Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hoor dat jullie allemaal zo in elkaars buurt wonen!
Vandaag weer met de schoffel door de tuin gegaan. Morgen weer en overmorgen weer denk ik. Ik kan niet wachten tot ijsheiligen. Komend weekend ga ik met mijn vriend klimrekken voor mijn moestuin maken. En ik heb een heel tof idee voor een vuurpit voor in het midden van de cirkelbestrating gevonden.



Oeps.
Alle reacties Link kopieren




Nog beetje weinig blaadjes maar komt hopelijk wel. ^^
Alle reacties Link kopieren
En daarvoor staat de pioenroos!
Alle reacties Link kopieren
Zo, alle nieuwe stekjes van cc staan in de grond op een tijdelijk plekje. Superleuk om je te leren kennen! Vond het wel spannend, nog nooit een forummer in het echt gezien .

Tijd voor foto's!





De wingerd loopt lekker uit, en de schijnaugurk zijn eerste bloem zit al in het wingerdgordijn. Dat gaat leuk worden, want de schijnaugurk maakt als een malle nieuwe takjes aan.







Ik denk dat hij nu wel op zijn hoogte punt is.







Er piept een heel klein stukje bloemblaadje uit, de struikpioen is dus inderdaad geel. Das mooi, want in de buurt staat ook de gele puntwederik.





Een paar prachtige varens gekregen van cc, die mogen later naar de voortuin om de gaten op te vullen.





Appelboom



Deze border doet het ook lekker.





Zou ik kersen krijgen aan het eind van het seizoen? Had niet verwacht dat hij al zou bloeien!





Overwoekerd





Bloeiende rozemarijn





Afgezien van het witte spul komt dit allemaal van MP



Zo, en nu maar eens gaan eten.


witte clematis



paarse clematis



weet niet hoe deze heet, komen wittige pluimen in



bloesem appelboompje



akelei komt bijna uit





dit is ook nog een verrassing welke bloemen hier uit komen



stokrozen
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tuindames,

Even een vraagje over de vorstschade: ik woon diep in het zonnige zuiden van het land en het heeft hier dus flink gevroren.



Mijn vlinderstruiken (jonge struiken van afgelopen zomer) waren al behoorlijk ver uitgelopen en hangen nu helemaal slap. Wat te doen? snoeien? wachten? er zitten nogal wat snotterige stukjes bij, dat wordt toch niks meer of wel?



Mijn acer heeft ook een flinke tik gehad en is nu helemaal crispy aan het verdorren. ook voor deze de vraag: snoeien? met rust laten?



en wilde wingerd? er zitten nog groene knoppen en uitlopers aan, maar ook verdorde en snotterige stukken. eruit knippen? met rust laten?

Mijn boompjes in bloesem hebben het perfect overleefd...die dan weer wel??

bedankt alvast voor jullie advies, google zegt alleen beschermen voordat het bevriest.......:P
Alle reacties Link kopieren




En de meest charmante foto van meneer Janssen tot nu toe
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eigenlijk niet weten Viane. Echt snot wordt niks meer, maar als je snoeit en het gaat dan weer vriezen.. dan krijgt alles echt een opdonder. Mijn gevoel zegt met rust laten tot na ijsheiligen en hopen dat het beter wordt. En daarna alle lelijke stukjes afknippen.



Friezinnetje, mooie foto's! Dat ziet er al lekker groen uit!
Alle reacties Link kopieren
Net spontaan een tafel en stoelen opgehaald via gratis af te halen.



Niet de mooiste meer maar ben zo blij! Vriend wordt een beetje moe van me inmiddels denk ik, voorlopig gaat hij niet meer mee met zulke avonturen. Moesten dit op de fiets stapelen en dan lopend terug, was nogal een onderneming. Woensdag hebben we een kastje opgehaald, ook op die fiets. Stond bij nader inzien niet dus die moet weer weg, hij tandenknarst nog steeds. En vrijdag een bureau, ook al lopend. Die is wel fijn gelukkig! Lekker tuinintensief dagje en m'n vakantie begint morgen pas officieel! Als het weer beter weer is afschuren en opnieuw in de verf. Maar eerst van de week maar eens m'n vijvertje.



Alle reacties Link kopieren
Wat een verschil, die tuin! En dan te bedenken dat er een paar maanden geleden alleen zo'n lelijke tuinposter hing

Ik ben nieuwsgierig hoe het er volgend jaar uitziet Koettie!
Alle reacties Link kopieren
En waar heb je die aardbeienpot vandaan?
Ik vind het leuk staan Koetie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 23 april 2017 @ 21:14:

Wat een verschil, die tuin! En dan te bedenken dat er een paar maanden geleden alleen zo'n lelijke tuinposter hing

Ik ben nieuwsgierig hoe het er volgend jaar uitziet Koettie!Ja, de eenzame klaproos haha. Die pot van m'n schoonouders gehad, super lief. Moet nog even stekjes halen!
Alle reacties Link kopieren
Flinke blauwe regen Koettie, hopelijk komen er ook snel blaadjes aan

Leuk je tuinset! En ik vind je aardbeienpot ook erg mooi.



Ik vond het ook heel spannend Felix (zeg maar gerust doodeng ) heb ook nog nooit een forummer in het echt ontmoet maar als ze allemaal zo leuk zijn als jij wil ik er wel meer ontmoeten, haha!

Mooie foto's en prachtig ook al die bloemen in je schijnaugurk

Die foto van meneer Janssen



Handig zo'n vriendin Framboos, die moet je houden!



Friezinnetje, wat zien je planten er mooi sterk en groen uit. En wat is je akelei groot met veel bloemen! Hier zijn het nog maar mini's maar hoop ook ooit zulke mooie grote planten te hebben. Wat voor kleur zijn je stokrozen?



Viane, ik sluit me bij Felix aan. Wachten tot na ijsheiligen en dan alle slechte stukken af-/wegknippen.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Case-je schreef op 23 april 2017 @ 17:36:

Ik heb voor de voor- en zijkant van het huis ook wat planten aangeschaft: een dwergvariant van de boerenjasmijn, een amerikaanse sering, een gewone sering, wat vlinderstruikjes en een roze, blauwe en witte regen.

En nu mag ik écht niets meer kopen!

Leuke nieuwe planten!

En de laatste zin, je bedoelt deze maand toch?
...
Stokrozen hebben verschillende kleuren, heb op verschillende plekken bij schutting staan.

Akelei ook in heel veel verschillende kleuren en zijn idd goed groot. Akelei zaait heel snel uit, voor dat je het weet, zit je hele tuin vol
Wat een leuke foto's komen er langs.



Vandaag een paar Spaanse margrieten in de tuin gezet, die doen het hier altijd super goed en worden vaak drie keer zo groot als ze nu zijn. Verder nog wat potgrond gehaald en toen vond ik het wel weer prima, rug heeft weer voldoende te verwerken gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje2014 schreef op 23 april 2017 @ 22:17:

Stokrozen hebben verschillende kleuren, heb op verschillende plekken bij schutting staan.

Akelei ook in heel veel verschillende kleuren en zijn idd goed groot. Akelei zaait heel snel uit, voor dat je het weet, zit je hele tuin vol Prima, daar hoop ik op!
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 23 april 2017 @ 22:08:

[...]



Leuke nieuwe planten!

En de laatste zin, je bedoelt deze maand toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 23 april 2017 @ 21:14:

En waar heb je die aardbeienpot vandaan? Dit wil ik inderdaad ook weten, ben op zoek naar zo'n mooie.
Alle reacties Link kopieren
Felix, de foto onder de foto van de akeleien is volgensmij monnikskap, meestal met blauwe bloemen.

De witte pluimen kunnen wel eens geitenbaard zijn.



Ik zit nu in Verona, maar kan alles toch meelezen omdat ik de IPad heb meegenomen en omdat we hier Wifi hebben.

Straks vertrekken we naar Venetie. Het is hier prachtig, maar ook erg druk. Dat is iets dat ik als Tukkerse trien wat minder gewend ben!



Ik hoop dat het een beetje wil regenen in Nederland, want de tuin was erg droog toen we vertrokken.

Ik ga maar es ontbijten, Ciao Bellezas!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier, Contessa Giardina
Alle reacties Link kopieren
Maak je geen zorgen, zat regen op komst.

Het was trouwens Friezinnetje haar plant, niet de mijne. Zou idd monnikskap kunnen zijn
Mijn vensterbank is vol en ik kan eigenlijk nog meer voorzaaien. Ben nog vooral binnen bezig, maar alles groeit als een gek! Mijn courgettes moeten eigenlijk gewoon naar buiten zo groot zijn ze. Heb net nog Albert Heijn moestuintjes gezaaid. Er zitten allemaal dingen bij die ik niet ken/heb, dat is wel heel leuk! En ik had in een boeket van mijn oma een stengel van een camelia zitten. Die heb ik nu in het water laten staan op de hoop dat hij wortel gaat schieten.



https://i.imgur.com/UK5Gqkh.jpg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven