Het tegen-tegeltuinentopic 3
donderdag 23 maart 2017 om 22:36
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.
Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.
Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!
In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.
Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.
Dit is geen tuin

Dit wel

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299
Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.
Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!
In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.
Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.
Dit is geen tuin

Dit wel

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299
Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
woensdag 10 mei 2017 om 23:29
Haha don't hate me!
Er is een reden: onze tuin heeft best veel schaduw. De hoek met de meeste zon moeten echt tegels komen (poort doorgang naar de schuur, ivm fietsen enzo)
In de andere hoek kan gras niet goed groeien heb ik me laten vertellen. Dus dan wordt het tegels.. of kunstgras. En dan staat kunstgras toch wat gezelliger vind ik, mits ik een goede kan vinden. Maar ik had 10000x liever echt gras gehad hoor. Snik.
Er is een reden: onze tuin heeft best veel schaduw. De hoek met de meeste zon moeten echt tegels komen (poort doorgang naar de schuur, ivm fietsen enzo)
In de andere hoek kan gras niet goed groeien heb ik me laten vertellen. Dus dan wordt het tegels.. of kunstgras. En dan staat kunstgras toch wat gezelliger vind ik, mits ik een goede kan vinden. Maar ik had 10000x liever echt gras gehad hoor. Snik.
-
woensdag 10 mei 2017 om 23:30
Ik zal dat trouwens eens proberen, maar ik ben bang dat ze dan mn andere account gaan opheffen? Wil deze alleen voor dit topic gebruiken namelijk eigenlijk
Aah ja Felix daar komen veel pareltjes voorbij, ik heb al zo vaak schaamteloos ergens tussen staan snuffelen en dingen 'gered' van de vuilstort haha. Zoals laatst die portugese tegels.
Nou dames, I bid you all farewell, met het nieuwe viva forum morgen. Ik hoor alleen maar angstverhalen dus ben bang dat we morgen niet alweer online zijn maar ik hoop van wel! Positief blijven!
Aah ja Felix daar komen veel pareltjes voorbij, ik heb al zo vaak schaamteloos ergens tussen staan snuffelen en dingen 'gered' van de vuilstort haha. Zoals laatst die portugese tegels.
Nou dames, I bid you all farewell, met het nieuwe viva forum morgen. Ik hoor alleen maar angstverhalen dus ben bang dat we morgen niet alweer online zijn maar ik hoop van wel! Positief blijven!
-
woensdag 10 mei 2017 om 23:35
Oooh frambozen ik zie dat je al gereageerd had in het grasmattentopic Wel goede tip wist niet dat dat bestond! Ik ga op zoek naar schaduwgras! Dan zal ik dan wel in matten moeten kopen neem ik aan ipv dat het kan groeien? Of kan het ook vanuit 'niets' groeien in de schaduw? Weer iets nieuws geleerd waar ik erg blij van wordt
-
woensdag 10 mei 2017 om 23:35
Oooh frambozen ik zie dat je al gereageerd had in het grasmattentopic Wel goede tip wist niet dat dat bestond! Ik ga op zoek naar schaduwgras! Dan zal ik dan wel in matten moeten kopen neem ik aan ipv dat het kan groeien? Of kan het ook vanuit 'niets' groeien in de schaduw? Weer iets nieuws geleerd waar ik erg blij van wordt
-
woensdag 10 mei 2017 om 23:48

donderdag 11 mei 2017 om 00:23
quote:Case-je schreef op 10 mei 2017 @ 20:18:
[...]
Volgens mij ben je een grote lieverd.quote:Phloxx schreef op 10 mei 2017 @ 21:25:
[...]
Dat idee heb ik ook inderdaad
Wat lief ...begrijp alleen niet waarom mijn trouwsel en broedsel heel hard moesten lachen toen ik het voorlas
Calamitycat, Valt het op dat ik dol op smileys ben
Wat jammer dat het stoeltje van je vader "ineens" (nou ja ineens...) kapot is, hopelijk kan je een leuk nieuw stofje scoren.
Is je knie al aan de beterende hand?
Mijn handen jeuken ook bij het aanzicht van de bruine gekreukelde blaadjes in mijn hortensias
Maar ik heb me voorgenomen er af te blijven en pas te gaan knippen als er daadwerkelijk bloemen in staan.
Kanon, Fijn dat je je voortuin bijna hebt zoals je hem hebben wilt.
Dat vraagt natuurlijk wel om foto's
Duet, dat is nog eens een luxe zo'n tuinkrukje!!
Ik wist niet eens dat die dingen bestonden.
Ik denk nogal in plaatjes en filmpjes en zie jou nu met gierende bandje door de tuin gaan
Wat een mooi moederdagcadeau heb je gekregen!!
Phloxx, jij ligt morgen onder de brievenbus op je Maid of Kent te wachten
Ik heb trouwens (heel stiekem) nog een stukje kunstgras in een hoek liggen daar heeft vorig jaar mijn zwembad opgestaan
De planning is dat daar een terras komt van hout met een pergola erom heen.
YellowLemon, dat is mooi dat je moestuincollectie vergeten is.
Misschien is het nog niet helemaal verloren?
Tuingravin, Heb ook moeten spieken maar die zijdebomen zijn mooi
Wat een prachtige bloei!!
Rosa-roos, valt toch vaak tegen "even" iets doen zoals die ombouw.
Gelukkig staat hij er en ben je er blij mee
Ik geloof nooit dat ik jouw voortuin ga herkennen op een foto hoor
Felix, Zo kom jij dus aan al die leuke frutsels je vindt ze op je werk
Schattigmeisje, je hebt natuurlijk ook een tuin om in te zitten (maar niet te vaak)
Ik begin het idee te krijgen dat er hele rare dingen gaan gebeuren aangezien iedereen afscheid aan het nemen is......
Dan ga ik dus deze post snel versturen en vertel ik in een volgende wel over mijn noeste arbeid van vandaag
[...]
Volgens mij ben je een grote lieverd.quote:Phloxx schreef op 10 mei 2017 @ 21:25:
[...]
Dat idee heb ik ook inderdaad
Wat lief ...begrijp alleen niet waarom mijn trouwsel en broedsel heel hard moesten lachen toen ik het voorlas
Calamitycat, Valt het op dat ik dol op smileys ben
Wat jammer dat het stoeltje van je vader "ineens" (nou ja ineens...) kapot is, hopelijk kan je een leuk nieuw stofje scoren.
Is je knie al aan de beterende hand?
Mijn handen jeuken ook bij het aanzicht van de bruine gekreukelde blaadjes in mijn hortensias
Maar ik heb me voorgenomen er af te blijven en pas te gaan knippen als er daadwerkelijk bloemen in staan.
Kanon, Fijn dat je je voortuin bijna hebt zoals je hem hebben wilt.
Dat vraagt natuurlijk wel om foto's
Duet, dat is nog eens een luxe zo'n tuinkrukje!!
Ik wist niet eens dat die dingen bestonden.
Ik denk nogal in plaatjes en filmpjes en zie jou nu met gierende bandje door de tuin gaan
Wat een mooi moederdagcadeau heb je gekregen!!
Phloxx, jij ligt morgen onder de brievenbus op je Maid of Kent te wachten
Ik heb trouwens (heel stiekem) nog een stukje kunstgras in een hoek liggen daar heeft vorig jaar mijn zwembad opgestaan
De planning is dat daar een terras komt van hout met een pergola erom heen.
YellowLemon, dat is mooi dat je moestuincollectie vergeten is.
Misschien is het nog niet helemaal verloren?
Tuingravin, Heb ook moeten spieken maar die zijdebomen zijn mooi
Wat een prachtige bloei!!
Rosa-roos, valt toch vaak tegen "even" iets doen zoals die ombouw.
Gelukkig staat hij er en ben je er blij mee
Ik geloof nooit dat ik jouw voortuin ga herkennen op een foto hoor
Felix, Zo kom jij dus aan al die leuke frutsels je vindt ze op je werk
Schattigmeisje, je hebt natuurlijk ook een tuin om in te zitten (maar niet te vaak)
Ik begin het idee te krijgen dat er hele rare dingen gaan gebeuren aangezien iedereen afscheid aan het nemen is......
Dan ga ik dus deze post snel versturen en vertel ik in een volgende wel over mijn noeste arbeid van vandaag

donderdag 11 mei 2017 om 00:35
Poeh...gelukt
Maar goed vandaag een wijziging van de plannen.
Het bezoek aan een tuincentrum is naar morgenmiddag verplaatst in plaats daarvan ben ik de strijd aangegaan met de metershoge laurierbomen van de buren.
Broedsel was vrij vandaag en aangezien hij iets meer spierballen heeft heb ik hem de zaag in zijn knuistjes gegeven
Alle overhangende laurier is nu weg en daar ben ik erg blij mee aangezien het een meter of 2 boven mijn borders hing.
De beide esdoorns (van zo'n 15 meter hoogte) zijn in het najaar aan de beurt, dan mag mijn broedsel zijn klimkunsten vertonen
Ook al mijn nieuwe planten staan in de grond, heb dus een productief dagje gehad.
Morgen eerst werken en vandaar uit planten shoppen
Ik weet niet wat er allemaal staat te gebeuren maar hoop jullie in de toekomst nog eens te spreken
Maar goed vandaag een wijziging van de plannen.
Het bezoek aan een tuincentrum is naar morgenmiddag verplaatst in plaats daarvan ben ik de strijd aangegaan met de metershoge laurierbomen van de buren.
Broedsel was vrij vandaag en aangezien hij iets meer spierballen heeft heb ik hem de zaag in zijn knuistjes gegeven
Alle overhangende laurier is nu weg en daar ben ik erg blij mee aangezien het een meter of 2 boven mijn borders hing.
De beide esdoorns (van zo'n 15 meter hoogte) zijn in het najaar aan de beurt, dan mag mijn broedsel zijn klimkunsten vertonen
Ook al mijn nieuwe planten staan in de grond, heb dus een productief dagje gehad.
Morgen eerst werken en vandaar uit planten shoppen
Ik weet niet wat er allemaal staat te gebeuren maar hoop jullie in de toekomst nog eens te spreken
donderdag 11 mei 2017 om 21:59
Hey, we zijn er "alweer". Kreeg al bijna afkickverschijnselen.
Ziet het forum er bij jullie ook zo raar uit? Op de beginpagina staan bij mij plaatjes door de teksten heen.
En ik vind de smileys stom
Fay, lief dat je het vraagt! Met mijn knie gaat het gelukkig al beter, ik loop iets minder mank
Ziet het forum er bij jullie ook zo raar uit? Op de beginpagina staan bij mij plaatjes door de teksten heen.

Fay, lief dat je het vraagt! Met mijn knie gaat het gelukkig al beter, ik loop iets minder mank

Dierproeven.
donderdag 11 mei 2017 om 23:11
Ja bij de mijne ook! Nou, het forum is er weer hoor, ik merkte vandaag dat ik stiekem toch best wel heel vaak even op deze pagina kijk.Calamitycat schreef: ↑11-05-2017 21:59Hey, we zijn er "alweer". Kreeg al bijna afkickverschijnselen.
Fay, lief dat je het vraagt! Met mijn knie gaat het gelukkig al beter, ik loop iets minder mank![]()
Mijn maid of kent is er! Hij is een hele schattige baby. Alleen op het kaartje staat dat hij 3meter wordt, terwijl op de website 4.5meter.. Heb m juist vanwege die grote hoogte gekocht. Dus ff n mailtje gestuurd hoe dat nu zit, hopelijk snel antwoord.
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe snel een klimroos groeit? Hoeveel cm per jaar ongeveer? En het is echt belachelijk maar ik durf m bijna niet te planten hij is zo lief en onschuldig ik ben bang dat iemand m uitgraaft en steelt

PS. Shit nieuwe smileys me no likie
-

donderdag 11 mei 2017 om 23:43
"Gelukkig" heb ik het vandaag druk gehad dus geen last van afkickverschijnselen.
Maar ik moet gelijk wel even een enorme teleurstelling wegslikken.....wat een *ruk*smileys
Ik ben dol op smileys, hier kan ik helemaal niets mee
Het probleem van de beginpagina heb ik niet, ik had juist dat bij de oude lay-out plaatjes door de tekst heen stond.
Wat me wel opvalt is dat bij mijn oude post (die van gisteren) de enters verplaatst zijn, zinnen zijn nu een beetje achter elkaar geplakt wat het lastig lezen maakt.
Maar goed buiten de teleurstellende smileys had ik ook een teleurstellend bezoek aan het tuincentrum...
Ik had wat planten op mijn lijstjes staan maar de enige medewerkster die ik kon vinden had geen flauw idee waar ik die kon vinden als ze er uberhaupt al waren...*zucht* aan zulke medewerkers heb je wat.
Uiteindelijk maar wat duifkruid gekocht en van ellende naar een ander tuincentrum gereden,
alwaar ik dan alsnog een schattig pruimenboompje (opal) heb gescoord
(waar is de smiley met pompoms.......)
Maar ik moet gelijk wel even een enorme teleurstelling wegslikken.....wat een *ruk*smileys

Ik ben dol op smileys, hier kan ik helemaal niets mee

Het probleem van de beginpagina heb ik niet, ik had juist dat bij de oude lay-out plaatjes door de tekst heen stond.
Wat me wel opvalt is dat bij mijn oude post (die van gisteren) de enters verplaatst zijn, zinnen zijn nu een beetje achter elkaar geplakt wat het lastig lezen maakt.
Maar goed buiten de teleurstellende smileys had ik ook een teleurstellend bezoek aan het tuincentrum...

Ik had wat planten op mijn lijstjes staan maar de enige medewerkster die ik kon vinden had geen flauw idee waar ik die kon vinden als ze er uberhaupt al waren...*zucht* aan zulke medewerkers heb je wat.
Uiteindelijk maar wat duifkruid gekocht en van ellende naar een ander tuincentrum gereden,
alwaar ik dan alsnog een schattig pruimenboompje (opal) heb gescoord

vrijdag 12 mei 2017 om 07:20

vrijdag 12 mei 2017 om 08:16
Phoe nieuw design van het forum is wel even wennen. Ik had mijn berichten altijd staan op meest recente commentaar bovenaan, maar kan niet meer vinden waar ik dat kan instellen.
Weet iemand een goede website om planten en bloemen te bestellen, waar ze goede kwaliteit leveren? Heeft iemand ervaring met tuincentrum.nl?
Weet iemand een goede website om planten en bloemen te bestellen, waar ze goede kwaliteit leveren? Heeft iemand ervaring met tuincentrum.nl?

vrijdag 12 mei 2017 om 09:26
De profetische woorden van calamity......het kwam dus uit. Ik wist het ook wel, ik heb ook al een aantal wisselingen meegemaakt, maar toch gisteren om 15 uur inloggen, om 19 uur, om 20 uur enz. Tot ik moe was en naar bed ben gegaan. Alsof ik niks anders te doen had gisterenCalamitycat schreef: ↑10-05-2017 22:56Tot ooit hè meiden
(Teveel forumvernieuwingen meegemaakt om erin te geloven dat we morgenmiddag weer online zijn )

Ik heb gisteren in de tuin een afwijkende kleur akelei gevonden. Eentje die ik nog nooit eerder heb gezien in mijn tuin. Heel donker rood/bruin.
Inmiddels bij het uitlaten van de hond gezien dat deze kleur, een straat verderop, bij iemand in de voortuin staat.
duet wijzigde dit bericht op 12-05-2017 09:28
0.95% gewijzigd
vrijdag 12 mei 2017 om 09:30
Haha, waar zat jij? Ik snuffel ook dagelijks op fok, maar schrijf daar niet. Heb daar ook geen account.Felix_Urbexicus schreef: ↑12-05-2017 07:20Oh jeetje, wat een rare indeling! En het forum probeerde me in te loggen op mijn allereerste nick!
Fijn om weer terug te zijn, was van ellende overgelopen naar fok.
Fay, was het maar zo'n feest. Mag niets meenemen van werk, op straffe van ontslag

vrijdag 12 mei 2017 om 09:43
Ik zie ze ook niet als ik zelf post, maar wel als ik iemand quote. Maar zelfs dan doet de functie het niet.