Het Grote Viva Katten Topic!

dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
zaterdag 9 maart 2019 om 12:25
Leuke krabpaal!
Hier liggen onze zwarte kanjer en onze rode dame nu lekker samen in de krabpaal. Ieder op een eigen stukje hangmat. Ze spelen echt onwijs veel met elkaar.
En vannacht werd mijn man wakker en op mijn kant van het bed zat de ene en aan zijn kant van het bed lag de andere. Zo fijn dat onze rode dame ook weer bij ons lag in de nacht, een hele tijd lag ze beneden ipv boven.
Ben zo enorm blij met hoe het nu gaat. Heel tevreden.
Hier liggen onze zwarte kanjer en onze rode dame nu lekker samen in de krabpaal. Ieder op een eigen stukje hangmat. Ze spelen echt onwijs veel met elkaar.
En vannacht werd mijn man wakker en op mijn kant van het bed zat de ene en aan zijn kant van het bed lag de andere. Zo fijn dat onze rode dame ook weer bij ons lag in de nacht, een hele tijd lag ze beneden ipv boven.
Ben zo enorm blij met hoe het nu gaat. Heel tevreden.

Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

zondag 10 maart 2019 om 16:24
Hier worden ze alleen maar baldadig van het slechte weer.Komkommerig schreef: ↑10-03-2019 15:39Zijn jullie katten ook lekker wild door het weer?Poes rent van raam naar raam luid miauwend naar de blaadjes. Heerlijke dieren zijn het toch
![]()
Net weer tig keer moeten roepen omdat de onderste traptrede zo leuk is om nagels aan te scherpen. Ik hou geen vloerbedekking over op die tree.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 10 maart 2019 om 16:53
De dames liggen nu net weer op hun slaapplekjes. Ze zijn nogal vervelend vandaag omdat ze niet naar buiten kunnen vanwege de regen....dan worden hun pootje namelijk nat en daar houden ze niet van
Heb dus al uitgebreid met ze gespeeld en geknuffeld, maar buiten kan vooral kleine poes haar energie goed kwijt.
Die nieuwe krabpaal is echt een hit! Ligt de ene niet in zo een mandje dan is het de andere wel

Heb dus al uitgebreid met ze gespeeld en geknuffeld, maar buiten kan vooral kleine poes haar energie goed kwijt.
Die nieuwe krabpaal is echt een hit! Ligt de ene niet in zo een mandje dan is het de andere wel

"I love not Man the less, but Nature more..."
donderdag 14 maart 2019 om 20:36
Het is dat ik niet weet waar ik hem moet neer zetten maar anders was deze er gekomen https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=15652
donderdag 14 maart 2019 om 20:51
Ik vind hem best duur voor Lidl.derooiekater schreef: ↑14-03-2019 20:36Het is dat ik niet weet waar ik hem moet neer zetten maar anders was deze er gekomen https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=15652
donderdag 14 maart 2019 om 21:36
leeuk maar idd waar laat je dat ding? en straks heb je er een maar verkiest poes de doos waarin die kwamderooiekater schreef: ↑14-03-2019 20:36Het is dat ik niet weet waar ik hem moet neer zetten maar anders was deze er gekomen https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=15652

Relax we're all crazy, it's not a competition

donderdag 14 maart 2019 om 23:11
Ik heb een bankje gekocht bij Ikea voor de katten, een tweezittertje voor op hun eigen kamer. Nog goedkoper ook. Als vind ik 'm er wel leuk uitzien..derooiekater schreef: ↑14-03-2019 20:36Het is dat ik niet weet waar ik hem moet neer zetten maar anders was deze er gekomen https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=15652
donderdag 14 maart 2019 om 23:21
Jaaaaa! Zo heb ik toen we onze kat kregen een onwijs mooie mand gekocht, hartstikke duur. Het beest ligt er natuurlijk nooit in

Maar hij staat leuk in de woonkamer

vrijdag 15 maart 2019 om 08:50
Oh echt? Geen last van hier. Die van mij gaat gewoon naar buiten maar gaat dan onder het afdakje zitten en komt relaxt weer binnen. Nu ligt hij in zijn raam hangmat naar buiten te kijken. Hij vind het allemaal best. Mijne gedraagt zich totaal niet anders dan anders met dit soort weer. In de zomer met de hitte wordt hij wel wat sloom ( nog slomer dan normaal ) maar vervelend of baldadig is hij nooit. Ik hoef geen bank aan te schaffen zodat hij de mijne niet vernield in elk geval. Alles is hier gewoon intact. Hij krabt zelfs netjes aan de palen die hij heeft. Maar ja volgens mij is mijn kat echt niet normaal hoor als ik jullie verhalen zo lees.
Ik heb hem zelf behandeld voor zijn oormijt met een pipetje stronghold en ook dat was in mijn uppie geen probleem.
Ik heb hem stiekem beslopen toen hij in de hangmat lag, vacht opzij en klaar. Het stonk wel als de pest en hij vond het niet lekker maar ik heb hem nu al een tijd niet meer zien krabben aan zijn oor of zien schudden met zijn kop dus het zal wel geholpen hebben gelukkig.
Oh en hij komt ook op schoot nu! Eindelijk. Af en toe uit zichzelf en af en toe pak ik hem gewoon op maar hij blijft zo een uur liggen. Zo gezellig.
Nu is het helemaal de perfecte kat.
Ik zou echt geen betere kunnen wensen. S'avonds na het eten lopen we gezellig samen een rondje en worden we standaard gevolgd door een vriendinnetje van hem. Die hij leuk vindt totdat ik haar aai, dan wordt hij enorm jaloers. Als ik mijn buren zie op straat moeten ze altijd lachen als ze zien dat ik de kat weer aan het uitlaten ben.
Ik ben zo blij met mijn beest, het is zo'n schat en zo makkelijk.
Zo'n kat vind ik nooit meer.

vrijdag 15 maart 2019 om 08:57
Heerlijk Madrid!
Wij hadden bij de overname van onze rode dame er een heel mooi mandje bij gekregen en de eerste dagen lag ze er steeds in. Maar nadat ze wat vertrouwder was hier en al helemaal toen ze de krabpaal ontdekt had stond het ding stof te happen.
Dus toen we onze zwarte kanjer kochten hebben we in "zijn" kamer dat mandje gelegd en idd na een tijdje ging hij erin liggen.
Inmiddels negeert hij het ding en zit ook in de krabpaal nou moet ik zeggen dat dat echt ons ideaal beeld was 2 katten in 1 krabpaal.
Pure liefde!
Wij hadden bij de overname van onze rode dame er een heel mooi mandje bij gekregen en de eerste dagen lag ze er steeds in. Maar nadat ze wat vertrouwder was hier en al helemaal toen ze de krabpaal ontdekt had stond het ding stof te happen.
Dus toen we onze zwarte kanjer kochten hebben we in "zijn" kamer dat mandje gelegd en idd na een tijdje ging hij erin liggen.
Inmiddels negeert hij het ding en zit ook in de krabpaal nou moet ik zeggen dat dat echt ons ideaal beeld was 2 katten in 1 krabpaal.
Pure liefde!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

vrijdag 15 maart 2019 om 09:29
Dat verhaal op de vorige pagina, van die insluiper die toch weer bij z'n eigen baas terechtkwam doet mij denken aan een ander verhaal.
Jaren geleden vonden wij een briefje in de bus van iemand die een zwarte kat kwijt was. Dat briefje bewaarden we, voor het geval dat wij een zwarte zwerver zouden zien.
Op een gegeven moment zagen we inderdaad regelmatig een zwarte kat lopen.
Dus maar eens even gebeld. De man vroeg wáár de kat liep. Toen ik dat vertelde zei hij, : Ja, die kennen we. Die hebben we een tijdje binnen gehad, maar dat is tóch niet ónze kat....
Jaren geleden vonden wij een briefje in de bus van iemand die een zwarte kat kwijt was. Dat briefje bewaarden we, voor het geval dat wij een zwarte zwerver zouden zien.
Op een gegeven moment zagen we inderdaad regelmatig een zwarte kat lopen.
Dus maar eens even gebeld. De man vroeg wáár de kat liep. Toen ik dat vertelde zei hij, : Ja, die kennen we. Die hebben we een tijdje binnen gehad, maar dat is tóch niet ónze kat....

vrijdag 15 maart 2019 om 12:07
vrijdag 15 maart 2019 om 18:39
Die kans is levend groot

Hier ligt nog een ikea doos had een nieuwe lamp gekocht en mijn vader zou die in elkaar zetten kreeg een app dat de lamp staat maar de doos had die niet opgeruimd met daarna een foto waarom niet

vrijdag 15 maart 2019 om 19:57
Ik heb er 2 (brusjes) van 2 jaar. En 2 "bejaarden" van 9 en 13. Die laatste zijn het probleem niet. Normaal gesproken zijn de jongste heel veel op pad of in de tuin. Hier geen afdakje.Madrid87 schreef: ↑15-03-2019 08:50Oh echt? Geen last van hier. Die van mij gaat gewoon naar buiten maar gaat dan onder het afdakje zitten en komt relaxt weer binnen. Nu ligt hij in zijn raam hangmat naar buiten te kijken. Hij vind het allemaal best. Mijne gedraagt zich totaal niet anders dan anders met dit soort weer. In de zomer met de hitte wordt hij wel wat sloom ( nog slomer dan normaal ) maar vervelend of baldadig is hij nooit. Ik hoef geen bank aan te schaffen zodat hij de mijne niet vernield in elk geval. Alles is hier gewoon intact. Hij krabt zelfs netjes aan de palen die hij heeft. Maar ja volgens mij is mijn kat echt niet normaal hoor als ik jullie verhalen zo lees.
Ik heb hem zelf behandeld voor zijn oormijt met een pipetje stronghold en ook dat was in mijn uppie geen probleem.
Ik heb hem stiekem beslopen toen hij in de hangmat lag, vacht opzij en klaar. Het stonk wel als de pest en hij vond het niet lekker maar ik heb hem nu al een tijd niet meer zien krabben aan zijn oor of zien schudden met zijn kop dus het zal wel geholpen hebben gelukkig.
Oh en hij komt ook op schoot nu! Eindelijk. Af en toe uit zichzelf en af en toe pak ik hem gewoon op maar hij blijft zo een uur liggen. Zo gezellig.
Nu is het helemaal de perfecte kat.
Ik zou echt geen betere kunnen wensen. S'avonds na het eten lopen we gezellig samen een rondje en worden we standaard gevolgd door een vriendinnetje van hem. Die hij leuk vindt totdat ik haar aai, dan wordt hij enorm jaloers. Als ik mijn buren zie op straat moeten ze altijd lachen als ze zien dat ik de kat weer aan het uitlaten ben.
Ik ben zo blij met mijn beest, het is zo'n schat en zo makkelijk.
Zo'n kat vind ik nooit meer.![]()

vrijdag 15 maart 2019 om 21:10

zondag 24 maart 2019 om 19:44
Grote poes zat te krabben aan haar oor en te schudden met haar koppie. Met dit topic in mind dacht ik gelijk aan oormijt.
Alleen liet ze mij heel moeilijk kijken, oor helemaal plat en kop wegdraaien, uiteindelijk zette ze het op een lopen
Uiteindelijk toch gelukt om soort van in haar oor te kijken...zag geen viezigheid of iets , maar wel een wondje. Was erg rood, beetje bloed, niet dik. Verder gedraagt ze zich en eet ze als normaal.
Ik twijfel of ik met haar naar de dierenarts moet. Ze is echt doodsbang daar en slaat/bijt als een wilde om zich heen als ze wordt vastgehouden en probeert uit alle macht te ontsnappen. Vaccinatie lukt wel, maar dat is het ook wel.
Denk dat ik morgenochtend even bel voor advies...
Alleen liet ze mij heel moeilijk kijken, oor helemaal plat en kop wegdraaien, uiteindelijk zette ze het op een lopen

Uiteindelijk toch gelukt om soort van in haar oor te kijken...zag geen viezigheid of iets , maar wel een wondje. Was erg rood, beetje bloed, niet dik. Verder gedraagt ze zich en eet ze als normaal.
Ik twijfel of ik met haar naar de dierenarts moet. Ze is echt doodsbang daar en slaat/bijt als een wilde om zich heen als ze wordt vastgehouden en probeert uit alle macht te ontsnappen. Vaccinatie lukt wel, maar dat is het ook wel.
zondag 24 maart 2019 om 20:57
Zou het even aankijken. Ik smeer nog wel eens wat betadinezalf op wondjes waar ze niet goed bij kunnen.PimPom schreef: ↑24-03-2019 19:44Grote poes zat te krabben aan haar oor en te schudden met haar koppie. Met dit topic in mind dacht ik gelijk aan oormijt.
Alleen liet ze mij heel moeilijk kijken, oor helemaal plat en kop wegdraaien, uiteindelijk zette ze het op een lopen![]()
maandag 25 maart 2019 om 10:38

Prachtig,derooiekater schreef: ↑15-03-2019 18:39Die kans is levend groot![]()
Hier ligt nog een ikea doos had een nieuwe lamp gekocht en mijn vader zou die in elkaar zetten kreeg een app dat de lamp staat maar de doos had die niet opgeruimd met daarna een foto waarom niet![]()

Relax we're all crazy, it's not a competition
maandag 25 maart 2019 om 11:50
En toen kwam kleine poes met een levende muis aanzetten en liet deze lekker los (om mee te spelen) in mijn strijkkamertje
Poes de kamer uitgezet, daar was ze het NIET mee eens, wat is zo een klein beestje dan sterk met die scherpe nageltjes! Half uurtje later vond ik de muis in een hoekje van de kast, die gevangen en achterin de tuin gezet.
Voor grote poes moet ik het oortje in de gaten houden. Ook even opletten dat ze blijft eten/drinken/zich zoals zichzelf blijft gedragen.
De dames houden me bezig

Voor grote poes moet ik het oortje in de gaten houden. Ook even opletten dat ze blijft eten/drinken/zich zoals zichzelf blijft gedragen.
De dames houden me bezig

donderdag 28 maart 2019 om 09:49
Hoi! Ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen . Ik heb twee katten, waarvan een alle vaccinaties heeft gehad bij zo'n twaalf weken en de ander niks (pas op latere leeftijd overgenomen). Nu zijn ze 2 jaar oud en hebben onlangs beide alle vaccinaties opnieuw gekregen. Nu zei de dierenarts echter dat deze vaccinaties na een week nogmaals volledig herhaald moesten worden omdat ze anders níet zouden beschermen. Ik kan hier op internet echter niets over terugvinden en twijfel erover omdat dat bij 12 weken ook niet hoefde en ik van plan ben het gewoon jaarlijks te herhalen. Weten jullie hoe dit zit? Dankjewel!
smartieee wijzigde dit bericht op 28-03-2019 11:03
Reden: Dierenarts ipv huisarts
Reden: Dierenarts ipv huisarts
0.64% gewijzigd
donderdag 28 maart 2019 om 10:51
Smartieee schreef: ↑28-03-2019 09:49Hoi! Ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen . Ik heb twee katten, waarvan een alle vaccinaties heeft gehad bij zo'n twaalf weken en de ander niks (pas op latere leeftijd overgenomen). Nu zijn ze 2 jaar oud en hebben onlangs beide alle vaccinaties opnieuw gekregen. Nu zei de huisarts echter dat deze vaccinaties na een week nogmaals volledig herhaald moesten worden omdat ze anders níet zouden beschermen. Ik kan hier op internet echter niets over terugvinden en twijfel erover omdat dat bij 12 weken ook niet hoefde en ik van plan ben het gewoon jaarlijks te herhalen. Weten jullie hoe dit zit? Dankjewel!