Hoe werken gordijnhaken?! Help

14-05-2022 09:20 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grote frustratie alom. Ik heb gordijnen van de H&M, die 'op elke manier' op te hangen zouden moeten zijn. Naar de karwei geweest, gordijnroede met oogjes, en gordijnhaken meegekregen zoals op de foto.
Maar hoe werken die fuckers?! Op alle youtube filmpjes gebruiken ze hele andere haken. Hoe ik ze er ook in draai (of met pootjes door het gordijn en dan omklappen, of met het boogje door het gordijn en dan omklappen) aan het eind blijft het altijd zo dat als ik onder aan het gordijn zou trekken, het gordijn zo van het haakje af glijdt.
Ik ben er inmiddels zo gefrustreerd van dat ik klaar ben om die hele takkezooi in de vuilnis te werpen.
Wie geeft het verlossende woord?

De gordijnen
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1039973001.html
De haakjes
Afbeelding
-
Poef.
anoniem_405333 wijzigde dit bericht op 09-06-2022 20:36
98.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
15-05-2022 09:55
Dat slaat natuurlijk nergens op, mijn twee gordijnen hangen aan één rails het ene gordijn schuift naar links bij het opendoen, het andere naar rechts. Waar zou ik zijn zonder een eindhaakje aan beide kanten?
Precies, per gordijn een eindstop aan de kant van de muur. In het midden hoeft geen eindstuk omdat beide gordijnen aan een rails hangen en in het midden bij elkaar komen.
Wian schreef:
15-05-2022 10:14
Zover mij duidelijk is hebben we het hier over maar één gordijn. Je hebt zelf 2 gordijnen dus 2 oogjes.
Dan idd voor beide een oogje. Heeft to wel 2 gordijnen dan -mea culpa- moet er idd een oogje bij aan de andere kant.

Ook bij één gordijn is een tweede eindstop best handig. Als het gordijn net iets breder is dan de rails lang is, loopt er ook geen runner van de rails.

Ik heb in (bijna) mijn hele huis, twee eindstoppen per rail, of er nu één of twee gordijnen hangen.

Moet helaas nog steeds één stipje halen voor één gordijn. Want door het ontbreken daarvan trekt iedereen het gordijn bij het sluiten te ver naar het midden en ontstaat er een kier aan de zijkant.
Poef
anoniem_405333 wijzigde dit bericht op 09-06-2022 20:37
96.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wian schreef:
15-05-2022 10:14
Zover mij duidelijk is hebben we het hier over maar één gordijn. Je hebt zelf 2 gordijnen dus 2 oogjes.
Dan idd voor beide een oogje. Heeft to wel 2 gordijnen dan -mea culpa- moet er idd een oogje bij aan de andere kant.
Ik begrijp niet wat het aantal vaste einden te maken heeft met het aantal gordijnen?

Een eindstop / vast oogje is onderdeel van de gordijnrail, niet van het gordijn. Aan elk uiteinde van de rail hoort er een te zitten.

Ongeacht of je nou 1, 2 of 13 gordijnen aan die rail hangt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
15-05-2022 10:02
Die zijn heel erg uit de tijd en geven geen mooie plooi. Die plastic dingen die je zelf innaait in je plooi zijn veel mooier.

Afbeelding
Afbeelding

Kan je beslist youtubefilmpjes van vinden. Je moet door dat plastic heenstikken op de machine. Het is dun genoeg om de naald doorheen te laten gaan. :)

Het voordeel van deze is dat de haakjes in hoogte verstelbaar zijn, zodat je bij een scheve vloer of een scheef plafond toch alle gordijnen precies op de juiste hoogte kan instellen.
Deze zijn inderdaad fijn, maar no way dat ik die zelf ga naaien.... :-o
Dat mag de Kwantum doen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven