Hoe beste waardeverhoging koophuis?

21-09-2013 21:56 28 berichten
We hebben anderhalf jaar een koophuis, gingen er wonen met de gedachte hier langer dan 10 jaar te blijven. Maar om allerlei factoren bevalt deze woonplaats helaas niet zo goed als we dachten. Dus over een paar jaar (1-4jr) zouden we willen verhuizen.

We waren van plan een toilet en badkamer boven te plaatsen. Nu vragen we ons hoe zinvol dit nog is. Inmiddels zijn boven niet alle kamers af (tot nu toe ook niet nodig) omdat we nog rekening hielden met een te plaatsen badkamer. Er is nog geld voor in het bouwdepot, maar we kunnen dit ook aan andere zaken besteden.

Wat zijn nu echt waardeverhogende zaken in een huis? We kunnen veel zelf en tijd hebben we er wel voor. Wat zijn aanraders om te verbouwen?

Dingen die we zelf bedachten is dat het af moet zijn, lichte, neutrale kleuren, schoon, goed onderhouden buiten en binnen qua verf, goten ed. Waar nog meer aan te denken?
Als er geen toilet boven is valt een huis voor ons af. Zo onhandig met kinderen, en s nachts plassen hélemaal beneden.

Ik zou dus niet eens gaan kijken als ik een huis zocht. Dus een toilet aanleggen zou ik toch wel doen. Al leg je alleen de basis aan
Alle reacties Link kopieren
Doen, dat is echt de beste investering.
Badkamer en toilet boven is een absolute must voor mij. Ik zou niet eens gaan kijken als dat er niet was.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
ik hoop dat je je realiseert dat het geen waardevermeerdering is maar minder verlies?
Ik zou eens met een makelaar overleggenover wat voor vraag er is in de omgeving voor je grld investeerd. En als je dat al doet, houdt het goedkoop, neutraal en ga je niet te buiten aan dingen die duur zijn en persoonlijk van smaak...

Kans dat je het volledige bedrag dat je investeert terug krijgt is in het algemeen klein in de huidige markt dus als het uit een lening komt vaak onverstandig maar het kan per huis verschillen...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Sorry voor de typo's, mobiel werkte niet mee!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Waardevermeerdering bestaat bijna niet meer. Wat Meds zegt dus. Misschien dat het iets sneller verkoopt, maar als alles er netjes uitziet zou ik er niet eens aan beginnen.
Ik zou zeker een wc boven doen. Ga je de hele badkamer doen? Dan zoek ik voor een neutrale kleur gaan.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 september 2013 @ 22:20:

ik hoop dat je je realiseert dat het geen waardevermeerdering is maar minder verlies?

Dat weet ik. Ik verwacht geen winst te behalen. Wel hoop ik het huis makkelijker verkoopbaar te maken. Aantrekkelijker voor veel mensen. Nu is het toch niet af en een half af huis verkoopt slechter dan iets wat er wel netjes afgewerkt uit ziet.

We hebben het huis in 2012 gekocht, prijzen waren toen al laag en we hadden een goede deal omdat er veel geklust en upgedate moest worden. Nu hebben we veel al gedaan. Maar wel of geen badkamer... dat is nogal een ingrijpende keuze.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 september 2013 @ 22:25:

Waardevermeerdering bestaat bijna niet meer. Wat Meds zegt dus. Misschien dat het iets sneller verkoopt, maar als alles er netjes uitziet zou ik er niet eens aan beginnen.Het is nu dus niet netjes: zeg maar een gestripte halve bovenverdieping waar muren en elektra en verwarming ed nog allemaal in moet. Zonder badkamer vrij simpel af te maken. Met badkamer ook goed te doen, maar duurder.
Badkamer boven en zorgen dat alles af is en netjes afgewerkt. Waardevermeerdering is niet meer, dat is verleden tijd..
Ik begrijp dat er nu geen badkamer boven is. Dan zou ik zeker boven een badkamer plaatsen met toilet. Ik zou het wel eenvoudig houden.
...
Zorg dat potentiële kopers de woning direct kunnen betrekken. Omdat een verbouwing moeilijk te financieren is koopt men graag iets dat af is op het moment.
Mijn ouders hebben ook een WC boven geplaatst om hun huis verkoopbaarder te maken. In hun huis zat de badkamer met wc ook wel in een uithoek. Mensen krijgen nauwelijks hun hypotheek rond tegenwoordig, dus ze willen niet zoveel meer investeren in verbouwingen. Hoe meer je huis 'af' is, hoe aantrekkelijker het wordt.
quote:adorabull schreef op 21 september 2013 @ 22:14:

Badkamer en toilet boven is een absolute must voor mij. Ik zou niet eens gaan kijken als dat er niet was.

+1

Daar komt voor mij bij dat ik liefst geen w.c. in de badkamer wil maar een afzonderlijke w.c. boven.
Precies, een afzonderlijk 2e toilet en een badkamer. (zit die er echt niet in of is het een 2e?)

simpel houden en goed afwerken.
quote:rtie schreef op 21 september 2013 @ 23:24:

[...]

+1

Daar komt voor mij bij dat ik liefst geen w.c. in de badkamer wil maar een afzonderlijke w.c. boven.Boven zal het alleen een wc, grote wasbak en ruime inloopdouche worden. Aparte wc lukt niet, bad ook niet. Beneden is apart toilet en een badkamer met bad, douche en 2 wasbakken. Sowieso vind ik twee badkamers zelf praktisch met kinderen.
Het zou mij tegenhouden om te komen kijken. Want waarom alles boven nog een keer als je alles beneden al hebt? Dat zul je toch in de prijs terug zien. Ik vind het pas een plus als het een groot huis is met 5 of 6 slaapkamers ofzo.

Ik heb veel en veel liever een grote kamer extra.
Badkamer boven met wc is wat mij betreft een dikke +

De meest Nederlanders zijn nou eenmaal een tweede wc gewend.

Geen extra wc is zo onhandig. Als ik half slapend ben dan ben ik veel te lui om nog een trap af en op te gaan om te plassen enzo. Bovendien is het voor mensen met jonge kinderen ook veel handiger, zeker als je moet opletten open jonkie. Ook oudere stellen die minder goed te been zijn hebben waarschijnlijk geen trek in de klim.

Succes!
No love without lost
Waarom niet alleen een tweede toilet boven als je beneden al een ruime badkamer hebt?
Ik vind een tweede toilet geen must, maar goed. Hadden het in mijn ouderlijk huis wel, in ons eigen huis nu niet. Mis het geen seconde. Een tweede badkamer zou ik niet doen, tenzij het een heel groot huis is. Anders zou ik eerder een apart toilet maken en een slaapkamer of washok ofzo. Ik zou niet zitten te wachten op 2 badkamers schoonmaken
Adverteren met: boven kan een tweede badkamer geheel naar eigen smaak gerealiseerd worden? Dan hou je zelf geld in je knip en ben je ook klaar met "neutrale kleuren" . . . . . .

Ik hoef zelf geen 2 badkamers, 2 toiletten daarentegen zijn wel fijn!
Ik zou het met een makelaar overleggen. Ik kan me ook voorstellen dat mensen liever iets minder betalen en dan zelf hun badkamer naar keuze laten plaatsen.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Wat ik wel eens gelezen heb is dat er geadverteerd werd met dat de verkoper een (kleine) verbouwing zal uitvoeren in de smaak van de koper. Dus het huis zo verkopen als het nu is, maar dan zorgt de verkoper nog voor een (kleine) verbouwing. Die dan in de smaak van de koper kan worden uitgevoerd.

Daar zullen vast wel voor- en nadelen aan zijn, en bepaalde constructies voor te maken zijn (bepaald budget etc). Maar misschien een idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven