hoeveel terugbetalen

26-11-2013 07:29 23 berichten
Hey viva forummers,

graag zou ik antwoord willen weten op de rekenvraag:

ik heb 1400 geleend bij duo, nu hoef ik niet dit jaar te beginnen met betalen, maar in 2015. er staat 0,6% rente berekend. ben in 2012 klaar met studie geweest, en na 3 jaar begin je terug betalen.

Hoeveel is het met de rente erbij?

wat ik per maand af moet betalen, de rente staat voor 5 jaar vast.

Weten jullie ook of je het maand bedrag kan verlagen als je 200 in de maand verdiend, ja het is helaas niet veel, maar ik kan in deze tijd geen baan vinden, en ik woon gelukkig nog thuis. ( en heb gelukkig ook wat gespaard voor de zekerheid)

helaas kan ik dit niet berekenen op de site van duo, want dat kan pas van opleidingen die 4 jaar duren, ik heb maar 1 jaar een opleiding gehad. vandaar dat dit niet kan, daarom vraag ik het.
Alle reacties Link kopieren
http://www.duo.nl/particu ... ulp-hoe-duur-is-lenen.asp

Toen je geld wilde lenen wist je ze te vinden en je hebt een computer met internet....dus waarom is dit zo moeilijk?
quote:azile schreef op 26 november 2013 @ 07:34:

http://www.duo.nl/particu ... ulp-hoe-duur-is-lenen.asp

Toen je geld wilde lenen wist je ze te vinden en je hebt een computer met internet....dus waarom is dit zo moeilijk?helaas kan ik dit niet berekenen op de site van duo, want dat kan pas van opleidingen die 4 jaar duren, ik heb maar 1 jaar een opeleiding gehad. vandaar dat dit niet kan, daarom vraag ik het.
Aha, kijk dat had je eerst niet in de OP staan. Nou, gewoon even bellen of mailen dan. Krijg je toch de beste info lijkt me.
Minimum bedrag dat je per maand betaald bij DUO is 45 euro. Lager doen ze niet. Maar je hoeft toch pas na 2 jaar te beginnen met aflossen en je mag het ook zonder reden voor 3 jaar stopzetten. Hoge rente is het trouwens!
De rente klopt ook niet. Het zal 0,6% zijn waarschijnlijk.
Kan je niet bij familie 1400 euro lenen? das goedkoper dan 6% rente bij de duo
Been there, done that, got the T-shirt.
Echt, jij wauwelt uit je navel, DUO heeft een prima calculator op de site staan.

De rente die je noemt klopt ook in de verste verte niet, dat is is van ruim 1 procent.

@spagaat, volgens mij klopt dat niet. De calculator geeft soms ook aan dat je draagkracht 0 is en dan staat er bij bedrag per maand ook 0.
Het hangt toch van je inkomen af? Anders gewoon even bellen voor een indicatie.
quote:LillyFeeee schreef op 26 november 2013 @ 09:11:

De rente klopt ook niet. Het zal 0,6% zijn waarschijnlijk.jaa klopt inderdaad 0,06 procent, heb het even niet goed gelezen.
Oh, misschien als je echt een daadkrachtberekening laat maken is het idd minder, dat weet ik niet zeker. Maar ik zou me er nog niet te druk over maken lovestory, je hoeft nog lang niet terug te betalen en je betaalt minder rente dan dat je krijgt over je spaarrekening.
Nee, ook niet 0, 06%!!

Jij heb echt geen flauw idee hè TO terwijl het allemaal voorgekauwd staat op de duo site.
quote:LillyFeeee schreef op 26 november 2013 @ 09:21:

Nee, ook niet 0, 06%!!

Jij heb echt geen flauw idee hè TO terwijl het allemaal voorgekauwd staat op de duo site.ik het nu het is 0,6% zo blij
quote:lovestory schreef op 26 november 2013 @ 09:37:

[...]

ik het nu het is 0,6% zo blijVoor een volgende keer: zorg dat je weet wat de voorwaarden van een lening zijn. 6 procent was erg veel geweest.
Meid, je hebt een schuld van 1400 euro. Peanuts als je een baan hebt. Dan wacht je toch niet tot 2015? Lekker zo snel mogelijk aflossen, ben je er vanaf.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
ik moet vanaf januari terug betalen ben dan 2 jaar gestopt met studie, is dus denk ik nu 2 jaar voor je terug moet betalen.

ik weet niet hoeveel het is maar mijn schuld is 3000 euro en betaal 45 per maand terug, altans dat is de termijn betaling die hun hebben vast gesteld
quote:Blue_Yoshi schreef op 26 november 2013 @ 09:52:

Meid, je hebt een schuld van 1400 euro. Peanuts als je een baan hebt. Dan wacht je toch niet tot 2015? Lekker zo snel mogelijk aflossen, ben je er vanaf.

To verdiend maar 200 euro in de maand met haar baan.

Hoe komt het dat je geen andere baan kan vinden TO? Ja het is crisis, maar je was in 2012 al gestopt met je studie en het is nu eind 2013. In die tijd nog niets kunnen vinden met meer uren dan een klein bijbaantje? Met 200 euro kun je net je zorgverzekering, telefoon, kleding en een kleine bijdrage aan het huishouden betalen, maar niet echt bijdragen of als dat niet nodig is in jullie gezin sparen.
Buiten dat, je hebt schijnbaar wel gespaard.

Beetje krom, had je beter minder kunnen lenen...
quote:borderwalk schreef op 26 november 2013 @ 09:58:

[...]

To verdiend maar 200 euro in de maand met haar baan.

Hoe komt het dat je geen andere baan kan vinden TO? Ja het is crisis, maar je was in 2012 al gestopt met je studie. In die tijd nog niets kunnen vinden met meer uren dan een klein bijbaantje?

werk op dit moment bij een uitzendbureau voor schoonmaak en catering, ze bellen als ze wat voor mij hebben en tot nu toe levert dat ongeveer 70 euro per maand op, maar het kan ook wisselen als ze de ene maand meer of minder werk hebben.

en de krantenwijk die ik heb is 130. Ik volg op dit moment een deeltijd opleiding die betalen mijn ouders. en daardoor is het moeilijk om een baan te vinden voor 5 volle dagen, daar doen ze moeilijk over, want anders had ik zeker kunnen blijven bij mijn huidige werk. en bij ander werk ook.

Daar heb ik zeker van geleerd, en daarom ga ik volgend jaar een vervolg opleiding van de deeltijd in de avonduren opleiding doen.
Ah, excuus, ik heb selectief gelezen. Val je onder de nieuwe regels voor terugbetaling TO? Dan kun je naar draagkracht terugbetalen.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
quote:Blue_Yoshi schreef op 26 november 2013 @ 10:33:

Ah, excuus, ik heb selectief gelezen. Val je onder de nieuwe regels voor terugbetaling TO? Dan kun je naar draagkracht terugbetalen.

dat is wist ik helemaal niet van die daadkracht handige oplossing. en als ik een baan heb waar ik meer mee verdien, los ik natuurlijk meer af.

Heb net op de site gekeken en ben er te gelukkig om dat ik onder de nieuwe regels val. ze kijken naar je inkomen, hopelijk komt het dan goed, heb voor de zekerheid even e-mail gestuurd met vragen erover.

er staat op duo:

U valt onder ‘nieuw’ als u per of na 1 augustus 2009

Verlagen maandbedrag U kunt verlaging van het maandbedrag aanvragen. Er wordt rekening gehouden met uw draagkracht. U krijgt hierover een brief.
Draagkracht, geen daadkracht.
Je kunt er ook voor kiezen om onder de nieuwe regels te vallen als je eigenlijk nog volgens de oude regels zou moeten terugbetalen. Hier is een formulier voor.

Ik zou DUO gewoon bellen, gaat sneller dan mailen en je krijgt direct een helder antwoord op je vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven