hondje sloom

14-08-2015 11:13 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Jack Russel van 11 en ze is altijd erg levendig.

Sinds een paar dagen vind ik haar zo vreemd. Ze slaapt heel veel en lijkt wat lusteloos en stil.

Ze eet, drinkt, poept en plast goed, dus daarom ben ik ook niet geneigd om direct naar de dierenarts te rennen.

Even kijken hoe ze het dit weekend doet.

Maar ze is zo vreemd, ik vind er niks aan.

Herkenbaar, tips?
quote:Morrigan- schreef op 14 augustus 2015 @ 12:25:

[...]

mee eens.

ik zou ook de vraag niet op dit forum stellen maar aan de dierenarts.

Ach, soms heb je gewoon even bevestiging nodig van anderen voor iets wat je eigenlijk zelf ook al wel wist. In dit geval een schop onder je kont dat je even de dierenarts moet bellen.

Sterkte vanmiddag TO, ik hoop dat het allemaal meevalt met je hondje.
quote:MarianneDavids schreef op 14 augustus 2015 @ 12:31:

Het is altijd gissen tot er een foto en/of echo wordt gemaakt, het kan net zo goed een verstopte anaalklier zijn in plaats van iets ernstigs maar alleen de DA kan daar uitsluitsel over geven.

klopt hoor, sommige beestjes zijn ook rasaanstellers.

zoals de mijne, die gilde als een speenvarken als hij last van zijn rug had.

en de volgende dag was het dan weer over.

(mannetje he....het teefje was veel harder voor zichzelf )

maar toen het helaas écht serieus mis was, was ie eigenlijk gek genoeg weer best hard voor zichzelf, de stakker

[sorry voor off topic to]
Precies, ons hondje kon een keer ineens niet meer lopen, zakte zo in elkaar en trillen.

Wij met spoed naar de dierenarts. Moesten lang wachten in de wachtkamer en ineens.... sprong ze vrolijk tegen me op en was ze weer zichzelf. Toen herinnerde ik me dat ze de avond daarvoor op de bank wilde springen, maar dat ging mis, ze stootte haar kop tegen de bank en gilde even. (doet ze ook nogal snel ). Dierenarts concludeerde dat het om een verrekte spier ging of zoiets. Pijnstillers mee die ze nooit nodig heeft gehad, want ze voelde zich alweer zo fris als een hoentje.
Ze slaapt/ ligt nu. Eind vd middag kunnen/ mogen we.
Heb je trouwens al gekeken of ze een teek heeft? Daar kan een hond ook hangerig van worden. Ik controleer iedere dag omdat mijn hond lang haar heeft. Neemt niet weg dat je toch naar de DA moet.
verba volant, scripta manent.
We zijn terug. Ze heeft spit of een hernia. Injectie met pijnstilling gehad en pilletjes mee. Drie weken rustig aan doen en dan weer kijken.
Och arm russeltje! Sterkte met de ouwe man en zijn spit!
quote:Doreia schreef op 14 augustus 2015 @ 18:41:

Och arm russeltje! Sterkte met de ouwe man en zijn spit!Het is een meisje .
Beterschap voor je hondje. Als baasje ken je je hond vaak het beste, ik merk het ook meteen als er iets is met mijn hond.

Verwen haar maar extra veel
Beterschap! Fijn dat je weet wat het ongeveer is.
Ze gilde het uit toen de dierenarts op haar heupjes/ruggetje duwde. Zo blij dat we gegaan zijn. Nu in elk geval pijnstilling in huis.
Ach gossie, bij mijn oude dame helpt glucosamine. Ik geloof daar eigenlijk helemaal niet in maar ze krijgt al twee jaar dagelijks een schepje door haar eten, voorheen verkrampte ze zo nu en dan behoorlijk, niet alleen mensen slijten als ze ouder worden.
verba volant, scripta manent.
Sterkte met d hond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven