Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
vrijdag 1 november 2019 om 11:58

vrijdag 1 november 2019 om 13:59
Dank je.
Oh gelukkig maar. Ik hoop dat alles goed gaat met hem en dat hij snel mee naar huis mag. Sterkte!
Met Jaime is alles prima, hij had zowaar eens geen oorontsteking. Wel heb ik zure druppels meegekregen voor 2x per week om zijn gehoorgang wat te verzachten. Mocht het krabben dan nog niet over gaan dan moet hij een nachtje blijven slapen en gaan ze zijn oren uitspuiten. Zijn gehoorgang is ook erg nauw. Verder was hij 400 gram aangekomen! Dus hij moet een beetje op dieet. Heb al zo'n intelligentie voerbak voor hem besteld. Hij gaat maar werken voor zijn eten. En minder vaak brokjes geven. Verder was alles prima, zijn longen klonken goed en zijn vacht is mooi. Grotendeels weer zorgen om niks dus.
Het was een hele opluchting.

vrijdag 1 november 2019 om 15:08
Welk voer geef je? Zo goed als alle droge brokjes bevatten ontzettend veel koolhydraten. Minder voeren heeft dan weer als risico dat de kat niet alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt. Beter schakel je over op een kwalitatief hoogwaardig natvoer met weinig koolhydraten. Dan krijgt je kat wel alle voedingsstoffen binnen maar niet de nutteloze koolhydraten waar ze enkel dik van worden.Madrid87 schreef: ↑01-11-2019 13:59Dank je.
Oh gelukkig maar. Ik hoop dat alles goed gaat met hem en dat hij snel mee naar huis mag. Sterkte!
Met Jaime is alles prima, hij had zowaar eens geen oorontsteking. Wel heb ik zure druppels meegekregen voor 2x per week om zijn gehoorgang wat te verzachten. Mocht het krabben dan nog niet over gaan dan moet hij een nachtje blijven slapen en gaan ze zijn oren uitspuiten. Zijn gehoorgang is ook erg nauw. Verder was hij 400 gram aangekomen! Dus hij moet een beetje op dieet. Heb al zo'n intelligentie voerbak voor hem besteld. Hij gaat maar werken voor zijn eten. En minder vaak brokjes geven. Verder was alles prima, zijn longen klonken goed en zijn vacht is mooi. Grotendeels weer zorgen om niks dus.
Het was een hele opluchting.![]()
![]()

vrijdag 1 november 2019 om 15:19
Hij krijgt Wild Freedom, de zalm en kip variant. Er zit voor zover ik gezien heb goede voedingsstoffen in.
Hij krijgt al meer natvoer dan droogvoer, altijd van Cosma en Almo nature. Hij is gek op de kip en tonijn van die merken. Daar zit 75%vlees in. Hij krijgt meestal anderhalf blikje per dag en een bakje brokjes. Niet helemaal vol trouwens. Maar ga denk ik maar na 2 blikjes per dag en nog minder brokken.
Ik hoop sowieso dat het activity board gaat helpen met minder eten. Het is bij mijn kat maar de vraag of hij er uberhaubt naar om gaat kijken.
Hij krijgt al meer natvoer dan droogvoer, altijd van Cosma en Almo nature. Hij is gek op de kip en tonijn van die merken. Daar zit 75%vlees in. Hij krijgt meestal anderhalf blikje per dag en een bakje brokjes. Niet helemaal vol trouwens. Maar ga denk ik maar na 2 blikjes per dag en nog minder brokken.
Ik hoop sowieso dat het activity board gaat helpen met minder eten. Het is bij mijn kat maar de vraag of hij er uberhaubt naar om gaat kijken.

vrijdag 1 november 2019 om 21:00
Wild Freedom bevat veel koolhydraten, 33%. De meeste smaken van Cosma bevatten tussen de 1.75 en 4% koolhydraten, de meeste smaken van Almo nature zitten rond hetzelfde, een paar smaken uitgezonderd. Qua koolhydraten top, maar helaas zijn Cosma en Almo nature geen volledige voer, het bevat dus niet alle voedingsstoffen die een kat nodig heeft en is niet geschikt als hoofdmaaltijd. Bozita zalm, rund, garnaal of kip zou dan een betere optie zijn als je meer natvoeding wil geven. Het zijn blikken van 410 gram en ze bevatten maar 2.8% koolhydraten. Dat is tevens een compleet voer.Madrid87 schreef: ↑01-11-2019 15:19Hij krijgt Wild Freedom, de zalm en kip variant. Er zit voor zover ik gezien heb goede voedingsstoffen in.
vrijdag 1 november 2019 om 22:07
DA kon niets vinden. Afgezien dat hij "een dikkertje" isderooiekater schreef: ↑31-10-2019 15:41Mocht de dierenarts niks kunnen vinden zou ok toch denken aan angst of stress maar dan gedrags matig. Dus heeft het lang zo volgehouden met dat bijten en is dat blijven doen.
Angst kan veel doen met een kat.
Carpe Diem!

vrijdag 1 november 2019 om 23:33

zaterdag 2 november 2019 om 08:46
Dat is inderdaad best veel ja. Toch maar minderen met de brokjes dan. Ik ga niet over op een andere brok want het duurde lang zat voor ik er eindelijk een had die hij wel at. Thrive natvoer vindt hij ook erg lekker maar dat is niet normaal duur, is wel een compleet voer.GinnyJones schreef: ↑01-11-2019 21:00Wild Freedom bevat veel koolhydraten, 33%. De meeste smaken van Cosma bevatten tussen de 1.75 en 4% koolhydraten, de meeste smaken van Almo nature zitten rond hetzelfde, een paar smaken uitgezonderd. Qua koolhydraten top, maar helaas zijn Cosma en Almo nature geen volledige voer, het bevat dus niet alle voedingsstoffen die een kat nodig heeft en is niet geschikt als hoofdmaaltijd. Bozita zalm, rund, garnaal of kip zou dan een betere optie zijn als je meer natvoeding wil geven. Het zijn blikken van 410 gram en ze bevatten maar 2.8% koolhydraten. Dat is tevens een compleet voer.
Zal eens kijken naar Bozita, dank je voor de tip! Ik vind het prima om over te gaan naar meer natvoer maar ik vind Almo en Cosma zo duur.
Op zooplus kan je ook niet al die smaken die hij lust in groot verpakking krijgen. Maximaal 24 blikjes en als hij er 2 of 3 eet per dag wordt dat een erg duur geintje.
Hoe weet je trouwens hoeveel koolhydraten er in voer zitten, ik zie dat nooit ergens staan.
Edit, ik zie dat er in Bozita rund zit. Daar kan hij helaas niet goed tegen. Toch nog verder zoeken, helaas.
zaterdag 2 november 2019 om 20:07
Wat een leuk filmpjemiekemv schreef: ↑01-11-2019 23:33Om op te vrolijken, een kat die piano speelt![]()
https://youtu.be/ypJDXayM5FM

Dierproeven.

maandag 4 november 2019 om 02:56
Ik heb je een privé bericht gestuurd..Madrid87 schreef: ↑02-11-2019 08:46Dat is inderdaad best veel ja. Toch maar minderen met de brokjes dan. Ik ga niet over op een andere brok want het duurde lang zat voor ik er eindelijk een had die hij wel at. Thrive natvoer vindt hij ook erg lekker maar dat is niet normaal duur, is wel een compleet voer.
Zal eens kijken naar Bozita, dank je voor de tip! Ik vind het prima om over te gaan naar meer natvoer maar ik vind Almo en Cosma zo duur.
Op zooplus kan je ook niet al die smaken die hij lust in groot verpakking krijgen. Maximaal 24 blikjes en als hij er 2 of 3 eet per dag wordt dat een erg duur geintje.
Hoe weet je trouwens hoeveel koolhydraten er in voer zitten, ik zie dat nooit ergens staan.
Edit, ik zie dat er in Bozita rund zit. Daar kan hij helaas niet goed tegen. Toch nog verder zoeken, helaas.

dinsdag 5 november 2019 om 09:36
Is het gelukt, Madrid?
Ik heb poes vanmorgen los gelaten in onze nu dichte tuin. Ze heeft geprobeerd een weg naar buiten te graven, heeft met haar kop tegen het net aan staan duwen en meerdere rondjes gedesoriënteerd door de tuin gewandeld om een uitweg te vinden en... na zo’n 20 minuten schoof ze zo door een mini gaatje onderaan het net bij onze grote berk en stond ze bij de buurvrouw in de tuin naar me te staren met een haast zelfingenomen blik (voor zover dat kan bij een kat)
Nu weet ik in ieder geval meteen de plekken waar ik het wat beter dicht moet maken, haha. Morgen wordt als het goed is een groot konijnenhok bezorgd, die komt achterin de tuin te staan met een warm dekentje erin. Hopelijk vindt ze dat wat!
Ik heb poes vanmorgen los gelaten in onze nu dichte tuin. Ze heeft geprobeerd een weg naar buiten te graven, heeft met haar kop tegen het net aan staan duwen en meerdere rondjes gedesoriënteerd door de tuin gewandeld om een uitweg te vinden en... na zo’n 20 minuten schoof ze zo door een mini gaatje onderaan het net bij onze grote berk en stond ze bij de buurvrouw in de tuin naar me te staren met een haast zelfingenomen blik (voor zover dat kan bij een kat)

Nu weet ik in ieder geval meteen de plekken waar ik het wat beter dicht moet maken, haha. Morgen wordt als het goed is een groot konijnenhok bezorgd, die komt achterin de tuin te staan met een warm dekentje erin. Hopelijk vindt ze dat wat!

dinsdag 5 november 2019 om 16:53
Daar is het een kat voorparachutes schreef: ↑05-11-2019 09:36Is het gelukt, Madrid?
Ik heb poes vanmorgen los gelaten in onze nu dichte tuin. Ze heeft geprobeerd een weg naar buiten te graven, heeft met haar kop tegen het net aan staan duwen en meerdere rondjes gedesoriënteerd door de tuin gewandeld om een uitweg te vinden en... na zo’n 20 minuten schoof ze zo door een mini gaatje onderaan het net bij onze grote berk en stond ze bij de buurvrouw in de tuin naar me te staren met een haast zelfingenomen blik (voor zover dat kan bij een kat)![]()
![]()
Nu weet ik in ieder geval meteen de plekken waar ik het wat beter dicht moet maken, haha. Morgen wordt als het goed is een groot konijnenhok bezorgd, die komt achterin de tuin te staan met een warm dekentje erin. Hopelijk vindt ze dat wat!![]()

woensdag 6 november 2019 om 08:25
Ja het is zowaar gelukt met de oordruppels. Ging prima eigenlijk. Had maar een hand nodig en ze waren er zo in. Ben zo blij met mijn brave Hendrik.
Ah Parachutes, wat een boefje zeg. Heb je het probleem nu kunnen verhelpen?
Lijkt me ideaal zo'n afgezette tuin. Hoop dat het in mijn volgende huis ook kan.
Ik zie door al die oud en nieuw topics wel weer op tegen dit jaar. Ik wil mijn kat echt de hele dag binnen opsluiten maar daar wordt hij echt niet vrolijk van. Wellicht mag hij alleen heel vroeg even naar buiten, vorig jaar was het overdag vrij rustig hier. Maar goed een knal en hij is weg. Toch maar liever binnen denk ik.
Ik krijg vanavond zijn nieuwe natvoer binnen van Granatapet, MAC en Wild Freedom. Het is pate achtig dus maar hopen dat hij het eet. Heb een paar proefpakketten besteld.
Hij had gisteren wel al zijn brokjes uit dat Catit ding gevist toen ik aan het werk was. Hij snapt het best maar is er te lui voor. Als hij honger krijgt gebruikt hij het pas.
Ah Parachutes, wat een boefje zeg. Heb je het probleem nu kunnen verhelpen?
Lijkt me ideaal zo'n afgezette tuin. Hoop dat het in mijn volgende huis ook kan.
Ik zie door al die oud en nieuw topics wel weer op tegen dit jaar. Ik wil mijn kat echt de hele dag binnen opsluiten maar daar wordt hij echt niet vrolijk van. Wellicht mag hij alleen heel vroeg even naar buiten, vorig jaar was het overdag vrij rustig hier. Maar goed een knal en hij is weg. Toch maar liever binnen denk ik.
Ik krijg vanavond zijn nieuwe natvoer binnen van Granatapet, MAC en Wild Freedom. Het is pate achtig dus maar hopen dat hij het eet. Heb een paar proefpakketten besteld.
Hij had gisteren wel al zijn brokjes uit dat Catit ding gevist toen ik aan het werk was. Hij snapt het best maar is er te lui voor. Als hij honger krijgt gebruikt hij het pas.
woensdag 6 november 2019 om 10:08
Fijn Madrid, aan die catit zaten wij ook te denken. De zwarte kanjer is wat te zwaar maar de rode dame moet echt niet afvallen dan houdt ze niks over mocht ze eens ziek worden.
En vanwege dat overgewicht van de zwarte is gezegd dat we (nog meer) met hem moeten spelen. Gisteren begin van de avond een tijd lang gespeeld met het laserlampje. Dat vind hij zo geweldig, is al helemaal opgewonden als ik naar de kast loop waar dat lampje ligt ook al wil ik gewoon een voorraadpot pakken haha.
Zo rond een uur of 8 wilde hij duidelijk nog eens spullen dus ik alles opzij gelegd en nogmaals het laserlampje gespeeld met hem.
Ik zei: en nu is het klaar. 3 uur later zat hij mij nog smekend aan te kijken met zijn grote mooie ogen: vrouwtje jij weet hoe je dat rode lampje moet zien te krijgen.
Werd op een gegeven moment een beetje vervelend om eerlijk te zijn want hij volgde mij in alles wat ik deed. Maar ergens ook wel weer schattig dat hij zo duidelijk kan maken wat hij wil.
Overigens als ik douche met de duur open dan geeft de douchekop ook een bewegende straal, ik douche met kop in mijn hand, hij vind niks leuker als de dag te beginnen en op de muren af te stormen als hij die straal zit. Gek beest haha.
Vanmorgen werd ik wakker hing mijn been buiten boord, ja hoor beide katten lagen in het midden van mijn bed. Dus dan ben ik de gek die gewoon buiten het bed gaat slapen met een been.
En vanwege dat overgewicht van de zwarte is gezegd dat we (nog meer) met hem moeten spelen. Gisteren begin van de avond een tijd lang gespeeld met het laserlampje. Dat vind hij zo geweldig, is al helemaal opgewonden als ik naar de kast loop waar dat lampje ligt ook al wil ik gewoon een voorraadpot pakken haha.
Zo rond een uur of 8 wilde hij duidelijk nog eens spullen dus ik alles opzij gelegd en nogmaals het laserlampje gespeeld met hem.
Ik zei: en nu is het klaar. 3 uur later zat hij mij nog smekend aan te kijken met zijn grote mooie ogen: vrouwtje jij weet hoe je dat rode lampje moet zien te krijgen.
Werd op een gegeven moment een beetje vervelend om eerlijk te zijn want hij volgde mij in alles wat ik deed. Maar ergens ook wel weer schattig dat hij zo duidelijk kan maken wat hij wil.

Overigens als ik douche met de duur open dan geeft de douchekop ook een bewegende straal, ik douche met kop in mijn hand, hij vind niks leuker als de dag te beginnen en op de muren af te stormen als hij die straal zit. Gek beest haha.
Vanmorgen werd ik wakker hing mijn been buiten boord, ja hoor beide katten lagen in het midden van mijn bed. Dus dan ben ik de gek die gewoon buiten het bed gaat slapen met een been.

Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 6 november 2019 om 11:57
Laserlampje werd mij juist af geraden te lang te gebruiken. Liefst niet langer dan enkele minuten. Omdat het frustrerend kan zijn dat ze niks echt te pakken kunnen krijgen, kan het een soort obsessie worden. Eentje die zelfs, als je het echt lang doet, kunt blijven merken aan het karakter. Kleine tip!IBIopviva schreef: ↑06-11-2019 10:08Fijn Madrid, aan die catit zaten wij ook te denken. De zwarte kanjer is wat te zwaar maar de rode dame moet echt niet afvallen dan houdt ze niks over mocht ze eens ziek worden.
Werd op een gegeven moment een beetje vervelend om eerlijk te zijn want hij volgde mij in alles wat ik deed. Maar ergens ook wel weer schattig dat hij zo duidelijk kan maken wat hij wil.![]()
Vanmorgen werd ik wakker hing mijn been buiten boord, ja hoor beide katten lagen in het midden van mijn bed. Dus dan ben ik de gek die gewoon buiten het bed gaat slapen met een been.![]()
woensdag 6 november 2019 om 12:33
Dank je! Ik doe het ook niet lang hoor idd hiervoor. Had ook gelezen dat je kan eindigen met wijzen op een paar snoepjes dat doe ik soms maar ja dan snoept hij wel dus tja.mittensz schreef: ↑06-11-2019 11:57Laserlampje werd mij juist af geraden te lang te gebruiken. Liefst niet langer dan enkele minuten. Omdat het frustrerend kan zijn dat ze niks echt te pakken kunnen krijgen, kan het een soort obsessie worden. Eentje die zelfs, als je het echt lang doet, kunt blijven merken aan het karakter. Kleine tip!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

woensdag 6 november 2019 om 15:57
Ja dat ben ik ook van plan Rodekater. Hij heeft pech gehad. Hij en ik blijven lekker binnen. Smeer wel weer Vicks op de deur, dat helpt meestal wel, die geur haat hij echt. Ik heb zo geen zin om weer de hele avond en nacht in de stress om hem te zitten. Eigenlijk hoop ik bijna dat het vroeg begint hier in de straat, zodat hij al vroeg op de dag liever binnen blijft uit zichzelf.
Om twaalf uur zal hij me dankbaar zijn.
Het eerste jaar dat ik hem had was hij nog een binnen kat en zat hij op de trap om twaalf uur, doodsbang. Ik heb nog medelijden met hem als ik terug denk aan vorig jaar.
Het ging hier echt enorm tekeer ( het huis trilde soms zelfs ), wat moet hij bang geweest zijn buiten.
Ibi, meer spelen met je kat dus. Ik heb ook een laserlampje maar richt dat vaak op een speeltje, zodat hij toch iets te pakken heeft. Ik merk aan hem totaal niet dat hij er gefrustreerd van raakt maar we spelen er ook minder dan 4 minuten mee. Jaime is altijd na een rondje rennen wel weer klaar met spelen.
Soms doet hij het dagen niet. Wat ik ook probeer, hij heeft geen zin om iets te doen. Maar ja vaak is hij dan al de hele dag buiten geweest dus dan hoeft het ook niet van mij en hij is natuurlijk al op leeftijd dus spelen is blijkbaar minder boeiend.
Hij zit liever gewoon buiten op de vuilnisbak voor zich uit te turen.
Om twaalf uur zal hij me dankbaar zijn.
Het eerste jaar dat ik hem had was hij nog een binnen kat en zat hij op de trap om twaalf uur, doodsbang. Ik heb nog medelijden met hem als ik terug denk aan vorig jaar.
Het ging hier echt enorm tekeer ( het huis trilde soms zelfs ), wat moet hij bang geweest zijn buiten.

Ibi, meer spelen met je kat dus. Ik heb ook een laserlampje maar richt dat vaak op een speeltje, zodat hij toch iets te pakken heeft. Ik merk aan hem totaal niet dat hij er gefrustreerd van raakt maar we spelen er ook minder dan 4 minuten mee. Jaime is altijd na een rondje rennen wel weer klaar met spelen.
Soms doet hij het dagen niet. Wat ik ook probeer, hij heeft geen zin om iets te doen. Maar ja vaak is hij dan al de hele dag buiten geweest dus dan hoeft het ook niet van mij en hij is natuurlijk al op leeftijd dus spelen is blijkbaar minder boeiend.
Hij zit liever gewoon buiten op de vuilnisbak voor zich uit te turen.

zondag 10 november 2019 om 21:56

zondag 10 november 2019 om 21:57
Ik houd van uw kat en uw hond, maar niet van zijn stront.
Overburen hebben twee prachtige katjes uit hetzelfde nest. Broertjes.
Die gebruiken mijn tuin als openbaar toilet.
Ik:
kattenschrik-korrels besteld en gestrooid
koffie gekocht en gestrooid (ik drink zelf geen koffie)
lavendel geplant
iets met citroenschillen geprobeerd
stokjes in de tuin gezet
kippengaas gekocht
anti-kat spray op de schutting gespoten
En nog ligt alles vol met scherp stinkende drollen, terwijl de buurkinderen 'poeziepoeziepoes, kom spelen' roepen.
Buuf: Strooi maar cacaodoppen in de tuin, daar houden ze niet van.
Overburen hebben twee prachtige katjes uit hetzelfde nest. Broertjes.
Die gebruiken mijn tuin als openbaar toilet.
Ik:
kattenschrik-korrels besteld en gestrooid
koffie gekocht en gestrooid (ik drink zelf geen koffie)
lavendel geplant
iets met citroenschillen geprobeerd
stokjes in de tuin gezet
kippengaas gekocht
anti-kat spray op de schutting gespoten
En nog ligt alles vol met scherp stinkende drollen, terwijl de buurkinderen 'poeziepoeziepoes, kom spelen' roepen.
Buuf: Strooi maar cacaodoppen in de tuin, daar houden ze niet van.