hond ongewenst gedekt.

22-11-2013 20:00 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hadden alles zo goed doordacht, een stamboom hond en een niet stamboom hond i.v.m. het percentage inteelt, lang gezocht naar een passend karakter, gezondheid checks gedaan gewacht op de juiste leeftijden en dan....

We zijn al een lange tijd bezig met een nestje voor te bereiden hebben 2 honden en toen werd onze reu vorige week gegrepen door een vreemde reu, flink gewond en gehecht. Aan de antibiotica en pijnstillers, word een dag later onze teef loops. We hadden besloten nog een maal te wachten (ze is nu 18 maand) en dan de dekking door te laten gaan. Er zijn al gegadigden en alles was doordacht.

Maar doordat onze reu flink gewond was konden we hem niet naar zijn vaste oppas brengen en onze teef wegbrengen was ook geen optie aangezien de oppas ook een reu heeft. Onze reu moest weer op kracht komen en we houden ze gescheiden tot mijn schoonmoeder vanmiddag besloot eten te brengen toen we er niet waren en ze dacht dat 1 van beiden zich had opgesloten in de bijkeuken. Ze heeft zonder nadenken de honden los in de woonkamer gelaten terwijl ze op ons wachtte. Je raad het al teef gedekt (Zit nu op dag 10). Mijn schoonmoeder is al zeker een jaar niet ongevraagd in onze woning geweest en ze wou ons kennelijk verassen. Ik kan er lang of kort over zijn ,maar voel me flink naar en weet nu niet wat de doen. De dierenarts zegt dat de pijnstillers en antibiotica bij de reu geen probleem zijn , maar ik weet het niet.

Het was gewoon nu niet gepland vond het beter als de teef rond de 25 maanden was bij dekking.

Nu is de mogelijkheid een prik van 171,- of de pups laten komen.

Wie kan me advies geven. Voel me schuldig en weet het echt niet.
quote:fernandesgeel schreef op vrijdag 22 november 2013 20:30 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sweetfirefly in "hond ongewenst gedekt."" class="messagelink">sweetfirefly schreef op 22 november 2013 @ 20:30</a>:</b>

[...]

"Daar krijg je dus niet veel voor"

Nou, dus je wil alleen nestjes uit winstbejag. </div></blockquote>? "quote: sweetfirefly schreef op 22 november 2013 @ 20:30 :

[...]

"Daar krijg je dus niet veel voor"

Nou, dus je wil alleen nestjes uit winstbejag. ?"

Waar leidt je dit nu weer uit af?? Ze krijgt er niet meer voor als ze wel had gewacht hoor.. Tss
[quote]masque schreef op 22 november 2013 @ 20:34:

@ to: het feit dat je jezelf druk maakt hierom heeft op mij al de uitwerking dat je een goede baas bent. Hier op het forum roepen ze al heel snel dat je geld wil verdienen (en pas op als je er niks voor vraagt zeggen ze dat je dat niet moet doen omdat er dan fout volk op afkomt.. Je kunt het op dat gebied nooit goed doen).

Maak je niet druk, de antibiotica ed hebben geen uitwerking op sperma, ook is de dekkingskans nooit geen 100% plus als ze te jong is dan wordt het afgestoten. Ga zo door met het goed zorgen voor je beestjes en geniet van wat komen gaat. Een nestje is heel mooi en geen nestje is ook prima:)[/quote]

Hier zeker mee eens. Ik kom misschien wat sceptisch over, maar dat komt omdat ik dat ook eigenlijk altijd ben tegenover iemand die met beestjes aan het fokken is. En ik geloof ook nooit dat dat zonder winstbelang is.

Maar dat TO goed voor haar honden zorgt is iets wat ik zelf ook wel geloof.

Zolang de hondjes maar voorop staan, dat is het belangrijkste. En dat is ook wat ik eerder schreef naar TO toe. Dat ik het een goed besluit vind om even te wachten omdat ze nog zo jong is. Tenzij een dierenarts natuurlijk zegt dat een andere keuze nu beter is voor het teefje zelf.

Succes met je besluit.
http://thebears.home.xs4a ... 0embryo%20tot%20puppy.htm

10 dagen....... kijk even wat " het " nu is, misschien helpt dat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat je moet kiezen voor het minste kwaad.

Wat zal de teef het meeste schaden, dat moet je jezelf afvragen want dáár gaat het om.

Er zijn 2 slechte opties:

- pups er af laten spuiten

- pups laten komen.

Ik pleit er voor om de natuur zijn gang te laten gaan. Ik denk echt dat dat het beste is voor de gezondheid van de teef. Mogelijk kun je haar voer geven met supplementen voor de ontwikkeling van de pups zodat er niets te koste gaat van haarzelf
Het is altijd erg hier, trek het je niet aan TO.

Als de eerste hier negatief reageert zijn de volgenden dat meestal ook.

Jij bent een prima bazin, niks mis mee.
[quote]saintjeanoniem schreef op vrijdag 22 november 2013 20:40quote:<b><a href="masque in "hond ongewenst gedekt."" class="messagelink">masque schreef op 22 november 2013 @ 20:34</a>:</b>

@ to: het feit dat je jezelf druk maakt hierom heeft op mij al de uitwerking dat je een goede baas bent. Hier op het forum roepen ze al heel snel dat je geld wil verdienen (en pas op als je er niks voor vraagt zeggen ze dat je dat niet moet doen omdat er dan fout volk op afkomt.. Je kunt het op dat gebied nooit goed doen).

Maak je niet druk, de antibiotica ed hebben geen uitwerking op sperma, ook is de dekkingskans nooit geen 100% plus als ze te jong is dan wordt het afgestoten. <b>Ga zo door met het goed zorgen voor je beestjes en geniet van wat komen gaat. Een nestje is heel mooi en geen nestje is ook prima:)[/</b>quote]

Hier zeker mee eens. Ik kom misschien wat sceptisch over, maar dat komt omdat ik dat ook eigenlijk altijd ben tegenover iemand die met beestjes aan het fokken is. En ik geloof ook nooit dat dat zonder winstbelang is.

Maar dat TO goed voor haar honden zorgt is iets wat ik zelf ook wel geloof.

Zolang de hondjes maar voorop staan, dat is het belangrijkste. En dat is ook wat ik eerder schreef naar TO toe. Dat ik het een goed besluit vind om even te wachten omdat ze nog zo jong is. Tenzij een dierenarts natuurlijk zegt dat een andere keuze nu beter is voor het teefje zelf.

Succes met je besluit. Tuurlijk kun je wel fokken voor de liefhebberij ipv geld. Mijn oma fokte haar hele leven een klein ras. Voor de show, honden werden verkocht aan andere liefhebbers en van dat geld werden weer nieuwe gekocht. Dit was ver voor de broodfok en internethandel. Maar het kan dus wel..
Wat mij betreft een gevalletje jammerdebammer. Het is wel de combi die je wilde, alleen een half jaar te vroeg. Ik zou daarom kijken wat er gebeurt en niet die teef al die ellende van die spuit aan doen. Dan maar een half jaartje eerder toch?

@rest. Jemig, wat kunnen jullie zeiken zeg. Afbranden om het afbranden.
quote:fernandesgeel schreef op 22 november 2013 @ 20:35:

[...]

Dat mag ik heb met de geïnteresseerden 300,- afgesproken.

Daarvoor zijn reu en teef beiden getest op HD, ED, en PL. dat heeft me totaal 470,- gekost dan komen er nog werpkist en straks paspoortjes en entingen bij. Als het over 6 maanden zou geboren moest ik nog progesteron laten prikken en de echo kosten. Ik heb kleine keeshonden. en die werpen over het algemeen kleine nestjes.Dat klinkt inderdaad niet als iemand die met dollar tekens in haar ogen haar honden fokt. Fijn, dat je zo goed met je honden om gaat. En ondanks mijn sceptische blik die ik even heb gehad, meen ik dit.
Als ik een broodfokker spreek, maak ik die verbaal af. Ik haat broodfokkers.

Maar dit is er geen. Ik vind dat er zwaar overtrokken gereageerd wordt.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 november 2013 @ 20:47:

Het is wel de combi die je wilde,.Is dat zo?
quote:masque schreef op 22 november 2013 @ 20:46:

[quote]saintjeanoniem schreef op vrijdag 22 november 2013 20:40

[...]

Tuurlijk kun je wel fokken voor de liefhebberij ipv geld. Mijn oma fokte haar hele leven een klein ras. Voor de show, honden werden verkocht aan andere liefhebbers en van dat geld werden weer nieuwe gekocht. Dit was ver voor de broodfok en internethandel. Maar het kan dus wel..Ik geloof ook wel dat het kan Masque. Ik heb alleen gezegd dat ik er altijd sceptisch tegen over sta. Maar zoals je misschien ook leest bij mijn laatste post, geloof ik ook echt wel in de goede bedoelingen van TO. En dat heb ik haar ook verteld. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer. In dit geval was ik misschien te sceptisch.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 november 2013 @ 20:49:

[...]

Is dat zo?Hmm, dat idee kreeg ik wel uit de OP, maar na nalezen zie ik dat ik het ook mis kan hebben.
quote:iones schreef op 22 november 2013 @ 20:49:

Als ik een broodfokker spreek, maak ik die verbaal af. Ik haat broodfokkers.

Waarom is een hobbyfokker zoveel minder erg dan een broodfokker? Zoals masque schrijft: haar oma fokte honden voor de show en ze werden verkocht/afgedankt aan andere zgn. 'liefhebbers' en daarna fokte ze weer nieuwe. Gewoon omdat oma dat leuk vindt.

De klapper is wel dat ze schrijft 'liefhebbers'. Alsof het werkelijk om liefhebbers gaat. Als je van dieren houdt, sol je er niet mee. Dieren zijn er niet om te gebruiken voor shows en circussen en andere ongein.
je teef is nog behoorlijk jong maar .. niet te jong, ik zelf vind een juiste leeftijd vanaf 24 maanden, maar dit zal in principe geen gevaar leveren voor je teef. Bij sommige rassen mag een teef al vanaf 14 maanden gedekt worden, het had erger geweest als ze 12 maanden oud was, de spuit is ook niet zonder risico plus dat je dan ook nog kans blijft houden op een nestje, misschien kleiner maar is niet uitgesloten dat er wat blijft leven. Je hebt in ieder geval gezondheidsonderzoeken laten doen enz er zijn er heel veel die dat niet doen en bewust fokken met ongezonde dieren in een ongezonde omgeving en als je 300 euro vraagt per pup zal je er niks op verdienen zoveel kost het wel per pup om ze op te laten groeien.. dus zorg goed voor je teef, geef het goede voeding en bereid je maar voor op een nest en denk daar niet te licht over, is heel erg veel werk!
quote:Medina schreef op vrijdag 22 november 2013 20:57 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="iones in "hond ongewenst gedekt."" class="messagelink">iones schreef op 22 november 2013 @ 20:49</a>:</b>

Als ik een broodfokker spreek, maak ik die verbaal af. Ik haat broodfokkers. </div></blockquote>Waarom is een hobbyfokker zoveel minder erg dan een broodfokker? Zoals masque schrijft: haar oma fokte honden voor de show en ze werden verkocht/afgedankt aan andere zgn. liefhebbers en daarna fokte ze weer nieuwe. Gewoon omdat oma dat leuk vindt. En omdat het kan. Ik vind ze allebei erg. Whahaha afgedankt?? Ik kende niemand die ooit beter voor haar honden zorgden (en ook de mensen om haar heen. De honden werden op handen gedragen... En zoals jij het nu zegt mag geen enkele hond zich ooit nog voortplanten.. Ik vind jou zgn. Koekkoek..
Hahahaha die Reu, aplaus.

Gewond en dan toch nog even lekker te keer gaan.

Worden vast sterke hondjes, ik zou zeggen lekker laten komen.
quote:fernandesgeel schreef op 22 november 2013 @ 20:30:

[...]

Excuus mijn teefje van 18 maanden doet de gehoorzaamheid ook op goed niveau ik wist niet dat ik overal zo op afgerekend werd.

Ik gaf zelf ook al aan dat ik wou wachten tot 25 maanden. Vind het dus ook te jong en wou door de medicijnen van de reu en de leeftijd ook advies.Onzin. Op de winner bv is geen enkele hond die goed presteert zo jong. Offeh, ken je die niet soms. Henk moet je kennen als je obedience doet. Maar ik heb zomaar het idee dat je die kliek helemaal niet kent en er zeker nooit loopt.
quote:masque schreef op 22 november 2013 @ 21:00:

[...]

Whahaha afgedankt?? Ik kende niemand die ooit beter voor haar honden zorgden (en ook de mensen om haar heen. De honden werden op handen gedragen... En zoals jij het nu zegt mag geen enkele hond zich ooit nog voortplanten.. Ik vind jou zgn. Koekkoek..

Ze zorgde ervoor omdat er een show was. Daarna waren ze niet meer van nut, want er moest een nieuwe uitdaging komen voor oma. Dus ja, het woord is afgedankt. Want oma moest nieuwe honden hebben en er was dan geen plaats meer voor de oude.

Honden mogen van mij zich voortplanten bij werkelijke hondenliefhebbers. Dat is iemand die honden fokt voor shows en ze daarna afdankt zodat ze verder kan met d'r hobby niet. Eigenlijk vind ik een broodfokker zoals TO veel minder erg dan je oma.
Weet je wat trouwens afgedankte dieren zijn?? Het vlees op je bord, de leer van je bank/schoenen en het bont in jassen.. Dat zijn afgedankte dieren. De milleniumwetten zegen dat elk wezen recht heeft op eten, onderdak, pijn vrij waar mogelijk en niet in een onhagelijke psychische situatie.. Nou dat waren de honden van mijn oma en de honden van to! Afgedankt pff ga je schamen..
Naar dierenarts. Je hebt daar ook behandelingen voor. Je teef is nog veel te jong. En hoe dom ben je om wen intacte reu in de buurt van je teef te laten. Dan kan je wachten op ellende
quote:Medina schreef op vrijdag 22 november 2013 21:03 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "hond ongewenst gedekt."" class="messagelink">masque schreef op 22 november 2013 @ 21:00</a>:</b>

[...]

Whahaha afgedankt?? Ik kende niemand die ooit beter voor haar honden zorgden (en ook de mensen om haar heen. De honden werden op handen gedragen... En zoals jij het nu zegt mag geen enkele hond zich ooit nog voortplanten.. Ik vind jou zgn. Koekkoek..</div></blockquote>

Ze zorgde ervoor omdat er een show was. Daarna waren ze niet meer van nut, want er moest een nieuwe uitdaging komen voor oma. Dus ja, het woord is afgedankt. Want oma moest nieuwe honden hebben en er was dan geen plaats meer voor de oude.

Honden mogen van mij zich voortplanten bij werkelijke hondenliefhebbers. Dat is iemand die honden fokt voor shows en ze daarna afdankt zodat ze verder kan met d'r hobby niet. Eigenlijk vind ik een broodfokker zoals TO veel minder erg dan je oma. Onzin, ze werden geruild met andere om inteelt te voorkomen.. Je weet niet waar je over praat. De laatste honden toen mijn oma stopte heeft ze gehouden tot ze van ouderdom niet meer konden (de honden he mijn oma is nog goed).
wat is het probleem om de dracht eraf te spuiten, kan me niet voorstellen dat dit meer dan 5 50 moet kosten.

Daarbij maak je een denkfout wat betreft inteelt

je zegt zelf een hond met stamboom, en die te laten dekken door een reu zonder stamboom.

In theorie kunnen deze beide dieren dus dezelfde vader hebben echter is de reu niet in een stamboek opgenomen of was de moeder van reu of vader van ander ras.

Maar verwantschap kan 25% zijn, en de verwantschap mag niet groter dan 3% zijn
Waarom zou een hond te jong zijn? ( heb er geen verstand van, dus een oprechte vraag ) Als ze vruchtbaar is dan is ze toch oud genoeg?
Whahhaa een broodfokker die beter zou zijn dan een liefhebben whahaha met honden in kooien, zonder entingen en artsen, in hun eigen vuil. Ben jij wel helemaal in oorden? Ze hadden voor jou ook even moeten wisselen om inteelt te voorkomen..
Als jij een hond met stamboom wil fokken ga je niet kruisen. Volgens mij ben je verkeerd bezig. En heb je geen verstand van zaken. Een rasvereniging zal je berisipen ivm leeftijd teef. Maar ik vermoed zomaar dat je niet bent aangesloten. Sufferd ! En arme teef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven