Hoe groot wonen andere eenpersoons huishouden?

04-02-2025 12:22 106 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merkte dat het steeds moeilijker werd om nog een sociale huurwoning te vinden met twee slaapkamers toen ik wilde verhuizen binnen Utrecht. Ik kwam steeds uit op amper 50 vierkante meter met 1 kleine slaapkamer. Uiteindelijk heb ik een kleine eengezinswoningwoning met 2 slaapkamers gevonden in Noordwijk omdat ik daar ook al heel lang ingeschreven stond. Ik ben heel benieuwd hoe andere alleenstaanden wonen en of dat naar wens is.
Mijn eerste koopappartement was 27m2. Jaren gewoond maar ik moet er nu niet aan denken.

Nu 43m2 met buitenruimte en grote berging op zolder. Het appartement bestaat uit een woonkamer en twee hele kleine slaapkamers waarvan een kamer als was/kleding kamer fungeert.
Ik had graag nog een werkkamer gewild want mijn werkplek is in de woonkamer. Niet ideaal.
Moiren schreef:
04-02-2025 22:28
Dat zijn ze in mijn stad aan het doen gelukkig. Maar wat een weerstand! Ver verziekt het stadsgezicht etc, maar diezelfde schreeuwers tegen de hoogbouw schreeuwen ook dat hun kinderen geen huis kunnen krijgen. Mensen willen nog steeds een ruime eensgezind swoning met minimaal een 12m diepe tuin en 2 parkeerplekken voor de deur. Dat kan, maar dan moet je niet in de randstad willen wonen.

Als je ziet hoeveel ruimte er in andere delen van het land is, dat is altijd echt even wennen als ik daar ben :hihi:
Eens, wat zou er tegen hoogbouw moeten zijn?
You show me the way. To the 13th star.
13th_Star schreef:
04-02-2025 23:21
Eens, wat zou er tegen hoogbouw moeten zijn?
Staat lelijk. Verpest het aangezicht van re oude stad etc.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Oef ik geloof dat ik niet gemiddeld ben met 200m. Maar heb ook op 25m gewoond en op 75. Hoe meer ruimte, hoe meer troep je verzamelt.
Grappig ik ben juist vertrokken uit een hofjeswoning in het centrum van Utrecht om wat groter ( en rustiger) te kunnen wonen en dat was binnen Utrecht niet te vinden. Vandaar dat ik nu aan de kust woon op bijna 80 vierkante meter in een monumentaal hoekhuis met tuin. Maar ik mis Utrecht wel. Ik overweeg zelfs iemand te vinden in Utrecht die regelmatig eens van huis wil ruilen om er toch weer wat vaker te kunnen zijn. Maar vooralsnog heeft de grotere woning vlak bij het strand wel mijn voorkeur.
Vivamensje schreef:
04-02-2025 14:00
Ik woon in een 50+ hofjes woning met grote binnentuin. Ook heb ik een klein eigen tuintje. Het is huisje is 50 vierkante meter. Ik woon in het centrum van Utrecht. Ik betaal 550 euro, sociale huur. Ik heb hier wel 25 jaar op moeten wachten, maar nu ben ik heel blij.
Logeerkamer/kleding/washok/ werkkamer/sportspullen voor krachttraining en ook om zooi even snel weg te werken zonder dat het midden in de woonkamer of in mijn slaapkamer ligt
Charlotta schreef:
04-02-2025 14:29
Waar gebruiken jullie de tweede slaapkamer voor? Als extra berging of als thuiskantoor?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven