Hoeveelheid verf berekenen

26-07-2011 14:03 13 berichten
Ik ben enorm slecht in maten e.d. berekenen en hoop dus dat iemand me een beetje op weg kan helpen.

Binnenkort verhuis ik naar een klein appartementje wat ongeveer 31m2 groot is.

De muren zijn als volgt:

1 muur van 3.1 meter

1 muur van 3.7 meter

1 muur van 5.4 meter

1 muur van 1.6 meter

Wie weet hoe ik ongeveer kan uitrekenen hoeveel verf/saus ik nodig heb?
Alle reacties Link kopieren
euhhhhh door de lengte van de muur te vermenigvuldigen met de hoogte en dan x het aantal lagen dat je er op wil doen.

Dat getal vergelijken met het laagste getal op de verfpot.

quote:Kate1980 schreef op 26 juli 2011 @ 14:03:

Ik ben enorm slecht in maten e.d. berekenen en hoop dus dat iemand me een beetje op weg kan helpen.

Binnenkort verhuis ik naar een klein appartementje wat ongeveer 31m2 groot is.

De muren zijn als volgt:

1 muur van 3.1 meter+

1 muur van 3.7 meter+

1 muur van 5.4 meter+

1 muur van 1.6 meter+

= 13,8

Wie weet hoe ik ongeveer kan uitrekenen hoeveel verf/saus ik nodig heb?
Ik heb trouwens wel gemakshalve aangenomen dat het om m2 gaat?
wat is de hoogte van de muren?

dus:

3,1 x hoogte =

3,7 x hoogte =

5,4 x hoogte =

1,6 x hoogte =

------------------------------- +

totaal aantal m2's:
life ain't a perfect story, write it while you live it
Als het m2 is dan is het appartement wel heel klein. Dus de hoogte dient nog te worden toegevoegd denk ik.

Hoeveel je nodig hebt, hangt ook van de ondergrond af. Van welke kleur ernu opzit. Van welke kleur jij het wilt hebben. Van hoe kritsch je bent. Van hoeveel lagen je het wilt schilderen. Van de kwaliteit van de verf enz enz.

Maar in princip doe je de lengte maal de hoogte van de muren maal 2 verflagen. Dan kijk je naar het kleinste getal op de emmer muurverf.
quote:Dahlia74 schreef op 26 juli 2011 @ 14:13:

Als het m2 is dan is het appartement wel heel klein. Dus de hoogte dient nog te worden toegevoegd denk ik.

Hoeveel je nodig hebt, hangt ook van de ondergrond af. Van welke kleur ernu opzit. Van welke kleur jij het wilt hebben. Van hoe kritsch je bent. Van hoeveel lagen je het wilt schilderen. Van de kwaliteit van de verf enz enz.

Maar in princip doe je de lengte maal de hoogte van de muren maal 2 verflagen. Dan kijk je naar het kleinste getal op de emmer muurverf.O ja, idd
31m2 is een halve flat. Kan wel kloppen.
quote:Maja82 schreef op 26 juli 2011 @ 14:18:

31m2 is een halve flat. Kan wel kloppen.Dahlia doelde volgens mij op de losse afmetingen die TO noemt. Als dat m2 zijn, dan is het geen 31m2 totaal.
Inderdaad Jorina, ik reageerde naar aanleiding van jouw post om 14.07.

31m2 voor een appartement kan prima kloppen.
quote:Dahlia74 schreef op 26 juli 2011 @ 15:00:

Inderdaad Jorina, ik reageerde naar aanleiding van jouw post om 14.07.

31m2 voor een appartement kan prima kloppen.

vloeroppervlak wel, muren niet. Voorbeeldje:

kamer van 2 bij 2 en 2 meter hoog heeft 4 m2 vloeroppervlak en 16 m2 muuroppervlak
life ain't a perfect story, write it while you live it
Dat zegt TO toch ook, vloeroppervlakte 31 m2. Je hoeft mij niet e.e.a voor te rekenen. Mijn reactie was op de post van Jorinda, waarin zij er, per abuis, van uitging dat de door TO opgegeven maten M2 waren. Zij kwam op 13,8 m2. En dat dus niet kan, de woning c.q kamer zal dan wel heel klein zijn.
quote:Kate1980 schreef op 26 juli 2011 @ 14:03:

Wie weet hoe ik ongeveer kan uitrekenen hoeveel verf/saus ik nodig heb?3 avonden schat ik zo.. is 2 remia snacksaus en 1 calve cocktail voor de snacks van 3 avondmaaltijden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven