hoeveel waspoeder?

24-11-2013 01:29 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week een paar dozen waspoeder gekocht. Er zat alleen geen maatschepje bij.

Om nou te gaan wegen met een Weegschaal vind ik net te ver gaan. :-) Hoe meten jullie de hoeveelheid waspoeder af?

Ps. Overgaan op vloeibaar is overigens geen optie. Heb bewust gekozen voor poeder.
Met een maatschepje.

Maar als je die niet hebt: met 1 keer afwegen weet je het. Overigens kun je de aanbevolen hoeveelheid die op het pak staat gemakkelijk halveren.
quote:Splinter_ schreef op zondag 24 november 2013 01:36 Met een maatschepje.

Maar als je die niet hebt: met 1 keer afwegen weet je het. Overigens kun je de aanbevolen hoeveelheid die op het pak staat gemakkelijk halveren.

Klopt. Ik gebruik al minder volgens mij.

Misschien toch even afwegen idd...:-)
Zit er echt geen schepje bij soms moet je even grabbelen
4-5 van die grote eetlepels zou voldoende moeten zijn.
quote:hkgirl schreef op 24 november 2013 @ 03:36:

4-5 van die grote eetlepels zou voldoende moeten zijn.Nou dat vind ik wel erg veel hoor!
De fabrikant even bellen/mailen dat je graag een maatschepje wilt. Krijg je er zo eentje thuis gestuurd.
Ik doe er een eetlepel met een kop in. In mijn pak zit ook geen maatschepje.
Ik heb poeder van sunil en heb ze gemaild voor een schepje. Heb er 2 thuis gestuurd gekregen. Ik doe meestal tot het onderste streepje poeder erin, geen idee of dat klopt met het voorschrift maar ik vind het genoeg
Kan je gratis op internet bestellen. Ff googlen op wasbol, meen ik.

Er hoeft echt niet zoveel in als op t pak staat hoeveelheid ter grootte van doosje fotorolletje is genoeg!
Ik gebruik weliswaar vloeibaar maar nooit de hoeveelheid die aangegeven staat. Ik maak de lade open, mik er wat in, sluit de lade weer.

Tot nu toe is mijn was altijd schoon en fris geweest, dus het zal wel goed zijn.
Je kunt het een keer wegen. Je weet dan hoeveel een eetlepel is en kunt dan bepalen hoeveel eetlepels je wilt gebruiken. Gebruik in ieder geval veel minder dan op de verpakking staat.

Een maatschepje kun je bestellen, zie verpakkingvan je wasmiddel.
Het ligt eraan hoe geconcentreerd het waspoeder is. Vaak zijn die 10 kilo pakken veel minder geconcentreerd dan zo'n 1 kilo compact pak.
er kan zeker een derde minder in, dan aanbevolen wordt door de fabrikant.

Ik heb een grote wasmaschien., maar doe de hoeveelheid voor 4,5 kg erin.Werkt prima, ik kan zien (zijlader) dat er genoeg zeep inzit dan.
Ik doe gewoon 1 1/2 soeplepel voor was die erg vuil is. Sokken spijkerbroeken etc. en 1 soeplepel voor overhemden en t-shirts.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Jemig, een soeplepel! Dat is vast niet de aanbevolen hoeveelheid.
Ik snap nu wel waarom je sommige mensen van een kilometer aan ruikt komen als mensen zoveel wasmiddel gebruiken. Zo vies vind ik dat!
quote:bootje_op_de_golven schreef op 24 november 2013 @ 10:29:

Ik snap nu wel waarom je sommige mensen van een kilometer aan ruikt komen als mensen zoveel wasmiddel gebruiken. Zo vies vind ik dat!Ja, overdosering en vaak wordt er op te lage temperaturen gewassen ideaal voor vet/zeepluis en dat kan zelfs een gebroken lagerkruis als gevolg hebben na een aantal jaren zo wassen.
Dit komt van de consumenten site af:

Hoe weet ik hoeveel wasmiddel ik nodig heb?

De hoeveelheid wasmiddel die je zou moeten gebruiken, hangt af van de hardheid van het water dat je gebruikt, de graad van bevuiling van je was en de hoeveelheid was.

Uit onderzoek blijkt dat veel mensen met een wasmachine van 5 kg denken dat de trommel vol is als er nog maar ongeveer 3 kg katoenwas in zit. We vroegen ons af of dan niet minder wasmiddel nodig is. Om dat uit te zoeken, hebben we gezocht naar 'ideale' doseringen voor 2,5 en 3,3 kg. De wasresultaten hebben we vergeleken met die van een volle trommel en de voorgeschreven dosering.

Onze conclusie is dat je voor een was van 2,5 kg kunt uitgaan van ruim de helft van de voorgeschreven dosering. Als je een grote hoeveelheid kleren wilt wassen, kun je driekwart van de dosering gebruiken. Ga voor een echt volle lading (vol = proppen) uit van de door de fabrikant voorgeschreven dosering.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 24 november 2013 @ 10:29:

Ik snap nu wel waarom je sommige mensen van een kilometer aan ruikt komen als mensen zoveel wasmiddel gebruiken. Zo vies vind ik dat!Nee, dat is de lenor (wasverzachter) die je ruikt.
Ik gebruik ook Wasverzachter, maar dat ruik je bijna niet, dat is gewoon subtiel.

Sommige mensen komen voorbij en dan denk je alleen maar: wasmiddel. Meestal ruik ik dan geen wasverzachter volgens mij.
quote:miedo schreef op 24 november 2013 @ 10:15:

er kan zeker een derde minder in, dan aanbevolen wordt door de fabrikant.

Ik heb een grote wasmaschien., maar doe de hoeveelheid voor 4,5 kg erin.Werkt prima, ik kan zien (zijlader) dat er genoeg zeep inzit dan.

Een zijlader?

Wat is dat dan?

Ken wel een bovenlader en een voor lader.
ik gebruik ws veel te veel

ik ben gek op wasmiddel- en wasverzachtergeuren

als ik de bedden afhaal ruik ik de wasverzachter nog steeds

aan mij heb je dus niks
quote:mienietjefietje schreef op 24 november 2013 @ 10:24:

Ik doe gewoon 1 1/2 soeplepel voor was die erg vuil is. Sokken spijkerbroeken etc. en 1 soeplepel voor overhemden en t-shirts.Bedoel je een bestek lepel waar je ook de soep mee eet of bedoel je echt zo,n soep sleef die in de pan zit om het bord mee vol te scheppen?
Ik gebruik gewoon een plastic bekertje ( niet zo, n koffie automaten beker maar een ander soort plastic beker) en daarmee schep ik een bodempje uit het pak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven