Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
...
Alle reacties Link kopieren
De verwachting is tot eind januari.

Hij ligt nu lekker naast mij beetje suf dat wel maar ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Oei, wat lang nog. Fijn dat hij nu lekker naast je ligt met hopelijk een stille nacht (en weekend) in het vooruitzicht. Sterkte!
...
Alle reacties Link kopieren
Dank je hij zal lekker slapen vannacht. Kleine rooie ligt er nu ook bij die is totaal niet bang vind het geweldig.
Alle reacties Link kopieren
:) Hier is de grote rooie de stoerste. De zwartwitte wil, behalve van mij, niets van mensen weten en het lapje was altijd ook wel relaxt maar nu ze wat ouder wordt heeft ze helaas meer stress. Ik heb a.s. maandag een afspraak voor haar gemaakt bij de dierenarts voor een seniorencheck.
...
derooiekater schreef:
15-11-2019 20:38
Wat lief :love: daar passen er nog wel 2 tussen
Ja. Ik ben ook al weer aan het zwijmelen bij het idee van een kerstkitten.

Leuk hoe ze daar met zijn drieën lekker op de bank kunnen liggen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben echt uren gelegen zo, lekker drietal is het. Ik zag laatst iemand op een ander topic over katten schrijven dat ze elkaar alleen tolereren dus of ik heb ontzettend mazzel gehad of katten kunnen wel degelijk vriendjes zijn.

Een kerstkitten :heart: wat een mooi idee.
Mijn hart zou het wel willen maar financieel is het lastig dus beter doe ik het maar niet.
...
Calamitycat schreef:
15-11-2019 23:03
Ze hebben echt uren gelegen zo, lekker drietal is het. Ik zag laatst iemand op een ander topic over katten schrijven dat ze elkaar alleen tolereren dus of ik heb ontzettend mazzel gehad of katten kunnen wel degelijk vriendjes zijn.

Een kerstkitten :heart: wat een mooi idee.
Mijn hart zou het wel willen maar financieel is het lastig dus beter doe ik het maar niet.
Vrienden zeker, dat zie je heel vaak. Haat ook helaas... :-D
Ja financieel is het helemaal niet handig. Het is helemaal een financiële ramp als ze tegelijkertijd oud zijn en allemaal dingetjes krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Haat heb ik gelukkig in de 30 jaar dat ik katten heb nog niet meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken, lijkt me echt heel vervelend. En stressvol voor de katten zelf ook lijkt me.

En inderdaad is het niet handig financieel, zeker niet als ze allemaal tegelijk mankementjes krijgen. Ook niet in het geval van een meerdaagse opname trouwens, dat moet ook niet te vaak voorkomen :sigh:

Is de kat van de buren nog vaak bij je op bezoek en blijft je witje nu het kouder is wat vaker thuis?
...
Calamitycat schreef:
15-11-2019 23:35
Haat heb ik gelukkig in de 30 jaar dat ik katten heb nog niet meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken, lijkt me echt heel vervelend. En stressvol voor de katten zelf ook lijkt me.

En inderdaad is het niet handig financieel, zeker niet als ze allemaal tegelijk mankementjes krijgen. Ook niet in het geval van een meerdaagse opname trouwens, dat moet ook niet te vaak voorkomen :sigh:

Is de kat van de buren nog vaak bij je op bezoek en blijft je witje nu het kouder is wat vaker thuis?
Dierenartszorg is peperduur. De enting van de hond ligt ook al een tijdje te wachten.

Kat van buren ligt op dit moment boven in een kast. Het is best wel een boze poes, snel blazen en grommen. De witjes zijn erg onder de indruk en bedremmeld als ze zo pissig is. Buren van haar eigenaren zouden gezien hebben dat hun kinderen de katten molesteren. Ze ziet er inmiddels stukken beter uit, gaat weer glanzen.

Zwartwitje is inderdaad wat vaker thuis maar voor haar is het nog niet echt koud en winters. Ze is buiten geboren en heeft de eerste weken van haar leven buiten geleeft. Ze zal wel bepaalde associaties hebben met het in een huis wonen ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke foto, CC! Bij mij begint het heel af en toe ook te kriebelen voor een tweede kat, maar A ) ik woon nog thuis en mijn moeder wil het niet hebben en B ) voor zover ik weet wil mijne geen andere kat om zich heen hebben. In het asiel was het al drama, ze is een enorm pittige tante. Ik ben ook altijd bang dat mijn aandacht meer naar de één dan naar de ander zal gaan of zo... maar toch, wie weet, ooit, als ik op mezelf woon :$
Alle reacties Link kopieren
Sommige katten dulden inderdaad geen andere kat om zich heen Parachutes en dan is het ook maar beter dat ze gewoon lekker het huis voor zich alleen hebben maar wie weet wat de toekomst nog brengt. Misschien word je later wel een kattenvrouwtje net zoals ik :biggrin:

Mieke, ik zit hier gewoon plaatsvervangend woedend te zijn om het molesteren :@ Dan is er toch serieus iets misgegaan in de opvoeding van die koters hoor. Die arme kat toch. Superfijn dat ze lekker bij jou is en er al wat beter uit gaat zien. Ik hoop dat ze nooit meer terug gaat/hoeft en op termijn hopelijk ook iets minder boos wordt.
Ah, was het zwartwitje die vaak buiten is, ik dacht dat het een van je witjes was :$ Echt koud is het natuurlijk nog niet nee, zeker niet voor zo'n katje die gewend is buiten en zich daar blijkbaar prettiger voelt dan in huis.
...
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels van Prins de Calm variant binnen eerste brokjes zijn opgegeten.
Dit weekend bewust thuis zodat die veel bij mij kan liggen de oudste.
Ik hoop dat je oudje zich snel beter voelt Rooiekater.

Wat een lieve foto CC, ze zien er zo schattig uit met zijn allen.

Mijn lieve poezenkind wordt nu toch echt oud vrees ik. Ik merk al een paar weken een verandering in zijn gedrag, minder naar buiten, meer slapen en af en toe wat vreemd voor zich uit staren. Nu begon hij vannacht ineens te spoken ( lees keihard mauwen ) rond half drie. Ik heb hem geroepen en hij kwam bij me op mijn kussen liggen en hield toen direct op met mauwen. Hij heeft tegen mijn hoofd liggen slapen tot vanochtend. Ook wast hij zich meer lijkt wel.
Ik vrees dat hij dement aan het worden is. Of doof. Hij lijkt me ook minder goed te horen soms.

Nu vind ik het lastiger om hem naar buiten te laten, met deze kennis op zak. Wat als hij verdwaald? Hij gaat nog steeds wel graag naar buiten maar wel minder dan vorig jaar in de kou.
Eten en drinken gaat nog steeds helemaal prima, hij zit nu wel op 99% goede kwaliteit natvoer. Gaat er goed in, meermaals per dag.
Op de bak gaat hij niet want hij doet het buiten. Tot nu toe nog geen onzindelijkheid gezien. Gelukkig.
Qua spelen is hij ook veel inactiever dan normaal. Ik probeer het wel maar hij heeft weinig zin. Hij had wel gisteren gevochten met een buurtkatje dus wellicht had hij gewoon wat last ergens van, dat hij daarom ging mauwen vannacht.
Ik wacht het nog een week of wat af maar als hij blijft mauwen ga ik wel met hem naar de DA. Misschien maar even wat bloedtesten doen. Ik zit financieel krap deze maand want ik moet echt ook nog een nieuwe telefoon kopen ( wacht op Black Friday ) maar goed Jaime gaat uiteraard voor en daar zijn de spaarrekeningen voor. Gelukkig staat daar aardig wat op.

Kan ook dat ik me druk maak om niks hoor, ik maak me gewoon snel zorgen om hem. S'avonds na het eten lopen we nog wel ons rondje samen en dat gaat prima. Qua springen en lopen merk ik niets aan hem. Hij doet dat allemaal goed.
Ik hoop gewoon dat het een storm in een glas water is, maar ja hij wordt natuurlijk toch echt een dagje ouder nu.
Hij lijkt ook vaak wat bang buiten. Is al een paar keer luid mauwend met een dikke staart naar binnen gevlucht en toen op mijn schoot gekropen. Dat doet hij normaal ook nooit.

Ik ga hem nu maar weer even naar binnen halen. Iemand nog tips en tricks?
Madrid logisch dat jij je zorgen maakt, het is nogal anders als ze oud worden en de jouwe lijkt daarnaast warrig en onzeker. Het plotseling en of nachtelijk miauwen herken ik wel van mijn oudjes van destijds. Ik denk niet meteen dat hij het buiten niet zou redden maar om het zeker te weten zou ik het zoveel mogelijk onder toezicht doen. Je kunt ook bijna niet anders omdat hij gewend is zijn behoefte buiten te doen. Een check is wel een goed idee.
Ja precies. Hij lijkt een stuk kwetsbaarder nu ineens.
Toch redt hij het meestal prima buiten en gaat hij zelden ver weg. Net zat hij ook gewoon weer braaf voor de deur.
Ik let sowieso altijd goed op hem vanaf mijn raam als hij buiten is. Zeker na zijn aanrijding van deze zomer. Het liefst zou ik hem helemaal binnen houden voor mijn eigen gemoedsrust maar hij vindt het zo fijn buiten, dat zou ik echt sneu vinden. Denk dat hij zich kapot zou vervelen.

Zal morgen de DA even bellen voor overleg als hij vannacht weer gaat spoken.
Hij wilde net zowaar wel even spelen met een touwtje dat ik uit mijn joggingbroek gehaald had. Ik vond het wel schattig dat hij zo om mijn hoofd heen wilde slapen maar elke nacht heb ik dat liever niet want ik ben al een lastige slaper zelf. Gelukkig viel ik wel weer in slaap met hem tegen me aan maar of dat elke nacht gaat lukken. Dat betwijfel ik. Ik heb met alle liefde slapeloze nachten voor hem over hoor. Zeker. Maar de realisatie dat ik hem wellicht niet lang meer bij me kan houden maakt me wel verdrietig. Ik had gehoopt nog een jaar of 5 met hem te hebben maar ik betwijfel het.
Afscheid nemen valt nooit mee. Van sommige heb ik nog steeds verdriet ook al zijn ze al jaren weg.

Mijn "gast" lijkt ook niet gezond. Haar haar is wel bijna weer terug behalve rond haar staart. Zodra ze zich te druk maakt gaat ze hoesten en kuchen.
Ik krijg haar onder geen beding naar buiten, ze verstopt zich dan snel. Vanwege haar broze botjes durf ik haar niet echt op te pakken. De eigenaren doen geen enkele moeite. Wat moet je daar nu mee?
Dit artikel vond ik zojuist;

https://vetsenpets.nl/diereninfo/kat/de-oudere-kat/

Ook iets voor jou denk ik, Madrid.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig dat Jaime begint te kwakkelen Madrid, ik snap je zorgen.
Het 's nachts miauwen kan inderdaad dementie zijn, heb dat eerder met een andere kat meegemaakt. Hoe oud is Jaime nu?
Over het minder naar buiten gaan en meer slapen hoef je je denk ik niet heel veel zorgen te maken, de katten zijn hier nu ook veel vaker binnen en slapen meer. Het is gewoon geen prettig weer en het is koud. Ik heb al heel lang katten en die bleven allemaal eigenlijk veel liever binnen in de herfst/winter. Dat hij gewoon goed eet en drinkt is heel positief.

Kijk het nog even aan, en als hij blijft miauwen 's nachts dan even met de dierenarts overleggen wat het beste is om te doen. Het zou zonde zijn om je geld te investeren in een bloedtest, terwijl het niet mogelijk is daarmee dementie 'op te sporen'. Wel zou ik, zoals Mieke ook al schreef, alleen met hem naar buiten gaan onder toezicht. Beter het zekere voor het onzekere nemen vooral nu het lijkt dat hij na zijn ongeluk nog steeds wat angstig is. Hoop dat het meevalt allemaal, ik leef mee hoor, je beestje oud zien worden met kwaaltjes is echt helemaal niet leuk... Sterkte :hug:

Mieke, wat een dilemma rondom het katje met haar broze botjes en vervelende kuchje. Zolang ze lekker bij je binnen kan blijven en grotendeels vrij is van stress hoop ik dat ze nog wat opknapt.

Hier vanmiddag met lapje naar de dierenarts. Ik ga haar bloed en urine laten checken. Duim jullie voor een meest gunstige uitslag? Ik wil na dit jaar waarin ik mijn moeder en mijn twee liefste konijnen ben verloren niet ook nog eens mijn lieve lapje missen :|
...
Ik ga voor je duimen cc, veel sterkte en succes vanmiddag.
Mieke, wat waardeloos die eigenaren van je pleegkat. Ik kan dat soort mensen wel schieten. Heel fijn dat de kat bij jou even een tijdelijk huis heeft.
Vervelend dat ze ook niet gezond lijkt. Maak je je geen zorgen om je andere katten dan? Of ze hun niet aansteekt met iets?

Ja CC, het is zeker naar om te zien. Hoe oud Jaime precies is weet ik niet. Ik heb hem 2e hands en die mensen wisten het ook niet. Ze hadden hem van straat geplukt. Maar de DA zei een senior omdat er al artrose in zijn gewrichten zichtbaar was. Ze schatten hem zeker boven de 12/13. Denk een jaar of 14. Ik heb echt geen idee.
Het kan door het weer komen ja maar vorig jaar winter was hij net zoveel buiten als in de zomer. Hele dagen dus. Ook met -5. Het is een rare snuiter wat dat betreft. Hij houdt niet van warmte, als hij in de zon ligt gaat hij er standaard uit en in de schaduw liggen.
Ik dacht ook meer aan een bloedtest voor zijn nieren en eventueel schildklierproblemen of dergelijke medische zaken. Dementie is niet te vinden, dat weet ik. Ik had me vanochtend al wat ingelezen over oudere katten met beginnend dementie. En veel dingen kloppen wel.

Ik zie het ook als een heel goed teken dat hij heel goed eet en drinkt. Verder lijkt hij ook gewoon heel happy en hij is pas nog bij de DA geweest en toen was hij helemaal gezond verklaard.
Telkens bij hem blijven als hij naar buiten gaat kan ik proberen, is ook goed voor mij wat meer beweging. Sowieso laat ik hem niet meer buiten als ik naar mijn werk ga nu. In de zomer deed ik dat wel maar toen waren mijn onderburen ook thuis om hem binnen te laten en nu niet meer.
Ik wil niet dat hij verdwaald of wegloopt. Ik kijk het nog even een weekje aan ja.

Ik ga zeker hard voor je duimen dat het goed komt met je lapje vandaag. Ik hoop echt voor je dat alle uitslagen helemaal top zijn. Sterkte! Hoe oud is ze? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Een seniorencheck bij de dierenarts is dan echt wel een goed idee voor Jaime als ik dit zo lees. Balen he dat er toch altijd weer behoorlijke kosten aan zitten terwijl je ook gewoon het beste voor je beestje wil. Ik heb me dit jaar echt blauw betaald aan dierenartskosten, de opname van zwartwitte, het consult en het thuis laten inslapen van de konijnen en nu lapje, dat zal ook wel weer behoorlijk duur zijn. Met de eindejaarsuitkering volgende maand het potje maar weer even vullen want de bodem was lang geleden al in zicht.

Lapje is 15, ook best oud dus... maar kan haar echt nog niet missen.
We gaan zo de deur uit, gelukkig is het hier nu droog want op de fiets. Zwartwitte rende naar buiten toen ik naar beneden kwam met de kattendraagmand, die heeft nog een klein trauma vrees ik.
Bedankt alvast voor het duimen, hoop dat het helpt!
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
15-11-2019 23:03
Ze hebben echt uren gelegen zo, lekker drietal is het. Ik zag laatst iemand op een ander topic over katten schrijven dat ze elkaar alleen tolereren dus of ik heb ontzettend mazzel gehad of katten kunnen wel degelijk vriendjes zijn.

Een kerstkitten :heart: wat een mooi idee.
Mijn hart zou het wel willen maar financieel is het lastig dus beter doe ik het maar niet.
Wat een lieve foto 🥰. Daar passen er zeker nog 2 bij 😁.

Soms twijfel ik ook om nog een 2e erbij te nemen, een maatje voor Dushi. Echter, het is zo een verwend manneke, dat ik twijfel of hij het accepteert.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Kleine poes spuugt net, ik het opruimen, denk ik "heeft ze gisteren wat van de bami gejat ofzo?...alleen de 'bami' bewoog :sick:

Lintworm en niet zo een korte ook (iets van 20cm). Gelijk met de dierenarts aan de lijn wat ik schrok nogal, heb dit nog nooit meegemaakt! Ik daarheen voor extra antiworm, maar het bleek gewoon dezelfde te zijn als die ik al gebruik voor ze (Milbemax).
In overleg zullen ze over 2 weken weer een pilletje en daarna elke 2 maanden. Ik gaf ze elke 3 maanden een pilletje, maar omdat ze ook prooidieren opeten (muizen) is het verstandiger om dit vaker te doen iom de dierenarts.

Ben nu bezig alle kussentjes en dekentjes te wassen (dat zijn er nogal wat :proud: )

Alleen de kattenmeubels....die neem ik wel regelmatig mee in mijn stofzuigronde (vorige week nog), zou dat voldoende zijn of moet ik die nog met een allesreiniger of een products als dettol aanvallen?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Zit me hier op te vreten van de zenuwen. Er is bloed en urine afgenomen bij lapje en ik zou aan het einde van de middag gebeld worden over de uitslagen (het kan van alles zijn, van haar nieren tot haar schildklier) maar ben nog niet gebeld :|
Zie op de site dat de praktijk is gesloten tussen half zes en half zeven. Wat zal ik nou doen? Als ik om zeven uur nog niet gebeld ben zelf bellen?
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
18-11-2019 18:15
Zit me hier op te vreten van de zenuwen. Er is bloed en urine afgenomen bij lapje en ik zou aan het einde van de middag gebeld worden over de uitslagen (het kan van alles zijn, van haar nieren tot haar schildklier) maar ben nog niet gebeld :|
Zie op de site dat de praktijk is gesloten tussen half zes en half zeven. Wat zal ik nou doen? Als ik om zeven uur nog niet gebeld ben zelf bellen?

Zou dat zeker proberen!

Ik duim voor je voor een goede uitslag :)
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven