Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

zondag 10 november 2019 om 22:04
Een tuigje doe ik niet. Heb dat ooit een keer bij een kat gedaan die er zo bang van was en 100kpu achteruit rende dat zo het tuigje uit elkaar vloog.Calamitycat schreef: ↑10-11-2019 21:56Hopelijk heb je wat aan de tips. Het is een tijdelijke situatie begrijp ik? Dan kan je altijd nog overwegen de katten 'uit te laten' in de tuin, aan een tuigje dus. Maar niet iedere kat is blij met zo'n harnas![]()
En omdat de eigenaar toch regelmatig op pad gaat pas ik vaker op. Dus dan liever iets tegen de schutting.
En zo te zien is dat met een kattennet wel te doen voor mensen zoals mij

zondag 10 november 2019 om 22:14
Bijzonder, hier raadde de dierenarts het juist enorm aan. Ach ik maak me er niet druk om hoor. We spelen ook heel veel met hem met stokjes met veren, geluidjes en een kurk. We wisselen het enorm af en onze zwarte kanjer is onwijs gelukkig hier dus ik zet het gewoon zo voort als ik eerlijk ben.derooiekater schreef: ↑06-11-2019 15:21Madrid ik zou de kat echt binnen houden net oud en nieuw dan maar een saggo kat.
Hier werd ook het laser lampje afgeraden. Hier zijn de bird hengels van zooplus favoriet gaan niet lang meemaar ze vinden het geweldig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 10 november 2019 om 22:16
Ja snap dat dat vervelend is. Daarom hebben wij binnenkatten dan hebben alleen wij "last" van de stinkende drollen.Odense2 schreef: ↑10-11-2019 21:57Ik houd van uw kat en uw hond, maar niet van zijn stront.
Overburen hebben twee prachtige katjes uit hetzelfde nest. Broertjes.
Die gebruiken mijn tuin als openbaar toilet.
Ik:
kattenschrik-korrels besteld en gestrooid
koffie gekocht en gestrooid (ik drink zelf geen koffie)
lavendel geplant
iets met citroenschillen geprobeerd
stokjes in de tuin gezet
kippengaas gekocht
anti-kat spray op de schutting gespoten
En nog ligt alles vol met scherp stinkende drollen, terwijl de buurkinderen 'poeziepoeziepoes, kom spelen' roepen.
Buuf: Strooi maar cacaodoppen in de tuin, daar houden ze niet van.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 10 november 2019 om 22:19
O dat is fijn!Niq schreef: ↑10-11-2019 22:04Een tuigje doe ik niet. Heb dat ooit een keer bij een kat gedaan die er zo bang van was en 100kpu achteruit rende dat zo het tuigje uit elkaar vloog.
En omdat de eigenaar toch regelmatig op pad gaat pas ik vaker op. Dus dan liever iets tegen de schutting.
En zo te zien is dat met een kattennet wel te doen voor mensen zoals mij![]()
Dierproeven.
zondag 10 november 2019 om 23:00
Jouw buurvrouw kan toch eens per week komen scheppen in jouw tuin?Odense2 schreef: ↑10-11-2019 21:57Ik houd van uw kat en uw hond, maar niet van zijn stront.
Overburen hebben twee prachtige katjes uit hetzelfde nest. Broertjes.
Die gebruiken mijn tuin als openbaar toilet.
Ik:
kattenschrik-korrels besteld en gestrooid
koffie gekocht en gestrooid (ik drink zelf geen koffie)
lavendel geplant
iets met citroenschillen geprobeerd
stokjes in de tuin gezet
kippengaas gekocht
anti-kat spray op de schutting gespoten
En nog ligt alles vol met scherp stinkende drollen, terwijl de buurkinderen 'poeziepoeziepoes, kom spelen' roepen.
Buuf: Strooi maar cacaodoppen in de tuin, daar houden ze niet van.
Ik zou dat wel doen als ik dit aan de hand heb.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 10 november 2019 om 23:04
Ik ook. En als buurvrouw dat niet wil moet ze maatregelen treffen om de katten in haar eigen tuin te houden.
Dierproeven.

zondag 10 november 2019 om 23:04
Goed idee.
Zij poep scheppen in mijn tuin,
ik kroelen met haar katten.
Ik ben absoluut geen kattenhater. Ik wil alleen niet dat mijn tuin wordt bevuild door andermans huisdieren.

zondag 10 november 2019 om 23:17
Hier is de verwaarloosde 15+ buurtkat vanwege de temperatuur bij mij ingetrokken. En als het bij mij niet lukt binnen te komen gaat ze bij mijn buurvrouw achter de wasmachine zitten. Ze doet alles om maar niet buiten te hoeven zijn. Zwartwitje zet het op een gillen als ze haar ziet en andersom. De rest doet een beetje gedwee met een vreemde kat in huis. De eigenaren doen geen moeite haar op te halen. Ze hebben aan een buurman verteld dat tijdens hun campingvakantie de voedertoren niet werkte en dat poes daarom honger had. De poes kon gemakkelijk bij mij en mijn buurvrouw naar binnen om eten te stelen. Ze zag er daarnaast ontzettend slecht uit, mager en veel kale plekken. Ze had een verrotte vlooienband om wat ik er af heb gehaald en heb een pipetje in de nek gedaan. Tig keer hebben we haar naar huis gebracht zonder succes. De eigenaren schelden op ons omdat we haar gevoerd zouden hebben en dat ze daarom niet thuiskomt. Wat een verschrikkelijk vervelende mensen heb je toch. Nou en nu is het zover gekomen dat ik haar niet buiten zet omdat ze dat verschrikkelijk vindt. Ze voelt ook echt aan als een hele oude dame met broze botjes.
Ze gaat er wel steeds beter uit zien door onze goede zorgen zodat de dierenbescherming bellen geen optie meer is.
Ze gaat er wel steeds beter uit zien door onze goede zorgen zodat de dierenbescherming bellen geen optie meer is.
maandag 11 november 2019 om 00:12

maandag 11 november 2019 om 09:46
Zelf zitten ze lekker warm binnen.Calamitycat schreef: ↑11-11-2019 00:12Wat lief dat je je om dat beestje bekommert Mieke. Sommige mensen zouden echt geen huisdieren moeten hebben wegens ongeschikt. Ik vind het hartverwarmend dat het oude besje dankzij jou niet meer buiten is met deze temperaturen![]()
maandag 11 november 2019 om 12:14
Mieke, wat een verdrietig verhaal. Heel erg fijn om te lezen dat jij voor haar zorgt
Het is ook helemaal niks om met deze kou 24/7 buiten te moeten zijn, arm beestje! Ik had waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan.
Update van mijn kant: poes is de eerste twee dagen twee keer ontsnapt, maar daardoor wist ik ook precies wat ik beter dicht moest maken. Nu is alles sinds een paar dagen echt goed afgesloten en is ze niet meer buiten de tuin geweest! Ik merk wel dat ze het minder leuk vindt om buiten te zijn, ze is 's ochtends wel heel enthousiast als ik de achterdeur open zet, maar blijft niet langer dan 5 à 10 minuutjes achter elkaar buiten. Ze kan nu echter wel in en uit lopen zoveel ze wil en ik hoef me geen zorgen meer te maken dat ze de benen neemt of wegblijft tot laat in de avond. Ook zijn ze af en toe behoorlijk met vuurwerk bezig in mijn buurt en dan ben ik blij dat ze veilig in de tuin zit. Ook grappig om te zien dat ze nu de kattenbak meer gebruikt, normaal gesproken deed ze alles buiten, maar nu ze de tuin niet meer uit kan, doet ze alles in de bak
Het konijnenhok heb ik een aantal dagen geleden in elkaar gezet - ze heeft er een paar keer ingezeten, maar zit er ook graag bovenop, ik denk dat dat dus wel een goede aankoop is geweest. In de lente wil ik gaan kijken voor wat meer "speelgoed" voor in de tuin of een leuke krabpaal!

Update van mijn kant: poes is de eerste twee dagen twee keer ontsnapt, maar daardoor wist ik ook precies wat ik beter dicht moest maken. Nu is alles sinds een paar dagen echt goed afgesloten en is ze niet meer buiten de tuin geweest! Ik merk wel dat ze het minder leuk vindt om buiten te zijn, ze is 's ochtends wel heel enthousiast als ik de achterdeur open zet, maar blijft niet langer dan 5 à 10 minuutjes achter elkaar buiten. Ze kan nu echter wel in en uit lopen zoveel ze wil en ik hoef me geen zorgen meer te maken dat ze de benen neemt of wegblijft tot laat in de avond. Ook zijn ze af en toe behoorlijk met vuurwerk bezig in mijn buurt en dan ben ik blij dat ze veilig in de tuin zit. Ook grappig om te zien dat ze nu de kattenbak meer gebruikt, normaal gesproken deed ze alles buiten, maar nu ze de tuin niet meer uit kan, doet ze alles in de bak

maandag 11 november 2019 om 14:43
Geen probleem! Ons terras heeft aan de zijkanten stenen tussenmuren van zo’n twee meter hoog, dus het ging alleen om het achterste gedeelte van de tuin waar de heggen staan en dat is ongeveer 25 meter in totaal. Ik heb elke dag een klein beetje gedaan omdat het fysiek best wel zwaar was (met name de palen in de grond zetten), maar ik denk dat ik er in totaal om en nabij tien tot vijftien uur mee bezig ben geweest = planken bovenop de palen bevestigen, acht palen in de grond zetten, net spannen en de onderkant van het net vastmaken aan de grond met tentharingen, zodat ze er ook niet onderdoor kan. Dit was de goedkoopste optie voor mij, het heeft me misschien €200,- gekost. Het kattennet was €90,- voor 75 meter op een rol (bij Bitiba), de palen (met bezorging met een vrachtauto) zo’n €60,- en dan nog de tentharingen en tiewraps om bepaalde stukken vast te zetten. De planken voor bovenop de palen had ik toevallig nog liggen, dus die waren gratis

maandag 11 november 2019 om 15:09
Haha, graag gedaan. Het is misschien veel werk, maar het is een stuk goedkoper dan een speciaal bedrijf laten komen (had ik ook naar gekeken, zou me zeker zo'n €1000,- kosten) en het is echt net zo effectief! Ze durft het net niet eens in te klimmen omdat het zo beweeglijk/onstabiel is. Werkt volgens mij dus ook nog eens een stuk beter dan echt gaas.

vrijdag 15 november 2019 om 20:24
Iemand ervaring met Prins of Royal canin brokken maar dan de Calm variant? Oudste heeft last van stress van buitenaf kan daar niks aan doen maar merk aan alles dat die niet lekker in zijn vel zit.
Dierenarts heeft niks kunnen vinden en zegt nu ook stress dus nu kijken wat er goed helpt. Faliway helpt hier niet.
Dierenarts heeft niks kunnen vinden en zegt nu ook stress dus nu kijken wat er goed helpt. Faliway helpt hier niet.
vrijdag 15 november 2019 om 20:29
vrijdag 15 november 2019 om 20:38
Wat liefCalamitycat schreef: ↑15-11-2019 20:26Waar een dekentje op de bank al niet goed voor is op een koude en gure dag![]()
Als ik het zo bekijk past er nog makkelijk eentje tussen...![]()

vrijdag 15 november 2019 om 20:44
Ach jee, het arme beestje. Hier krijgen ze ook altijd erg veel stress van gedoe en herrie rondom het huis.derooiekater schreef: ↑15-11-2019 20:37Heb nu met de prins vuurwerk box besteld maar wil denk ook die van RC testen.
Het is vind ik wel zielig want voorlopig blijft nog wel even. Rioleringen aan het vervangen en her bestraten.
Zou ze allebei testen en anders even met de dierenarts bespreken of er iets kalmerends qua medicijnen (zonder teveel nare bijwerkingen) is misschien?
Dierproeven.
vrijdag 15 november 2019 om 20:45
Ooooh, don't tempt me!

Dierproeven.
vrijdag 15 november 2019 om 20:49
De meeste middelen zijn echt versuffend of hebben lange in werk tijd nodig. Heb nu gabapentine voor de heftige dagen maar dan mag die niet alleen blijven.Calamitycat schreef: ↑15-11-2019 20:44Ach jee, het arme beestje. Hier krijgen ze ook altijd erg veel stress van gedoe en herrie rondom het huis.
Zou ze allebei testen en anders even met de dierenarts bespreken of er iets kalmerends qua medicijnen (zonder teveel nare bijwerkingen) is misschien?
vrijdag 15 november 2019 om 21:11
Ja was ik al bang voor, is bende. Hopelijk slaat het voer aan.derooiekater schreef: ↑15-11-2019 20:49De meeste middelen zijn echt versuffend of hebben lange in werk tijd nodig. Heb nu gabapentine voor de heftige dagen maar dan mag die niet alleen blijven.
Hoe lang duren die werkzaamheden nog?
Dierproeven.