon voor je vader schijnt en dat wij ons er allemaal in koesteren
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik vind het mooi en lief dat je je zo open stelt voor je moeder.
Wat fijn dat jullie er zo voor elkaar kunt zijn nu, Ratje.

Sterkte lieve meid. We lopen morgen allemaal virtueel met je mee
Optimist tot in de kist!
Opstaan was erg vroeg. Om 4 uur ging de wekker. Kwart voor zes weggegaan en nu zijn we al vlak bij Zwolle. Geen oponthoud gehad.
Goedzo Rat.

Heel veel sterkte vandaag, doe een zakdoekkie bij je, laat de tranen gaan enzo.

Dikke knuffel
Nogmaals sterkte gewenst vandaag
Al weer op de weg terug dankzij die staking op de weg vanmiddag.

Dienst viel me mee. Wel een beetje zwaar op de hand. Gereformeerd he. Mijn nichtje had nog een gedicht gemaakt. Heel mooi en lief.

Nu rust en bijkomen.
We zijn weer thuis. Gelukkig geen file gehad en geen oponthoud.
Fijn Rat en nu maar uitrusten en bijkomen
Fijn dat je weer thuis bent, lekker op de bank, beestjes om je heen, mssch tijd voor je eigen emoties.

Hoe was je moeder? Gelukkig viel de dienst mee, zo'n persoonlijke touch is altijd ontroerend en fijn he.

Optimist tot in de kist!
Jeetje Rat, het is dus alweer achter de rug. Deed het je vader eer aan, zo'n zware dienst? Ik ben ook wel eens bij een gereformeerde begrafenis geweest en vond het vreselijk. De overledene werd nauwelijks genoemd, alleen maar donderpreken van de dominee.

Lief van je nichtje. Waren er nog andere persoonlijke sprekers? En na afloop?

Nu maar lekker rustig aan, lekker op de bank.
Heel eerlijk vond ik er niks aan. Dit is zo niet mijn ding. Ik heb al jaren geleden afstand genomen van de gereformeerde kerk.

Helaas schijnen die vreselijke liederen er bij te horen. En dan nóg een couplet... De dominee is gelukkig niet zo'n zware. Hij heeft het luchtig gehouden.

Het verhaal wat ik heb geschreven heeft hij zo goed als helemaal gebruikt. Wat ik erg leuk vond is dat mijn nichtjes precies het zelfde zeiden als ik. Poppenhuizen bouwen, konijnenhokken, de stelling van Pythagoras uitleggen. Dat was mijn vader. Wist alles en deelde al zijn kennis.

Dat was het enige deel waar ik wat aan had. En ik zag aan mijn broers gezicht en mijn moeder (ik zat naast haar) dat ze dit zó herkenden.

Verder waren er geen sprekers. Wat ik wilde zeggen heeft de dominee gedaan. Die kan dat een stuk beter dan ik.

Daarna eten en wat babbelen met mensen. Het was een besloten begrafenis dus er waren niet zo veel mensen. Zijn broer (erg leuk om die weer te zien) en zijn schoonzus (ooit getrouwd met zijn veel te jong overleden broer) was er ook en mijn neven en nicht.

Dat was weer even gezellig. Helaas moesten we al weer heel snel weg, zijn niet meer mee geweest naar huis, door die stomme actie op de weg. Gelukkig geen last van gehad.

In de auto heb ik nog even een uurtje geslapen. Straks ga ik even lekker in bad liggen. En vroeg naar bed, ben bekaf.
Wat een vermoeiende dag Ratje, al die emoties, het breekt je. Nu lekker in bed, ik hoop dat je goed slaapt. Dat je het weekend een beetje bij kunt komen van alle stress.

Wat fijn dat de dominee jouw verhaal heeft kunnen vertellen. Zo werd het dan toch nog wat persoonlijk.

Fijn weekend allemaal! Jullie krijgen lekker weer toch? Hier ook +15 verwachten ze. Ben benieuwd. Maar hoe dan ook, wij zitten maandag in het warme zonnetje, het is daar zo'n 28 celcius en koelt ook nauwelijks af 's avonds, dus lekker lang buiten zitten. Ben zo benieuwd hoe zo'n all inclusive bevalt, hebben we nog nooit gedaan, dus heel spannend.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven