Hoe trek ik kopers voor mijn huis? 3

11-03-2011 11:00 3077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb jij ook je huis te koop staan? Schrijf met ons mee!

Ook kopers zijn welkom! (Wij hebben heel wat leuke huizen in de aanbieding ).

Ook als je nog niet meeschreef vanaf het begin, iedereen is welkom .

Dit is het vervolg op

deel 1 - hoe trek ik kijkers voor mijn huis?

deel 2 - hoe trek ik kopers voor mijn huis?
quote:Mirjam762 schreef op 31 maart 2011 @ 17:38:

Hallo dames,

Vachekiri, Lavendelbloem, ik snap jullie nu-al-huizen-verkoop-stress niet helemaal eerlijk gezegd. Natuurlijk is het wel spannend maar het kan echt nog een hele tijd duren (in ons geval 10 maanden) en dan ben je zometeen een wrak als het huis verkocht is?! Probeer gewoon door te leven en jezelf een beetje rustig te houden, anders maak je jezelf helemaal gek.

Mirjam, dank voor je schop onder mijn kont. Ik stress zo omdat ik een nieuwbouwhuis heb gekocht, en het oude huis nog niet is verkocht. Maar inmiddels heb ik mezelf tot de orde geroepen en gaat het beter. Ik heb inderdaad nog een jaar om het te verkopen, en al verkoop ik het niet, dan wordt het allemaal heeeeeeeeeel krap, maar niet ondoenlijk. Dus ik ga weer genieten van het leven en dat huis zien we wel.

@Fozziebear: dank voor de tips over verhuur via de leegstandswet, dat wist ik niet. Je brengt me op ideeën!
quote:PattiPage schreef op 01 april 2011 @ 07:47:

Leuk en spannend Gizz!

Hoeveel was je van plan om onder de vraagprijs te gaan bieden en zit je dan aan je max hypotheek?

Ik kijk al wat rond en weet niet wat wij gaan doen straks. Onze max hypotheek die we kunnen krijgen ligt rond de 6ton. Maar gaan we dat hele bedrag ook invullen of kopen we een minder fantastisch, goed genoeg huis van 4ton? Dan weten we zeker dat we lekker kunnen blijven leven. Maar gezien onze salarissen toch wel stijgen zouden we ook voor de max kunnen gaan.

Pffffff. Lastig hoor!Wat we van plan zijn te bieden is niet onze max. hypotheek, maar wel wat we er max voor over hebben (en wat wij denken dat het huiis waard is. ) Ongeveer 20.000 onder de vraagprijs. Aan de ene kant is dat behoorlijk wat. Aan de andere kant 1) ze moeten het huis snel kwijt, 2) wij komen uit een huurhuis dus kunnen met een maand over 3.) is ons bod een hele reeele prijs voor het soort huis en wat er aan gedaan moet worden. Kijk blijven we op 5000 van elkaar steken, dan zal ik misschien nog iets naar boven gaan, maar meer dan dat ook niet.
hallo allemaal,

Gizz enn @tinkeldel, spannend allemaal. Ik merk dat ik het bieden leuker vindt dan het verkopen van een huis. Ik heb samen met mijn man een prijs bedacht waar we op willen uitkomen. Daar koersen we op.

Vandaag gaan we weer een bod uitbrengen.

En we hebben zojuist het voorlopig koopcontract getekend voor ons huis. Voelt heerlijk kan ik je vertellen!
Spannend Gizz!! Maar vooral heel erg leuk!!

Succes met kijken maandag & bieden!

Liselotte, jullie ook succes met bieden!! En uiteraard is dit veel leuker, dan een huis verkopen!!!

Hier volgende week weer kijkers; maar zal maar niet te hard poetsen, want dat schijnt niets te helpen ..

Enne Romeo, waarom ik het op mezelf betrek? Omdat ik niet graag voor ander spreek/oordeel .. openbaar forum of niet!

Overigens had ik ook niet echt het idee dat je post-s op mij sloegen, maar ik had ook niet het idee, dat je enkel op 1 post-er reageerde (en met die reactie van jou ben ik het overigens wel eens: je kunt beter de waarheid horen .. maar volgens mij reageerde die persoonlijk enkel enigszins teleurgesteld en helemaal niet verontwaardigd .. dus ook dan kan je, je afvragen wat jou reactie toevoegt!), want je sprak toch heel de tijd over meervoud en dat mensen onrealistisch waren etc. En nogmaals, dat herken ik hier gewoon niet op dit topic .. maar ws ben ik dan weer heel naief ..

Ik vind het allemaal prima!! Meiden heel fijn weekend allemaal!Geniet lekker van de beloofde zon morgen!
Ik ga zeker van de zon genieten, maar het zou nog fijner zijn als ik voor het weekend nog een telefoontje van de makelaar kreeg voor een volgende bezichtiging!
Ik krijg net mail van de makelaar dat ze me mijn ex gesproken heeft, maar hij niet onder de 237.500 wil gaan en daarom dat als eindbod gaat neerleggen.

Maar ik ben het daar niet mee eens! Ik wil dat niet als eindbod neerleggen, ik wil lager gaan! Maar volgens mij heeft ze het zelfs al doorgegeven...!!!???
Word dus nog even spannend Kip! Misschien gaat het lukken!
Jeetje Kip .. ik kan je ook niet meer dan sterkte wensen!!

Blijft wel echt een nare situatie ..

(Overigens kan ik me voorstellen dat het voor zo'n makelaar ook niet makkelijk is, twee van die ex-en die het niet eens worden .. )
oh kip toch! Ik zou dan misschien toch eens proberen of je niet iets met die tip kan van brieven via een mediator naar je ex.

Ik ga echt heel hard voor je duimen. Maar ik vrees zo het ergste.

@renky, wat fijn dat je een bezichtiging hebt volgende week! En ook ik heb zin in de zon . Ben nou al mijn huishoudklusjes aan het doen zodat ik morgen niets heb. En doordat alles hier de hele tijd zo verschrikkelijk netjes is, is dat niet veel.

Wij gaan zo ons eindbod plaatsen bij het huis waar we op aan het bieden zijn. Ben zo benieuwd. Dan hebben wij straks ook twee huizen!! Als ze akkoord gaan tenminste.
Ik heb al een plan en hulp van een financieel adviseur die dit vaker heeft meegemaakt. Ik heb even geen zin om erover in details te treden.

Liselotte, veel succes met je eindbod! Ik hoop voor je dat het geaccepteerd wordt!

Renky, fijn dat je weer een bezichtiging hebt!
@Liselotte: wacht je de bedenktijd van je kopers dan niet meer af? (heb niet alles gelezen, sorry) Of doe je iets met een ontbindende voorwaarde?

@Kip: wat een gedonder! Begrijp niet dat je makelaar er niet wat steviger op aandringt bij je ex om te laten doordringen dat ie echt maar heel weinig keus heeft...
Renky, wat fijn dat je weer kijkers hebt. Ik heb tot nu toe niks meer gehoord van de makelaar over de kijkers van vorige week zaterdag, terwijl ik weet dat ze woensdag iedereen hebben nagebeld. Maar goed, ik heb mezelf beloofd me niet meer druk te maken... zucht... het valt niet mee.....
Ik kom net bij de makelaar vandaan. Ik moest nog wat afgeven. We raakten aan de praat of hij geen kopers had (b.v. in een wat lagere prijsklasse). Hij zei dat als ik kopers had, ik ze maar naar hem moest brengen. Nou, mijn broek zakte af. Ik heb hem gezegd dat wanneer ik zelf kopers kon vinden ik geen makelaar nodig had. Nou, zulke antwoorden geven mij weinig hoop....
@vachekiri, onze verkoopmakelaar raadde ons aan om een extra voorwaarde te bedingen. Want als we echt safe willen zijn moeten we ook nog wachten totdat de financieringstermijn van ons huis afloopt. En dat is pas in mei. Vond ik wel een goede tip.

@vachekiri, jammer dat je niets meer gehoord hebt. Als het helpt. Wij zijn twee maanden geleden voor het eerst gaan kijken bij het huis waar we nu op bieden. Hebben dus twee maanden gewacht met de tweede bezichtiging.

@lavendelbloem. Wat een rare opmerking. Ik ben het even kwijt. Hoe lang stond het ook alweer te koop en hoe veel bezichtigers heb je gehad?
quote:Liselotte4 schreef op 01 april 2011 @ 11:39:

@lavendelbloem. Wat een rare opmerking. Ik ben het even kwijt. Hoe lang stond het ook alweer te koop en hoe veel bezichtigers heb je gehad?Pas 3 weken en met de openhuizenroute 2 bezichtigingen (een heel erg enthousiast, gaf aan dat het huis helemaal af was, maar wilde eerst hun eigen huis kwijt).
@Liselotte: inderdaad goed bedacht van die ontbindende voorwaarde, ik zat daar inderdaad ook al aan te denken. Accepteert de verkoper dat?

Dank voor je opbeurende woorden. Ik weet inderdaad dat er iemand is die wel heeeel erg enthousiast was, maar die door omstandigheden nog even moet wachten met kopen. Dus ik blijf geduldig wachten....
@vachekirie en @lavendelbloem, dat kan dus nog best wel wat worden hoor! Dat was destijds ook ons probleem.

Volgens mijn makelaar is het steeds gebruikelijker. De verkoper zal volgens de makelaar wel gaan sputteren, want het brengt voor hun een risico met zich mee. Maar de meeste accepteren het na wat gesputter. Toch eigenlijk wel handig om zo nog wat advies van de makelaar te hebben.
Hoi hoi allemaal,

ik lees sinds een week mee op dit forum en vind het erg fijn hoe iedereen elkaar steunt.

Ons appartement staat nu sinds 22 maart te koop. Het is heel erg spannend! Nu begint de stress toch wel toe te slaan omdat we nog geen enkele bezichtiging hebben gehad. Ook op het open huis is er niemand langs geweest.

Maak ik me nu te snel zorgen? Hoe snel hadden jullie bezichtigingen?
quote:resh87 schreef op 01 april 2011 @ 12:36:

Hoi hoi allemaal,

ik lees sinds een week mee op dit forum en vind het erg fijn hoe iedereen elkaar steunt.

Ons appartement staat nu sinds 22 maart te koop. Het is heel erg spannend! Nu begint de stress toch wel toe te slaan omdat we nog geen enkele bezichtiging hebben gehad. Ook op het open huis is er niemand langs geweest.

Maak ik me nu te snel zorgen? Hoe snel hadden jullie bezichtigingen?

Ik zou me ook zorgen maken , want dat deed ik zelf al na de eerste week.Maar mijn vriend zit lekker achterover en zegt dat het allemaal wel goed gaat komen. Dus dat ga ik nu gewoon proberen over te nemen.

(als ik zelf mijn huis niet te koop had gehad en het gevoel nog nooit had meegemaakt, had ik me afgevraagd waar je je druk over maakt na zo'n korte tijd )

Nog geen "echte" bezichtiging gehad, wel twee kijkers met de open huizen route.
Hoi!

Ook ik lees sinds een aantal dagen met jullie mee! Merk dat ik elke keer weer even naar dit topic toe ga, dus daarom nu maar een account aangemaakt.

Wij staan aan de start voor het kopen van een eigen woning. Eigenlijk waren we tot verleden week zelfs nog alleen maar aan het oriënteren, wel weten we inmiddels wat we kunnen lenen.

Nu hebben we afgelopen zaterdag een aantal huizen hier in onze woonplaats bekeken. Wij dachten; gewoon eens even kijken. "Helaas" één huis blijft door ons hoofd spoken, en we kunnen er alleen nog maar over praten. Het gaat dus eigenlijk in ene wel heel erg snel, maar goed a.s. maandag dus een tweede bezichtiging gepland! Zo spannend dit!!

Voor de meiden die een huis te verkopen hebben, ik duim voor jullie, want zo de verhalen te lezen brengt het heel wat stress mee! Wij hebben een klein huurappartementje. Wat dat betreft hebben we daarin ons voordeel!

Leuk dat ik hier mee kan doen!
Hoi Johanna,

In welke regio zoeken jullie?
Welkom Resh87 en Johannad!

@Resh87: je maakt je idd wel snel zorgen :-) Wij hadden binnen 2 dagen, 2 stellen om te kijken. Maar beiden konden de financiering niet rond krijgen. Sindsdien nog 2 stellen geweest, maar nog niets concreets. En wij staan inmiddels 6 maanden te koop. Ben ook erg ongeduldig, maar probeer toch positief te blijven! Men heeft nooit kritiek op het pand of de prijs. dus het ligt met name aan de doorstroming.
@lavendelbloem: mijn man is er ook koel onder en zegt ook dat het allemaal wel goed komt. (Maar hij checkt toch geregeld de fundastatestieken, :p). Ik denk inderdaad dat we er ook zo over moeten gaan denken!

Er is wel een kennis komen kijken, maar zij woont nu in Delft (wij in Den Haag). Ze wilt wel in Den haag kopen, maar is zich nog erg aan het oriënteren, omdat ze het hier nog niet goed kent. Ze was wel erg positief over ons appartement, goede ligging en helemaal af. Dus even kijken waar dat naartoe leidt.
@splash69: ja ik denk inderdaad dat ik me te snel zorgen maak. Het is zo spannend allemaal! Gelukkig hier een hoop lotgenoten. Het is ook extra spannend omdat we via makelaarsland verkopen. (tot nu toe wel erg tevreden daarover).

Ik ga het gewoon even lekker loslaten en morgen vooral genieten van het heerlijke weer!

Hopelijk krijg jij ook snel weer kijkers!!
hey resh, welke wijk verkoop je? En wat? Hier binnen vier weken verkocht onder voorbehoud. En ook ik had zenuwen.

@splash. je hebt een nieuw plaatje! Ik herkende je eerst niet.

Heb je wel goede foto's? Die zijn zo belangrijk.

En welkom allemaal. Leuk dat er nieuwe mensen bij zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven