Huis gevonden: Yay or nay?

15-09-2021 18:01 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mag na 386182736817681 uitlotingen komen kijken bij een vrije sector huurhuis! Heel onverwacht want ik ben dus al tig keer uitgeloot en had het dus totaal niet verwacht. En nu zit ik in een existentiële crisis, want Ugli wat moet je eigenlijk met al die ruimte alleen en is het niet zonde van die 200 euro extra huur en energiekosten? En oh mijn god dan ga ik dus verhuizen en weg van mijn aller eerste eigen huisje over een maand?

Ik was aan het rondkijken omdat kopen op dit moment niet kan en ik op wel graag een buiten zou willen hebben en ik ben 29 en had eigenlijk gepland een grotenmensenhuis te kopen rond mijn 30e. Dan is dit grotemensenappartement wel een goed alternatief. Een extra kamer voor een bureau en een buiten lijken me heel fijn om te hebben.

Maar ik moet even input (en even mijn ei kwijt), wat vinden jullie?

Huidig huis:
Vrije sector huur appartement
Nieuwbouw, dus gasloos en vloerverwarming
In het centrum, naast tram maar verder wel rustig gelegen in mijn geboorteplaats
45m2
2 kamers en een berging
Geen buitenruimte
- euro huur excl gwl, incl servicekosten

Nieuw huis:
Vrije sector huur appartement
Bouwjaar 2006, niet gasloos
In een dure, sjieke nieuwbouw buurt (alleen maar twee onder één kappers en ligt aan een park) in mijn geboorteplaats
107m2
2 slaapkamers én een berging
Balkon :heart:
- euro huur excl gwl, incl servicekosten

Pro's
- Poepiedure/goeie/rustige wijk in de stad waar ik wil wonen
- Balkon
- Joekel van een huis
- Een 2e slaapkamer, eindelijk een bureau om aan thuis te werken!

Cons
- Duurder in huur
- Duurder in energie
- IK GA VERHUIZEN OH MIJN GOD WAAR BEN IK AAN BEGONNEN.
ugli wijzigde dit bericht op 04-10-2021 10:21
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
17-09-2021 15:02
Ja! Ruime badkamer met bad, douche en 2 wastafels. Wel beetje kalkerig, dus daar moet ik ff op boenen. Keuken ook oké, zag al dat de kookplaat (inductie gok ik, anders keramisch) kringen had dus dat wordt flink boenen. Sowieso groter dan wat ik nu heb, geen vaatwasser, maar die kan er wel in. Twijfel nog of ik dat doe, heb toevallig nog geen maand geleden een los vaatwassertje aangeschaft die nergens aangesloten hoeft. Maar misschien doe ik wel gewoon een echte, die zijn altijd beter.
Ik ben een stille meelezer maar ik wilde een tip geven voor de kringen op de inductie kookplaat, met een glasschraper kan je dat schoonkrijgen het is meestal aangekoekt vet. Ik heb mijn plaat eergisteren prachtig schoon gekregen. En het scheelt heel veel boenen 😁
En natuurlijk gefeliciteerd met je woning!
Alle reacties Link kopieren
Ugli zegt Yay! :cheer2: Gefeliciteerd! Even door de verhuizing heen bikkelen, dat ben je toch heel snel alweer vergeten als je lekker in je grotemensenhuis aan het genieten bent :) Superleuk dit, ben blij voor je! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Succes met alles regelen --> komt allemaal goed!
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Pepé-Le-Pew schreef:
17-09-2021 20:13
Ik ben een stille meelezer maar ik wilde een tip geven voor de kringen op de inductie kookplaat, met een glasschraper kan je dat schoonkrijgen het is meestal aangekoekt vet. Ik heb mijn plaat eergisteren prachtig schoon gekregen. En het scheelt heel veel boenen 😁
En natuurlijk gefeliciteerd met je woning!
En dan voor de kalk een ( ik dacht) fles paarse Dasty, voor de vetvlekken de gele en je komt al een heel eind.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Misschien goed om alles, ook over de inrichting en de verhuizing enzo, in dit topic te houden, lekker overzichtelijk!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa was ik van plan! Momenteel ben ik een kip zonder kop maar dat zal wel goed komen maar mate er progress is. En ik wil dat huurcontract, ik geloof pas dat ik het krijg als ik die in mijn klauwtjes heb.

Dasty heb ik genoteerd, en dan met een schuurspons ofzo (en dan wel of niet de schuurzijde?)? Dit klinkt heel stom maar ik ben in een spiksplinter nieuwe nieuwbouwwoning getrokken toen ik uit huis ging dus ik heb nog nooit een badkamer schoongemaakt die echt vies was. :biggrin:

Glasschraper ook genoteerd! Met gewone HG ga ik het niet weg krijgen gok ik zo, het was echt een ziek grote kring die ik in 1 oogopslag zag.

Ik dacht maar te beginnen met de vloer bepalen. Ik ben aan het contempleren over de vloer, of ik die laat liggen of niet. Enerzijds ben ik weer 3000 euro verder als ik hem eruit sloop (en een beetje koppijn want welke vloer wel dan en iemand moet hem komen leggen want ik kan dat niet), maar anderzijds wil ik ook geen genoegen nemen met lekker makkelijk. Als de prins op het witte paard komt met zijn kasteel ben ik snel weer weg, maar zo niet dan ben ik zo 10 jaar verder en dan wil ik wel een fijn vloertje, en ik heb geld zat. De huidige vloer is heel licht gekleurd matachtig laminaat (huurder zegt niet te weten welke en waar gekocht alleen dat hij bij woonboulevard X vandaan kwam), ik weet dus niks over de kwaliteit en wat voor ondervloer er ligt. Ik ben een koukleum met ijspootjes in de winter, dus ik wil wel een goed isolerende ondervloer eigenlijk en ik wil geen rommel als laminaat. Ik neig naar schijt hebben en een nieuwe vloer laten leggen, maar dan moet ik wel weten wat ik wil, dus ben nu Pinterest aan het door spitten. :P
Ugli schreef:
18-09-2021 15:16
Dasty heb ik genoteerd, en dan met een schuurspons ofzo (en dan wel of niet de schuurzijde?)?

Schuurspons niet op metalen oppervlakken!
Ugli schreef:
18-09-2021 15:16
Ik dacht maar te beginnen met de vloer bepalen. Ik ben aan het contempleren over de vloer, of ik die laat liggen of niet. Enerzijds ben ik weer 3000 euro verder als ik hem eruit sloop

De oude vloer verwijderen hoef jij niet te doen hè, dat moet de vorige huurder doen. Idem voor behang. Ze moeten de woning kaal opleveren. Tenzij jij dingen wil overnemen.
Ugli schreef:
18-09-2021 15:16
De huidige vloer is heel licht gekleurd matachtig laminaat (huurder zegt niet te weten welke en waar gekocht alleen dat hij bij woonboulevard X vandaan kwam), ik weet dus niks over de kwaliteit en wat voor ondervloer er ligt.
Dit vind ik een raar verhaal. Heeft de huurder de vloer contant betaald? Anders kan hij toch bij zijn afschrijvingen kijken? Weet je al hoeveel geld de huurder voor de vloer zou willen hebben?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-09-2021 15:23
De oude vloer verwijderen hoef jij niet te doen hè, dat moet de vorige huurder doen. Idem voor behang. Ze moeten de woning kaal opleveren. Tenzij jij dingen wil overnemen.
Precies dit. Als je hem echt niet mooi vindt of te duur zou ik hem er mooi uit laten halen. Als hij geen rekening kan vinden en je wilt het wel overnemen zou ik uitgaan van het goedkoopste laminaat van de bouwmarkt en daar mn bod op baseren.
Alle reacties Link kopieren
De huurder heeft al gezegd dat hij blij is als hij hem er niet uit hoeft te slopen, dus ik zou hem een symbolisch bedrag van 50-100 kunnen geven. Hij moet hem eruit halen als ik hem niet wil inderdaad, ik had laten slopen moeten zeggen. :P De muren mag hij wel zo laten zei hij, maar daar verf of behang je zo overheen toch? Het is nu geverfd en behangen.

Ik weet nog niet of ik de vloer mooi vind, het is zoiets:

Afbeelding

En ik weet nog niet of ik misschien liever iets warmers wil zoals dit:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb witte meubels en misschien wordt het zo bleek met die lichte vloer, wil wel graag mijn meubels wit houden.
Alle reacties Link kopieren
Foto’s maken van alle mankementen/ vlekken etc. en dat doorgeven aan de verhuurder, zodat jij niet voor de kosten hoeft op te draaien mocht je er ooit uitgaan.

Kalk kun je gewoon met azijn verwijderen. Ik doe dan een doekje om de kraan, spuit daar azijn op en laat het een nachtje zo. De dag erna haal je het er zo af.

Heb je een plaatje van een vloer die er nu in ligt?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
18-09-2021 20:16
Foto’s maken van alle mankementen/ vlekken etc. en dat doorgeven aan de verhuurder, zodat jij niet voor de kosten hoeft op te draaien mocht je er ooit uitgaan.

Kalk kun je gewoon met azijn verwijderen. Ik doe dan een doekje om de kraan, spuit daar azijn op en laat het een nachtje zo. De dag erna haal je het er zo af.

Heb je een plaatje van een vloer die er nu in ligt?
Ah ja, foto’s maken van mankementen is ook een goeie.

Dit is de vloer (ik heb foto’s genomen tijdens de bezichtiging):

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en trouwens, ik reageer niet op iedereen maar lees alles, ik ben nu weekendje weg en heb na de bezichtiging hals over kop moeten inpakken dus ik ben all over the place momenteel haha. O_o
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
18-09-2021 21:46
Ah ja, foto’s maken van mankementen is ook een goeie.

Dit is de vloer (ik heb foto’s genomen tijdens de bezichtiging):

Afbeelding

Afbeelding
Stiekem vind ik deze vloer eigenlijk wel mooi hoor! Ik zou hem er alleen uit halen als je hem echt niet mooi vindt. Níet alleen omdat je vindt dat je een nieuwe vloer hoort te nemen!
Ik vind 'm ook wel mooi. Kan prima met witte meubels.
Alle reacties Link kopieren
De vloer ziet er nog netjes uit. Met wat kleden bv verander je ook weer de vloer en je meubels.
Ziet er netjes uit maar persoonlijk zou ik hem niet mooi genoeg vinden om er nog 10 jaar tegenaan te kijken. Als je toch geld zat hebt zoals je zegt dan zou ik er een nieuwe in leggen. Maar wie ben ik.
anoniem_6545458a77f13 wijzigde dit bericht op 19-09-2021 08:23
2.90% gewijzigd
Leuk trouwens dat je een nieuwe woning hebt gevonden. Gefeliciteerd!
De vloer die nu ligt komt qua kleur niet tot z’n recht door de kleuren van de meubels die er nu op staan (andere, ook lichte houtkleur, bank in net-niet kleur)..

Wat voor kleur vloerkleed wil je kopen? En welke kleur bank heb je? Als dat het uitgangspunt is (met de witte meubels) en dat staat goed bij de huidige vloer, dan zou ik het laten zitten als je niet €3000 ‘over’ hebt.
En de plinten wit schilderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kleur van de vloer niet heel licht. Je kunt hem voor weinig overnemen. Scheelt een hoop stress van het uitzoeken van een nieuwe.
En mocht je na n tijd een andere willen dan kan dat ook.
Die plinten begrijp ik ook niet trouwens. Die moeten licht zijn.

Één van de beste tips die ik ooit van een lieve forummer gekregen heb, is dat je niet alles van tevoren af moet willen hebben in je huis.

Geniet van je weekendje weg!
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat witte meubels op deze vloer juist mooier staan dan de net-een-andere-kleur-hout meubels die er nu staan.
Alle reacties Link kopieren
Pollux schreef:
19-09-2021 08:09
Ziet er netjes uit maar persoonlijk zou ik hem niet mooi genoeg vinden om er nog 10 jaar tegenaan te kijken. Als je toch geld zat hebt zoals je zegt dan zou ik er een nieuwe in leggen. Maar wie ben ik.
Dat is precies mijn struggle. Ik vind hem netjes en niet lelijk (en ergens ook zonde van zo’n nieuwe vloer om hem eruit te slopen), maar wil ik er 10 jaar tegen aan kijken? Ik ga er even van uit dat ik geen prins vind of dat prins bij mij intrekt, dus dat ik er lang zal wonen. En ik heb echt geld zat, tuurlijk is 3000 veel maar ik ga er geen ijsje minder om eten en hoef er ook geen vakantie ofzo voor te laten.

De huurder is er komen wonen met de wetenschap dat het maar voor kort is omdat hij zijn huis had verkocht en een nieuw huis wilde kopen, dus er zijn grotendeels geen plinten of er zijn zwarte lelijke plinten. Sowieso moeten er dus nieuwe plinten. Ik twijfel ergens aan de kwaliteit van de vloer en de legkwaliteit (en ook de kwaliteit van de ondervloer, er zijn geen onderburen dus daar hebben ze heel zuinig mee kunnen zijn), want met die wetenschap ga je voor zo goedkoop mogelijk lijkt mij.

Ik ben ook van de overtuiging dat ik niet alles af moet willen hebben, dat wilde ik in mijn 1e huis heel graag (zodat ik me snel thuis zou voelen), maar dat lijdt wel tot overhaaste beslissingen of compromissen die je normaal niet zou doen. Alleen een vloer vervangen als de meubels er al staan lijkt me heel naar, die vloer komt dan door het hele appartement dus waar laat je je meuk dan. :P

Ik heb toevallig in mei een nieuw donkerroze vloerkleed gekocht, waarvan ik niet weet of die groot genoeg gaat zijn voor het huis (zo nee dan doe ik hem ergens anders en wil ik er een met dezelfde kleurtoon), deze maar dan rond:

Afbeelding

En ik heb deze Tidafors Ikea bank, al weet ik nog niet of die te klein gaat staan:

Afbeelding
aaah, super leuk.

Ik reageer een beetje traag, maar je hebt dus Ja gezegd. Super, ik ben helemaal blij.

Ik zou de vloer wel laten liggen. Hij is netjes, en niet zo lelijk dat je je er de hele tijd aan ergert.

Je kan mooie kleden etc kopen.
Een lichte vloer in een groot huis vind ik sowieso een goed idee.

En Hazen in de tuin, i love it. Dat zou mij ook over de streep hebben gehaald hahaha. Hoe leuk is het om in de ochtend (of wanneer dan ook) een kop koffie op je balkon te drinken en hazen voorbij ziet huppen.
Ja dat zou ook mijn argument zijn voor een nieuwe vloer, als je er eenmaal woont dan vervang je die niet meer zo eenvoudig. En dan ook maar meteen goede plinten overal, dan is je basis in ieder geval naar je zin.

Mooie kleur kleed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven