Hond ziek en werken

19-08-2013 11:49 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hondje van 3 jaar is al een aantal dagen van slag. Hij lijkt last te hebben van zijn rug. Ik ben vanochtend naar de dierenarts geweest en zij vermoedt of een verrekte spier of een hernia. Ik heb nu pijnstillers meegekregen en hij heeft een injectie gehad. Deze zou over ongeveer een halfuur moeten gaan werken.

Ik moest vanochtend werken om half tien. Ik heb gebeld en het verhaal uitgelegd naar kreeg het idee dat mijn leidinggevende mij maar half geloofde. Ik ben inmiddels thuis met de hof maar twijfel heel erg of ik nog wel moet gaan werken. Hij lijkt nog niet echt te reageren op de pijnstiller en ik moet werken tot half zeven.

Ik heb net een contract gekregen voor 24 uur. Deze week sta ik echter ingepland voor 36 uur. Ergens voel ik me verplicht om te gaan, ook omdat ik het idee heb dat ze me al niet geloofde en er al een mening over heeft, anderzijds vind ik het moeilijk m'n hond alleen te laten. Hij kan nauwelijks lopen en is gewoon heel erg suf.

Ik wil mijn baan niet kwijt maar zit nu echt i dubio. Op advies van de dierenarts moet ik de hond goed in de gaten houden en ik wil het niet op m'n geweten hebben als het slechter gaat en ik er niet ben.

Iemand een wijze raad? Ik doe werk waarbij mijn aan of afwezigheid niet zo belangrijk is dat ze niet zonder mij kunnen..
er is geen begrip voor zieke huisdieren en zorgverlof voor ouders en kinderen is al bijna niet mogelijk.

Ik had me ziek gemeld.

Eerlijkheid helpt jou en je hond niet.
Uiteraard bij je hond blijven. Kan je niet een paar vrije dagen opnemen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als ze het zonder jou ook redden neem je maar vakantie op in overleg met je LG zou ik zeggen.

Iones: ziekmelden
Ik had me idd gewoon ziek gemeld. Het is helaas niet anders maar thuisblijven voor een ander of een dier word gewoon niet makkelijk geaccepteerd.
Is thuiswerken een optie?
Is er niet iemand anders in je omgeving die vandaag even op je hond kan letten?
Jezelf ziek melden omdat je huisdier ziek is? Dat kun je toch niet maken.
Ik zou een paar vrije dagen opnemen in overleg met leiding gevende en in ieder geval bij de hond blijven. Heb eenzelfde situatie gehad met een zieke kat na vaccinaties, gelukkig had mijn LG wel begrip voor de situatie en kon ik een dag thuisblijven. Na een dag was katje weer ok.

Sterkte.
quote:iones schreef op 19 augustus 2013 @ 11:51:

Ik had me ziek gemeld.

Eerlijkheid helpt jou en je hond niet.Pardon ziek melden om een ziek kind of hond vind ik niet kunnen,je neemt maar een vrije dag en als dat echt echt echt niet gaat moet je maar regelen dat er iemand anders bij je hond blijft.
quote:nina1966 schreef op 19 augustus 2013 @ 11:53:

Ik had me idd gewoon ziek gemeld. Het is helaas niet anders maar thuisblijven voor een ander of een dier word gewoon niet makkelijk geaccepteerd.

En terecht.

Zou wat zijn als iedereen zich ziek meldt als er een scheet dwars zit bij de kanarie.

Waardeloze houding, ziekmelden. Ben dan eerlijk.
Gewoon vrij opnemen! Ziek kun je niet maken!
Ik heb nog geen vrije dagen opgenomen omdat mijn contract pas vandaag ingaat. Ik was eerst vakantiekracht en dit contract is omgezet naar een jaarcontract. Eerlijkheid helpt ook niet blijkt wel weer.... Terwijl mijn leidinggevende zelf meerdere malen later/niet komt omdat ze ergens zijn moet.. Maar dat is een ander verhaal. Ik denk dat ik zo maar even bel en ze die uren (die tenslotte toch overuren zijn, die in tijd voor tijd worden uitgekeerd) maar moeten afschrijven.. Vrienden maak ik er niet mee maargoed. Punt is dat ik nu overuren 'spaar' omdat ik in oktober nog op vakantie ga voor twee weken. Omdat ik dan nog onvoldoende vakantiedagen heb heb ik het zo geregeld dat ik nu meer werk om die overuren dan te kunnen opnemen als tijd voor tijd. Ik moet voor 9 oktober dus 48 uur overwerken. Volgende week moet ik ook al twee dagen vrij omdat ik mijn scriptieverdediging heb en een afsluitend tentamen.. Daarom twijfel ik zo. Bang dat het me anders volgende week niet gaat lukken om vrij te krijgen. Maar volgens mij kunnen ze me niets maken als ik wel m'n 24 uur per week haal toch?
Ziekmelden om bij ziek huisdier te zijn vind ik echt not done. Dat is gewoon oplichterij. Neem dan gewoon een vrije dag.
Ik heb mezelf niet ziek gemeld hoor. Heb rond half negen gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was. Ik zou daarna terugbellen en overleggen over hoe en wat.
Wat braaf allemaal hier. Ik heb me ook wel eens ziek gemeld hoor maar dan eigenlijk voor een andere reden. Pff ja einde van de wereld ik werk ook wel eens 16uur per dag terwijl ik maar voor 9uur betaald krijg. Meteen dat heilige gedoe.

Maar wat betreft je hondje, ik zou vrije dag opnemen en lekker bij je hondje blijven!!
.
quote:nessemeisje schreef op 19 augustus 2013 @ 11:58:

Ziekmelden om bij ziek huisdier te zijn vind ik echt not done. Dat is gewoon oplichterij. Neem dan gewoon een vrije dag.Je zal ze de kost geven die zich ziekmelden als het kind ziek is.
quote:feeks schreef op 19 augustus 2013 @ 12:03:

[...]

Je zal ze de kost geven die zich ziekmelden als het kind ziek is.Precies. Ik denk dat heel veel vrouwen zich wel eens ziekmelden omdat hun kind ziek is.
.
Je hebt een contract voor 24 uur. Dat geldt voor beide partijen he, je hoeft er dus maar 24 te werken.
quote:feeks schreef op 19 augustus 2013 @ 12:03:

[...]

Je zal ze de kost geven die zich ziekmelden als het kind ziek is.Vind ik ook not-done. Ook oplichterij.
quote:isa__88 schreef op 19 augustus 2013 @ 12:01:

Wat braaf allemaal hier. Ik heb me ook wel eens ziek gemeld hoor maar dan eigenlijk voor een andere reden. Pff ja einde van de wereld ik werk ook wel eens 16uur per dag terwijl ik maar voor 9uur betaald krijg. Meteen dat heilige gedoe.

Maar wat betreft je hondje, ik zou vrije dag opnemen en lekker bij je hondje blijven!!Precies! Overwerken is allemaal maar heel gewoon, wat niet uitbetaald wordt of gecompenseerd. Daarom zou ik me gewoon ziekmelden. En daar zou ik me dus absoluut niet schuldig over voelen. Omdat werkgevers meer nemen dan dat ze geven.
quote:isa__88 schreef op 19 augustus 2013 @ 12:04:

[...]

Precies. Ik denk dat heel veel vrouwen zich wel eens ziekmelden omdat hun kind ziek is.En die dat dan ook vol-ko-men logisch vinden: wie zorgt er anders voor de kids?

Eigen verantwoordelijkheid, weet je wel?
Ligt er een beetje aan wat er gebeurt als je niet op je werk bent. Gaat het bijv om de zorg dan vind ik dat je wel moet gaan en dan je hondje maar even bij iemand anders moet brengen.

Kan het werk dat je vandaag zou doen, net zo goed morgen, dan vrij nemen.
quote:iones schreef op 19 augustus 2013 @ 12:06:

[...]

Precies! Overwerken is allemaal maar heel gewoon, wat niet uitbetaald wordt of gecompenseerd. Daarom zou ik me gewoon ziekmelden. En daar zou ik me dus absoluut niet schuldig over voelen. Omdat werkgevers meer nemen dan dat ze geven.

Lekker generaliserend.

Werknemers zijn ook allemaal van die luie eikels, toch?
Heb je een bench? Bij een eventuele hernia is benchrust verstandig en ook de enige manier om de hond af en toe eventjes alleen te kunnen laten. Alhoewel ik me in deze situatie waarschijnlijk had ziekgemeld/vrije dag genomen/een oppas geregeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven