Hond

17-08-2012 08:06 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik moet het toch even kwijt want raak er de laatste tijd echt gestressd van. Alleer eerst ben een echte dierenvriend , dat moet gezegd . Maar de hond van mijn partner ( nu onze hond uiteraard hij had haar iets voor mij) is zo'n neuroot, ik word er niet goed van . Dit is altijd zo geweest hoor maar ik merk echt dat het op mijn zenuwen begint te werken. Ik heb zelf ook een hondje, die heb ik uitgekozen, en die is heel anders ...

En geloof me ik wandel me suf, zoek uitdagingen voor ze . Kleine is dan helemaal verzadigd en gaat gewoon relaxed slapen. Maar zij blijft maar doorgaan, en doorgaan. Zodra je opstaat hup , denken dat er actie is, spastisch doen. Je moet continu streng zijn, anders heb je geen leven. Als je bijv joviaal doet en vrolijk nou dan walst ze over je heen letterlijk. Ik word er echt gestoord van af en toe en vind het gewoon af en toe niet leuk meer.

Bijv laatst naar het bos , 3,5 uur zwemmen , fietsen, zoekspelletjes, en nog daarna thuis zooooooooooo druk en continu aandacht willen. Ik word er echt gestoord van en voel mij vaak meer een agent in huis... ook als ze naar buiten zijn geweest en aandacht hebben gehad alles derop en deraan, ik zit lekker met vriend tv te kijken en ze hoort lachen hup wil ze erbij, en geef je geen aandacht hup gaat ze voor de tv staan uitdagen , beest is bijna 5 , puberteit moet nu wel weg zijn dacht ik zo.

Hoe dan ook word er moedeloos van en ben het af en toe zat dat gedrag... alle tips zijn welkom!
Ohja al naar DA geweest, soort rustgevende dingen gekregen hielp echt geen ruk.Stopcontact verdampers, helpt ook geen ruk
quote:vlindervrij12345 schreef op 17 augustus 2012 @ 08:06:

Hallo allemaal.

Ik moet het toch even kwijt want raak er de laatste tijd echt gestressd van. Alleer eerst ben een echte dierenvriend , dat moet gezegd . Maar de hond van mijn partner ( nu onze hond uiteraard hij had haar iets voor mij) is zo'n neuroot, ik word er niet goed van . Dit is altijd zo geweest hoor maar ik merk echt dat het op mijn zenuwen begint te werken. Ik heb zelf ook een hondje, die heb ik uitgekozen, en die is heel anders ...

En geloof me ik wandel me suf, zoek uitdagingen voor ze . Kleine is dan helemaal verzadigd en gaat gewoon relaxed slapen. Maar zij blijft maar doorgaan, en doorgaan. Zodra je opstaat hup , denken dat er actie is, spastisch doen. Je moet continu streng zijn, anders heb je geen leven. Als je bijv joviaal doet en vrolijk nou dan walst ze over je heen letterlijk. Ik word er echt gestoord van af en toe en vind het gewoon af en toe niet leuk meer.

Bijv laatst naar het bos , 3,5 uur zwemmen , fietsen, zoekspelletjes, en nog daarna thuis zooooooooooo druk en continu aandacht willen. Ik word er echt gestoord van en voel mij vaak meer een agent in huis... ook als ze naar buiten zijn geweest en aandacht hebben gehad alles derop en deraan, ik zit lekker met vriend tv te kijken en ze hoort lachen hup wil ze erbij, en geef je geen aandacht hup gaat ze voor de tv staan uitdagen , beest is bijna 5 , puberteit moet nu wel weg zijn dacht ik zo.

Hoe dan ook word er moedeloos van en ben het af en toe zat dat gedrag... alle tips zijn welkom!Jemig zeg, volgens mij word die hond compleet gestressed van jou, je laat het zo goed voellen dat je het beestje eigenlijk gewoon niks vind.
Ohja... als je buiten zeg maar moe word , want uren buiten en zij wil dat je een stok gooit maar je doet dit niet, gaat ze eerst blaffen, rondjes lopen en piepen reageer je dan nog niet, wat ik uiteraard niet doe, en er zou dan een hond langs lopen grijpt ze die min of meer uit woede.
Negeren van haar gedrag al geprobeerd?

Als ze zo opdringerig doet,je rug naar haar toe draaien en negeren?

Of leren na een wandeling dat ze met een kluif of speeltje in de bench of mand moet uitrusten.

En je kan ook je hond TE veel laten doen,3,5 uur in het bos,rennen en racen,dan is haar hartslag veel en veel te hoog om tot rust te komen.

Dat is hetzelfde als met een hond telkens een bal te gooien,en dan verwachten dat die hond rustig op een terras gaat liggen.

Dat werkt niet, een hond is dan zo into de spelen mode,dat hij niet rustig kan worden.(hersenslot ofzo heet dat)

Verder kan je eens de hulp inroepen van een gedrags therapeut voor honden.

En ik denk inderdaad dat jouw negatieven houding naar de hond heel erg in je nadeel werkt.Die hond voelt dat heel goed aan!
Een belangrijk puntje. Wat is het ras?
Wat is het voor ras?

En de hond voelt feilloos aan hoe jij over hem denkt.

En daar maakt ie flink gebruik van.
@ als je kan lezen Ronni is dit altijd zo geweest dus ook voor mij, En als ik die hond niet wil, dan ga ik ook niet met haar fietsen en naar het bos etc. en open ik geen topic na dat ik de DA bezocht heb en een paar dingetjes uit geprobeerd te hebben voor tips .

Echter sprak de DA over een soort ADHD bij dieren.. vandaar die tabletten die ik kreeg
Je hebt rustigere en drukkere rassen, maar dit klinkt gewoon als een hyperactief en overprikkelde hond. Zoals al eerder is gezegd, je kunt ook teveel doen! Heb je al eens geprobeerd om de hond te helpen weer te relaxen? Gewoon lekker bij je laten zitten en rustig aaien totdat de hond tot rust komt of liefst zelfs in slaap valt?
Negatiev houding naar de hond?

Negeren allang geprobeert dan gaat ze wel weg uit eindelijk.Ik kijk haar dan niet aan en ga door met tv kijken en of praten dan druipt ze wel af.

Het is een kruising dobberman
http://www.dober.nl/de_dobermann.htm

lees dat maar even
Wat is dan het probleem als ze dan afdruipt? Dan is de hond toch rustig en dat wil je toch? Dus gewoon negeren als jij er even genoeg van hebt. Opgelost.
Ja dat bos doen we maar 1 a 2 keer per week. Zij heeft dat echt nodig anders word ze gek in der hoofd van de energie. Het maakt niet uit veel bewegen , weinig, Ja doet ze wel het liefst kruipt ze in me, en dat mag, dan ligt ze heerlijk , al kreunend , maar als er dan iemand opstaat of ze hoort iets HUP
Ga je echt 3,5 uur achter elkaar door in t bos met de hond?

Je verdeeld het niet over de dag?
Hebben jullie huis met tuin?
Ja Ivetje ze druipt niet altijd af, en als je haar buiten negeert omdat jij lekker een boekje wil lezen dan blijft ze dfoorgaan en als je dan nog niet reageert ( negeert dus ) dan grijpt ze een hond ofzo, en dan niet door bijten maar wel even afreageren. Nu dus ook dingetje om als ze los is.
@ Acy ik zit dan gewoon lekker met wat eten en drinken, hun handdoek in de schaduw bak water.. lekker luieren kan dus ook. In de winter etc is het gewoon 45 minuten
@Tadaa86, ze heeft er erg veeeeel van weg idd
Het is een werkhond! Dan is de wandeling helemaal niet lang. Het is een gedienstig ras en dus als jij opstaat zal het beestje je willen helpen. Lees dan eens die info link http://www.dober.nl/de_dobermann.htm
Geen tuin wel groot terras.
Ik lees het net!
O, zo.

Laat je je hond ook zwemmen? Ik heb ook een hond met veel energie, maar merk echt dat zwemmen werkt.
Ja maar het is moeilijk Tadaa. Ze kan dan wel gedienstig zijn , maar dit neigt tot over over over dienstig zijn en alert zijn. Zelf de DA heeft haar geobseveerd en gaf het ook aan dat ze heel erg is ze is echt op de nacht na altijd zo.
Ik was te vlug sorry vlinder!
Ga met de hond op flyball en dat soort trainingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven