hond eet naast bak

15-05-2012 13:30 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pup, en in de avond eet ie met de pot mee, maar hij neemt een hap in zijn bek en gaat vervolgens ergens anders liggen en het daar opeten. Met gevolg dat ik altijd stukjes uit mijn tapijt moet vissen. Is er een manier om dit op te lossen?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:Star schreef op 15 mei 2012 @ 13:48:

Mijn hond doet het al 8 jaar zo dus helaas geen tips

En die eet ook met de pot mee.Onze hond (inmiddels overleden) deed het ook altijd. Ik vond het wel grappig.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
O, en mijn hond sleept ook met voer.

Heeft iets te maken met territorium; net zoals het begraven van een bot.

Daarnaast vindt die van mij het heel naar om te eten uit een glimmende, RVS bak en om te lopen op laminaat; dat tikt zo met de nageltjes (ze is nogal fijngevoelig, ook zeker geen stoer ras, haha)..

Ik denk daarom ook dat die van mij haar eten versleept naar een voor haar 'rustige plek'; het vloerkleed.
Die meuren die pensburgers ze hebben ook nog "mens geur vriendelijk dierenvoer".
quote:norma_jeane schreef op 15 mei 2012 @ 14:34:

My god zeg, ik vraag hoe ik het kan oplossen dat ie boven ze bak gaat eten. Niet wat er nou in zijn bak zit.Daar heb je verschillende tips voor gekregen, alleen tot op heden niet op gereageerd! Wat je in zijn bak doet, moet je lekker zelf weten .
quote:norma_jeane schreef op 15 mei 2012 @ 14:22:

Trouwens door zijn 'avond eten' zitten wel normale brokjes hoor. Voor de vitamine etc. Verder kook ik kruidloos voor de hond en doe er voor mezelf wel kruiden in als het op mijn bord ligt. Ik snap eigenlijk niet waarom het zo slecht is om je hond met de pot mee te laten eten. Mensen geven hier aan wel brood te geven, maar daar zit toch ook zout in?

Met je eens; brood is pas slecht voor een hond, stikt van het zout en E-nummers.

Verder kan een hond best met de pot mee-eten, maar dan wel op de voorwaarden die jij ook beschrijft, niet te moeilijk over doen.

En door brokken zitten een soort slijt/schaafmiddel, dat er voor zorgt dat het gebit beter in tact blijft.
Sorry, sommige van jullie hebben gelijk ik heb niet gereageerd op de tips die ik wel gekregen heb. Heel erg bedankt daar voor.

Word er gewoon kriegel van dat als ik iets vraag, een hoop gedonder over iets anders over me heen krijg. Andets had ik wel een topic geopend over het feit of met de pot mee eten wel of niet goed is.
quote:annabel85 schreef op 15 mei 2012 @ 15:13:

O, en mijn hond sleept ook met voer.

Heeft iets te maken met territorium; net zoals het begraven van een bot.

Daarnaast vindt die van mij het heel naar om te eten uit een glimmende, RVS bak en om te lopen op laminaat; dat tikt zo met de nageltjes (ze is nogal fijngevoelig, ook zeker geen stoer ras, haha)..

Ik denk daarom ook dat die van mij haar eten versleept naar een voor haar 'rustige plek'; het vloerkleed.Hee die RVS bak daar wou onze hond ook niet uit eten. Hij kreeg het eten altijd in een plastic bak. (die hij ook weer in z'n bek nam en dan ergens middenin de kamer leeg ging eten)
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:daydream schreef op 15 mei 2012 @ 13:47:

Eet jij 's ochtend brokken?
Je hond geef je geen mensen eten! Je geeft hem gewoon brokken of slobber. Maar het liefst gewoon droge brokken. Die zijn speciaal gemaakt en ontwikkeld voor honden. De hond van mijn ex kreeg ook op advies van de dieren arts het zelfde te eten als hij en zijn ouders , maar het beest had ontzettend vaak last van zijn maag. Een voordeel van brokken is , is dat ze hard zijn, dus mocht ie op je tapijt knoeien dan kun je het zo weer op vegen of op zuigen en alles is weer netjes. ( Mijn kat schept ook met zijn poot zijn bak leeg en eet het dan naast de bak op.Dat is helaas nou eenmaal zijn manier van eten. Ik laat het maar zo en als ie klaar is pak ik het stoffer en blik en ik gooi het terug in zijn bak)
quote:nien80 schreef op 15 mei 2012 @ 15:13:

@ Mariannem die Rodi, die pensburgers verkopen ze bij mijn Albert Heijn ( staat in het vriesvak)Mijn AH heeft ze niet, het zijn juist die pensburgers waar mijn hond dol op is, stinkt als de hel maar ze gaan erin als koek, uh, pens. Ze hebben/hadden ook een soort hamburgers, al dan niet met vier doperwten erdoor. Vroeger kregen onze honden eens in de week vuile pens, wel buiten want dat stonk tien keer erger, de volgende dag rook je het nog, stinkadem en ontzettend vieze scheten.
verba volant, scripta manent.
Norma-J, geef je hond zo nu en dan een gekookt eitje, bron van proteïne en heel goed voor de vacht.
Marianne haha had even kippenvel toen ik e post las. Gaf pup net een ei, em voor mezelf nog aan het pellen.
quote:MarianneDavids schreef op 15 mei 2012 @ 15:45:

[...]

Mijn AH heeft ze niet, het zijn juist die pensburgers waar mijn hond dol op is, stinkt als de hel maar ze gaan erin als koek, uh, pens. Ze hebben/hadden ook een soort hamburgers, al dan niet met vier doperwten erdoor. Vroeger kregen onze honden eens in de week vuile pens, wel buiten want dat stonk tien keer erger, de volgende dag rook je het nog, stinkadem en ontzettend vieze scheten.

Je had vroeger van die zakken vuile pens van een kilo. Blehhhhhhh

Ga er nog over mijn nek van bij het idee.
Mijn hond was als pup dol op een gekookt eitje, nu niet meer om de één of andere duistere reden. Als ik het door het hondenvoer prak blijft het ei liggen, het dooier gaat er soms nog wel in maar het wit niet.
quote:redband schreef op 15 mei 2012 @ 16:43:

[...]

Je had vroeger van die zakken vuile pens van een kilo. Blehhhhhhh

Ga er nog over mijn nek van bij het idee.

Oh onze eerste hond ( en Dober) heeft er jaren op geleefd..Vieze pens, hart, alles wat je maar kunt bedenken. Mijn moeder vond het heerlijk ( not!) om klaar te maken, maar het was goed voor de hond die zo'n beetje voor alles gevoelig was..

Onze hond nu krijg van die blikjes met pens, kip of hart van farmfood. Heerlijk vindt ie het. Gelukkig stinkt het niet zo erg, maar zeer onsmakelijk om klaar te maken voor 'm.
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik zou de hond aan de riem leggen bij zijn etensbak. Op die manier leert de hond waar zijn eetplek is.
Inderdaad, een heel vreemd advies van de DA! Dat is echt niet goed. Niet voor honden in het algemeen en niet voor pups in het bijzonder!

Verder is het natuurlijk gedrag van een hond om zijn portie veilig te stellen. Dat afleren is dus erg lastig en heel verwarrend voor een pup. Mijn advies zou zijn om het beestje lekker zijn gang te laten gaan, desnoods in een aparte ruimte waar je geen tapijt hebt liggen.
quote:norma_jeane schreef op 15 mei 2012 @ 13:40:

Pup eet op aanraden van de dierendokter mee met de pot. We hebben een lijst mee gekregen met wat hij wel en niet mag eten dus daar houden we rekening mee.

Ik zal hem wel blijven commanderen dan dat hij uit ze bak moet eten.

Wonderlijke dierenarts!

De gemiddelde mens eet veel en veel te zout EN te vet voor een puppy

(ook voor een volwassen hond trouwens)

Binnen no time hem je een vadsige pup!

En dat buiten de bak eten, doet de mijne ook, doe je niets aan

Eens in de zoveel tijd krijgt hij een rauwe eend, haas, en die eet hij lekker in de tuin.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
en als je dan wil dat je hond er wat aan heeft moet je het eitje rauw geven
En doooooor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven