Het Grote Viva Katten Topic deel 3

25-08-2020 22:42 3269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alaynee schreef:
29-08-2020 14:52
Mindervanmij je hebt gelijk inderdaad van de staart heb het net opgezocht.. de van heeft vaak een gekleurde staart en hebben vaak wel de aandoeningen om doof te zijn.
Oh jeejtje ik bedoelde natuurlijk Doof maar m’n woordenboek dacht er anders over mijn oprechte excusses!
Wist ik al hoor :biggrin: Ik kon er wel om lachen ;-)

Doof is ze zeker niet, ze reageert overal op. Luisteren is wel een dingetje haha ;-)
Alle reacties Link kopieren
Geen enkele kat luisterd :A:
Die 3 hoekige dingen op hun kop zitten er voor de sier
het enige waar ze wel heel goed naar luistert is als ik met haar snoepjes rammel, dan is ze er als de kippen bij ;-)
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
29-08-2020 17:51
Geen enkele kat luisterd :A:
Die 3 hoekige dingen op hun kop zitten er voor de sier
:rofl:
Mijn kater luistert ook niet. Tenzij er iets met eten gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
@mindervanmij Wat een mooie poezebeest! Zo wit en dan een rode staart, er bijzonder.

@CC Nog meer schattige foto's, fijn dat het goed gaat!

@Mieke, leuk filmpje van die horror kijkende kat :D Voor die van mij zoek ik regelmatig op Cat TV op YouTube, vooral vogeltjes die snel in en uit beeld vliegen doen het goed. Alleen als ze met haar pootje op het scherm van mijn telefoon tikt, dan zet ze het videootje op pauze. Dat scherm is dus gevoelig voor poezenpootjes :facepalm:


Hahaha! En maar roepen, oostindisch doof...maar als ik de la open waar de brokjes in zitten dan lopen ze mij in no time voor de voeten :rofl:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Die van mij luistert alleen als het hem uitkomt echt die oortjes zijn voor de sier😅
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er 1 die zich semi als hond gedraagt. Waar ik ook ben in het huis, als ik haar roep komt ze. Vice versa werkt het ook trouwens, soms is ze boven en hoor je haar keihard roepen. In het begin dacht ik dat ze ergens in een kast opgesloten zat maar ik kwam erachter dat ze je gewoon naar boven roept, eenmaal boven gaat ze om je benen draaien en kroelen 🥰 ze apporteert ook elastiekjes en dopjes van PET flessen 🤣
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hier kwamen net kinderen aan de deur. Ze hadden zo juist " jacht" gemaakt op het verdwenen witje want ze dachten dat hij nog vermist was. Het nadeel van flyeren als ze weer terug zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn twee dames zijn ook zusjes.
Ik denk dat ze tot 1 jaar oud echt gek waren op elkaar en altijd samen lagen te slapen en met elkaar speelden.
Maar van de een op de andere dag was de liefde over. Ik kwam op een dag thuis
Na een werkdag en de ene kat liep beetje mank.
En vanaf dat moment is het vooral elkaar negeren en af en toe flink blazen en uitvallen.
Wát er precies is gebeurd, Geen idee.
Maar van die innige band is weinig meer over helaas :(

CC wát een mooie foto’s! Heerlijk om te zien en wat fijn dat het nu eindelijk écht
Beter lijkt te gaan!!!
Leuk ook dat rooie zich al gewonnen heeft gegeven :P

Ik weet niet meer wie het schreef, maar mijn rooie deed dat vroeger ook altijd. Via de Broekspijpen omhoog klimmen en in je nek gaan liggen. Heel schattig toen hij nog een kleine rooie was, maar op een gegeven moment werd het wel wat pijnlijk :mrgreen:

Ah je nieuwste witje voelt zich al helemaal thuis in je huishouden dus. Leuk!!
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-08-2020 19:19
Hier kwamen net kinderen aan de deur. Ze hadden zo juist " jacht" gemaakt op het verdwenen witje want ze dachten dat hij nog vermist was. Het nadeel van flyeren als ze weer terug zijn.
Niet helemaal de bedoeling maar wel lief dat ze zo betrokken zijn
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
29-08-2020 10:47
Ik zal even een fotootje plaatsen:


Liever niet quoten, misschien haal ik haar later weer weg
Wat een knapperd!!
prinsesmaxima2019 wijzigde dit bericht op 29-08-2020 21:50
Reden: Sorry! Had gequote
6.80% gewijzigd
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Hendrikje wat grappig van die hondgedrag haha ik vind het kattengedrag ook zo apart hè.. ene keer roep ik z’n naam en komt hij rennend op me af. De andere keer rent hij zo hard mogelijk weg en verstopt hij zich onder struiken.. de laatste doet hij vooral als het mooi weer is buiten haha
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke/mooie foto's!

De zwarte kanjer luistert juist echt heel goed, niet alleen naar zijn naam maar hij doet ook echt wat je wil heel bijzonder.

Maandag krijgen ze hun inentingen, ik hoop dat de zwarte kanjer iets is afgevallen en dat ze zijn nageltjes kunnen knippen heb het iig gevraagd. De rode dame is dan altijd heel erg druk en bewegelijk terwijl ze thuis juist erg rustig is. Staat ook in haar dossier: deze dame beweegt graag haha.
Denk dat ik er niet bij mag zijn dat vind ik wel lastig en beetje verdrietig maar goed ze zullen er wel weer overheen komen. Ze in het mandje krijgen is nog de grootste uitdaging.
De zwarte kanjer is dan zo extreem stil dat ik steeds bang ben dat hij uit pure angst en schrik een hartaanval heeft gekregen. Terwijl de rode dame zo extreem luid gilt, huilt, mauwt en krijst dat iemand zal denken dat ik haar levend aan het villen ben das echt niet normaal haast beschamend de aanstelster. :facepalm:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
29-08-2020 22:36
Wat een leuke/mooie foto's!

De zwarte kanjer luistert juist echt heel goed, niet alleen naar zijn naam maar hij doet ook echt wat je wil heel bijzonder.

Maandag krijgen ze hun inentingen, ik hoop dat de zwarte kanjer iets is afgevallen en dat ze zijn nageltjes kunnen knippen heb het iig gevraagd. De rode dame is dan altijd heel erg druk en bewegelijk terwijl ze thuis juist erg rustig is. Staat ook in haar dossier: deze dame beweegt graag haha.
Denk dat ik er niet bij mag zijn dat vind ik wel lastig en beetje verdrietig maar goed ze zullen er wel weer overheen komen. Ze in het mandje krijgen is nog de grootste uitdaging.
De zwarte kanjer is dan zo extreem stil dat ik steeds bang ben dat hij uit pure angst en schrik een hartaanval heeft gekregen. Terwijl de rode dame zo extreem luid gilt, huilt, mauwt en krijst dat iemand zal denken dat ik haar levend aan het villen ben das echt niet normaal haast beschamend de aanstelster. :facepalm:
😂😂 dat schreeuwen en krijsen komt mij super bekend voor, dat doen de grote dames bij ons ook als ze in de auto moeten. Wij hebben een grote bench die achter in de auto waar ze alle ruimte hebben maar toch schreeuwen ze hun kop eraf.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
De ritjes naar de dierenarts zijn meestal een ramp maar op de terugweg zijn ze meestal stil.

Een apporterende kat blijft bijzonder. Vroeger had ik eentje die naalden, spijkers, schroefjes, paperclips, alles van metaal, mee naar binnen nam en die wilde ze dan ook apporteren. Ik durfde het alleen aan met schroeven.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het altijd goed als we naar de dierenarts moeten. Ze gaat zonder problemen in haar vervoersmand en maakt onderweg ook geen heisa. Echt fijn.

Ze is de afgelopen tijd zo lief en ligt hele avonden bovenop me in bed :heart: zo gezellig!

Ze drinkt haar water met de vloeistof (voor haar tandplak) zonder moeilijk te doen en eet haar dental snoepjes ook met veel plezier. Denken jullie dat het handig is om al over zes maanden terug te gaan naar de dierenarts om te kijken of haar tandplak verminderd/weg is? Ik vind een jaar wachten tot haar volgende jaarlijkse controle wel lang en als het toch niet blijkt te helpen, wil ik er wel op tijd bij zijn.
Ik ben de laatste dagen wat minder frequent op internet en bedacht me vanmorgen ineens dat ik het katten topic al een tijd niet gezien had. Gelukkig teruggevonden.

:yes:

Ik wens iedereen met kattenzorgen van harte beterschap. :cat:
Alle reacties Link kopieren
Mindervanmij, wat een prachtige kat! :heart:

Zizo, succes met tandenpoetsen. Heb je een goede arbeidsongeschiktheidsverzekering? :biggrin:

Rooiekater, ik moest ontzettend hard lachen om je uitspraak dat die driehoekige dingen op hun kop er voor de sier zitten.

Mieke, fijn dat het goed gaat met de beestenboel bij jou. Hier hebben de kittens ook steeds meer interesse in de achterdeur. Maar die blijft voor hun hermetisch afgesloten totdat ze gesteriliseerd zijn. Of misschien probeer ik nog een tuigje, maar ik lees niet zulke goede recensies over tuigjes voor zulke kleine kittens.
Geweldig filmpje van die kat die naar een horrorfilm kijkt :D En wat een mooi beestje zeg.
Op zich heel lief van die kindjes, maar ik dacht daarbij ook meteen, wat een mazzel dat witje nog in leven is. Anders was het wel heel heftig geweest....

Hendrikje, ontzettend leuk zo'n apporterende kat. Vind het ook echt mooi om te lezen met hoeveel liefde je over je huisdieren schrijft.

Max, wat een verhaal over je zusjes die elkaar niet meer leuk vinden @( Echt ontzettend jammer en verdrietig dat de liefde tussen ze ver te zoeken is. Je vraagt je dan echt af wat er gebeurd is he?

Alaynee, dat verstoppen onder de struiken als je ze roept is erg herkenbaar. Dat doen de katers hier ook. Onuitstaanbaar gedrag :hihi:

Ieb, sterkte voor het ritje naar de dierenarts a.s. maandag. Hopelijk gaat alles voorspoedig en mogen jullie weer lekker snel naar huis.

Parachutes, dat zou ik gewoon doen voor de zekerheid, over een half jaartje laten checken. Geeft jezelf ook meer rust denk ik? Wel heel fijn dat ze niet moeilijk doet met de vloeistof en de dental snoepjes.

Hier gaat het sinds vandaag eigenlijk echt supergoed. Lotta at nog maar steeds heel weinig en eergisteren toen ik haar woog was ze alweer afgevallen, ik schrok me helemaal lam. Dus ben haar weer gaan dwangvoeren, heb een betere manier gevonden waarbij ze heel rustig blijft. Dat heeft blijkbaar geholpen, want sinds vanochtend eet en speelt ze weer alsof haar leven er vanaf hangt.
Vrijdagavond hebben beide katers heel lang gespeeld met Laika, ze vinden elkaar geweldig geloof ik. De rooie is met zijn tweede jeugd begonnen want die speelt nu zelfs weer met muisjes :proud:
...
CC wat goed nieuws het word steeds gezelliger bij jullie en dat dwangvoeren in natuurlijk niet leuk maar het gaat een stuk beter en daar doen we het voor geweldig
Oh mijn eigenwijze katertje! Ik snap niet waar het aan ligt hij wilt niet thuiskomen.. hij ziet me en hoort me en rent weg normaal is hij rond deze tijd thuis en gaat luikje op slot hoe kan dit nou word er zo gefrustreerd van. Heb hem nog nooit snachts buiten gehad
Alaynee schreef:
30-08-2020 21:18
Oh mijn eigenwijze katertje! Ik snap niet waar het aan ligt hij wilt niet thuiskomen.. hij ziet me en hoort me en rent weg normaal is hij rond deze tijd thuis en gaat luikje op slot hoe kan dit nou word er zo gefrustreerd van. Heb hem nog nooit snachts buiten gehad
Is hij al weer thuis?
Hartstikke leuk CC dat de katers met de kittens spelen, goed voor allemaal! Niet te vergeten voor je stresslevel.

Hier is dat nog niet zo maar Louise is in haar eentje wellicht meer een bedreiging alhoewel de katers niet raar doen. Het witje wat weg was loopt soms rond, wat heen en weer met een lege blik. Anders had hij altijd tijd tekort met zijn belevenissen en zijn muizenjagerij. Hij blijft dicht bij huis en in de eigen tuin maar de lol is er vanaf vooralsnog.
Miekje ik heb hem opgehaald met veel pijn en moeite te pakken gekregen in het veld. Ik kan ook niet rustig naar bed als hij er nog niet is zo stom gelijk een stresslevel van 100..

Ik vind het zo sneu voor witje.. als we het eens wisten waar hij was al die tijd.. hij moet het duidelijk verwerken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven