Hoe gastvrij ben jij?
woensdag 25 september 2019 om 10:11
Naar aanleiding van een discussie in het Gierige acties topic, dacht ik dat het goed is om een nieuw topic te openen.
Ik trap zelf af.
Ik ben gastvrij als visite gepland langskomt. Dan heb ik allemaal lekkere dingen in huis, hou ik rekening met dieetwensen, etc.
Komt visite onverwacht langs dan kan ik daar echt van balen. Ik heb namelijk geen voorraad aan frisdrank, hapjes en chips. Aangezien we dit nooit eten/drinken.
En als je onverwachts langskomt tijdens etenstijd, dan heb ik geen maaltijd voor je. Wij kopen gepast in, dus er is niets over.
Ik trap zelf af.
Ik ben gastvrij als visite gepland langskomt. Dan heb ik allemaal lekkere dingen in huis, hou ik rekening met dieetwensen, etc.
Komt visite onverwacht langs dan kan ik daar echt van balen. Ik heb namelijk geen voorraad aan frisdrank, hapjes en chips. Aangezien we dit nooit eten/drinken.
En als je onverwachts langskomt tijdens etenstijd, dan heb ik geen maaltijd voor je. Wij kopen gepast in, dus er is niets over.
We’re all mad here

woensdag 25 september 2019 om 15:27
Nee ik heb juist lol!

woensdag 25 september 2019 om 15:31
Ik vond de gestafte reacties zeeeeeeeeer bijzonder. En nee, ik heb niet gestaft maar ik snap wel dat mensen dat doen. Ik vind die reacties namelijk ook echt sneu.
woensdag 25 september 2019 om 15:31
Bij ons gelukkig ook niet, heb je toch ook niet altijd op elk moment zin in. Toen ik nog in dezelfde woonplaats als mijn ouders woonde liep mijn moeder te pas en te onpas even binnen, bv ook toen (inmiddels man) mijn date voor de 1e keer was blijven slapen

woensdag 25 september 2019 om 15:32
Ik gedraag mij gastvrij, maar ben het niet. Dat wil zeggen: ik doe alsof. In werkelijkheid vind ik onverwachte visite helemaal niet leuk. Ik ben altijd met iets bezig, of juist niet en vind het maar vervelend dat ik gestoord wordt.
Een persoon komt onverwachts langs, zij is het meest gastvrije type wat ik ken. Alles kan bij haar, ze vind het oprecht leuk. Daarom vind ik het moeilijk om daar iets van te zeggen.
Een persoon komt onverwachts langs, zij is het meest gastvrije type wat ik ken. Alles kan bij haar, ze vind het oprecht leuk. Daarom vind ik het moeilijk om daar iets van te zeggen.

woensdag 25 september 2019 om 15:34
Adelaar81 schreef: ↑25-09-2019 15:31Bij ons gelukkig ook niet, heb je toch ook niet altijd op elk moment zin in. Toen ik nog in dezelfde woonplaats als mijn ouders woonde liep mijn moeder te pas en te onpas even binnen, bv ook toen (inmiddels man) mijn date voor de 1e keer was blijven slapen. gelukkig nu meer dan een half uur rijden en geen sleutel meer.
Dat is echt het allerlaatste wat ik zou doen, iemand een sleutel geven. Kan je je nooit meer vrij in je eigen huis voelen.

woensdag 25 september 2019 om 15:35
Blijenvrij schreef: ↑25-09-2019 15:34Dat is echt het allerlaatste wat ik zou doen, iemand een sleutel geven. Kan je je nooit meer vrij in je eigen huis voelen.
Ik heb ook een sleutel van mijn dochter's huis maar zou daar nooit misbruik van maken. Meer voor noodgevallen zoals de hond ophalen bij calamiteiten.
Als ik bij haar langs ga bel ik aan.

woensdag 25 september 2019 om 15:38
Dat kun je vinden. Ik vind het dodelijk vermoeiend om voor de tiende keer te moeten lezen dat Truus echt superantisociaal is en mensen haat en iedereen krijgt een tijdslot om een koekje te eten en dat Trees dan weer een viergangenmenu kan maken voor 60 mensen met alleen twee tenen knoflook, wat bieslook en een kleine aubergine.watdachtjehiervan schreef: ↑25-09-2019 15:31Ik vond de gestafte reacties zeeeeeeeeer bijzonder. En nee, ik heb niet gestaft maar ik snap wel dat mensen dat doen. Ik vind die reacties namelijk ook echt sneu.
Voor ons beide geldt dat we de reacties die ons storen zouden moeten negeren. Ik koos ervoor om de zombieweg te kiezen. Dat is een pad dat mensen te weinig bewandelen.
woensdag 25 september 2019 om 15:38
Ik heb een sleutel van: ouders, schoonouders, buren en beste vrienden (en zij ook allemaal van mij)Blijenvrij schreef: ↑25-09-2019 15:34Dat is echt het allerlaatste wat ik zou doen, iemand een sleutel geven. Kan je je nooit meer vrij in je eigen huis voelen.
Nog nooit misbruik van gemaakt
woensdag 25 september 2019 om 15:41
Met het risico OT te gaan, of het verzoek naar napraat af te reizen:Betty_Slocombe schreef: ↑25-09-2019 15:38Dat kun je vinden. Ik vind het dodelijk vermoeiend om voor de tiende keer te moeten lezen dat Truus echt superantisociaal is en mensen haat en iedereen krijgt een tijdslot om een koekje te eten en dat Trees dan weer een viergangenmenu kan maken voor 60 mensen met alleen twee tenen knoflook, wat bieslook en een kleine aubergine.
Voor ons beide geldt dat we de reacties die ons storen zouden moeten negeren. Ik koos ervoor om de zombieweg te kiezen. Dat is een pad dat mensen te weinig bewandelen.
Ik vind in een topic dat overduidelijk fake is, of om te rellen het geen enkel probleem om via de Zombieweg in Lalaland uit te komen. Maar in een topic waar anderen het topic wel voldoende interessant vinden om te reageren vind (=mening) ik uitgebreid OT gaan vervelend voor de voortgang van het topic
Iedereen mag hier altijd aan komen waaien, kopje thee of koffie is zo gemaakt, fris ook altijd wel aanwezig en een koekje of iets te knabbelen ook. Maar ervaring is toch dat in deze tijd er eerst een appje aan vooraf gaat.
Doe dat zelf ook.
Rond etenstijd ben ik niet gewend dat vrienden of familie zomaar even aankomen.
Meestal is mee eten toch echt op afspraak.
Of als vrienden appen zin om vandaag na het eten nog af te spreken om bij te praten en ik moet mn boodschappen nog doen stel Ik vaak voor wil je mee eten. Wat dan meestal ook gezellig gebeurd.
Maar echt last minute improviseren met een extra maaltijd, nee dat doe ik niet. 2 volwassenen en een dreumes, ik pas toch redelijk goed af wat ik nodig heb voor de warme maaltijd.
Dus echt geheel onverwacht is het nooit. Zelfs mn schoonmoeder die 500 meter verderop woont appt nog voordat ze langskomt of het uitkomt...
Doe dat zelf ook.
Rond etenstijd ben ik niet gewend dat vrienden of familie zomaar even aankomen.
Meestal is mee eten toch echt op afspraak.
Of als vrienden appen zin om vandaag na het eten nog af te spreken om bij te praten en ik moet mn boodschappen nog doen stel Ik vaak voor wil je mee eten. Wat dan meestal ook gezellig gebeurd.
Maar echt last minute improviseren met een extra maaltijd, nee dat doe ik niet. 2 volwassenen en een dreumes, ik pas toch redelijk goed af wat ik nodig heb voor de warme maaltijd.
Dus echt geheel onverwacht is het nooit. Zelfs mn schoonmoeder die 500 meter verderop woont appt nog voordat ze langskomt of het uitkomt...
Tralalalala

Sneu gedrag die staffert. Oh jee, je zult eens een gebbetje tussendoor maken in dit vréselijk interessante topic.

woensdag 25 september 2019 om 15:42
Waarom open je dit topic dan? Ik begrijp dat echt niet.Betty_Slocombe schreef: ↑25-09-2019 15:38Dat kun je vinden. Ik vind het dodelijk vermoeiend om voor de tiende keer te moeten lezen dat Truus echt superantisociaal is en mensen haat en iedereen krijgt een tijdslot om een koekje te eten en dat Trees dan weer een viergangenmenu kan maken voor 60 mensen met alleen twee tenen knoflook, wat bieslook en een kleine aubergine.
Schijnbaar zijn er nog mensen die het hier over willen hebben. Laat ze lekker.

woensdag 25 september 2019 om 15:44
watdachtjehiervan schreef: ↑25-09-2019 15:31Ik vond de gestafte reacties zeeeeeeeeer bijzonder. En nee, ik heb niet gestaft maar ik snap wel dat mensen dat doen. Ik vind die reacties namelijk ook echt sneu.
Wat was er sneu aan? Niet jouw soort humor? Of iets veel ergers?
woensdag 25 september 2019 om 15:45
Wat was er sneu aan? Grapjes maken over zombies? (Wij weten dat ze niet echt bestaan hoor)watdachtjehiervan schreef: ↑25-09-2019 15:31Ik vond de gestafte reacties zeeeeeeeeer bijzonder. En nee, ik heb niet gestaft maar ik snap wel dat mensen dat doen. Ik vind die reacties namelijk ook echt sneu.
Life is short. Eat dessert first.

Ik heb ook heel mooi ontopic gereageerd, al zeg ik het zelf.lilalinda schreef: ↑25-09-2019 15:41Met het risico OT te gaan, of het verzoek naar napraat af te reizen:
Ik vind in een topic dat overduidelijk fake is, of om te rellen het geen enkel probleem om via de Zombieweg in Lalaland uit te komen. Maar in een topic waar anderen het topic wel voldoende interessant vinden om te reageren vind (=mening) ik uitgebreid OT gaan vervelend voor de voortgang van het topic
Maar goed. Het aantal mensen bij wie ik onverwacht langs zou gaan is vrij beperkt, tot alleen mijn directe familie. Wanneer er hier echt zo veel mensen constant onverwachte vage kennissen tijdens etenstijd op bezoek krijgen, dan zouden er toch op dit forum ook vage kennissen moeten zitten. Misschien kunnen die eens zeggen wat hun overweging is om om 17.30 aan te bellen bij mensen die je wel eens spreekt?

herfstappeltaart schreef: ↑25-09-2019 15:35Ik heb ook een sleutel van mijn dochter's huis maar zou daar nooit misbruik van maken. Meer voor noodgevallen zoals de hond ophalen bij calamiteiten.
Als ik bij haar langs ga bel ik aan.
Beter dan hoe mijn schoonvader het deed toen hij nog leefde. Die ging op zaterdag altijd bij onze buurvrouw koffiedrinken en daarna liet hij zichzelf bij ons binnen om een lekker pot te kakken.
woensdag 25 september 2019 om 15:46
Ik kan mij beide zaken voorstellen. Toen ik nog in mijn oude dorp woonde, liep ik ook wel eens op vrijdagavond naar mijn zus/tante/oom/vriendin. Maar ik vroeg altijd even of het uitkwam en soms kwam het niet uit, dan liep ik weer door. En ondanks dat ik een sleutel had van bv mijn zus belde ik wel altijd aan. Ik geef mensen graag de tijd om zich te fatsoeneren of stel dat je net op de wc zit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 25 september 2019 om 15:46
Ik heb daadwerkelijk ontopic gereageerd en het kwetst me dat je mijn erudiete relaas niet onthouden hebt.watdachtjehiervan schreef: ↑25-09-2019 15:42Waarom open je dit topic dan? Ik begrijp dat echt niet.
Schijnbaar zijn er nog mensen die het hier over willen hebben. Laat ze lekker.
woensdag 25 september 2019 om 15:47
Dat begrijp ik wel als het pagina's en pagina's doorgaat, maar dit was toch maar even?lilalinda schreef: ↑25-09-2019 15:41Met het risico OT te gaan, of het verzoek naar napraat af te reizen:
Nou ja, het is gewist nu, klaar.
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 25 september 2019 om 15:49
Dan snijd je de biefstuk die er wel is in dunne plakjes, ff bepoederen, uien bakken en wie weet heb je toevallig nog wel een paprikaatje liggen en voila, er kan zo 2 man extra mee eten.-Darkside- schreef: ↑25-09-2019 10:35En dat. Ze bestellen zelf maar lekker wat.
Ik vind het heel leuk om eters te krijgen, maar dan wel aangekondigd. Als ik al sta te koken of net aan tafel gaan is dat gewoon vervelend.
Ik koop voor een hele maand vlees in de vriezer dus ik haal eruit wat nodig is. Een keihard bevroren biefstuk binnen 5 minuten ontdooien, is niet smakelijk.
Dus qua vlees kan ik al niks aanbieden. Extra pasta, rijst, aardappelen en groente wel. Ik zal niemand wegsturen en mijn best doen iets aan te bieden, maar beleefdheid komt van 2 kanten. De gasten kunnen ook bedenken dat onaangekondigd rond etenstijd met een lege maag aankomen ook best brutaal is.
Beetje inventief zijn hoor.
woensdag 25 september 2019 om 15:50
als hij het zou doen, als hij dood was... was het meer voor het zombietopic