Het Grote Viva Katten Topic!

dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
dinsdag 9 april 2019 om 17:45
Linkje?derooiekater schreef: ↑09-04-2019 17:07Ik moet op mij handen gaan zitten maar kom op zeg al 8 maanden zwanger en nu pas gaan nadenken![]()
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 9 april 2019 om 17:46
Ik heb het net geprobeerd... Beide Coontjes zetten zich af in mijn armen en springen zo over de mand heen

dinsdag 9 april 2019 om 19:08
dinsdag 9 april 2019 om 19:15
dinsdag 9 april 2019 om 20:09
Slimpies zijn het! Gelukkig vinden ze snoep heeeel lekker. Dus gooi ik snoepjes in de buurt van de mand en dan in de mand. Hoppa allebei in de val.
Ik vermaak me met twee broertjes die de grootste lol hebben met een prop papier waar ik snoepjes in gepropt heb en die ik in een grote doos gegooid heb. Eerst gingen ze als wildemannen tegen die prop meppen. Met minimaal snoepresultaat. Gaandeweg gingen ze samen werken en nu zijn ze zo slim om beiden de prop in hun bekje te pakken en het papier uit elkaar te trekken en denderen de snoepjes er uit. Witje is de smulpaap die Grijsje steeds te snel af is bij de buit. Straks Grijsje maar even stiekem extra verwennen.

oudblond wijzigde dit bericht op 09-04-2019 20:11
9.02% gewijzigd
dinsdag 9 april 2019 om 20:10
Merci!
dinsdag 9 april 2019 om 20:33
Wat ontzettend grappig en leuk hoe slim ze toch ook zijn!Oudblond schreef: ↑09-04-2019 20:09Slimpies zijn het! Gelukkig vinden ze snoep heeeel lekker. Dus gooi ik snoepjes in de buurt van de mand en dan in de mand. Hoppa allebei in de val.
Ik vermaak me met twee broertjes die de grootste lol hebben met een prop papier waar ik snoepjes in gepropt heb en die ik in een grote doos gegooid heb. Eerst gingen ze als wildemannen tegen die prop meppen. Met minimaal snoepresultaat. Gaandeweg gingen ze samen werken en nu zijn ze zo slim om beiden de prop in hun bekje te pakken en het papier uit elkaar te trekken en denderen de snoepjes er uit. Witje is de smulpaap die Grijsje steeds te snel af is bij de buit. Straks Grijsje maar even stiekem extra verwennen.![]()
Mijn kleine is Oost-Indisch doof, ze hoort me wel (want is zie haar oortjes mijn kant opdraaien) maar luisteren ho maar

Ze is nu bijna 10 maanden en echt een doerak!
"I love not Man the less, but Nature more..."
dinsdag 9 april 2019 om 22:59
Over slim gesproken!Oudblond schreef: ↑09-04-2019 20:09Slimpies zijn het! Gelukkig vinden ze snoep heeeel lekker. Dus gooi ik snoepjes in de buurt van de mand en dan in de mand. Hoppa allebei in de val.
Ik vermaak me met twee broertjes die de grootste lol hebben met een prop papier waar ik snoepjes in gepropt heb en die ik in een grote doos gegooid heb. Eerst gingen ze als wildemannen tegen die prop meppen. Met minimaal snoepresultaat. Gaandeweg gingen ze samen werken en nu zijn ze zo slim om beiden de prop in hun bekje te pakken en het papier uit elkaar te trekken en denderen de snoepjes er uit. Witje is de smulpaap die Grijsje steeds te snel af is bij de buit. Straks Grijsje maar even stiekem extra verwennen.![]()

Ik vind het een superleuk idee, ga ik hier ook proberen!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
dinsdag 9 april 2019 om 23:19
Waarom schrijf ik eigenlijk nog niet mee in dit topic?!
Ik heb drie katten, één mannetje en twee vrouwtjes.
Het mannetje, een zwart witte, wil het liefste de hele dag (en nacht...) aandacht. Het is echt een lieverd, als hij aandacht wil geeft hij tikjes op je neus of arm. Ook 's nachts dus.
Hij was een muizenkat maar het restaurant waar hij woonde kreeg een fikse boete en toen moest hij weg dus is hij bij ons terecht gekomen. Nog elke dag blij mee. Dat jagen zit er nog steeds wel in. Vorige week vond ik nog een uitgedroogde kikker achter een kast. 
Vrouwtje 1, een driekleur, was vroeger een hele bange kat maar is steeds meer uit haar schulp gekropen. Nu is ze bij tijd en wijle vreselijk brutaal en ik moet er wel om lachen.
Vroeger zat ze alleen maar onder de bank. Ze knuffelt graag, maar houdt er niet van om op schoot te zitten.
Vrouwtje 2, ook een driekleur, is echt een buitenkat. Voorheen kon ze het heel goed met het andere vrouwtje vinden (ze zijn bijna even oud) maar sinds ze volwassen is, is het helaas blazen en grommen en is ze liever buiten. De hele buurt is gelukkig gek op haar. Ik word regelmatig door buurtgenoten aangesproken dat het zo'n leuk beestje is. Ze houdt niet zo van knuffelen. Wel is ze dol spelen met de kraan.
Ze zijn allemaal bijna twee trouwens, en dus ook allemaal rond dezelfde tijd bij mij in huis gekomen.
Ik had er nog eentje, een langhaar, maar die is in september overleden. Ze heeft toen een ongeluk gehad en was helemaal stuk van binnen dus ze moest worden ingeslapen. Ik heb er nog steeds veel verdriet van, ze was mijn allereerste kat en ik had haar al acht jaar. Ik mis haar vreselijk. Het rouwen valt me vies tegen moet ik zeggen.
Ik heb drie katten, één mannetje en twee vrouwtjes.
Het mannetje, een zwart witte, wil het liefste de hele dag (en nacht...) aandacht. Het is echt een lieverd, als hij aandacht wil geeft hij tikjes op je neus of arm. Ook 's nachts dus.

Vrouwtje 1, een driekleur, was vroeger een hele bange kat maar is steeds meer uit haar schulp gekropen. Nu is ze bij tijd en wijle vreselijk brutaal en ik moet er wel om lachen.

Vrouwtje 2, ook een driekleur, is echt een buitenkat. Voorheen kon ze het heel goed met het andere vrouwtje vinden (ze zijn bijna even oud) maar sinds ze volwassen is, is het helaas blazen en grommen en is ze liever buiten. De hele buurt is gelukkig gek op haar. Ik word regelmatig door buurtgenoten aangesproken dat het zo'n leuk beestje is. Ze houdt niet zo van knuffelen. Wel is ze dol spelen met de kraan.

Ze zijn allemaal bijna twee trouwens, en dus ook allemaal rond dezelfde tijd bij mij in huis gekomen.
Ik had er nog eentje, een langhaar, maar die is in september overleden. Ze heeft toen een ongeluk gehad en was helemaal stuk van binnen dus ze moest worden ingeslapen. Ik heb er nog steeds veel verdriet van, ze was mijn allereerste kat en ik had haar al acht jaar. Ik mis haar vreselijk. Het rouwen valt me vies tegen moet ik zeggen.
dinsdag 9 april 2019 om 23:28
Rouwen om een kat van wie je ontzettend veel hebt gehouden kan lang duren Drackie. Dat ze betrekkelijk jong is overleden en op zo'n nare manier maakt het er niet makkelijker op lijkt me. Sterkte met je verlies
Wat schrijf je leuk over Je huidige drie katten. Zwart-witte katers zijn da bomb!
Ik noem mijn lapje altijd Tricolore en ze luistert er ook nog naar. Waarschijnlijk omdat haar echte naam ook begint met een T, ik maak me wat dat betreft geen illusies

Wat schrijf je leuk over Je huidige drie katten. Zwart-witte katers zijn da bomb!

Ik noem mijn lapje altijd Tricolore en ze luistert er ook nog naar. Waarschijnlijk omdat haar echte naam ook begint met een T, ik maak me wat dat betreft geen illusies

dinsdag 9 april 2019 om 23:34
Wat een doerakje.derooiekater schreef: ↑09-04-2019 20:42Kleine rooie is nog steeds aan het puberen![]()
Mijn was is niet meer veilig en word vakkundig afgehaald nog voordat het droog is
Hangt je was op zo'n rekje wat op de grond staat? Ik heb hier zo'n uittrekgeval die aan de muur hangt, die hangt dus hoog. Is erg handig.

dinsdag 9 april 2019 om 23:35
Dankjewel. Het is dat ik nog drie katten heb en toen al had, maar ik weet niet of ik er anders weer aan had durven beginnen. Hoewel haar verliezen altijd mijn allergrootste angst is geweest, had ik toch nooit kunnen voorspellen dat het verdriet zo intens zou zijn en vooral zolang zou duren. Ik heb nog steeds regelmatig huilbuien. Vorige week nog, op een verjaardag nota bene! Omdat ze afgelopen vrijdag jarig zou zijn geweest. Ik kan me niet voorstellen hoe kapot ik zou gaan als ik dit nog vaker mee moet maken... 
Ik las laatst wel een artikel over dat katten hun eigen naam herkennen! Maar katten luisteren sowieso niet echt toch.
Ik noem al mijn katten eigenlijk poezewoes of kikker.

Ik las laatst wel een artikel over dat katten hun eigen naam herkennen! Maar katten luisteren sowieso niet echt toch.

dinsdag 9 april 2019 om 23:40
Het is gewoon loodzwaar, zo'n verlies heeft tijd nodig. In sommige gevallen heel veel tijd. En dat geeft ook niets, ook niet dat je je emoties de vrije loop laat, het hoort bij het rouwen, dat is een zwaar proces.
Leuke bijnamen
De zwart-witte hier heet meestal de draak, of soms ook Nilfisk (dat laatste omdat hij tot op de laatste korrel het strooivoer van de vogels opeet dat in de tuin onder de voedersilo ligt)
Leuke bijnamen

woensdag 10 april 2019 om 01:25
Toen mijn vis dood ging, heb ik mijn peperdure aquarium zelfs weg gedaan. Ik vond het zo vreselijk om dat mee te maken. En ik trok het gewoon niet om dan "gewoon" maar weer een nieuwe te nemen, alsof het een zak chips is. Ik weet nu al hoe gebroken ik zal zijn wanneer Salem dood zal gaan. Hij is nu bijna 3, en heb nu al tegen mijn man gezegd, dat ik geen nieuwe wil na zijn dood. Ik vind het idee al misselijkmakend, dat hij ooit dood gaat. We hebben zo'n intense band met elkaar, en hij is zo uniek!
@Drackie, Ik denk dat het gemis altijd wel een beetje bij je blijft. Ik wil huisdieren niet met kinderen vergelijken, maar ze hebben natuurlijk wel dezelfde onschuldige en pure aanwezigheid als kleine kinderen. Het is dan zo verrot om ze zo te zien lijden.
Heeft iemand hier ervaring met het introduceren van honden/puppies? We hebben er een jaar op moeten wachten, maar eindelijk is het zo ver, over 5 weken mogen wij hem op komen halen.
We proberen ons zo veel mogelijk voor te bereiden. We hebben alles in huis, baby hekjes ,ingeschreven voor puppy cursus, maar nu de kat nog....
Nu lees ik veel dat katten die andere katten niet tolereren, vaak honden ( vooral puppies) beter kunnen handelen dan hun eigen soortgenoten.
Kat heeft veel plekken ( inclusief grote kattenboom) om veilig en rustig ergens te kunnen zitten/liggen zonder irritatie van pup.
Maar toch maak ik mij een beetje zorgen.
@Drackie, Ik denk dat het gemis altijd wel een beetje bij je blijft. Ik wil huisdieren niet met kinderen vergelijken, maar ze hebben natuurlijk wel dezelfde onschuldige en pure aanwezigheid als kleine kinderen. Het is dan zo verrot om ze zo te zien lijden.
Heeft iemand hier ervaring met het introduceren van honden/puppies? We hebben er een jaar op moeten wachten, maar eindelijk is het zo ver, over 5 weken mogen wij hem op komen halen.
We proberen ons zo veel mogelijk voor te bereiden. We hebben alles in huis, baby hekjes ,ingeschreven voor puppy cursus, maar nu de kat nog....
Nu lees ik veel dat katten die andere katten niet tolereren, vaak honden ( vooral puppies) beter kunnen handelen dan hun eigen soortgenoten.
Kat heeft veel plekken ( inclusief grote kattenboom) om veilig en rustig ergens te kunnen zitten/liggen zonder irritatie van pup.
Maar toch maak ik mij een beetje zorgen.

woensdag 10 april 2019 om 08:28
Oh ik kan me dit zo goed voorstellen. Heel veel sterkte nog met het verlies van je lieve kat.Drackie schreef: ↑09-04-2019 23:35Dankjewel. Het is dat ik nog drie katten heb en toen al had, maar ik weet niet of ik er anders weer aan had durven beginnen. Hoewel haar verliezen altijd mijn allergrootste angst is geweest, had ik toch nooit kunnen voorspellen dat het verdriet zo intens zou zijn en vooral zolang zou duren. Ik heb nog steeds regelmatig huilbuien. Vorige week nog, op een verjaardag nota bene! Omdat ze afgelopen vrijdag jarig zou zijn geweest. Ik kan me niet voorstellen hoe kapot ik zou gaan als ik dit nog vaker mee moet maken...
Ik las laatst wel een artikel over dat katten hun eigen naam herkennen! Maar katten luisteren sowieso niet echt toch.Ik noem al mijn katten eigenlijk poezewoes of kikker.
![]()

Dat is dus ook mijn grootste angst, dat mijn kat komt te overlijden. Hij is een jaar of 9/10 maar ik hoop dat hij nog heel lang meegaat. Kans is groot dat ik na hem ook geen andere kat meer neem. Ik heb zo'n enorm hechte band met hem dat ik niet kan geloven dat ik dit ooit weer zal voelen voor een andere kat. Dit is echt zo mijn kat.
Volgt me overal op straat, knuffelt me half dood, luistert perfect naar zijn naam. Slaapt de hele nacht braaf door. Ik heb zo'n unieke kat voor mijn gevoel. Ik wil geen andere meer. Ik hou zoveel van hem.
Ik kreeg echt een brok in mijn keel van je berichtje, ik heb het verlies nog niet meegemaakt maar ik kan me goed voorstellen dat je nog regelmatig huilbuien hebt hoor. De pijn lijkt me onvoorstelbaar.
Ik heb ook een aquarium weggedaan na het overlijden van mijn sluierstaart. Ze was mijn favoriet en ik moest haar uit haar lijden verlossen. Ik was er zo van over de rooie dat ik acuut gestopt ben met sluiers houden. Nu heb ik wel weer een klein aquarium staan waar een kempvis in komt maar toch, die pijn was echt vreselijk.
Ik noem mijn kat ( Jaime ) altijd Jeem, James ( als hij eens iets stouts doet zoals in mijn voorhoofd bijten ), poppie ( zo noemde mijn oma mij ), buddy, schatje of lieverd. Poppie is wel de meeste gebruikte denk ik. Hij luistert naar al zijn namen en komt meteen aangesprint zodra hij ze hoort. Mijne luistert echt prima. Maar ja ik heb sowieso een enorme niet-kat wat bijna alles betreft. Volgens mij is hij stiekem een hond.

woensdag 10 april 2019 om 12:59
Madrid87 schreef: ↑10-04-2019 08:28Oh ik kan me dit zo goed voorstellen. Heel veel sterkte nog met het verlies van je lieve kat.![]()
![]()
Dat is dus ook mijn grootste angst, dat mijn kat komt te overlijden. Hij is een jaar of 9/10 maar ik hoop dat hij nog heel lang meegaat. Kans is groot dat ik na hem ook geen andere kat meer neem. Ik heb zo'n enorm hechte band met hem dat ik niet kan geloven dat ik dit ooit weer zal voelen voor een andere kat. Dit is echt zo mijn kat.
Volgt me overal op straat, knuffelt me half dood, luistert perfect naar zijn naam. Slaapt de hele nacht braaf door. Ik heb zo'n unieke kat voor mijn gevoel. Ik wil geen andere meer. Ik hou zoveel van hem.
Ik kreeg echt een brok in mijn keel van je berichtje, ik heb het verlies nog niet meegemaakt maar ik kan me goed voorstellen dat je nog regelmatig huilbuien hebt hoor. De pijn lijkt me onvoorstelbaar.
Dit is precies hoe ik me voelde over Poes. Kon me geen leven zonder haar voorstellen. Ze was m'n alles en we waren altijd samen. Ook de braafste die je maar kon voorstellen, deed nooit iets stouts, voor mij was ze ook uniek. Helaas is ze toch overleden vorig jaar. Ik ben hier nog steeds enorm verdrietig over en heb soms huilbuien. Ik mis dat beestje zo veel, het is nu 4,5 maand geleden maar het gemis en verdriet blijft.
Wij hebben wel een andere kat genomen na een week. Heel snel, ik weet het maar ik kon de stilte in huis niet verdragen. Ik ben nu gek op het beestje en heb een band, hoewel het lang duurde voor ik het zo voelde. Ik zat te veel met Poes in m'n hoofd en voor mij was ze perfect, daar kan en kon geen andere kat tegenop. De band is nog steeds niet zo sterk als ik met Poes had maar ik merk dat het groeit. Kat is ook weer uniek, ieder beestje is uniek. Maar het gemis blijft, ik mis m'n kleine vriendinnetje enorm.
Het enigste wat je nu kunt doen is zo veel mogelijk van jouw kat genieten en haar het mooiste leven geven wat hij verdient. En niet te veel bij stil staan dat er ooit een afscheid komt...

woensdag 10 april 2019 om 18:56
Is goed leesbaar hoor.Doubletree20 schreef: ↑10-04-2019 13:01oeps, het is hierboven niet helemaal goed gegaan, ik wou een stukje quoten maar geen idee wat ik nou weer heb gedaan... sorrie... denk niet dat ik dit kan aanpassen

woensdag 10 april 2019 om 19:21
Het is voor iedereen verschillend maar ik sta er eigenlijk net zo in als Doubletree. Ik had eerst twee en heb nu al jaren drie katten en de keren dat er een overleed is er altijd (snel) weer een andere kat gekomen. Een leven zonder katten, daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen en het is fijn om meerdere katten te hebben omdat dit het verdriet een beetje kan verzachten als er een overlijdt.
Natuurlijk ken ik ook ik het immense verdriet en het gevoel dat de overleden kat met zijn eigen unieke eigenschappen nooit vervangen kan worden en dat is ook zo. Maar iedere kat heeft weer andere eigen unieke eigenschappen, waar je ook weer van kan leren houden. Zo heb ik het altijd ervaren tenminste.
Ook heb ik die keren dat ik een nieuwe kat uit het asiel 'redde' daar altijd een heel goed gevoel van gekregen. Want die beestjes die in het asiel zitten verdienen ook weer een warm mandje, de kat waarvan je zoveel gehouden hebt komt er helaas niet mee terug, maar er kan ook heel veel moois voor in de plaats komen. Misschien zelfs nóg veel liever, slimmer of leuker. Zo zie ik het
Natuurlijk ken ik ook ik het immense verdriet en het gevoel dat de overleden kat met zijn eigen unieke eigenschappen nooit vervangen kan worden en dat is ook zo. Maar iedere kat heeft weer andere eigen unieke eigenschappen, waar je ook weer van kan leren houden. Zo heb ik het altijd ervaren tenminste.
Ook heb ik die keren dat ik een nieuwe kat uit het asiel 'redde' daar altijd een heel goed gevoel van gekregen. Want die beestjes die in het asiel zitten verdienen ook weer een warm mandje, de kat waarvan je zoveel gehouden hebt komt er helaas niet mee terug, maar er kan ook heel veel moois voor in de plaats komen. Misschien zelfs nóg veel liever, slimmer of leuker. Zo zie ik het

woensdag 10 april 2019 om 19:23
Een pratende kat, dat lijkt me nou nog best eens handig

woensdag 10 april 2019 om 19:30
Dat zou zeker handig zijn kom je ook niet zo laat achter problemen en probleempjes.Calamitycat schreef: ↑10-04-2019 19:23Een pratende kat, dat lijkt me nou nog best eens handigHopelijk gaat het snel over en inderdaad anders even langs de dierenarts.

woensdag 10 april 2019 om 20:19
Lieve mede poezemensen,
Ik ga verhuizen naar een appartement met balkon.
Het balkon zet ik af maar op de grond wil ik ook graag een fijne ondergrond.
Ik zat te denken aan kunstgras maar nu las ik dat hier giftige stoffen inzitten.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Zijn er merken die niet giftig zijn?
Of heeft iemand een ander idee voor een weerbestendige zachte poesvriendelijke ondergrond?.
Alvast bedankt
Ik ga verhuizen naar een appartement met balkon.
Het balkon zet ik af maar op de grond wil ik ook graag een fijne ondergrond.
Ik zat te denken aan kunstgras maar nu las ik dat hier giftige stoffen inzitten.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Zijn er merken die niet giftig zijn?
Of heeft iemand een ander idee voor een weerbestendige zachte poesvriendelijke ondergrond?.
Alvast bedankt

woensdag 10 april 2019 om 20:21
Mijn katten liggen het liefst op de (houten) vlonders. Er zal misschien kunstgras zijn dat niet giftig is, dat weet ik verder niet, maar het blijft toch plastic natuurlijk.
calamitycat wijzigde dit bericht op 10-04-2019 20:22
2.69% gewijzigd