Huis kopen, wat voor bod?

18-05-2010 21:30 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Het volgende, we zijn aan het rond kijken naar een huis. Nu hebben we een leuk huis gezien en inmiddels eeen bezichtiging gehad. Het is echt een leuk huis en staat ons aan. Nu heb ik via 'iemand' die de verkoper goed kent (betrouwbare bron) vernomen dat het huis binnen een aantal weken wordt overgenomen door de makelaar voor ruim 30000 minder dan de huidige vraagprijs. Het huis is al een keer in prijs verlaagd en staat nu inmiddels meer als een half jaar te koop. Het is een mooi huis, helemaal af, hoeft weinig tot niets aan te gebeuren, past helemaal binnen ons wensenlijstje. Nu weten we die van 'die persoon' dat de verkoper blij is met een bod was hoger is dan wat de makelaar gaat geven. Wat te doen? Wij zitten zelf te denken aan een bod van 8000 euro boven de prijs wat de makelaar gaat betalen. Het voelt niet helemaal eerlijk. En toch wil ik die kans niet laten schieten zeg maar! Is het zinnig om een aankoopmakelaar in de arm te nemen? Iemand tips, opmerkingen, ook zoiets gehad e.d.?
Zoiets niet gehad maar je kan altijd een bod doen. Wat is daar niet eerlijk aan. Als ze akkoord gaan dan zijn hun ook blij en jullie ook. Mooi meegenomen lijkt me.
Als je bod maar beter is dan dat van die makelaar, dan is er weinig aan de hand lijkt me!
Nou dat zou echt geen probleem zijn in huize Wiewaar. Gewoon dat bod bieden wat je in je hoofd hebt. Hoezo gaat er volgens jou iets niet eerlijk? Wees juist blij met je bron.
bieden kan altijd, als ze meer willen hebben(en dat zullen ze vast wel willen) komen ze met een tegenbod, zo gaat dat even op en neer, tot je het eens bent, of niet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Pelikaan schreef op 18 mei 2010 @ 22:01:

Als je bod maar beter is dan dat van die makelaar, dan is er weinig aan de hand lijkt me!
Poelepoelepoelepoes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven