Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
09-08-2020 14:49
Wat afschuwelijk :(
Misschien een stomme vraag, maar is daarbij toen ook echt aangetoond dat het door de Bravecto kwam?
Want ik lees daar wisselende verhalen over.

Of het 100% bewezen is weet ik niet. Zo goed ken ik haar niet en ze stond me huilend dat verhaal te vertellen.
Ik durfde niet verder door te vragen.
Maar wel beetje zelfde verhaal als wat Prinses hier net schrijft
Vreselijk ziek iets na de inname en niet meer goed gekomen. Opname bij de DA maar mocht niet meer baten.
Mijn kater laten we alleen in de achtertuin. We wilden hem los laten lopen op straat, maar bij de eerste keer heeft hij zijn pootje gebroken (heb ik hier destijds geschreven) en durven we dat niet meer. Gelukkig een grote tuin waarin hij heerlijk kan rennen en proberen vliegen en vlinders te vangen.
Nu met deze hitte heb ik binnen en buiten extra waterbakjes gezet. En ik heb gisteren een drinkfontein besteld, dus die wordt dinsdag bezorgd.
Kater ligt graag bij ons. Hij ligt met deze hitte veel te slapen en wordt in de vroege ochtend en in de avond actief.
Tussendoor ligt hij graag binnen op de koele vloer of buiten verstopt onder de vlinderstruik.
Lijkt me echt zo fijn om een goed afsluitbare tuin te hebben. Hier gaat dat helaas niet lukken, zeker niet op korte termijn.

En de kat los door de wijk laten lopen vind ik dus eng voorlopig, zeker omdat ze eerst een ander huis had en we weten dus niet of ze gaat lopen dwalen om haar oude huis te zoeken als we haar los zouden laten.

Maar als ik het zo lees zou een tuigje dan wel een oplossing zijn. :) Vanderweek was ik in het bos en toen dacht ik ook al: wat zou het leuk zijn om haar mee te nemen en dat ze dn gewoon lekker in het gras kan rondstappen :love:
Hmmm... ik ga nu toch weer twijfelen over het geven van Bravecto. Toch maar eens met de dierenarts bespreken of ik over kan stappen op een ander middel (nou ja... niet ik natuurlijk, maar de katten ;-D )
Het kan sowieso geen kwaad af en toe te wisselen van middelen, als je altijd het zelfde middel gebruikt, bestaat de kans dat het niet meer helpt.
Ja, weet ik.
Peixe schreef:
09-08-2020 13:46
Wow!

Ik heb daar echt nauwelijks kosten aan. Bij de jaarlijkse enting vraag ik voor de zekerheid ook een pipet Stronghold maar eigenlijk is dat niet heel erg nodig.
Ik heb een afgesloten achtertuin en daar komt geen kat van buitenaf in.
Echt al jaren geen vlo gezien.
Ik heb eens een vlooienplaag gehad door een egel vier jaar geleden. Deze egel ging door de berging, door de gang naar de kamer. En ik maar denken hoe komen de brokken zo snel op. Tot ik hem betrapte, toen vloog een zwarte schaduw onder de boekenkast en ik schrok me rot want ik dacht eerst een grote rat. Toen met de zaklantaarn onder de kast en daar zat dus een zwaar klappertandende egel. Deze lekkerbek had vlooien bij zich helaas.
mindervanmij schreef:
09-08-2020 14:21
Onze kitten gaat (nog) niet naar buiten omdat ze nog niet gechipt is en ze heeft hiervoor ergens anders gewoond dus we weten ook niet of ze dan naar oude huis terug zou gaan proberen te komen.

Van de week was ze wel een paar keer bijna ontsnapt want ze is wel heel nieuwsgierig naar buiten. Maar de laatste keer schrok ze volgens mij heel erg van de warmte want zodra ze buiten kwam stond ze gelijk stil en konden we haar zo weer naar binnen tillen!

Chippen gaan we trouwens doen tegelijk met de sterilisatie vandaar dat ze nog niet gechipt is.

We twijfelen nog of we haar naar buiten willen laten gaan want ik vind het persoonlijk best eng om een geliefd huisdier zo buiten rond te laten lopen. ik zou veel te bang zijn dat ze niet terugkomt, En ik vind het ook geen fijn idee dat ze dan bij de buren in de tuin kan gaan zitten poepen. Hoe staan jullie daar in?

Onze tuin is niet echt af te sluiten dat ze niet kan weglopen, Omdat we een tuin met de buurman delen. Ik overweeg nu om haar een tuigje aan te leren maar volgens een vriendin is dat ook weer niet goed omdat ze dan meer moeite gaan krijgen met binnen blijven Dan wanneer ze nooit naar buiten gaan. Is dat Ook jullie ervaring?
Ik heb zo juist de dierenambu gebeld omdat een van mijn witjes al 24 uur niet is thuisgekomen. Just in case want hem heb ik onlangs ver buiten het dorp aangetroffen bij het uitlaten van de hond. Ik woon autoluw maar op het landweggetje buiten het dorp waar hij zat wordt hard gereden. Niks voor hem en ben al wezen rondkijken en aan buren gevraagd.
Calamitycat schreef:
09-08-2020 15:24
Hmmm... ik ga nu toch weer twijfelen over het geven van Bravecto. Toch maar eens met de dierenarts bespreken of ik over kan stappen op een ander middel (nou ja... niet ik natuurlijk, maar de katten ;-D )
Bolfo Gold staat ook wel goed bekend. Bravecto is toch per drie maanden?
miekemv schreef:
09-08-2020 17:13
Ik heb zo juist de dierenambu gebeld omdat een van mijn witjes al 24 uur niet is thuisgekomen. Just in case want hem heb ik onlangs ver buiten het dorp aangetroffen bij het uitlaten van de hond. Ik woon autoluw maar op het landweggetje buiten het dorp waar hij zat wordt hard gereden. Niks voor hem en ben al wezen rondkijken en aan buren gevraagd.
Hè bah :purple: Hopelijk is hij snel weer terecht, sterkte
Ik heb een kat zwaarder dan 6 kilo, is een vetklep. Twee pipetjes ( voor twee maanden) voor haar is € 29,00.
Wat naar dat een van je witjes weg is Mieke :( Ik hoop en duim dat hij snel weer opduikt!

Bravecto is voor 3 maanden inderdaad, dat vond ik zelf wel heel handig. En ook dat het meteen ontworming is.
mindervanmij schreef:
09-08-2020 17:17
Hè bah :purple: Hopelijk is hij snel weer terecht, sterkte
Ik ben ongerust omdat hij altijd voor een groot deel thuis is of in de buurt.
MiekeV hoop dat de kat weer snel op duikt.

Hier is het personeel van de vermiste kat weer terug.
Ik heb er geen goed woord voor over :|
De kat is nog niet terecht staat op mijn aanraden wel aangemeld op amivedi.
Maar toen ik aanbood het dierenasiel, de locale dierenartsen en dierenambulance te mailen met foto en uitleg.
Maar dat hoefde niet.
Ze blijven wel zoeken.

Ik vind het voor de kat wel zielig.
Calamitycat schreef:
09-08-2020 17:29
Wat naar dat een van je witjes weg is Mieke :( Ik hoop en duim dat hij snel weer opduikt!

Bravecto is voor 3 maanden inderdaad, dat vond ik zelf wel heel handig. En ook dat het meteen ontworming is.
Ja ik ook. Je zit constant uit te kijken en zijn beste vriend witje hangt nu trouwens op mijn schoot rond en is uit zijn doen.

Bij Bravecto ging het vooral om de smakelijke tabletten.
Zit me hier plaatsvervangend boos te maken om zoveel laksheid Rooiekater. Bizar gewoon.

Mieke :hug: ik snap je ongerustheid. Verdorie, wat ontzettend vervelend dit. Kan het niet zijn, omdat ze eerder dus al vrij ver was 'afgedwaald' dat ze door de warmte wat verder de hort op is gegaan en daarom langer wegblijft, omdat het 's nachts nu ook zo warm is? Ik weet het ook niet hoor, ik hoop alleen maar met heel mijn hart dat ze snel weer bij je terug is.
derooiekater schreef:
09-08-2020 17:31
MiekeV hoop dat de kat weer snel op duikt.

Hier is het personeel van de vermiste kat weer terug.
Ik heb er geen goed woord voor over :|
De kat is nog niet terecht staat op mijn aanraden wel aangemeld op amivedi.
Maar toen ik aanbood het dierenasiel, de locale dierenartsen en dierenambulance te mailen met foto en uitleg.
Maar dat hoefde niet.
Ze blijven wel zoeken.

Ik vind het voor de kat wel zielig.
Willen ze haar niet terug zeker.
Calamitycat schreef:
09-08-2020 17:38
Zit me hier plaatsvervangend boos te maken om zoveel laksheid Rooiekater. Bizar gewoon.

Mieke :hug: ik snap je ongerustheid. Verdorie, wat ontzettend vervelend dit. Kan het niet zijn, omdat ze eerder dus al vrij ver was 'afgedwaald' dat ze door de warmte wat verder de hort op is gegaan en daarom langer wegblijft, omdat het 's nachts nu ook zo warm is? Ik weet het ook niet hoor, ik hoop alleen maar met heel mijn hart dat ze snel weer bij je terug is.
Wel een verschil met het geval van Rooiekater.
Ik heb inmiddels gezocht, gecheckt bij de dierenambu, buren gevraagd en hij staat op de buurtapp. Met het verzoek ook buiten het dorp op te letten. Zou kunnen hoor CC. Als het donker is ga ik die route lopen met de hond hij kan het daar goed mee vinden en dan herkent hij ons eerder mocht hij daar rondhangen.
Dat is een wereld van verschil; de reactie van die mensen in het geval van Rooiekater vind ik dan ook echt niet normaal, de jouwe integendeel snap ik als geen ander :cat:
Goed idee om te gaan lopen met de hond vanavond en ik hoop toch zó dat ze al huppelend op jullie komt afgerend!
miekemv schreef:
09-08-2020 17:55
Wel een verschil met het geval van Rooiekater.
Ik heb inmiddels gezocht, gecheckt bij de dierenambu, buren gevraagd en hij staat op de buurtapp. Met het verzoek ook buiten het dorp op te letten. Zou kunnen hoor CC. Als het donker is ga ik die route lopen met de hond hij kan het daar goed mee vinden en dan herkent hij ons eerder mocht hij daar rondhangen.
Ik zou het ook zo aanpakken
OMG, ik appte zojuist naar een vriendin een linkje van het asiel waar die twee poezen zitten met de tekst Hou me tegen pls!!!!
Appt ze terug: waarom?!?

:facepalm:
Calamitycat schreef:
09-08-2020 19:13
OMG, ik appte zojuist naar een vriendin een linkje van het asiel waar die twee poezen zitten met de tekst Hou me tegen pls!!!!
Appt ze terug: waarom?!?

:facepalm:
Ze kunnen nooit wat je verloren hebt vervangen maar je kunt wel weer plek bieden aan die dat nodig heeft.

En het is een pleister voor je gewonde ziel.
Mieke, ow wat naar dat je poes zo lang weg is. Hopelijk komt ze snel weer aanlopen.

Derodekater,
Nou ik vind dit wel heel bijzonder hoor, willen ze de kat wel terug?
Ik zou in ieder geval volgende keer nee zeggen als je gevraagd wordt te zorgen voor hun katten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
miekemv schreef:
09-08-2020 19:45
Ze kunnen nooit wat je verloren hebt vervangen maar je kunt wel weer plek bieden aan die dat nodig heeft.

En het is een pleister voor je gewonde ziel.
Dat laatste zeker en zoiets zei mijn vriendin ook al.

Maar er zijn ook twijfels. Wat als ik opnieuw ziek wordt en/of een inkomensval maak en 4 katten niet de zorg kan bieden die ze nodig hebben?
Wat vinden de 2 katers van 2 poezen? De rooie is sowieso heel makkelijk, die komt ook uit het asiel en was al snel vrienden met de andere katten. De zwart-witte is ook niet zo moeilijk maar ja... je weet het niet. De poezen doen nu in ieder geval al alles samen en zullen daardoor ook steun aan elkaar hebben?

Ik ben nu al verliefd (en de laatste keer dat ik 'head over heels' verliefd was op een kat was dat op de rooie en dat ik hem uit het asiel heb gehaald was de beste beslissing ooit). Het liefst wil ik er nog 'tig' nachten over slapen maar ze zullen wel snel weg zijn....

*link verwijderd*

Ik vrees dat ik morgenochtend met het asiel aan de telefoon hang.... :$
calamitycat wijzigde dit bericht op 10-08-2020 14:44
6.16% gewijzigd
Ik snap wel dat je verliefd ben :love:

Ibi ik ga ook nooit meer oppassen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven