hond ongewenst gedekt.

22-11-2013 20:00 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hadden alles zo goed doordacht, een stamboom hond en een niet stamboom hond i.v.m. het percentage inteelt, lang gezocht naar een passend karakter, gezondheid checks gedaan gewacht op de juiste leeftijden en dan....

We zijn al een lange tijd bezig met een nestje voor te bereiden hebben 2 honden en toen werd onze reu vorige week gegrepen door een vreemde reu, flink gewond en gehecht. Aan de antibiotica en pijnstillers, word een dag later onze teef loops. We hadden besloten nog een maal te wachten (ze is nu 18 maand) en dan de dekking door te laten gaan. Er zijn al gegadigden en alles was doordacht.

Maar doordat onze reu flink gewond was konden we hem niet naar zijn vaste oppas brengen en onze teef wegbrengen was ook geen optie aangezien de oppas ook een reu heeft. Onze reu moest weer op kracht komen en we houden ze gescheiden tot mijn schoonmoeder vanmiddag besloot eten te brengen toen we er niet waren en ze dacht dat 1 van beiden zich had opgesloten in de bijkeuken. Ze heeft zonder nadenken de honden los in de woonkamer gelaten terwijl ze op ons wachtte. Je raad het al teef gedekt (Zit nu op dag 10). Mijn schoonmoeder is al zeker een jaar niet ongevraagd in onze woning geweest en ze wou ons kennelijk verassen. Ik kan er lang of kort over zijn ,maar voel me flink naar en weet nu niet wat de doen. De dierenarts zegt dat de pijnstillers en antibiotica bij de reu geen probleem zijn , maar ik weet het niet.

Het was gewoon nu niet gepland vond het beter als de teef rond de 25 maanden was bij dekking.

Nu is de mogelijkheid een prik van 171,- of de pups laten komen.

Wie kan me advies geven. Voel me schuldig en weet het echt niet.
In orde natuurlijk.. Kreeg ff een vlaag van verstandsverbijstering door de post..
quote:masque schreef op 22 november 2013 @ 21:05:

Weet je wat trouwens afgedankte dieren zijn?? Het vlees op je bord, de leer van je bank/schoenen en het bont in jassen..

En de honden van je oma.

Honden fokken voor shows, sick gewoon.
quote:masque schreef op 22 november 2013 @ 21:09:

Whahhaa een broodfokker die beter zou zijn dan een liefhebben whahaha met honden in kooien, zonder entingen en artsen, in hun eigen vuil. Ben jij wel helemaal in oorden?

Of ik 'in oorden' ben? Je doet me denken aan een Spanjaard (geen compliment).

quote:masque schreef op 22 november 2013 @ 21:09:

Ze hadden voor jou ook even moeten wisselen om inteelt te voorkomen..Of beter nog: je oma.
quote:Medina schreef op 22 november 2013 @ 21:12:

[...]

Honden fokken voor shows, sick gewoon. Wat een onzin, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Medina schreef op vrijdag 22 november 2013 21:12 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "hond ongewenst gedekt."" class="messagelink">masque schreef op 22 november 2013 @ 21:05</a>:</b>

Weet je wat trouwens afgedankte dieren zijn?? Het vlees op je bord, de leer van je bank/schoenen en het bont in jassen.. </div></blockquote>

En de honden van je oma.

Honden fokken voor shows, sick gewoon. Jaa was idd alleen voor show... Ik vind jou kortzichtigheid sick.. En hypocriet!! Bah! Ben redelijk klaar met op jou reageren en ga to's topic niet verder vervuilen.. Met je provocatie..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 november 2013 @ 21:16:

[...]

Wat een onzin, zeg.Vind ik niet. Hoezo is fokken een hobby?
quote:masque schreef op 22 november 2013 @ 21:17:

[...]

Jaa was idd alleen voor show... Ik vind jou kortzichtigheid sick.. En hypocriet!! Bah! Ben redelijk klaar met op jou reageren en ga to's topic niet verder vervuilen.. Met je provocatie..Gelukkig maar. Dan is alles 'in oorden'.
quote:Medina schreef op vrijdag 22 november 2013 21:21 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "hond ongewenst gedekt."" class="messagelink">masque schreef op 22 november 2013 @ 21:17</a>:</b>

[...]

Jaa was idd alleen voor show... Ik vind jou kortzichtigheid sick.. En hypocriet!! Bah! Ben redelijk klaar met op jou reageren en ga to's topic niet verder vervuilen.. Met je provocatie..</div></blockquote>Gelukkig maar. Dan is alles 'in oorden'. Dat heb ik toch al verbeterd zeikerd.. Kon je het niet bijhouden??
quote:Medina schreef op 22 november 2013 @ 21:21:

[...]

Vind ik niet. Hoezo is fokken een hobby?

Wat de een heeft met postzegelverzamelen heeft de ander met het zoeken naar de juiste pa voor een o-zo-lief-en-mooi nestje.

Ik heb met zo veel dingen niks, maar daarom is het nog niet schadelijk, zielig of illegaal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
18 maanden en een klein ras, teef niet aan medicijnen = niet druk maken en gaan genieten van wat komen gaat.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 november 2013 @ 21:29:

[...]

Wat de een heeft met postzegelverzamelen heeft de ander met het zoeken naar de juiste pa voor een o-zo-lief-en-mooi nestje.

Ik heb met zo veel dingen niks, maar daarom is het nog niet schadelijk, zielig of illegaal.Het gaat hier om het fokken van dieren voor shows, niet om een lief nestje te krijgen, maar mooie showhonden. En het is zeker niet illegaal (heb ik dat ergens beweerd?), maar dat maakt het niet minder achterlijk. Ik had een keer de pech om bij een dierenshow aanwezig te moeten zijn vanwege een afspraak met een zakenrelatie die daar was. En omdat ik eerst ook dacht dat het wel meeviel, ben ik even gaan kijken, maar het was heel triest zoals er met die dieren omgegaan wordt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 november 2013 @ 21:09:

Waarom zou een hond te jong zijn? ( heb er geen verstand van, dus een oprechte vraag ) Als ze vruchtbaar is dan is ze toch oud genoeg?

Ook ik heb er geen verstand van, maar misschien net als bij mensen?

Ik had vanaf mijn 12e in principe ook bezwangerd kunnen worden, maar goed is het voor een jong lichaam/lichaam in ontwikkeling uiteindelijk niet.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:Medina schreef op vrijdag 22 november 2013 21:40 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="blijfgewoonbianca in "hond ongewenst gedekt."" class="messagelink">blijfgewoonbianca schreef op 22 november 2013 @ 21:29</a>:</b>

[...]

Ik heb met zo veel dingen niks, maar daarom is het nog niet schadelijk, zielig of illegaal.</div></blockquote>Het gaat hier om het fokken van dieren voor shows, niet om een lief nestje te krijgen, maar mooie showhonden. En het is zeker niet illegaal (heb ik dat ergens beweerd?), maar dat maakt het niet minder achterlijk. Ik had een keer de pech om bij een dierenshow aanwezig te moeten zijn vanwege een afspraak met een zakenrelatie die daar was. En omdat ik eerst ook dacht dat het wel meeviel, ben ik even gaan kijken, maar het was heel triest zoals er met die dieren omgegaan wordt. Ppff wat ben jij vermoeiend zeg.. De ene show hoeft de andere niet te zijn plus ik spreek over 20 jr geleden.. Maar aangezien jij de waarheid in pacht hebt.. Hoe gingen ze dan met dieren om?? Wat was de dierenmishandeling?? (Ps ik hoop dat je deze post niet mist..)
quote:masque schreef op 22 november 2013 @ 21:23:

[...]

Dat heb ik toch al verbeterd zeikerd.. Kon je het niet bijhouden??Je hebt het pas verbeterd nadat je er door mij op werd aangesproken. Maar nu is het wel in oorden hoor.
Nee hoor 21:11 verbeterd jouwe was om 21:15.. Lesje klokkijken?
quote:masque schreef op vrijdag 22 november 2013 21:49 Nee hoor 21:11 verbeterd jouwe was om 21:15.. Lesje klokkijken?Je kon het dus idd niet bijhouden hahaha
quote:masque schreef op 22 november 2013 @ 21:46:

[...]

Hoe gingen ze dan met dieren om?? Wat was de dierenmishandeling?? (Ps ik hoop dat je deze post niet mist..)Honden die urenlang moesten wachten op hun beurt in veel te kleine kooitjes, zonder eten en zonder drinken, in de hitte. Honden die niet werden uitgelaten. En ik moest denken aan de hond van een vriendin die de hele dag kan en mag spelen, nooit tentoon wordt gesteld en gewoon lekker een hond (voor zover mogelijk) mag zijn en lekker mag ravotten in de modder en in zee.
quote:Medina schreef op vrijdag 22 november 2013 21:51 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "hond ongewenst gedekt."" class="messagelink">masque schreef op 22 november 2013 @ 21:46</a>:</b>

[...]

Hoe gingen ze dan met dieren om?? Wat was de dierenmishandeling?? (Ps ik hoop dat je deze post niet mist..)</div></blockquote>Honden die urenlang moesten wachten op hun beurt in veel te kleine kooitjes, zonder eten en zonder drinken, in de hitte. Honden die niet werden uitgelaten. En ik moest denken aan de hond van een vriendin die de hele dag kan en mag spelen, nooit tentoon wordt gesteld en gewoon lekker een hond (voor zover mogelijk) mag zijn en lekker mag ravotten in de modder en in zee. Zo was het bij jou, zo was het niet bij ons.. Mompelt iets over generaliseren enz..
quote:masque schreef op 22 november 2013 @ 21:49:

Nee hoor 21:11 verbeterd jouwe was om 21:15.. Lesje klokkijken?Ik geloof het wel hoor, ik schreef toch al dat het in oorden was.
Showen is niet zielig ..ik show ook soms met mijn hond binnen mijn eigen rasvereniging en daar zie ik niets raars. Op de hele grote shows zijn er wel fokkers waarvan ik zeg mwah dan kan anders maar slecht voor hun dieren ? Nee ..

Hoe dan ook.. To is géén goede fokker , anders zou je niet op deze manier te werk gaan en deze risico s lopen ..
quote:Medina schreef op vrijdag 22 november 2013 21:51 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "hond ongewenst gedekt."" class="messagelink">masque schreef op 22 november 2013 @ 21:46</a>:</b>

[...]

Hoe gingen ze dan met dieren om?? Wat was de dierenmishandeling?? (Ps ik hoop dat je deze post niet mist..)</div></blockquote>Honden die urenlang moesten wachten op hun beurt in veel te kleine kooitjes, zonder eten en zonder drinken, in de hitte. Honden die niet werden uitgelaten. En ik moest denken aan de hond van een vriendin die de hele dag kan en mag spelen, nooit tentoon wordt gesteld en gewoon lekker een hond (voor zover mogelijk) mag zijn en lekker mag ravotten in de modder en in zee.

Als 1 dierenarts niet goed behandeld zijn alles dierenartsen dan slecht?? Als 1 man zijn hond niet voert zijn alle mannen dan slecht?? Als 1 bijeenkomst op roept tot haat zijn alle bijeenkomsten dan slecht?

En Medina zeg eens, wat heb je aan die dierenmishandeling gedaan?? Mijn oma en ik hadden zeker weten opgetreden, en wat deed jij??
quote:masque schreef op 22 november 2013 @ 21:52:

[...]

Zo was het bij jou, zo was het niet bij ons.. Mompelt iets over generaliseren enz..Precies .. Op de shows waar ik kom heb je idd kennels waar je hond in kan.. Waar iedere eigenaar gewoon drinkwater bij zich heeft , waar de hond alleen maar in de zon zit omdat de eigenaar geen parasol bij zich heeft .. En dat komt njet vaak voor hoor.. En nee,, de honden kunnen niet los op een show , dat lijkt me logisch ..
quote:Medina schreef op 22 november 2013 @ 20:57:

[...]

Waarom is een hobbyfokker zoveel minder erg dan een broodfokker? Zoals masque schrijft: haar oma fokte honden voor de show en ze werden verkocht/afgedankt aan andere zgn. 'liefhebbers' en daarna fokte ze weer nieuwe. Gewoon omdat oma dat leuk vindt. Dat is ook een broodfokker.quote:Medina schreef op 22 november 2013 @ 20:57:

[...]

De klapper is wel dat ze schrijft 'liefhebbers'. Alsof het werkelijk om liefhebbers gaat. Als je van dieren houdt, sol je er niet mee. Dieren zijn er niet om te gebruiken voor shows en circussen en andere ongein.

Ze heeft mensen die haar honden leuk vinden en speciaal van die honden pups wil.

ik ga er vanuit dat ze het hierbij gaat laten.
Ik heb ook geen verstand van honden, maar bestaat er geen anticonceptie/pil voor die beesten? Dan zou je dit probleem niet hebben gehad.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:masque schreef op 22 november 2013 @ 21:52:

[...]

Zo was het bij jou, zo was het niet bij ons.. Mompelt iets over generaliseren enz..

Waar dieren gezien worden als waren, als goederen, als iets voor de show, als iets om tentoon te stellen, komen dit soort dingen voor. Het gaat om de show, het gaat om het plezier dat mensen ervaren bij hun hobby, het gaat niet om het plezier van het dier. Een dier wil gewoon liefde. En eten.

En ik geloof er niks van dat die dieren zoals het bij jou was niet heel lang moesten wachten op hun beurt om te worden geshowd, want vaak is er een wachtrij. Dieren moeten lekker kunnen lopen, lekker kunnen spelen en zoveel mogelijk dier kunnen zijn, is mijn mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven