Hond heeft “puistjes” op buik

21-06-2020 19:42 30 berichten
Onze hond van 4,5 maanden oud heeft sinds een paar dagen een soort van puistjes op haar buik. Ik heb dit nog nooit gezien bij een hond, heeft iemand ervaring mee? Het zijn echt puistjes en geen bultjes, ze zijn geel en er zit echt pus onder. Kan dit geen kwaad of kan ik beter even de dierenarts bellen?
anoniem_647626e1ef954 wijzigde dit bericht op 21-06-2020 21:27
24.83% gewijzigd
Ik kan de afbeelding niet zien

Allergie ??
Misschien door de brandnetels gelopen of iets anders waar de hond uitslag van heeft gekregen? Als je het niet vertrouwd even de dierenarts bellen.
clivia52 schreef:
21-06-2020 19:46
Ik kan de afbeelding niet zien

Allergie ??
Ik krijg de afbeelding helaas ook niet erop, geen idee waarom het niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Zijn het zijn tepels?
KamilleT schreef:
21-06-2020 19:53
Zijn het zijn tepels?
Nee..
Heeft pup door hoog gras/onkruid gelopen? Mijn hond had er weleens last van als hij door brandnetels of distels gelopen was..
Kan het van de processierups zijn?

Daar word nu veel voor gewaarschuwd voor honden, die blijken nu uit de grond te komen.
Ik zie je foto’s niet.
Someonenew schreef:
21-06-2020 19:55
Heeft pup door hoog gras/onkruid gelopen? Mijn hond had er weleens last van als hij door brandnetels of distels gelopen was..
Ja daar loopt ze dagelijks doorheen met wandelen, maar nog nooit eerder last van gehad.
KamilleT schreef:
21-06-2020 19:57
Ik zie je foto’s niet.
Ook niet via de link? Hmm dat weet ik niet hoe ik verder nog een foto kan toevoegen, heb al vanalles geprobeerd haha
honeymoonavenue schreef:
21-06-2020 19:59
Ook niet via de link? Hmm dat weet ik niet hoe ik verder nog een foto kan toevoegen, heb al vanalles geprobeerd haha
Als ik op de link klik kom ik op een algemene site.
honeymoonavenue schreef:
21-06-2020 19:58
Ja daar loopt ze dagelijks doorheen met wandelen, maar nog nooit eerder last van gehad.
Kun je niet zorgen dat ze daar niet meer doorheen loopt? Lijkt me voor de hond ook niet prettig.
TsumTsum schreef:
21-06-2020 20:00
Kun je niet zorgen dat ze daar niet meer doorheen loopt? Lijkt me voor de hond ook niet prettig.
Nee niet echt, er is hier overal gras lang de kant van de weg of op wandelpaadjes. En vaak loopt ze er ook gewoon zelf in
Heeft ze er ook last van, jeuk of iets? Kan ook dat ze ergens gelegen heeft en is gestoken door iets bijv. mieren.
Someonenew schreef:
21-06-2020 20:02
Heeft ze er ook last van, jeuk of iets? Kan ook dat ze ergens gelegen heeft en is gestoken door iets bijv. mieren.
Nee dat niet, ik heb haar er nog niet aan zien krabben
Die van mij heeft het alleen door brandnetels/distels. Normaal loopt hij daar niet doorheen, maar als er een bal of stok afwijkt dan gaat hij overal doorheen :facepalm:
honeymoonavenue schreef:
21-06-2020 20:04
Nee dat niet, ik heb haar er nog niet aan zien krabben
Gelukkig dan zal ze er niet veel last van hebben, kijk het even aan. Als het erger wordt even langs de DA.
Ik denk gewoon een gevoeligheid voor iets. Of vlooien. Of misschien tekenbeten
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
KamilleT schreef:
21-06-2020 19:53
Zijn het zijn tepels?
.
Zijn het HAAR tepels ?
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
21-06-2020 20:37
.
Zijn het HAAR tepels ?
Jongenshondjes hebben ook tepels. In de OP stond niet wat het was.
Mijn eerste gedachte is eikenprocessierups, daar wordt nu veel voor gewaarschuwd.

Je zou voor de zekerheid contact met je dierenarts kunnen opnemen, en bijv even de foto mailen.
every journey starts with a single step
honeymoonavenue schreef:
21-06-2020 19:58
De onze had dit afgelopen week ook. Was met een paar dagen weer weg.
Ik dacht zelf dat ze een berenklauw plantje was tegengekomen op haar struintochten door het hoge gras. Kan ook flink irriteren
Hier zitten heel veel eikenprocessierupsen in het gras (ook op de fietspaden trouwens, ik reed pas toen ik niet oplette zo over een colonne heen). Maar eikenprocessierups geeft meer bultjes (vergelijkbaar met muggenbulten), niet echt puistjes.
Someonenew schreef:
21-06-2020 20:06
Gelukkig dan zal ze er niet veel last van hebben, kijk het even aan. Als het erger wordt even langs de DA.
Nee dat denk ik ook niet. Ik kijk het indd even aan en mocht het erger worden dan ga ik even langs de dierenarts.

Teken of vlooien lijkt me ook niet, want ze krijgt maandelijks zn pippetje in haar vacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven