Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1847 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Catootje schreef:
28-03-2024 08:10
Ik heb momenteel een kat die flink aan de diarree is (en dat ze voor de kattenbak poept ipv IN de bak maakt het er niet beter op), ze is verder niet ziek gaat gewoon naar buiten komt vrolijk binnen en maakt zoals altijd ruzie met haar zusje. (Echte zussenliefde 🤣) Ik geef haar nu extra nat voer zodat ze niet uitdroogt, wat moet/kan ik nog meer doen?
Geen nat voer geven maar alleen droogvoer voor een aantal dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig gaat het met de mat een stuk beter, ontlasting is nog niet zoals zou moeten maar kwa kleur al een stuk beter en er zat nu een dag tussen ongeveer voordat er weer wat kwam. (Was nu voorbereid en had van die matjes voor de bak gelegd, ze poept meestal met de billen buiten boord 😂😂)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, hier is het halen en brengen met poes. De wond van de sterilisatie is ontstoken. Dit ontdekte ik gisteravond laat bij controle. Direct rompertje aan.
Vanmorgen was het rompertje uit. De Houdini. De DA gebeld en ge-eist direct langs te komen want het zag er erg naar uit.

En ja, het ligt een beetje open met viezigheid en het stinkt. Ook heeft ze koorts (dat had ik niet door want ze was erg levendig). Antibiotica kuur meegekregen en woensdag terug voor controle.

Ze kreeg een kapje op. Eenmaal thuis was dit direct een ramp. Ze liep achteruit en haar broer begon haar te pesten. *zucht*.
Ik heb een constructie gemaakt met een sok, maandverbandje en iets stevigs (wat ooit een polsband was) om haar middel heen. En dit blijft zitten!!! Vangt ook de vieze drab op wat nu uit haar buik komt.

Hopen dat het spoedig gaat verbeteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
29-03-2024 15:55
Nou, hier is het halen en brengen met poes. De wond van de sterilisatie is ontstoken. Dit ontdekte ik gisteravond laat bij controle. Direct rompertje aan.
Vanmorgen was het rompertje uit. De Houdini. De DA gebeld en ge-eist direct langs te komen want het zag er erg naar uit.

En ja, het ligt een beetje open met viezigheid en het stinkt. Ook heeft ze koorts (dat had ik niet door want ze was erg levendig). Antibiotica kuur meegekregen en woensdag terug voor controle.

Ze kreeg een kapje op. Eenmaal thuis was dit direct een ramp. Ze liep achteruit en haar broer begon haar te pesten. *zucht*.
Ik heb een constructie gemaakt met een sok, maandverbandje en iets stevigs (wat ooit een polsband was) om haar middel heen. En dit blijft zitten!!! Vangt ook de vieze drab op wat nu uit haar buik komt.

Hopen dat het spoedig gaat verbeteren.
Dat is vervelend en best zeldzaam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-03-2024 15:59
Dat is vervelend en best zeldzaam.
Zeker vervelend. Hoezo zeldzaam ?

Ze rent nu weer vrolijk rond met haar constructie om. De komende dagen 2x per dag een pil geven.
En de maandverbandjes verwisselen 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
29-03-2024 16:50
Zeker vervelend. Hoezo zeldzaam ?

Ze rent nu weer vrolijk rond met haar constructie om. De komende dagen 2x per dag een pil geven.
En de maandverbandjes verwisselen 😅
Ik hoor of lees het niet zo vaak dat de wond gaat infecteren. Met AB is het snel over denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-03-2024 17:43
Ik hoor of lees het niet zo vaak dat de wond gaat infecteren. Met AB is het snel over denk ik.
Tja dan hebben wij hier een pech geval. Het zag er echt ranzig uit. De DA is echt fijn en mee werkend verder. Ik hoop dat de kuur voldoende is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Catootje schreef:
29-03-2024 15:07
Gelukkig gaat het met de mat een stuk beter, ontlasting is nog niet zoals zou moeten maar kwa kleur al een stuk beter en er zat nu een dag tussen ongeveer voordat er weer wat kwam. (Was nu voorbereid en had van die matjes voor de bak gelegd, ze poept meestal met de billen buiten boord 😂😂)
Ben je nooit met deze klachten naar de DA geweest? Ik zou er niet zo om lachen eigenlijk…
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
29-03-2024 21:44
Ben je nooit met deze klachten naar de DA geweest? Ik zou er niet zo om lachen eigenlijk…
Zeker wel ze heeft hele gevoelige darmen (vandaar dat ze vaker diarree heeft) en met de billen buiten boord heeft ze niet echt een verklaring voor. Kan komen door het deurtje van de bak ed maar plassen doet ze wel netjes in de bak dus het blijft giswerk,
Alle reacties Link kopieren Quote
Mefunny hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai. Afgelopen woensdag heeft de kleine pluis een controle gehad. En de wond was schoon. En is opnieuw gehecht, onder narcose.
Mocht haar in de middag weer ophalen. Eind vd dag knapte ze een beetje op en eten ging nu wel goed.

Het gaat nu wel goed. Ze heeft een berg pillen voor de komende tijd. Broer doet erg lief. Heeft haar zelfs gewassen vd week. Toen ze heel zielig in haar rompertje zat.
Ze is vrolijk en opgewekt. Hopen dat we klaar zijn hiermee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat broer zo lief doet en nu hopen dat ze blijft opknappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Al een paar keer met onze kat naar de dierenarts geweest, 2x voor flinke niergruis en laatste keer omdat hij zo kaal wordt.
Arts vertelde dat dit komt door vlooien en een injectie voor een ontsteking.
Maar hij wordt steeds kaler😳😳
Dus goede vlooiendruppels gekregen en nu al 3 maanden elke maand een druppeltje.
Stronghold plus
Wie heeft een goede tip om onze kat te helpen, hij is pas 12 maar wordt nu een kaal knokkig katje. Levendig is hij wel
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je ooit vlooien gezien?

Ik zou naar een dermatoloog gaan die hebben verstand van huid aandoening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn heel veel meer oorzaken voor kaal worden dan alleen vlooien. Had hij echt vlooien?
Inderdaad naar de dermatoloog of in elk geval een second opinion bij een andere dierenarts.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft ie ook jeuk en/of schilfering?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag weer naar arts geweest, gelukkig niet afgevallen.
Hij heeft een flinke allergische reactie van vlooienbeten. Gisteren 1 vlo gezien die in mijn gezicht sprong en beet😳😳😳
Nu weer een injectie tegen de jeuk en mega mega knuffels van de dierenarts
Alle reacties Link kopieren Quote
Stronghold is prima!
Alle reacties Link kopieren Quote
Frommel behandel ook de omgeving was zn kleedjes alles.. en behandel ook andere dieren als die er zijn.
Stronghold is goed spul.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren Quote
Frommel schreef:
06-04-2024 11:00
Vandaag weer naar arts geweest, gelukkig niet afgevallen.
Hij heeft een flinke allergische reactie van vlooienbeten. Gisteren 1 vlo gezien die in mijn gezicht sprong en beet😳😳😳
Nu weer een injectie tegen de jeuk en mega mega knuffels van de dierenarts
Jeetje, deze vlooien laten zich niet zomaar weg jagen bij je kat. Hardnekkig.
En idd goed stofzuigen en kleedjes wassen thuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier bleek de vlooien bron ergens anders te liggen dan bij mij thuis. Ik kon poetsen en wassen en behandelen wat ik wilde.
Maar door een mede bewoner hier vlakbij (paar deuren verder op) die haar katten niet behandelde voor vlooien bleven die krengen terug komen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven