Hondenuitlaatservice

25-08-2009 14:03 291 berichten
Wij willen erg graag een hond. Nu werken wij wel beide en het is natuurlijk niet echt hondvriendelijk om hem dan de hele dag alleen te laten zitten. Ik ben zelf altijd op donderdag thuis en ik denk dat mijn schoonmoeder ook wel 1 dag per week met hem uit wil tussen de middag. Maar dan houden we nog 3 dagen over. We kunnen geen hondenluik kwijt in de deur (tuindeuren met ramen tot bijna aan de grond). Nu bestaat er natuurlijk de hondenuitlaatserivice. Heeft iemand hier ervaring met zo'n service en wat ben je per dag/maand kwijt hieraan. Hoe gaat dat in z'n werk en eventueel mensen die een goede weten in de omgeving van Vianen? Als 2e optie dacht ik eraan (we willen een niet al te grote hond) om hem gewoon te leren dat ie op de bak moet poepen/plassen. Soort kattenbak dus voor de hond. Zijn er mensen die dit hebben voor hun hond en hoe werkt dat? Doet ie dan buiten nog wel z'n behoefte of niet? Graag dus wat info over mensen die een hond hebben en werken tegelijk en hoe die dit probleem hebben opgelost?
quote:Ivetje schreef op 25 augustus 2009 @ 14:44:

[...]

Geloof me, als het kon zou ik de hele dag bij dat beestje zitten maar er moet nou eenmaal gewerkt worden helaas. Bedankt iig voor je informatie! Dit soort dingen zit ik op te wachte ipv uitgemaakt te worden voor vanalles en nog wat. Is het niet mogelijk om een pup te trainen op een bak en buiten? Zodat hij dus op beide plekken z'n behoefte kan doen?

Voor al het andere gezeik, dan ben ik maar lekker egoïstisch en denk ik alleen maar aan mezelf. Wij willen iig een goede manier vinden om dit wel voor elkaar te krijgen. Ik kan em ook gewoon de hele dag alleen laten zitten en geen oplossing zoeken. En em in een pension dumpen en em verder alleen in de achtertuin uitlaten. Want ja, die mensen zijn er ook! En lekker allemal schijnheilig doen hier, maar waarschijnlijk heeft de helft van iedereen hier ook gewoon een huisdier dat de hele dag alleen thuis zit. Of werkt er hier niemand die een kat heeft of een konijntje? Lijkt me net zo zielig als voor een hond.Jij bent geen steek beter dan de mensen die je omschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Ivet ik zou het niet doen. Hoe wil je 'm gaan opvoeden? Ik heb zelf een hond van 6 maanden en ik werk thuis en heb er echt wel een behoorlijke kluif aan. Het is niet alleen uitlaten. Als je hond niets leert wordt het waarschijnlijk een draak van een beest en het is gewoon zielig om een hond de hele dag alleen te laten. Hond is een roedeldier.

Qua uitlaatservice, een pup nemen ze vaak niet mee volgens mij, want die mag nog niet ver lopen. Hoe wil je dat doen?

Ik zou het trouwens niet in mijn hoofd halen om als wij allebei ft buitenshuis werken dan een hond te nemen. Hond is hier pas gekomen toen ik vanuit huis ging werken. Moet ik langer dan 2,5-3 uur weg (wat bijna nooit gebeurd) dan gaat de hond naar mijn ouders.
De hondencrèche raad ik eigenlijk af. Ging mijn hond ook heen (1x crèche, 2x uitlaat), maar ik ben van de crèche afgestapt. De honden werden daar na een uur (of soms langer als hij als 1e werd opgehaald) op een veld losgelaten en sommige stonden dan de hele dag te blaffen. Soms mochten er een paar honden mee wandelen, maar mijn hond mocht dat op een gegeven moment niet meer omdat hij zo zat te zeuren bij het hek.

Noujaaaa! Hij wilde gewoon wat leuks ondernemen, rennen, andere omgeving.

Nee, dan liever een uur lang dollen, zwemmen en rennen.

Maargoed, het ligt ook aan de hond natuurlijk. De ene hond speelt uit zichzelf de hele dag en de andere ligt maar wat te rusten.

Realiseer je wel dat puppies pas vanaf 12 en soms pas vanaf 16 weken mee mogen én alle inentingen gehad moeten hebben. Tot die tijd zit je sowieso met je hondje thuis.
Veel plezier zou ik zeggen! Geniet ervan. Als jij jezelf gaat vergelijken met mensen die nog extremer zijn ben je inderdaad een superkandidaat voor een hondje
Ik ben heel de dag thuis en ik heb alle tijd voor mijn hondje. Als ik zou werken dan was ik er niet eens aan begonnen! Ik denk nog na, dat ontbreekt bij jou.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:Ivetje schreef op 25 augustus 2009 @ 14:44:

[...]

Geloof me, als het kon zou ik de hele dag bij dat beestje zitten maar er moet nou eenmaal gewerkt worden helaas. Bedankt iig voor je informatie! Is het niet mogelijk om een pup te trainen op een bak en buiten? Zodat hij dus op beide plekken z'n behoefte kan doen?

Pup moet toch meer dan plassen en poepen?

Voor al het andere gezeik, dan ben ik maar lekker egoïstisch en denk ik alleen maar aan mezelf. Wij willen iig een goede manier vinden om dit wel voor elkaar te krijgen. Ik kan em ook gewoon de hele dag alleen laten zitten en geen oplossing zoeken. En em in een pension dumpen en em verder alleen in de achtertuin uitlaten.Hoe oud ben je, 10? Ik wil, ik wil, ik wil!
quote:misschicken schreef op 25 augustus 2009 @ 14:31:

[...]

Mja, en hoe doe je dat, op afstand opvoeden als je er niet bent?We nemen zowiezo allebei een paar weken vrij als er een hond komt, zodat we hem/haar kunnen opvoeden. Verder hebben wij ook nagedacht over de optie om de hond 3 dagen naar mijn schoonouders te doen overdag. Een collega doet dit zelf ook met zijn tekkel en dat gaat prima. Mijn schoonouders hebben zelf jaren een hond gehad en mijn schoonmoeder is met pensioen. Ze zou het erg leuk vinden om weer een hond te hebben, alleen ze vinden de vrijheid tijdens vakanties en weekenden weg ook erg prettig. Vandaar dat ze zelf geen hond willen nemen. Ik heb het er al wel met haar over gehad en ze was erg enthousiast. Alleen denk ik dat het vinden van een hond die hiervoor geschikt is redelijk lastig is. Een pup lijkt me dan het meest geschikt, omdat die meteen zou wennen aan deze situatie. Nadeel is weer dat je het karakter nog niet kent en dus niet weet of het goed gaat of niet. Maar ik heb al diverse verhalen gehoord van mensen bij wie het goed is gegaan en uiteindelijk is het hetzelfde as een hondencreche, alleen dan bij mijn schoonmoeder
TO, het is heus niet dat ik je geen leuke hond gun, maar ik denk echt dat je je verkijkt op wat het inhoudt. Een pup trainen kost een paar uur per dag. Die heb je niet als je werkt. Een hond is ook niet overal welkom. Ook niet altijd bij vrienden of familie.

Een dagje in de zomer naar het strand? Vergeet het maar. Dagje naar een festival, pretpark etc. Altijd zul je rekening moeten houden met het uitlaten van de hond. Je zult nooit langer dan een paar uur weg kunnen in het weekend, want dan zul je weer terug moeten naar de hond.
Wij hebben ook een hond en hebben daar heel goed overnagedacht. Gelukkig heeft mijn vriend een eigen bedrijf en werkt voornamelijk buiten, dus regelamtig kan hij met hem mee, straks ga ik onregelmatig werken dus mocht hij voor een keer niet mee kunnen met mijn vriend dan is hij niet al te lang alleen.

als ik met onze hond ga wandelen (zeker een lange wandeling van 2 uur per dag en daarnaast nog eens 4 van 20 minuten) dab kom ik regelmatig op plekken waar die hondenuitlaatservice ook komt..... nou voor geen goud dat ik mijn honjd daarbij mee stuur. Er gaan zo'n 12 honden in een busje...... zitten niet vast in een hok....... dan worden ze eruit gelaten op het veldje.... en meestal staat er na een paar honderd meter een bankje waar de dame of heer heerlijk kan zitten. Natuurlijk zal niet iedere service zo zijn.

Als je besluit om een hond te nemen dan weet je dat je er voor de volle 100% voor moet gaan, hoe klein of groot deze ook is.
Ja, maar vergeet niet dat je schoonouders er misschien andere opvoedmethodes op na zullen houden dan jij. Weet niet of je dat wel wilt. En hoe ga je het doen met een cursus?

Zou trouwens zelf niet te veel op je schoonouders hangen. Straks vinden ze het toch niet leuk, of kunnen ze af en toe niet en dan zit je.
quote:Ivetje schreef op 25 augustus 2009 @ 14:51:

[...]

We nemen zowiezo allebei een paar weken vrij als er een hond komt, zodat we hem/haar kunnen opvoeden. situatie.Met een paar weken ben je er niet hoor. Ik zie het aan mijn hond, is 6 maanden en ik ben iedere dag aan het trainen, en ik zit echt bij een goede hondenschool.
Vergeet niet dat je naast de eerste paar maanden ook nog twee keer een 'puberfase' krijgt. Heb je je al een beetje ingelezen?
TO, een pup voedt je niet in een paar weken op. En een pup voedt je in je eentje op. Als meerdere mensen dit gaan doen gaat het fout. Tenzij je hele duidelijke en strenge afspraken hierover maakt. Je schoonmoeder vindt straks dingen goed, die jij niet goed vindt. Zo'n hond krijgt dan geen duidelijkheid van wat wel en wat niet mag. En daarvan krijg je een gefrustreerde hond.

Nogmaals succes.
quote:Chardonnay schreef op 25 augustus 2009 @ 14:52:

TO, het is heus niet dat ik je geen leuke hond gun, maar ik denk echt dat je je verkijkt op wat het inhoudt. Een pup trainen kost een paar uur per dag. Die heb je niet als je werkt. Een hond is ook niet overal welkom. Ook niet altijd bij vrienden of familie.

Een dagje in de zomer naar het strand? Vergeet het maar. Dagje naar een festival, pretpark etc. Altijd zul je rekening moeten houden met het uitlaten van de hond. Je zult nooit langer dan een paar uur weg kunnen in het weekend, want dan zul je weer terug moeten naar de hond.Vandaar ook dat we beide vrij willen nemen als het zover is. Dan maar een jaar geen vakantie. Verder zijn we dus aan het kijken of mijn schoonouders in het uiterste geval een dagje kunnen oppassen. Wij zijn in het weekend eigenlijk nooit vaak weg, alleen de supermarkt of vrienden die het geweldig vinden als er honden over de vloer komen. Haar ouders hebben een jack russel die ze ook weleens een paar dagen bij haar thuis heeft, dus daar kan hij gewoon mee naartoe. Ook naar mijn ouders in Duitsland dus
Onze vrienden vinden het ook zo geweldig, tot hond een keer wat opspringt ofzo of keihard rond gaat rennen. Dan is het al snel irritant.
Mijn vriend heeft zelf een pup gehad en die is naar geen enkele cursus geweest of wat dan ook. Beestje was in een paar weken zindelijk en luisterde als de beste. Nooit op meubels of schoenen geknaagt en kon prima alleen thuis zijn zonder te blaffen. Natuurlijk is elke hond anders, maar ik denk dat het ook voor een groot deel aan de baas ligt hoe je hond zich gaat gedragen. Bovendien denken mijn schoonouders en ik wel hetzelfde over de opvoeding dus daar voorzie ik geen problemen mee.
quote:mariesophie schreef op 25 augustus 2009 @ 14:57:

Onze vrienden vinden het ook zo geweldig, tot hond een keer wat opspringt ofzo of keihard rond gaat rennen. Dan is het al snel irritant.Ze heeft dus zelf een jack russel. Als er iets hard rond rent en springt is het die van hun wel! Ze zou het geweldig vinden als we een hond zouden hebben, dus dat probleem is er echt niet Enige andere probleem zijn andere vrienden van ons die 2 katten hebbenaar dat zullen dan gewoon kortere bezoekjes worden of wat vaker bij ons.
Er zullen heus ook echt vrienden zijn die het wel leuk vinden...

Je hoeft niet alles kritisch te benaderen. Ik heb het gevoel dat Ivetje er wel over nagedacht heeft....

Als je beide 40 uur werkt neem je geen hond, maar wel een kind? Overal zijn uitzonderingen. En niet overal is dat gedoemd te mislukken. TO wijzen op een paar belangrijke issues is helemaal niet verkeerd, maar het lijkt dat nu op alle slakken zout wordt gelegd.

Succes met je hond, jij liever dan ik, ik ben niet van de honden.
DTEEZ!
Ik zou echt wel naar een cursus gaan hoor. Is nog hartstikke leuk ook. Mijn hond heeft ook nooit gesloopt (tot nu toe), maar dat is met haar gewoon gelijk al goedgegaan.
Wij hebben een herplaatser,een franse basset via een plaatsingsdienst .Bij haar vorige eigenaar zat ze vanaf pup elke dag alleen in de bench,ruim 8 uur .Tussen de middag werd ze eruit gehaald om haar behoefte in de tuin te doen.

Vanwege een echtscheiding is ze uiteindelijk bij ons gekomen .

Toen we haar net hadden waren ook wij 8 uur per dag [3 dagen]niet thuis.Dus hondenuitlaatdiest[9 ero per dag] genomen en perfect bevallen .Direct als we thuis kwamen gelijk uur wandelen,dus laat eten .En aandacht geven .

Nu ben ik elke dag veel thuis en heb een hele andere hond .

Veel leuker en liever .Ik raad dan ook iedereen aan geen hond te nemen als je veel werkt ,hond en baas genieten veel minder van elkaar .

Je hebt er eigenlijk te weinig tijd voor als je uit je werk komt[huishouden,hobby's]
Djoels, to bekijkt naar mijn mening slechts een klein stukje van wat er bij komt kijken en niet het geheel. Hond is meer dan plassen/poepen/uitlaten.
quote:Djoels schreef op 25 augustus 2009 @ 15:02:

Er zullen heus ook echt vrienden zijn die het wel leuk vinden...

Je hoeft niet alles kritisch te benaderen. Ik heb het gevoel dat Ivetje er wel over nagedacht heeft....

Als je beide 40 uur werkt neem je geen hond, maar wel een kind? Overal zijn uitzonderingen. En niet overal is dat gedoemd te mislukken. TO wijzen op een paar belangrijke issues is helemaal niet verkeerd, maar het lijkt dat nu op alle slakken zout wordt gelegd.

Succes met je hond, jij liever dan ik, ik ben niet van de honden. Dat van een kind nemen bedacht ik me ook ineens. Een hondencreche is zielig, maar een kindercreche niet? :P

Bovendien werk ik geen 40 uur, dus dat scheelt al een dag. Mijn vriend wil als het kan ook 4x9 gaan werken en dan is hij ook een dag thuis. Dat zou helemaal ideaal zijn natuurlijk. We zoeken echt wel naar oplossingen. En wie weet werk ik hier over een jaar al niet meer en kan ik 's middags zelf naar huis om een rondje te doen. Of we krijgen kinderen of weet ik veel. Verder heeft mijn vriend toch wel wat ervaring met opvoeden van een pup en bij hen is het allemaal prima gegaan. Via mijn schoonouders kan ik genoeg tips krijgen dus dat zit wel goed.
Haai Ivetje,

Ik heb vroeger ook honden gehad terwijl ik en vriend fulltime werkte. Hond ging 3x per week mee met hondenuitlaatservices en 2 dagen bleef ze thuis. Ging prima. In de weekenden waren we eigenlijk altijd thuis en door de weeks ook.

Als ik een dag thuis was, lag de hond de hele dag te maffen en werd pas wakker rond het tijdstip dat wij altijd thuis kwamen.
quote:Pilous schreef op 25 augustus 2009 @ 15:08:

Haai Ivetje,

Ik heb vroeger ook honden gehad terwijl ik en vriend fulltime werkte. Hond ging 3x per week mee met hondenuitlaatservices en 2 dagen bleef ze thuis. Ging prima. In de weekenden waren we eigenlijk altijd thuis en door de weeks ook.

Als ik een dag thuis was, lag de hond de hele dag te maffen en werd pas wakker rond het tijdstip dat wij altijd thuis kwamen.Thanks! ben blij om te lezen dat het dus wel kan. Voordeel is wel dat mijn vriend redelijk laat naar zijn werk gaat en de hond dus ook laat nog uit kan laten. Rond een uur of 9 kan dat nog. Ik heb wel wisselende tijden, dus ben of om half 6 of om half 7 thuis. Voordeel is wel dat wij vlakbij de Lek wonen en er om de hoek een bos ligt. Daar willen we dan dus ook elke dag wel heen om hem uit te laten zodat ie lekker kan rennen enzo. Het laat eten doen we nu altijd al, dus dat is geen probleem. Vaak genoeg eten we pas om half8/8 uur. Een bench willen we echt niet. Ik ga de hond niet ook nog eens de hele dag opsluiten. Hij moet wel vrij kunnen rondlopen als ie alleen is. Hond van mijn schoonouders lag ook de hele dag te maffen en werd pas actief als er iemand thuis kwam. Denk toch dat veel honden dat hebben als ik het zo hoor. Hond van mijn schoonouders vond het ook heerlijk om gewoon te liggen niksen. Die deed niets met speeltjes of knuffels ofzo. Had eigenlijk nergens interesse in, behalve eten en slapen :D
Ik vind eigenlijk dat er best hard wordt gereageerd op TO, terwijl het juist overkomt alsof haar vriend en zij juist goed hebben nagedacht over hun keuze. Langer dan sommige andere mensen.. Het lijkt me goed als je je pup neemt in een periode dat je vriend en jij vrij zijn, de oplossing met je schoonmoeder klinkt goed en een uitlaatservice zou ook goed kunnen werken. Bij mijn moeder thuis hebben we ook een hond. Deze wordt 's morgens een uur uitgelaten, tussen de middag kan mijn moeder naar huis, na haar werk (uur of vier/vijf) laat ze hem een uur uit en 's avonds ook nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven