Hond ziek en werken
maandag 19 augustus 2013 om 11:49
Mijn hondje van 3 jaar is al een aantal dagen van slag. Hij lijkt last te hebben van zijn rug. Ik ben vanochtend naar de dierenarts geweest en zij vermoedt of een verrekte spier of een hernia. Ik heb nu pijnstillers meegekregen en hij heeft een injectie gehad. Deze zou over ongeveer een halfuur moeten gaan werken.
Ik moest vanochtend werken om half tien. Ik heb gebeld en het verhaal uitgelegd naar kreeg het idee dat mijn leidinggevende mij maar half geloofde. Ik ben inmiddels thuis met de hof maar twijfel heel erg of ik nog wel moet gaan werken. Hij lijkt nog niet echt te reageren op de pijnstiller en ik moet werken tot half zeven.
Ik heb net een contract gekregen voor 24 uur. Deze week sta ik echter ingepland voor 36 uur. Ergens voel ik me verplicht om te gaan, ook omdat ik het idee heb dat ze me al niet geloofde en er al een mening over heeft, anderzijds vind ik het moeilijk m'n hond alleen te laten. Hij kan nauwelijks lopen en is gewoon heel erg suf.
Ik wil mijn baan niet kwijt maar zit nu echt i dubio. Op advies van de dierenarts moet ik de hond goed in de gaten houden en ik wil het niet op m'n geweten hebben als het slechter gaat en ik er niet ben.
Iemand een wijze raad? Ik doe werk waarbij mijn aan of afwezigheid niet zo belangrijk is dat ze niet zonder mij kunnen..
Ik moest vanochtend werken om half tien. Ik heb gebeld en het verhaal uitgelegd naar kreeg het idee dat mijn leidinggevende mij maar half geloofde. Ik ben inmiddels thuis met de hof maar twijfel heel erg of ik nog wel moet gaan werken. Hij lijkt nog niet echt te reageren op de pijnstiller en ik moet werken tot half zeven.
Ik heb net een contract gekregen voor 24 uur. Deze week sta ik echter ingepland voor 36 uur. Ergens voel ik me verplicht om te gaan, ook omdat ik het idee heb dat ze me al niet geloofde en er al een mening over heeft, anderzijds vind ik het moeilijk m'n hond alleen te laten. Hij kan nauwelijks lopen en is gewoon heel erg suf.
Ik wil mijn baan niet kwijt maar zit nu echt i dubio. Op advies van de dierenarts moet ik de hond goed in de gaten houden en ik wil het niet op m'n geweten hebben als het slechter gaat en ik er niet ben.
Iemand een wijze raad? Ik doe werk waarbij mijn aan of afwezigheid niet zo belangrijk is dat ze niet zonder mij kunnen..
maandag 19 augustus 2013 om 11:56
quote:nina1966 schreef op 19 augustus 2013 @ 11:53:
Ik had me idd gewoon ziek gemeld. Het is helaas niet anders maar thuisblijven voor een ander of een dier word gewoon niet makkelijk geaccepteerd.
En terecht.
Zou wat zijn als iedereen zich ziek meldt als er een scheet dwars zit bij de kanarie.
Waardeloze houding, ziekmelden. Ben dan eerlijk.
Ik had me idd gewoon ziek gemeld. Het is helaas niet anders maar thuisblijven voor een ander of een dier word gewoon niet makkelijk geaccepteerd.
En terecht.
Zou wat zijn als iedereen zich ziek meldt als er een scheet dwars zit bij de kanarie.
Waardeloze houding, ziekmelden. Ben dan eerlijk.
maandag 19 augustus 2013 om 11:57
Ik heb nog geen vrije dagen opgenomen omdat mijn contract pas vandaag ingaat. Ik was eerst vakantiekracht en dit contract is omgezet naar een jaarcontract. Eerlijkheid helpt ook niet blijkt wel weer.... Terwijl mijn leidinggevende zelf meerdere malen later/niet komt omdat ze ergens zijn moet.. Maar dat is een ander verhaal. Ik denk dat ik zo maar even bel en ze die uren (die tenslotte toch overuren zijn, die in tijd voor tijd worden uitgekeerd) maar moeten afschrijven.. Vrienden maak ik er niet mee maargoed. Punt is dat ik nu overuren 'spaar' omdat ik in oktober nog op vakantie ga voor twee weken. Omdat ik dan nog onvoldoende vakantiedagen heb heb ik het zo geregeld dat ik nu meer werk om die overuren dan te kunnen opnemen als tijd voor tijd. Ik moet voor 9 oktober dus 48 uur overwerken. Volgende week moet ik ook al twee dagen vrij omdat ik mijn scriptieverdediging heb en een afsluitend tentamen.. Daarom twijfel ik zo. Bang dat het me anders volgende week niet gaat lukken om vrij te krijgen. Maar volgens mij kunnen ze me niets maken als ik wel m'n 24 uur per week haal toch?
maandag 19 augustus 2013 om 12:01
Wat braaf allemaal hier. Ik heb me ook wel eens ziek gemeld hoor maar dan eigenlijk voor een andere reden. Pff ja einde van de wereld ik werk ook wel eens 16uur per dag terwijl ik maar voor 9uur betaald krijg. Meteen dat heilige gedoe.
Maar wat betreft je hondje, ik zou vrije dag opnemen en lekker bij je hondje blijven!!
Maar wat betreft je hondje, ik zou vrije dag opnemen en lekker bij je hondje blijven!!
.
maandag 19 augustus 2013 om 12:03
maandag 19 augustus 2013 om 12:06
quote:isa__88 schreef op 19 augustus 2013 @ 12:01:
Wat braaf allemaal hier. Ik heb me ook wel eens ziek gemeld hoor maar dan eigenlijk voor een andere reden. Pff ja einde van de wereld ik werk ook wel eens 16uur per dag terwijl ik maar voor 9uur betaald krijg. Meteen dat heilige gedoe.
Maar wat betreft je hondje, ik zou vrije dag opnemen en lekker bij je hondje blijven!!Precies! Overwerken is allemaal maar heel gewoon, wat niet uitbetaald wordt of gecompenseerd. Daarom zou ik me gewoon ziekmelden. En daar zou ik me dus absoluut niet schuldig over voelen. Omdat werkgevers meer nemen dan dat ze geven.
Maar wat betreft je hondje, ik zou vrije dag opnemen en lekker bij je hondje blijven!!Precies! Overwerken is allemaal maar heel gewoon, wat niet uitbetaald wordt of gecompenseerd. Daarom zou ik me gewoon ziekmelden. En daar zou ik me dus absoluut niet schuldig over voelen. Omdat werkgevers meer nemen dan dat ze geven.
maandag 19 augustus 2013 om 12:07
maandag 19 augustus 2013 om 12:08
quote:iones schreef op 19 augustus 2013 @ 12:06:
[...]
Precies! Overwerken is allemaal maar heel gewoon, wat niet uitbetaald wordt of gecompenseerd. Daarom zou ik me gewoon ziekmelden. En daar zou ik me dus absoluut niet schuldig over voelen. Omdat werkgevers meer nemen dan dat ze geven.
Lekker generaliserend.
Werknemers zijn ook allemaal van die luie eikels, toch?
[...]
Precies! Overwerken is allemaal maar heel gewoon, wat niet uitbetaald wordt of gecompenseerd. Daarom zou ik me gewoon ziekmelden. En daar zou ik me dus absoluut niet schuldig over voelen. Omdat werkgevers meer nemen dan dat ze geven.
Lekker generaliserend.
Werknemers zijn ook allemaal van die luie eikels, toch?