Hoofdkussens gezocht.

20-01-2012 10:25 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar nieuwe hoofdkussens. Ivm overmatig zweten moeten de kussens regelmatig gewassen worden. Dat is op zich geen probleem maar de kussens verliezen hun stevigheid, drogen niet goed in de droger. En er blijft altijd een zweetgeur en vieze vlekken in zitten.

Kortom, ik zoek eigenlijk kussens die ze vaak in ziekenhuizen gebruiken. Met zo'n plastic laagje. Ik kan ze alleen niet vinden.

Is er misschien iemand die weet waar deze kussens wel te verkrijgen zijn?
Je zweet overmatig, en wil dan een kussen gebruiken met een plastic laagje? Hm, zou niet mijn idee zijn.

Zou dan nog liever om het half jaar/jaar een nieuwe aanschaffen.
Bij swiss sense hebben ze een zienhuislijn. Misschien is dat wat je zoekt? Loop daar eens naar binnen.
Wij hebben kussens van IKEA, waren niet zo duur, en je kan ze heet wassen. En wij kopen jaarlijks nieuwe en dan gooien we de oude weg. Zijn zalige kussens!
AH heeft een set van 2 kussens in de aanbieding.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een dubbele kussensloop er omdoen, en die extra vaak verschonen, als je handig bent op de naaimachine kan je gewoon kussenslopen maken van badstof.
Je hebt ook moltons voor kussens (ooit eens bij Loods5 gekocht) en van de week nieuwe kussens bij Bataviastad gekocht en daar hadden ze ook kussens met een speciaal laagje erom voor als je veel transpireert. Dus wie weet moet je zoiets zoeken? Ik zou geen plastic doen hoor, dat maakt het alleen maar erger volgens mij.
Het gaat niet om mijzelf maar om mijn vader. Zijn bed wordt dagelijks verschoond. Heeft dubbele slopen.

De kussens zelf was ik 1 x per maand. Daarna gaan ze de droger in. Die ik minimaal 2 x moet aanzetten. In de zomer droog ik ze buiten. Dan drogen ze naar mijn idee sneller en eenmaal droog ruiken ze ook nog fris.

Als ze uit de droger komen niet. En door het wassen zijn ze niet meer zo stevig als voorheen.

SeptemberGirl, zijn die kussens na het wassen ook nog stevig. Of heb je zachte kussens?

Dotjemol, bedankt voor de tip. Zal straks even op internet kijken. Weet zo niet of dat een winkel is en of dat in de buurt zit.
Molton! Of desnoods twee. We hebben kussens van Silvana, prima kussens.
Zienhuislijn = ziekenhuislijn (mobiel forummen moet ik niet willen)

En het zijn winkels waar je heen kan.

Succes!
quote:maydanoz schreef op 20 januari 2012 @ 11:09:

Het gaat niet om mijzelf maar om mijn vader. Zijn bed wordt dagelijks verschoond. Heeft dubbele slopen.

De kussens zelf was ik 1 x per maand. Daarna gaan ze de droger in. Die ik minimaal 2 x moet aanzetten. In de zomer droog ik ze buiten. Dan drogen ze naar mijn idee sneller en eenmaal droog ruiken ze ook nog fris.

Als ze uit de droger komen niet. En door het wassen zijn ze niet meer zo stevig als voorheen.

Kunnen kussens wel in de droger? Zou dit zelf nooit doen eigenlijk. Zou eerder een tweede kussen erbij kopen als je ze geregeld wast.
(Thuis)zorgwinkel?
Ik heb ook ooit een kussen gekocht bij Ikea maar die maat is zo debiel! Het is een heel klein kussentje in vergelijking met mijn oude. Hij ligt nu dus op het logeerbed. Heb laatst 2 nieuwe gekocht bij kwantum, die zijn perfect en liggen heerlijk! Waren 2 voor 20 euro geloof ik met veren erin.
quote:SeptemberGirl schreef op 20 januari 2012 @ 10:44:

Wij hebben kussens van IKEA, waren niet zo duur, en je kan ze heet wassen. En wij kopen jaarlijks nieuwe en dan gooien we de oude weg. Zijn zalige kussens!Die hebben wij ook. Ze hebben veel keus, buikslapers /zijslapers /rugslapers, en sommige kun je tot 60 graden wassen. Dan zijn ze echt wel schoon en is de huisstofmijt meteen dood. En voor die prijs kun je ze ook regelmatig vervangen.

Plastic zou ik niet doen ivm zweten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven