Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

Moet je zien wat een dikke knoppen aan de witte regen!

Ook de schijnaugurk doet het uitstekend!
Wauw Felix wat een enorme knoppen aan je witte regen, dat moet wel groots worden

Ribes vind ik ook zo'n vrolijke plant.

Je ziet nu per dag veranderingen met dit weer zo mooi om alles op en open te zien komen
Wauuuw Felix je tuin. Mijn mini blauwe regen heeft nu vier blaadjes.

Pff, zo balen dat ik geen auto heb. Wil een vijvertje en zijn best betaalbare op marktplaats maar krijg ik nooit mee op de fiets.
Prachtige foto's Felix! Erg leuk om te zien. En wooow die witte regen.

Mijn B. bestelling is binnen en het valt me niet eens tegen! Afgezien van de kilo reclame blaadjes. Ik had Triteleia laxa 'Koningin Fabiola voor tussen de steenbrekers gekocht, Campanula glomerata ‘Emerald’ voor tussen de witte phlox (die weer mooi opkomen, ik dacht de hele tijd dat ze dood waren.) en lampionplant waar ik morgen nog een mand voor ga kopen aangezien ik pas na aanschaf las dat het zulke vreselijke woekeraars zijn. Oeps.

Verder loopt alles nog steeds uit, en vermoord het speenkruid ondertussen mijn nieuwe skimmia's van vorig jaar. Die beginnen ook bloemetjes te krijgen, zo schattig.
Ik vrees dat ik je onder de negeer moet zetten Framboos vanwege het te vaak voorbij komen van dat vreselijke B-woord

Prachtige foto's Felix, de ribes is

Ongelooflijk die knoppen in je witte regen!!

Martine, ik neem aan dat je kunt vertrouwen op de deskundigheid van je hovenier

Rosa, wat een mooie tafel!

Kliefje, het hangt van het mengsel af of dat goed gaat. Hopelijk zit er genoeg wit zand en potgrond doorheen.

Probleem met direct in bemeste tuinaarde planten is dat het zoveel meststof bevat dat de wortels kunnen verbranden.

Veel bluswater dan maar?

Vandaag niet zoveel in de tuin kunnen doen, was met andere dingen bezig. Wel twee grote houten bakken op de stoep aan de voorkant van mijn huis beplant met schuimklokjes. Ik zette er altijd eenjarigen in maar dat vind ik teveel werk worden, hopelijk maken de vaste planten het wat makkelijker en minder arbeidsintensief.
Dierproeven.
quote:Koettie schreef op 05 april 2017 @ 20:00:

Wauuuw Felix je tuin. Mijn mini blauwe regen heeft nu vier blaadjes.

Pff, zo balen dat ik geen auto heb. Wil een vijvertje en zijn best betaalbare op marktplaats maar krijg ik nooit mee op de fiets.

Je kan met ov? Gewoon doen alsof je gek bent, er is toch geen hond die je durft aan te spreken als je met iets raars in de trein zit.

Voorbeeld, ooit eens een 2 persoons matras van jouw dichtstbij zijnde ikea verplaatst. Eerst naar centraal met de trein en toen naar noord met de bus. Gewoon lief blijven lachen
quote:Felix_Urbexicus schreef op 05 april 2017 @ 20:20:

[...]

Je kan met ov? Gewoon doen alsof je gek bent, er is toch geen hond die je durft aan te spreken als je met iets raars in de trein zit.

Voorbeeld, ooit eens een 2 persoons matras van jouw dichtstbij zijnde ikea verplaatst. Eerst naar centraal met de trein en toen naar noord met de bus. Gewoon lief blijven lachen

Hahah ja, hebben wij ook gedaan met de verhuizing, ov shoppen bij ikea. Moesten wel. En irritant in die bus joh, kon geen kip meer bij. Kan allemaal wel maar handig is anders, kan niet ff op de fiets springen of in de auto. :p

Matras in de bus is wel heel knap trouwens!
Ja hé, je wil een vijver of niet .

Wie weet scoor je er wel eentje op de koningsmarkt? Hou je van rommelmarkten?
Sorry CC ik hou al op.
Ahh mijn favoriete fruitje toch

Ik hou er ook mee op
Dierproeven.
Mooie foto's Felix! Snoei jij je Ribes elk jaar? Ik heb er ook een in de tuin maar die is dit jaar niet zo mooi uitgekomen als het jaar daarvoor. Heb hem niet gesnoeid afgelopen jaar. (Zou dat het zijn?)
Ja, die ribes snoei ik zeker, en eigenlijk nog te veel ook. Ik heb hem mooier gezien in voorgaande jaren toen ik minder snoeide. Maar hij was alweer te groot geworden en daar heb ik geen ruimte voor.

Ik vind het ook jammer dat ik in de herfst takken met bessen moet snoeien, merels en lijsters eten ze graag.

Hij is wel lekker compact nu
Dan zal ik dat vanaf dit jaar ook maar echt gaan doen dan! Vond het magertjes wat er uit komt. Maar ik zie ze ook in parken staan dus dacht, die kan gewoon zo lekker blijven staan hoef je niets aan te doen. (Ik ben een erg luie tuinonderhouder, maar probeer mijn leven te beteren. Wat aardig lukt dankzij dit topic!!!)
quote:Felix_Urbexicus schreef op 05 april 2017 @ 20:30:

Ja hé, je wil een vijver of niet .

Wie weet scoor je er wel eentje op de koningsmarkt? Hou je van rommelmarkten?Jaaa, elke koningsdag sta ik om zes uur naast m'n bed! Nog aanraders voor leuke plekken? Centrum hier is vooral winkels tegenwoordig. Lekker suf.
Koettie gewoon brutaal aan de marktplaats aanbieders vragen of ze m voor 5 euro extra willen bezorgen
Mooie foto's weer Felix!
Let op: niet alle Lidl filialen hebben een tuinmarkt. Hier kun je de pdf met de deelnemende filialen downloaden.
quote:MissMartine schreef op 05 april 2017 @ 22:12:

Let op: niet alle Lidl filialen hebben een tuinmarkt. Hier kun je de pdf met de deelnemende filialen downloaden. De mijne nietttt! En ik heb nog wel een tuinfolder gekregen! Me verlekkerd zitten inlezen. En morgenochtend de kinderen uitbesteed. Stom! (Ik ga stiekem toch maar even kijken denk ik, misschien was het een foutje )
Ik heb uit nieuwsgierigheid toch eens gegoogled op schijnaugurk. Maar dat is een leuke plant!

Nu wil ik die ook!
+1
Dierproeven.
quote:Koettie schreef op 05 april 2017 @ 21:29:

[...]

Jaaa, elke koningsdag sta ik om zes uur naast m'n bed! Nog aanraders voor leuke plekken? Centrum hier is vooral winkels tegenwoordig. Lekker suf.

In mijn dorp is het een mengeling van kinderspeelgoed en volwassen particulier spul.

In H, daar heb je een redelijk grote, maar zeker 80% kinderspul. Jammer.

Ik moet nog ff met vriend overleggen, hij is ook rommelmarkt fan en heeft vaak goede ideeën.

Jouw plaats heeft bij de randweg ergens een voetbalveld tegenover een overdekte sportgelegenheid, die is ook redelijk groot. En in het centrum natuurlijk, maar dat is zo afgrijselijk druk!
Ik ga volgende week beginnen met een stuk tegels uit mijn tuin halen voor een stukje gras. Langs de schutting aan beide kanten heb ik vorig jaar al een border gemaakt. Ook heb ik twee moestuinbakken staan. Mijn familie en vrienden verklaren me voor gek om in mijn kleine tuin ook nog gras te leggen, maar ik vind het zo kaal en kil met zoveel tegels.
Life is always rocky when you're a gem.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 05 april 2017 @ 23:25:

[...]

In mijn dorp is het een mengeling van kinderspeelgoed en volwassen particulier spul.

In H, daar heb je een redelijk grote, maar zeker 80% kinderspul. Jammer.

Ik moet nog ff met vriend overleggen, hij is ook rommelmarkt fan en heeft vaak goede ideeën.

Jouw plaats heeft bij de randweg ergens een voetbalveld tegenover een overdekte sportgelegenheid, die is ook redelijk groot. En in het centrum natuurlijk, maar dat is zo afgrijselijk druk!Ja die een ik wel, fietste ik altijd langs vanaf m'n vorige huis. Centrum is druk ja, maar vroeg valt het wel mee. Begint pas een uur of tien met veel mensen.
Leuk Opaque! Gewoon doen! Gras houdt van zanderige grond, dus het zand dat onder de tegels ligt kun je gewoon doorspitten. Goed aanstampen tegen verzakking en goed egaliseren want dat maait een stuk beter straks! En op marktplaats zo'n duwmaaiertje kopen. Ga je zaaien of plaggen leggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven