Hittepit kussen en magnetron

30-11-2019 19:08 21 berichten
Vandaag een hittepit kussen gekocht bij Holland & Barret en er zitten 2 beschrijvingen bij. De ene heeft het alleen over het draaiplateau en dat de zijkanten van de magnetron niet geraakt mogen worden. De andere beschrijving heeft het weer over een bord op het draaiplateau.

Is het nu de bedoeling dat ik het kussen zo op het platteau leg, op een bord of kan een magnetron bestendige schaal ook? (Het kussen is vrij groot)

Hoe doen anderen dat?
Ik maak hem altijd een beetje vochtig en dan zet ik m op het draaiplateau 😊
Alle reacties Link kopieren
ik leg hem er gewoon in. niet te lang! en laat de magnetron erna even openstaan, althans ik vind die geur die eraf komt zelf niet heel aangenaam.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Een magnetron zorgt ervoor dat de deeltjes erin gaan trillen. Het maakt niet zoveel uit of je het ding op een bord legt, het zorgt er alleen voor dat het wat langer duurt voordat het ding warm is, omdat de deeltjes in het bord ook meedoen.
Snoezelientje_ schreef:
30-11-2019 19:10
Ik maak hem altijd een beetje vochtig en dan zet ik m op het draaiplateau 😊
dit.
en je wil inderdaad niet dat de zijkanten dusdanig geraakt worden zodat de zak niet meer meedraait.
ik heb wel eens gehad dat ie stil lag en er brandgaatjes in waren gekomen :hihi:
Bij mij is het kussentje in de magnetron eens een keertje ontploft !
Inderdaad vochtig maken of nog beter een kopje water bij zetten .
Wat is de meerwaarde van zo’n kussen? :$ . Ik gebruik zelf rubberen kruiken wanneer ik het koud heb.

Off-topic, ik lees de hele tijd ‘hittepetit’ i.p.v. hittepit :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Inderdaad vochtig maken en dan in de magnetron op het plateau.
Maar sinds ik voor mijn kat een snuggle safe heb gekocht vind ik die voor mezelf veel fijner. Dat is een warmhoudplaat voor dieren die in de magnetron gaat en veel langer warm blijft.
Zoals al gezegt is vochtig maken.

Ik heb nu ipv hittepit kussen een hot/coldpac van 3m, echt heel fijn! Dit is gevuld met een soort gel, en kun je in de magnetron en in de vriezer leggen echt ideaal! Ook handig om je voeten te warmen of in je kussensloop doen ligt ook lekker zacht. :-D
Ik ga morgen maar even goed het draai plateau schoon maken zodat ik hem daar op kan leggen. Ben bang dat een bord toch te heet wordt en ik las ergens dat iemand al schroeiplekken kreeg door broodkruimels. Goed vochtig maken. Heb ook een langwerpige gehaald omdat ik hem wil gebruiken bij m'n voeten in bed.

Heb jaren geleden ook een tijd zo'n compress met gel gehad maar die gingen altijd na een tijdje lekken.
Mijn hittepit leg ik in een ovenschaal op een rooster. Op de draaiplaat giet ik wat water.
Van een klein restje vuil op een rooster of bakplaat gaat de stof kapot.
Ik leg hem altijd op een bord in de magnetron. Dan vouw ik die buitenste delen ook een beetje naar binnen zodat niks de zijkanten kan raken. Wat water eroverheen druppelen en aanzetten.
GroenTuintje schreef:
30-11-2019 20:09
Wat is de meerwaarde van zo’n kussen? :$ . Ik gebruik zelf rubberen kruiken wanneer ik het koud heb.

Off-topic, ik lees de hele tijd ‘hittepetit’ i.p.v. hittepit :facepalm:
ik gebruik hem als mijn nek/schouders extreem vastzitten omdat het makkelijk meevormd/niet zo zwaar is.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Niet op een rooster leggen iig. Ik heb een combi-oven en ooit dat rekje in de magnetron laten staan. Geen succes :mrgreen: op draaiplateau of in ovenschaal maakt niet zo veel uit.
moonenz schreef:
30-11-2019 21:48
ik gebruik hem als mijn nek/schouders extreem vastzitten omdat het makkelijk meevormd/niet zo zwaar is.
Ah okay :)
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb er ook één. Ben er niet heel erg blij mee. Het ding moet uitgebreid besproeid worden, dan op laag vermogen maar wel redelijk lang in de magnetron (oké, misschien ben ik gewoon ongeduldig). Vervolgens stinkt heel je huis naar dat ding. Voor om je schouders, wat ik bij nekpijn ooit gedaan heb, vind ik die lucht zo dicht bij mijn neus echt niet te hachelen.
Voor bij je voeten zou ik 1000x eerder voor een warmwaterzak gaan. Sneller, makkelijker, veiliger en geurloos.
Whomi schreef:
30-11-2019 21:49
Niet op een rooster leggen iig. Ik heb een combi-oven en ooit dat rekje in de magnetron laten staan. Geen succes :mrgreen: op draaiplateau of in ovenschaal maakt niet zo veel uit.
Ik leg hem altijd op het rekje. Wat gebeurde er?
Ik maak die van mij nooit nat, ligt op een bord in de magnetron dat op die draaiarm ligt (omdat de draaischijf er niet meer bijzat toen ik hem tweedehands kocht). Nooit problemen mee gehad
Alleen bij net nieuwe heb ik de hittepit een paar keer met wat water besprenkeld maar dat doe ik nu al niet meer.
Hier gaat ie gewoon zo op het draaiplateau, 2,30 min op 700, altijd prima.
Tralalalala
winkelfanaat schreef:
01-12-2019 01:00
Ik leg hem altijd op het rekje. Wat gebeurde er?
Brandgaten erin. Was wel zo’n knuffel met pitjes erin. Maar dat rekje was voor in de oven, die moest eruit als je de magnetron gebruikt. Metaal in de magnetron geeft bliksem :mrgreen:
Vandaag de magnetron even schoon gemaakt, hittepit erin en nu lekker in m'n rug gelegd. Heb um wel iets te nat gemaakt blijkbaar en gelukkig niks verbrand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven