Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1847 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
09-03-2024 08:35
16 weken? Die norm wordt wel steeds hoger gezet. Volgens mij is 12 weken heel normaal bij huidige htk katten en dat is al het dubbele van de 6 weken die het ooit was.
Mensen kinderen worden pas met 18 jaar bij moeder weggehaald (en sommigen blijven nog langer) en die zuigen ook op hun duim de eerste paar jaren van hun leven of hebben een favoriete knuffel
:biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
calico schreef:
19-02-2024 23:02


@Smulrol: Ik zou ook helemaal de zenuwen van krijgen van die situatie. Ik hoop dat de kat hier vrolijk uit komt.
Ik geloof van niet.
Buurman is terug maar kat is nu helemaal weg.

Hopelijk een andere plek bij iemand die én tuin heeft én kat blij kan maken met aandacht, maar is mis mijn poezen vriendje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was even bezorgd over m'n vriendinnetjes. Ze maakten de keukenkast voor t eerst open en daar kwam ik in de ochtend achter. Er lagen namelijk lege zakjes en een voerzak opengebeten op de grond.
Ik weet niet wie wat op heeft gegeten, maar eerst was m'n ene meisje ziek voor een paar dagen. Daarna de andere. Bij de een kwam het uit het ene gat, bij de ander uit het andere.
M'n calico at daarna ook niet, dus ik meteen weer nierbezorgdheid. Ze bleef wel interesse houden en gelukkig at ze bij t 'avondsnoepje' haar hele diner weer op.
Vervolgens beide een tijd alleen brokjes gegeven en nu is alles weer mooi vast.
Pfoe, toch altijd even schrikken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei Calico, ik snap dat je wel bezorgt ben met een ziekenboeg aan pluisjes.



Zijn er Nog tips voor nazorg na de sterilisatie van poes? Er word geadviseerd om haar apart te houden van andere dieren. Beide zullen het er niet mee eens zijn als ik de 1 of de ander apart zet. Is dat ook jullie ervaring om de dieren weg te houden?
Ik kan haar wel laten uitzieken/slapen in een grote bench.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mefunny ik zou er gewoon bij blijven kijken wat er gebeurt. Grote kans dat ze elkaar gaan wassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny, de kater heeft vol liefde de gesteriliseerde poes gewassen, oogjes, kontje als ze van de kattenbak kwam, lag tegen haar aan te slapen, het was zo schattig en aandoenlijk, het poesje heeft echt een VIP behandeling gehad :heart:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
15-03-2024 07:50
Oei Calico, ik snap dat je wel bezorgt ben met een ziekenboeg aan pluisjes.



Zijn er Nog tips voor nazorg na de sterilisatie van poes? Er word geadviseerd om haar apart te houden van andere dieren. Beide zullen het er niet mee eens zijn als ik de 1 of de ander apart zet. Is dat ook jullie ervaring om de dieren weg te houden?
Ik kan haar wel laten uitzieken/slapen in een grote bench.
Ik zou beginnen met de bench want ze voelt zich niet lekker, kwetsbaar en wazig door de narcose. Ook willen ze gaan lopen om weg te kruipen en omhoog springen zoals op de bank of trap mag nog niet. En ze ruiken anders wat ander gedrag kan oproepen van je andere kat.

Ik vond het trouwens fijn dat ze een pakje aankreeg. Zo hoefde ik mij geen zorgen te maken dat ze aan de hechtingen kwam als ik aan het werk was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
15-03-2024 09:58
MEFunny, de kater heeft vol liefde de gesteriliseerde poes gewassen, oogjes, kontje als ze van de kattenbak kwam, lag tegen haar aan te slapen, het was zo schattig en aandoenlijk, het poesje heeft echt een VIP behandeling gehad :heart:
Dat is wel mega schattig. Ik weet niet of broer dit doet, ze doen dit nu ook niet. Maar wie weet is het een game-changer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
15-03-2024 13:21
Ik zou beginnen met de bench want ze voelt zich niet lekker, kwetsbaar en wazig door de narcose. Ook willen ze gaan lopen om weg te kruipen en omhoog springen zoals op de bank of trap mag nog niet. En ze ruiken anders wat ander gedrag kan oproepen van je andere kat.

Ik vond het trouwens fijn dat ze een pakje aankreeg. Zo hoefde ik mij geen zorgen te maken dat ze aan de hechtingen kwam als ik aan het werk was.
Broer gaat ook even mee bij het ophalen, voor zijn jaarlijkse prik. Misschien scheelt dat in de geur. Ze krijgt een rompertje aan voor vertrek. De bench zet ik hoe dan ook klaar. En kan de trap met een hekje afzetten.

Tanks voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
15-03-2024 17:23
Broer gaat ook even mee bij het ophalen, voor zijn jaarlijkse prik. Misschien scheelt dat in de geur. Ze krijgt een rompertje aan voor vertrek. De bench zet ik hoe dan ook klaar. En kan de trap met een hekje afzetten.

Tanks voor alle tips!
Sterkte alvast. Het is dat het moet maar het blijft altijd spannend.
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
15-03-2024 17:23
Broer gaat ook even mee bij het ophalen, voor zijn jaarlijkse prik. Misschien scheelt dat in de geur. Ze krijgt een rompertje aan voor vertrek. De bench zet ik hoe dan ook klaar. En kan de trap met een hekje afzetten.

Tanks voor alle tips!
Geef je ook pijnstillers?
Ik kreeg hier voor een week metacam mee. Het is toch een flinke operatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolfine schreef:
17-03-2024 14:10
Geef je ook pijnstillers?
Ik kreeg hier voor een week metacam mee. Het is toch een flinke operatie.
Dat krijg ik ook mee. (En heb ik nog in huis)
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
15-03-2024 07:50
Oei Calico, ik snap dat je wel bezorgt ben met een ziekenboeg aan pluisjes.



Zijn er Nog tips voor nazorg na de sterilisatie van poes? Er word geadviseerd om haar apart te houden van andere dieren. Beide zullen het er niet mee eens zijn als ik de 1 of de ander apart zet. Is dat ook jullie ervaring om de dieren weg te houden?
Ik kan haar wel laten uitzieken/slapen in een grote bench.
Dank, MEFunny, gelukkig is het goed gekomen. Hield mijn aden even in.

Mijn 1e heb ik zonder bench gedaan. De 2e met (ik heb er ook 2 tegelijk). Dit scheelde ge-ren, gespring en gestress van mijn kant. Ik vind het ook niets als ik de hele dag achter ze aan moet lopen en zeggen dat ze dingen niet mogen. Maar uiteindelijk was ik dus blij met de bench. Heb wel de grootste maat gekocht, want de bak en alles moeten er ook in kunnen. Na een tijdje per dag even eruit laten. Dan ook lekker kammen en knuffelen, snoepje enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom even binnenvallen met een vraag voor advies.. heeft iemand hier ervaring met het verhuizen van katten? Ik heb me al wat ingelezen, maar ik dacht dat ik hier misschien nog wat extra tips/ervaringen kon krijgen hierover. Ik heb 2 katten die naar buiten mogen en 1 binnenkat. De 2 buitenkatten (5 en 7 jaar oud) zijn nog niet eerder verhuisd dus ik heb geen flauw idee hoe ze op zo'n verandering reageren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nimnim schreef:
21-03-2024 22:25
Ik kom even binnenvallen met een vraag voor advies.. heeft iemand hier ervaring met het verhuizen van katten? Ik heb me al wat ingelezen, maar ik dacht dat ik hier misschien nog wat extra tips/ervaringen kon krijgen hierover. Ik heb 2 katten die naar buiten mogen en 1 binnenkat. De 2 buitenkatten (5 en 7 jaar oud) zijn nog niet eerder verhuisd dus ik heb geen flauw idee hoe ze op zo'n verandering reageren.
Ik zou een kamer voor ze inrichten waar je ze kunt opsluiten tijdens verhuizen en spullen slepen. Als het bewoonbaar is kan de deur open voor verkenning.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
15-03-2024 20:19
Sterkte alvast. Het is dat het moet maar het blijft altijd spannend.
Afgelopen woensdag pluis in de middag opgehaald. Alles was goed gegaan. Broer had nog wat capriolen uitgehaald bij de DA.
Helaas wilde ze niet opknappen. Ze wilde niet eten/drinken en hing er zielig bij. Lag alleen maar bij. Mij op schoot ingepakt. Gister terug gegaan naar de DA. Ze heeft een extra prik pijnstillers, antibiotica en tegen de misselijkheid gekregen.

Deze ochtend is ze weer bijna helemaal het vrouwtje. Dus dat is fijn.

Broer had de eerste uren wel last van haar luchtjes. Ging al snel weer goed en liet hij haar met rust. Had denk ik door dat ze niet zo lekker was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig is ze aan het op knappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
22-03-2024 08:12
Afgelopen woensdag pluis in de middag opgehaald. Alles was goed gegaan. Broer had nog wat capriolen uitgehaald bij de DA.
Helaas wilde ze niet opknappen. Ze wilde niet eten/drinken en hing er zielig bij. Lag alleen maar bij. Mij op schoot ingepakt. Gister terug gegaan naar de DA. Ze heeft een extra prik pijnstillers, antibiotica en tegen de misselijkheid gekregen.

Deze ochtend is ze weer bijna helemaal het vrouwtje. Dus dat is fijn.

Broer had de eerste uren wel last van haar luchtjes. Ging al snel weer goed en liet hij haar met rust. Had denk ik door dat ze niet zo lekker was.
Fijn dat het weer beter gaat. Beterschap 💐
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er hier meer met een Sure Petcare luikje waarbij er storing lijkt te zijn? Hier komen meldingen urenlater pas binnen en kan ik het luikje niet meer via de app vergrendelen of ontgrendelen sinds een paar dagen…
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ze samen in de huiskamer gelaten. Broer heeft meteen geholpen om het rompertje uit te trekken, het was binnen 5 minuten uit (hoe dan?) en ik vond het daarna terug achter de bank 🤔.
De dierenarts vond het geen probleem zolang ze allebei maar van de wond af zouden blijven en dat deden ze gelukkig.
Broer ontwikkelde daarna wel een ongezonde obsessie voor het rompertje, dus dat heb ik maar helemaal weggehaald.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb momenteel een kat die flink aan de diarree is (en dat ze voor de kattenbak poept ipv IN de bak maakt het er niet beter op), ze is verder niet ziek gaat gewoon naar buiten komt vrolijk binnen en maakt zoals altijd ruzie met haar zusje. (Echte zussenliefde 🤣) Ik geef haar nu extra nat voer zodat ze niet uitdroogt, wat moet/kan ik nog meer doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi catootje, misschien heeft je kat last van wormen. En dat is best besmettelijk voor andere katten. Ik zou toch de DA bellen..

Extra kattenbak neerzetten en binnen houden in de tussentijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wormen heeft ze niet zover ik kan zien maar zal overleggen met de dierenarts
Alle reacties Link kopieren Quote
Nimnim schreef:
21-03-2024 22:25
Ik kom even binnenvallen met een vraag voor advies.. heeft iemand hier ervaring met het verhuizen van katten? Ik heb me al wat ingelezen, maar ik dacht dat ik hier misschien nog wat extra tips/ervaringen kon krijgen hierover. Ik heb 2 katten die naar buiten mogen en 1 binnenkat. De 2 buitenkatten (5 en 7 jaar oud) zijn nog niet eerder verhuisd dus ik heb geen flauw idee hoe ze op zo'n verandering reageren.
Met mijn laatste verhuizing heb ik in het oude huis een kamer leeggemaakt. Op de dag van de verhuizing de poes met mandje, etens- en drinkbak en de kattenbak daar neergezet. Heel groot plakkaat op de deur "DEZE DEUR DICHT LATEN" en uiteraard de verhuizers op de hoogte gebracht.
Tegen de avond toen alles in het nieuwe huis stond de poes opgehaald en naar het nieuwe huis overgebracht.
Daar ging zij gelijk aan de wandel om alles te ontdekken.
Succes met de verhuizing!
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds vanmorgen (of vannacht) geen 💩 meer gehad, ze eet goed drinkt goed dus hoop dat het voor nu klaar is. Deze kat heeft vaker dunne ontlasting maar niet zoals gisteravond en vannacht, kwa voer is het ook altijd afwachten hoe ze reageert, nu geen nieuw/ander voer gehad dus misschien vies water gedronken in de tuin.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven