Hoe doen jullie dat toch?
maandag 1 april 2019 om 17:52
Het lukt mij echt niet.. dat verrekte huis schoon en netjes houden. Ik heb er ook geen lol in, dat helpt ook niet mee. Maar elke keer dat iemand zegt ‘oh zal ik langskomen?’ krijg ik rode vlekken in mijn nek en kan alleen maar denken jaleukmaarmaarmaarhetiszo’nZOOIenwanneerkanikdatopruimen??
Overigens speelt dit al sinds ik echt klein ben. Het was altijd een enorme strijd. Ik ben inmiddels gediagnosticeerd met add een paar jaar geleden en dat verklaart het wel een beetje maar dat lost het nog niet op.
Ik werk zelf drie dagen, vriend vier. Op de dagen dat ik thuis ben heb ik ook een dreumes van 16 maanden rondlopen die alleen maar ‘buittehh’ wil zijn en vaak zijn we dus ook op stap.
En ‘s avonds... ben ik gewoon moe. En ja daar zou ik me overheen kunnen zetten (doe ik ook vaak) maar het zou zo fijn zijn als er handige tips zijn van mensen die dit herkennen.
Overigens is een schoonmaker financieel momenteel geen optie.
Wie oh wie heeft de gouden tip?
(Vanwege bepaalde omstandigheden kan vriend een aantal dingen in het huis niet. De meeste dingen komen dus op mij neer.)
Overigens speelt dit al sinds ik echt klein ben. Het was altijd een enorme strijd. Ik ben inmiddels gediagnosticeerd met add een paar jaar geleden en dat verklaart het wel een beetje maar dat lost het nog niet op.
Ik werk zelf drie dagen, vriend vier. Op de dagen dat ik thuis ben heb ik ook een dreumes van 16 maanden rondlopen die alleen maar ‘buittehh’ wil zijn en vaak zijn we dus ook op stap.
En ‘s avonds... ben ik gewoon moe. En ja daar zou ik me overheen kunnen zetten (doe ik ook vaak) maar het zou zo fijn zijn als er handige tips zijn van mensen die dit herkennen.
Overigens is een schoonmaker financieel momenteel geen optie.
Wie oh wie heeft de gouden tip?
(Vanwege bepaalde omstandigheden kan vriend een aantal dingen in het huis niet. De meeste dingen komen dus op mij neer.)
mevrouwtomatensoep wijzigde dit bericht op 01-04-2019 17:54
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
5.86% gewijzigd
Natte tosti..
maandag 1 april 2019 om 18:09
Was echt mijn redding toen ik in de kleine kinderen zat. Het wordt niet jaren 60 schoon, maar goed genoeg en ik vond het helemaal fijn dat ik zelf nergens meer over na hoefde hoefde te denken maar gewoon doen wat ze zei en het werd na verloop van tijd zeer acceptabel schoon.
maandag 1 april 2019 om 18:10
Ja dat is inderdaad wel een goede. Op de tafel lukt dat hier denk ik niet maar de bovenkant van de kasten kan ik wel eens op gaan ruimen. Dat zal visueel inderdaad vast een hoop schelen.Betty_Slocombe schreef: ↑01-04-2019 18:01Een keer flink wat tijd investeren (indien mogelijk), daarna bijhouden.
Trucje: lege oppervlaktes. Dus niets op kasten, tafels, trappen. Visite trekt over het algemeen je kasten niet open, dus daar kun je proppen wat je wilt, maar volle eettafels/dressoirs, dat valt op. Daarnaast een leeg (en schoon) aanrecht en een schone wc. Schone deurmat. Dan ben je er wel.
Maar goed, het is maar net hoe erg je het vindt.
Natte tosti..
Ik heb vrienden bij wie het huis altijd helemaal ontploft is als we op bezoek komen. Ook bij gepland bezoek. Maar het is er altijd reuze gezellig! Ik zou het gek vinden als ze voor mij hun huis zouden gaan opruimen. Nergens voor nodig.
Bijkomend voordeel: als ik weer thuis kom, ziet mijn huis er altijd extra netjes uit hahaha.
Ik zou als ik jou was zoeken naar een combi van iets meer opruimen en het iets minder vervelend vinden als je huis niet schoon/opgeruimd is als er bezoek komt.
Èn zodra je wel 25 euro per week kan missen: metéén een schoonmaakster laten komen. Ik ben er zelf zo blij mee, het is me het geld meer dan waard.
Bijkomend voordeel: als ik weer thuis kom, ziet mijn huis er altijd extra netjes uit hahaha.
Ik zou als ik jou was zoeken naar een combi van iets meer opruimen en het iets minder vervelend vinden als je huis niet schoon/opgeruimd is als er bezoek komt.
Èn zodra je wel 25 euro per week kan missen: metéén een schoonmaakster laten komen. Ik ben er zelf zo blij mee, het is me het geld meer dan waard.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 1 april 2019 om 18:11
Oh hou op. Zo herkenbaar.valentinamaria schreef: ↑01-04-2019 18:02bij mij kun je belangrijker vervangen door leuker.
en als ik eens goed gepoetst heb, heb ik weer geen zin om die emmer op te ruimen.
die laat ik dan buiten ,,drogen,,.
Natte tosti..
maandag 1 april 2019 om 18:12
Ook van je broers/zussen en vrienden ja? Die houden hier gelukkig wijselijk hun mond.Belg007 schreef: ↑01-04-2019 18:05Hier krijg ik zo'n dingen dus jaren later nog te horen van bezoek (ouders, broers, zussen, vrienden).
Ze komen er dus niet meer in als ik geen 3 dagen tijd heb gehad om mijn huis van boven tot onder aan te pakken.
Mijn ouders vinden overigens alsnog altijd nog wel iets om kritiek over te hebben.
Die komen er dus sowieso liefst zo weinig mogelijk in.
Mijn ouders inderdaad niet. Vind ik ook erg vervelend maar verder zijn ze wel leuk dus zet ik me er dan maar overheen.
Natte tosti..
maandag 1 april 2019 om 18:13
ik heb hetzelfde probleem Soeppie, opruimen en schoonmaken zijn voor mij nog steeds een zeer moeizame taak. Als ik bezoek krijg, ren ik als een gek door het huis om alles aan kant te krijgen en neem mezelf iedere keer opnieuw voor om het bij te houden. Het lukt me gewoon niet
maandag 1 april 2019 om 18:13
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 1 april 2019 om 18:15
Heb ik wel eens gedaan.gizzmo-returns schreef: ↑01-04-2019 18:14Maak een planning, dus wat moet je doen op welke dag.
En houd je daar aan.
Was ik de planning kwijt.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
Gewoon elke dag bijhouden zodat het wel proper is. Wat rondslingerend speelgoed of spullen van je kind storen dan toch niet.
Rommel is iets anders dan vuil.
Ik moet gewoon elke dag kunnen stofzuigen, als mijn vriend dan langskomt vraagt hij of ik weer äan het hobbyen ben
Maar een schone vloer maakt een groot verschil en stofzuigen vind ik weinig moeite.
Ik moet gewoon elke dag kunnen stofzuigen, als mijn vriend dan langskomt vraagt hij of ik weer äan het hobbyen ben
Maar een schone vloer maakt een groot verschil en stofzuigen vind ik weinig moeite.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
klinkt leuk in theoriegizzmo-returns schreef: ↑01-04-2019 18:14Maak een planning, dus wat moet je doen op welke dag.
En houd je daar aan.
maandag 1 april 2019 om 18:16
Haha! Af en toe uiteraard wel, zeker als hij zoals vanochtend loopt te mopperen dat het zo’n rotzooi is. Alsof ik dat niet weet. Maar over het algemeen vind ik het wel een stuk gezelliger met hem erbij dus nee..Solomio schreef: ↑01-04-2019 18:05Oei, ja, iemand die vrijwel blind is zou hier in huis wel in de problemen komen, dan moet je wel idd.
Nou ja, sorry, dan heb ik geen tips.
Vriend de deur uitzetten is geen optie zeker?![]()
Dreumesen moeten juist door de rotzooi struinen, goed voor hun weerstand, daar zou ik me dus niet druk om maken.
Dat laatste is inderdaad waar, misschien moet ik me daar nog wat minder druk om maken. Hij eet hetliefst alles van de straat dus veel erger kan het binnen niet zijn.
Natte tosti..
maandag 1 april 2019 om 18:17
voor iemand die het met gemak doet, is het idd gewoon. Voor TO en voor mij en voor anderen ís het niet gewoonMrsNiceGuy schreef: ↑01-04-2019 18:15Gewoon elke dag bijhouden zodat het wel proper is. Wat rondslingerend speelgoed of spullen van je kind storen dan toch niet.
Ik moet gewoon elke dag kunnen stofzuigen, als mijn vriend dan langskomt vraagt hij of ik weer äan het hobbyen ben![]()
maandag 1 april 2019 om 18:18
Ja ik zou dat echt heel graag ook een beetje willen hebben. Heb het van huis uit ook niet ontzettend meegekregen, ouders zijn wel netjes (vooral vader) maar ook wel van het ‘goed voor je weerstand’.valentinamaria schreef: ↑01-04-2019 18:06dan is jouw schoonmaak haat eigenlijk best logisch.
elke doek, handdoek, vaatdoek, etc, gooi ik na 1 keer gebruik gelijk in de was.
de kookwas.
en hoe rommelig en stoffig mijn slaapkamer ook is, schoon beddengoed vind ik een must.
Hetlijkt me oprecht fijn af en toe om iets meer ongelukkig te worden van een ongepoetste wastafel.
Natte tosti..
maandag 1 april 2019 om 18:20
Ook daar ben ik wel jaloers op. Ben daar in gegroeid de afgelopen jaren maar zo ver ben ik echt nog niet.
Natte tosti..
maandag 1 april 2019 om 18:20
Nou ja, dat is niet gezond natuurlijk.MrsNiceGuy schreef: ↑01-04-2019 18:15Gewoon elke dag bijhouden zodat het wel proper is. Wat rondslingerend speelgoed of spullen van je kind storen dan toch niet.
Ik moet gewoon elke dag kunnen stofzuigen, als mijn vriend dan langskomt vraagt hij of ik weer äan het hobbyen ben![]()
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
maandag 1 april 2019 om 18:21
Ja volgens mij zit daar wel echt de clue in. Ik weet dan vaak ook niet wat ik op dat moment het beste kan doen en de regelmaatzit er niet in.the_Wicked_Witch schreef: ↑01-04-2019 18:09Was echt mijn redding toen ik in de kleine kinderen zat. Het wordt niet jaren 60 schoon, maar goed genoeg en ik vond het helemaal fijn dat ik zelf nergens meer over na hoefde hoefde te denken maar gewoon doen wat ze zei en het werd na verloop van tijd zeer acceptabel schoon.
Natte tosti..
maandag 1 april 2019 om 18:22
Als hij zo loopt te mopperen zou ik hem terug geven dan ruim je het op. Ik kan daar echt slecht tegen. Als je het een zooitje vindt dan doe je er iets aan.MevrouwTomatensoep schreef: ↑01-04-2019 18:16Haha! Af en toe uiteraard wel, zeker als hij zoals vanochtend loopt te mopperen dat het zo’n rotzooi is. Alsof ik dat niet weet. Maar over het algemeen vind ik het wel een stuk gezelliger met hem erbij dus nee..
Dat laatste is inderdaad waar, misschien moet ik me daar nog wat minder druk om maken. Hij eet hetliefst alles van de straat dus veel erger kan het binnen niet zijn.
Heb je een tuin? Kan dreumes daar spelen? Dan kan die lekker buiten spelen en jij binnen iets doen. Samen met dreumes de was vouwen of afstoffen. Slaapt kind nog? Dan in dat uurtje even snel de bezem erdoor. En vraag mensen gewoon om hulp. Mijn ouder helpt mijn zus ook in huis met de dingen die haar niet lukken, zoals ramen lappen etc. En ik help vriendinnen en zus ook weleens in hun huis. Vind ik fijn om voor ze te kunnen doen
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 1 april 2019 om 18:22
Het is een soort "spot" bij hen geworden.MevrouwTomatensoep schreef: ↑01-04-2019 18:12Ook van je broers/zussen en vrienden ja? Die houden hier gelukkig wijselijk hun mond.
Mijn ouders inderdaad niet. Vind ik ook erg vervelend maar verder zijn ze wel leuk dus zet ik me er dan maar overheen.
"Belg doet nooit iets en haar huis is altijd een onopgeruimd vuil stort."
Dan ben je 3 dagen aan 't opruimen en poetsen en dan zien ze nog niet dat je "iets gedaan hebt".
Komen ze binnen en stellen ze de vraag "Had je nu niet een beetje kunnen poetsen / opruimen, Belg?" of "Seg, zou je nu dat ene spinnenweb daar hoog boven niet kunnen afnemen?".
Zodoende: Ik toon het hen niet meer 3 dagen vooraf
Ik vind het perfect leefbaar en gezellig zonder 3 dagen poetsen, maar het gaat dus ook verder rond en ook op familiefeesten krijg ik het in mijn nek gedraaid van tantes en dergelijke.
Of wordt gebruikt in gesprekken met andere vriendinnen en kennissen die hier nooit komen.
Ik heb sowieso mijn naam dus al en die sleep ik eeuwig mee.
Ik krijg ook geregeld te horen dat mijn moeder haar poetsvrouw wel es zal sturen.
Of dat ze zelf komt.
Ooit een keer effectief laten doen, maar dan had ze tegelijk heel mijn interieur veranderd en kon ik nog net op tijd de helft van mijn spullen uit de vuilbak vissen.
Niet meer dus. Zeker niet sinds ik samenwoon en getrouwd ben.
(Man krijgt dan moordneigingen op zijn schoonmoeder