Hond uit Iran halen
woensdag 10 juli 2013 om 15:19
Een lastige situatie. Ik ben bevriend met een Iraanse jongen. Nu is het zo dat zijn partner binnenkort ook naar Nederland mag komen in het kader van gezinshereniging. Heel goed nieuws!
Maar zij hebben een hond waar ze vreselijk aan verknocht zijn. Ze kennen verder niemand in Iran die de verzorging van de hond op zich wil of kan nemen. Zoiets als een asiel kennen ze in Iran amper.
En natuurlijk hebben ze het liefst de hond mee naar Nederland.
Maar de quarantaine-eisen zijn nogal streng (Drie maanden en vaak zelfs nog langer) en ook nog eens verschrikkelijk duur (20 euro per dag).
Iemand tips of ervaring? Misschien proberen via Duitsland ofzo?
Maar zij hebben een hond waar ze vreselijk aan verknocht zijn. Ze kennen verder niemand in Iran die de verzorging van de hond op zich wil of kan nemen. Zoiets als een asiel kennen ze in Iran amper.
En natuurlijk hebben ze het liefst de hond mee naar Nederland.
Maar de quarantaine-eisen zijn nogal streng (Drie maanden en vaak zelfs nog langer) en ook nog eens verschrikkelijk duur (20 euro per dag).
Iemand tips of ervaring? Misschien proberen via Duitsland ofzo?
Here I am - now what are your other two wishes...
woensdag 10 juli 2013 om 15:26
quote:capricorn schreef op 10 juli 2013 @ 15:24:
Het zal toch niet voor niks zijn dat de quarantaine regels zo streng zijn...
Als ik heel erg verknocht aan mijn hond zou zijn, zou ik die 20 euro per dag voor de komende paar maanden in mijn uitgavenpatroon incalculeren.
Dat komt neer op 1800 E. voor de 3 maanden.
Dat moeten de mensen ook maar hebben.
Het zal toch niet voor niks zijn dat de quarantaine regels zo streng zijn...
Als ik heel erg verknocht aan mijn hond zou zijn, zou ik die 20 euro per dag voor de komende paar maanden in mijn uitgavenpatroon incalculeren.
Dat komt neer op 1800 E. voor de 3 maanden.
Dat moeten de mensen ook maar hebben.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
woensdag 10 juli 2013 om 15:27
Er zijn organisaties die zich bezighouden met (asiel-)dieren in andere landen met als doel ze te herplaatsen. Veel van die dieren komen naar Nederland of België. Ik ken zo geen organisatie die dat voor Iran doet, maar wellicht dat ACE (richt zich op Spanje) of Mirtos (Griekenland en Egypte) wel een organisatie weten in Iran of kunnen adviseren hoe de hond naar Nederland kan komen.
Ik snap dat de hond niet herplaatst hoeft te worden maar qua vervoer en voorwaarden weten dergelijke organisaties wel de weg.
Ik snap dat de hond niet herplaatst hoeft te worden maar qua vervoer en voorwaarden weten dergelijke organisaties wel de weg.
woensdag 10 juli 2013 om 15:31
Ze vluchten vanwegen geaardheid. De man die hier al is heeft een paar weken geleden asiel aangevraagd. Zijn partner heeft toestemming om te komen, en wil de hond dus meenemen.
Achterlaten in Iran betekent dat hij een straathond gaat worden. Hond is 9 jaar. Het is een boomertje (zo van de foto's te zien).
Achterlaten in Iran betekent dat hij een straathond gaat worden. Hond is 9 jaar. Het is een boomertje (zo van de foto's te zien).
woensdag 10 juli 2013 om 15:35
Gevolg van de keuzes die je maakt het lijkt mij sterk dat er in heel Iran niemand is die voor de hond wil zorgen, en anders zou hij hem in moeten laten slapen, dan wordt het geen straathond, je kunt als asielzoeker niet verwachten dat de kosten van de quarantaine ook nog betaald wordt door het land waar je wordt opgenomen, zij betalen immers al je kosten al van woonruimte tot uitkering en die regels van quarantaine zijn er niet voor niets.
woensdag 10 juli 2013 om 15:36
quote:capricorn schreef op 10 juli 2013 @ 15:33:
En van de 50 euro per week kunnen ze wel de verzorging van de hond betalen hier?Binnen een half jaar krijgen ze een huis (en iets meer uitkering) en tot die tijd kan en wil ik de hond voor ze opvangen. Op het AZC mogen geen honden.
En van de 50 euro per week kunnen ze wel de verzorging van de hond betalen hier?Binnen een half jaar krijgen ze een huis (en iets meer uitkering) en tot die tijd kan en wil ik de hond voor ze opvangen. Op het AZC mogen geen honden.
woensdag 10 juli 2013 om 15:37
quote:Chartreuse schreef op 10 juli 2013 @ 15:27:
Er zijn organisaties die zich bezighouden met (asiel-)dieren in andere landen met als doel ze te herplaatsen. Veel van die dieren komen naar Nederland of België. Ik ken zo geen organisatie die dat voor Iran doet, maar wellicht dat ACE (richt zich op Spanje) of Mirtos (Griekenland en Egypte) wel een organisatie weten in Iran of kunnen adviseren hoe de hond naar Nederland kan komen.
Ik snap dat de hond niet herplaatst hoeft te worden maar qua vervoer en voorwaarden weten dergelijke organisaties wel de weg.Ik ga later vanmiddag gelijk even contact opnemen! Wat een goed idee. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht.
Ik snap dat de hond niet herplaatst hoeft te worden maar qua vervoer en voorwaarden weten dergelijke organisaties wel de weg.Ik ga later vanmiddag gelijk even contact opnemen! Wat een goed idee. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht.
woensdag 10 juli 2013 om 15:40
quote:capricorn schreef op 10 juli 2013 @ 15:38:
Wat een razendsnelle asielprocedure...
En als ze dat huis eenmaal hebben gekregen, en de uitkering hebben gekregen, en de hond wordt ziek ofzo? Het blijft een dure hobby voor iemand met een uitkering.Ik neem toch aan dat ze gaan werken/ En dat degene die al in Nederland is, en dus al een status heeft blijkbaar, minstens een baan heeft?
Wat een razendsnelle asielprocedure...
En als ze dat huis eenmaal hebben gekregen, en de uitkering hebben gekregen, en de hond wordt ziek ofzo? Het blijft een dure hobby voor iemand met een uitkering.Ik neem toch aan dat ze gaan werken/ En dat degene die al in Nederland is, en dus al een status heeft blijkbaar, minstens een baan heeft?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 10 juli 2013 om 15:43
woensdag 10 juli 2013 om 15:51
quote:Houston77007 schreef op 10 juli 2013 @ 15:49:
[...]
Lezen is ook een vak. Jij weet wat ze met homoseksuelen doen in Iran?
Geen tips verder.En dan moeten ze hélemaal naar de andere kant van de wereld naar Nederland, want dichterbij zijn geen landen waar ze terecht kunnen? Tja, logisch, als ik uit Nederland zou moeten vluchten, zou ik ook eerder aan India of Panama denken dan aan Frankrijk of Engeland...
[...]
Lezen is ook een vak. Jij weet wat ze met homoseksuelen doen in Iran?
Geen tips verder.En dan moeten ze hélemaal naar de andere kant van de wereld naar Nederland, want dichterbij zijn geen landen waar ze terecht kunnen? Tja, logisch, als ik uit Nederland zou moeten vluchten, zou ik ook eerder aan India of Panama denken dan aan Frankrijk of Engeland...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 10 juli 2013 om 15:52