Hond uit Iran halen

10-07-2013 15:19 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een lastige situatie. Ik ben bevriend met een Iraanse jongen. Nu is het zo dat zijn partner binnenkort ook naar Nederland mag komen in het kader van gezinshereniging. Heel goed nieuws!

Maar zij hebben een hond waar ze vreselijk aan verknocht zijn. Ze kennen verder niemand in Iran die de verzorging van de hond op zich wil of kan nemen. Zoiets als een asiel kennen ze in Iran amper.

En natuurlijk hebben ze het liefst de hond mee naar Nederland.

Maar de quarantaine-eisen zijn nogal streng (Drie maanden en vaak zelfs nog langer) en ook nog eens verschrikkelijk duur (20 euro per dag).

Iemand tips of ervaring? Misschien proberen via Duitsland ofzo?
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:luni schreef op 10 juli 2013 @ 16:33:

[...]

Nou, het is blijkbaar nog steeds erg makkelijk om Nederland in te komen.

Was dat niet nieuw beleid?? Om duidelijker en sneller te procederen, zodat zowel "acceptatie" als "weigering" vlotter gaan? Dan is het dus niet makkelijker om in nederland te komen, maar je hebt gewoon sneller duidelijkheid.

Oh en sterkte trouwens, voor de mannen.. Ik begrijp volkomen dat et hartverscheurend moet zijn om je hondje achter te laten..
quote:saaaaar81 schreef op 10 juli 2013 @ 17:35:

[...]

Ik noem dat prioriteiten stellen.

Ik zou mijn hond NOOIT NOOIT NOOIT achterlaten! En dat zou mijn prioriteit zijn!

Hoe zit het met de naburige landen die grenzen aan Iran? Kunnen ze niet met de auto naar Turkije reizen met de hond en dan vervolgens van daar uit met de hond naar Nederland vliegen?

De hond moet trouwens wel rabiës geënt zijn!

ga eens informeren op het buitenlandse honden forum.

Hond daar achter laten als zwerfhond is een no go. Dan nog liever laten inslapen. Maar er moet wel een mogelijkheid zijn om hem mee te nemen.
Wat een ellende..

Om asiel te moeten vragen voor geaardheid en voor het achterlaten van een hond..

Wens ze sterkte!
Iran heeft wel een opvang voor bijvoorbeeld zwerfhonden, ik hoop dat de hond over kan komen wat er was destijds ook een strenge regel opgesteld in Iran voor honden en hondbezitters.

Misschien kun je het aan een dierenarts hier vragen, zij zijn oa. ook op de hoogte welke regels er allemaal zijn wanneer je je hond naar het buitenland meeneemt -dus wie weet ook andersom-, zoals de vaccinaties, bewijzen dat de hond zoveel dagen in je bezit is etc. Naar sommige landen buiten Europa mag je ook niet zomaar je hond meenemen, daar moet soms 30 dagen of meer tussen zitten. Wel gek is dat wanneer je je hond mee wilt nemen naar landen zoals Irak of Iran dat ze alleen een inenting voor hondsdolheid vragen en verder niets. Maar goed, het is dus nu de vraag hoe je de hond uit Iran krijgt.

Google anders even op Dog shelter Iran of Iranian Stray dogs, wie weet kunnen deze mensen je ook nog helpen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het jullie gaat lukken met de Perzische hond
Misschien is er een mogelijkheid om over land te reizen? Ik ken mensen die vanuit Turkije met de auto hebben gereisd vanwege hun hond. Wel omslachtig maar wellicht een optie.

Succes in ieder geval! Ik hoop van harte dat het lukt.
En als de hond niet mee kan, dan moet de geliefde maar wachten.

Een kennis van me heeft de natuurlijke dood van zijn hond afgewacht voordat hij zijn emigratieplannen uitvoerde.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik reageer niet gauw fel op iets maar kan het niet laten. Bah wat een nare reacties staan er hier tussen. Deze mensen zijn vluchteling. De reden waarom ze vluchten hoef ik niet te weten, 't is erg genoeg dat er gevlucht moet worden.

Wij zijn 10 jaar geleden geëmigreerd naar Canada, veel mensen vragen ons of we geëmigreerd zijn om de buitenlanders situatie in NL, NEE dus, wij zijn juist geëmigreerd om de NL'ers en hun hardheid, hun oordelen altijd klaar zonder dat ze weten waar het om gaat.

De vraag ging over een hond van 9!!! En een hond kan heel goed een heel belangrijk deel van je leven, je gezin zijn. Wij hebben onze teckel van destijds 3 ook meegenomen, hij hoort bij ons.

Ik snap soms wel hoe mensen zo hard zijn geworden, maar kan en wil niet begrijpen dat onze medemenselijkheid zo in het geding is.

Verdrietig wordt ik hiervan. En dus klim ik toch maar eens in het toetsenbord, vlak voordat ik naar mijn bed ga. Ik heb jaren met asielzoekers gewerkt en heb veel respect voor deze mensen. Tuurlijk zitten er ook tussen de asielzoekers goede en kwade. Maar het zijn Mensen, net als iedereen hier.
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 11 juli 2013 @ 05:16:

Ik reageer niet gauw fel op iets maar kan het niet laten. Bah wat een nare reacties staan er hier tussen. Deze mensen zijn vluchteling. De reden waarom ze vluchten hoef ik niet te weten, 't is erg genoeg dat er gevlucht moet worden.

Wij zijn 10 jaar geleden geëmigreerd naar Canada, veel mensen vragen ons of we geëmigreerd zijn om de buitenlanders situatie in NL, NEE dus, wij zijn juist geëmigreerd om de NL'ers en hun hardheid, hun oordelen altijd klaar zonder dat ze weten waar het om gaat.

De vraag ging over een hond van 9!!! En een hond kan heel goed een heel belangrijk deel van je leven, je gezin zijn. Wij hebben onze teckel van destijds 3 ook meegenomen, hij hoort bij ons.

Ik snap soms wel hoe mensen zo hard zijn geworden, maar kan en wil niet begrijpen dat onze medemenselijkheid zo in het geding is.

Verdrietig wordt ik hiervan. En dus klim ik toch maar eens in het toetsenbord, vlak voordat ik naar mijn bed ga. Ik heb jaren met asielzoekers gewerkt en heb veel respect voor deze mensen. Tuurlijk zitten er ook tussen de asielzoekers goede en kwade. Maar het zijn Mensen, net als iedereen hier.En toch is het helaas waar. Kijk alleen maar hier op 'Actueel'. De haat tegen buitenlanders druipt er soms van af
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 11 juli 2013 @ 05:16:

Verdrietig wordt ik hiervan. En dus klim ik toch maar eens in het toetsenbord, vlak voordat ik naar mijn bed ga. Ik heb jaren met asielzoekers gewerkt en heb veel respect voor deze mensen. Tuurlijk zitten er ook tussen de asielzoekers goede en kwade. Maar het zijn Mensen, net als iedereen hier.

Amen to you!

Door de recessie zijn heel veel Nederlanders zich harder gaan opstellen. Dat merk ik online, maar ook in gesprekken met medemensen. "Eigen volk eerst!" is de spirit. Compassie is er bijna niet meer als men het zelf slecht heeft. "Ik heb het ook slecht." hoor je dan. Wat mij betreft veelal een drogargument. Soms heb ik het financieel niet breed, maar ik schroom er niet voor om iemand te helpen die het slechter dan mij heeft.

Ik heb ook gewerkt met asielzoekers en tuurlijk zitten er een aantal gelukszoekers tussen, maar de meeste mensen die hier komen laten vaak huis, haard, kinderen etc. achter omdat de omstandigheden in eigen land hartstikke schrijnend zijn. Veel van die mensen willen vaak terug naar hen eigen land, maar ook zij weten dat de omstandigheden er niet naar zijn. En zo blijven ze dus hier in dit land, ontaard en waar door sommigen met minachting naar hen wordt gekeken. Geen gezond denkend mens die zich hier vrijwillig voor opgeeft.

Voor veel mensen is een een ding, maar als je zelf jarenlang een hond hebt gehad dan begrijp je dat het voor de meeste mensen onderdeel uitmaakt van hen gezin. In dit geval gaat het om twee homoseksuelen. Zij kunnen al moeilijker/ nooit kinderen krijgen en voor hen betekent een hond vaak nog veel meer dan voor een ander. Het maakt het gezinsbeeld compleet. Iemand ooit gehoord van het 'recht op family life'
No love without lost
quote:vrouw2punt0 schreef op 11 juli 2013 @ 06:59:

Door de recessie zijn heel veel Nederlanders zich harder gaan opstellen. Dat merk ik online, maar ook in gesprekken met medemensen. "Eigen volk eerst!" is de spirit.

Aanvulling: eigen gezond volk eerst. Er is ook steeds minder compassie voor mensen met een ziekte of handicap, die kosten teveel geld.

TO, ik heb verder geen tips. Ik hoop dat het lukt om het hondje mee te nemen. Ik kan me echter ook wel aansluiten bij Saar, dat als je leven in gevaar is, een hond niet je eerste prioriteit is. Kun je je vraag niet stellen bij WSPN ofzo, misschien hebben zij er wel ideeën over.
Grief is just love with nowhere to go
Ik vind 't ook belachelijk dat dat allemaal maar naar Nederland moet komen en hier gelijk 'n woning en 'n uitkering krijgt. Nederland is overbevolkt en bijna failliet!

Ga lekker in Rusland wonen: ruimte genoeg. Daar hebben ze ook geen last van je als je daar als homo leeft, maar ja...daar zul je selfsupporting moeten zijn en komt niemand je met 'n zak geld binnenhalen.
quote:elninjoo schreef op 11 juli 2013 @ 07:44:

Ga lekker in Rusland wonen: ruimte genoeg. Daar hebben ze ook geen last van je als je daar als homo leeft Rusland is 1 van de meest homo onvriendelijke landen van Europa.
Grief is just love with nowhere to go
Ze moeten ook niet in de bewoonde wereld gaan wonen, maar ergens selfsupporting worden. Nauwelijks bevolkt gebied zat daar.
quote:elninjoo schreef op 11 juli 2013 @ 07:56:

Ze moeten ook niet in de bewoonde wereld gaan wonen, maar ergens selfsupporting worden. Nauwelijks bevolkt gebied zat daar.

Natuurlijk, alle homo's naar Siberië.

Waar heb ik toch eerder die haat tegen oa. homo's gehoord.
Ik hou van homo's, maar dat wil niet zeggen dat de halve wereld maar hier in Nederland moet komen terwijl er al geen geld en geen banen zijn voor Nederlanders...
En bedenk dat als homo's uit dat soort landen hier zo makkelijk toegelaten worden er ongetwijfeld een hoop mensen zich gaan voordoen als homo/lesbisch om zo 'n mealticket in NL te kunnen scoren.
quote:Eindeloos schreef op 10 juli 2013 @ 16:44:

Wat mij betreft mogen ze voor iedere homosexueel, uit Iran, een spoedprocedure opzetten.

Zolang de mensen daar nog opgeknoopt worden vanwege hun sexuele voorkeur, kan dat niet snel genoeg gaan.

+1

Ik ben van mening dat men zeker streng moet zijn met het toelaten van asielzoekers, maar ik vind dat in dit geval eigenlijk echt helemaal geen punt van discussie. Dat de procedure snel wordt afgehandeld vind ik iets zeer positiefs.

De gevallen waarbij mensen jarenlang in asielzoekerscentra zitten en nog niet eens mochten beginnen met werken, inburgeren en gezinshereniging moeten maar eens achter ons liggen.

Verder heb ik helaas ook geen tips. Lijkt me vreselijk om je hondje misschien achter te moeten laten/in te laten slapen, ook al weet je rationeel wel dat je prioriteiten moet stellen.
quote:elninjoo schreef op 11 juli 2013 @ 08:29:

Ik hou van homo's, maar dat wil niet zeggen dat de halve wereld maar hier in Nederland moet komen terwijl er al geen geld en geen banen zijn voor Nederlanders...

Jij houdt van homo's? Laat me niet lachten, jij houdt alleen van jezelf.

Je hebt een hekel aan alles en iedereen. Kinderen, mensen van (generaties terug) buitenlandse afkomst, mensen met katten, mensen met een (bijstands) uitkering ondanks dat je zelf een uitkering hebt, enz.

Je bent de grootste misantroop die ik ooit gehoord of gelezen hebt.
@Shamrock: Over de hond...

Ter info even hoe het bij mij ging met mijn hond uit Azie. google even op de invoer regels naar de EU. Volgens mij zijn die namelijk helemaal niet zo streng maar moet er middels een bloedtest bewezen worden dat de hond geen rabies heeft. Die test moet in Europa uitgevoerd worden, dus bloed daar afgenomen en dan opgestuurd naar lab in NL of bv Belgie. De uitslag krijg je na ongeveer 3 weken. Vanaf de datum van de test moeten ze nog 3 maanden in het land zelf verblijven, dus deze mensen zullen of langer moeten wachten met naar NL komen of toch tijdelijke opvang daar moeten regelen. (dit is zoals het bij mijn hond ging, geen idee of dat ook geldt voor Iran)
Die quarantaine regels in de op gaan volgens mij ook alleen op voor Engeland.
Update: Hond is gisteravond geland op Schiphol. Zijn papieren en documenten waren helemaal op orde. Hij mocht gelijk mee
Wat fijn voor die mensen!

Ik wens ze een veilige toekomst hier in NL!
En dit alles in 2 maanden tijd??

Bijzonder.
Goed om te lezen! Ik wens ze allemaal een veilige toekomst!
Ja in twee maanden tijd. De partner moest binnen dit termijn komen, anders verliep zijn toestemming voor gezinshereniging. De hond is getest op rabies.. En dat was in orde. Net als andere gezondheidsverklaringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven